Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön sep 18, 2005 0:53

Hade hoppats lite på den... Fan, Singleton gör en besviken gång efter gång efter Boyz 'n' the Hood. En av de sämsta filmer jag sett är Higher Learning. Mycket dålig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 1:31

Bender: jag tror du kommer gilla Howl's Moving Castle bättre, klart värd att se på bio.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Bender » sön sep 18, 2005 1:45

:D Den såg jag tidigare på dagen.. har inte kommenterat den än bara!

Den var väldigt sevärd med roliga karaktärer och vackra miljöer... Vilken otrolig detaljnivå det är på teckningarna! Barnslig förtjusning till max!

Såg Kamikaze Girls också innan Four Brothers - japansk, rolig och rätt speciell.. japansk film är verkligen annorlunda. (det jag sett iaf)

Four Brothers fick inte ens en applåd.. det fick dom andra två.

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby
 
Inlägg: 804
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Sthlm-> Umeå -> Sthlm

Inläggav Illyria » sön sep 18, 2005 2:27

Bender skrev:Den var väldigt sevärd med roliga karaktärer och vackra miljöer... Vilken otrolig detaljnivå det är på teckningarna! Barnslig förtjusning till max!

Den var väldigt bra, men: Slutet och hur saker klarades upp där kom väldigt plötsligt och det drog ner helhetsintrycket en del. Poof, en prins! Och plötsligt är kriget slut. Jag vet inte om jag ens uppfattade varför det var ett krig till att börja med?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » sön sep 18, 2005 7:04

Bender skrev:Såg Kamikaze Girls också innan Four Brothers - japansk, rolig och rätt speciell.. japansk film är verkligen annorlunda. (det jag sett iaf)


Mina klasskamrater som såg Kamikaze Girls igår kväll kunde inte sluta prata om hur bra den var, så jag ska kolla in den när den går igen någon av de kommande dagarna. Däremot tyckte de som sett Four Brothers inte om den, nä.

Själv har jag kommit hem från japanska filmnatten för en stund sedan, efter att ha bestämt mig för att skippa sista filmen. De filmer jag såg var av varierande kvalitet... Fools in Love gillade jag, den var rolig och underhållande... handlar om några manga-fans med lite olika syn på världen. Hon gillar att klä ut sig till manga-figurer, medan han gillar stenar. Shutter var en dålig skräckis, med den gamla vanliga kvinnliga vålnaden med långt hår som dyker upp lite här och var, nedför trappor och i sängar, osv. AB-normal Beauty var rätt bra, men ingen film jag skulle vilja se om - p.g.a filmens tema om döds- och vålds-voyeurism... men den var fängslande. Gillade musiken också.

Nu har ju förresten avslutningsfilmen offentliggjorts: Jim Jarmusch film Broken Flowers, med Bill Murray. Får se om jag hinner se den på onsdag.

Men nu ska jag sooova. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tinder » sön sep 18, 2005 9:10

Såg oxo filmnatten nyss men skippa inte sista filmen One nite in Mongkok, tyckte den var riktigt bra så där missa du nått Glorificus. Annars var nog kamakazi girl som jag sett tidigare bättre än i alla fall de tre andra filmerna på filmnatten. Shutter tyckte jag skötte sig ändå ganska bra trotts att den var ganska klichefylld om man jämför med andra asiatiska skräckfilmerna men den höll upp spänningen nästan hela filmen igenom med få tillfällen då man kunde känna sig helt säker vilket var kul.
Fools in Love var bra, ibland riktigt bra (och hemskt rolig) men hade endel lite svagare partier så den slutar nog på just över medel.
AB-normal Beauty var inte alls som jag tänkte mig, gillade dock den ändå men tror jag måste smälta den helt innan jag vet exakt hur mycket.
Kan samanfatta filmnatten med att jag är riktigt nöjd, ingen film jag ogillade och jag lyckades hålla mig vaken hela tiden vilket också är ett pluss.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Glorificus » mån sep 19, 2005 2:09

Jag får nog ta och kolla in One Nite in Mongkok på något annat vis då. Kanske på samma sätt som Kamikaze Girls... en klasskompis som såg den har nu beställt den från cd-wow. ;) Jag har blivit riktigt nyfiken på den nu när så många pratat om hur bra den är!
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav poser » tor sep 22, 2005 0:00

Batman begins, ninjafet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron