Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » mån dec 27, 2004 1:14

Instämmer i allt som sagts om Sin City-trailern, den är så där estetiskt fullländad att jag gör bakåtvolter av lycka i mitt kvava pojkrum (som förstås är komplett med en halväten pizza i kartongen på golvet).
LWes: Har jag förstått rätt att Frank Miller regisserar filmen själv?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav malavel » mån dec 27, 2004 1:45

Styx: Jag gillade Boondock Saints väldigt mycket. Slutet var dock inte helt lyckat.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån dec 27, 2004 1:47

RalfiParpa: Halvtaskige (jag är ledsen, men karln är överskattad!) Robert Rodriquez regisserar i nära samarbete med Frank Miller som jag har förstått det. Jag räknar med att all eventuell kvalitet kommer från Miller. Iofs har Rodriguez viss känsla för tempo och kameravinklar, men han har det där pesky story & berättandekonceptet kvar att försöka förstå.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån dec 27, 2004 13:24

caffeineaddict skrev:RalfiParpa: Halvtaskige (jag är ledsen, men karln är överskattad!) Robert Rodriquez regisserar i nära samarbete med Frank Miller som jag har förstått det. Jag räknar med att all eventuell kvalitet kommer från Miller. Iofs har Rodriguez viss känsla för tempo och kameravinklar, men han har det där pesky story & berättandekonceptet kvar att försöka förstå.

Efter alla barnfilmer vet jag inte om jag vill kalla honom överskattad, utan snarare att han befinner sig där han borde: bland alla andra dussinregissörer. Fast när han har ett manus så tycker jag faktiskt att han är rätt bra, jag gillar From Dusk till Dawn rätt mycket. Men att hitta manus är definitivt inte hans starka sida, inte heller att skriva dem.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » mån dec 27, 2004 15:45

malavel skrev:Styx: Jag gillade Boondock Saints väldigt mycket. Slutet var dock inte helt lyckat.


Håller med om att filmen var bra fast jag tyckte att även slutet fungerade.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav malavel » mån dec 27, 2004 18:34

Tinder skrev:Håller med om att filmen var bra fast jag tyckte att även slutet fungerade.

Jag tyckte att allt blev lite väl överdrivet på slutet.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad
 
Inlägg: 2063
Blev medlem: 15 feb 2004
Ort: Stockholm

Inläggav poser » mån dec 27, 2004 20:29

Slutet är hur bra som helst.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Ai » mån dec 27, 2004 20:50

Hela filmen är hur bra som helst!

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher
 
Inlägg: 6016
Blev medlem: 27 jul 2004
Ort: Gävle (Söööööööööder)

Inläggav poser » mån dec 27, 2004 21:02

Ai skrev:Hela filmen är hur bra som helst!


Exakt.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Noggster » tis dec 28, 2004 13:51

Såg en hel drös med filmer igår...

Anchorman, gotta love it.. dock inte riktigt vad jag förvänta mig.. men helt klart underhållande.

Alien Vs Predator, bättre än jag trodde.. jag hade nog botten förväntningar på den här rullen men i slutet så är den ändå helt ok, vill gärna ha en sequal på denna.

Resident evil 2, bläbläblä... efter slutet på 1an hade jag lite förväntningar på denna film faktiskt, men iställlet vart det bara fullt med action där dom hoppar runt som ninjor och skjuter alla i huvudet. Handlingen bara försvann märker jag, och nemesis måste vara fulaste nemesisen någonsin.

The incredibles, riktigt roligt faktiskt.. helt klart bättre än t.ex. hitta nemo, men den tar inte riktigt min favorit toy story.
Dock var detta den bästa filmen jag såg igår, riktigt rolig och underhållande.. och även denna vill jag se en sequel på, fast har hört att pixar ska göra nån bil-racer-film alá herby.
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis dec 28, 2004 14:04

noggster: även om jag inte har sett Resident Evil 2 och att Anchorman helt klart är den bästa filmen av de du räknar upp så håller jag med dig i övrigt.
AvP var inte så katastrofalt usel som man hade väntat sig och the Incredibles var riktigt skoj från början till slut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Johannah » tis dec 28, 2004 14:15

Happ, jag får väl börja "hänga" på den här delen av forumet med, så håller jag mig lite uppdaterad.

Såg Mean girls här om dagen. Undehållande film faktiskt. Och Lindsay Lohan är ju bara för söt.

Såg även Åter till Cold Mountain. Den började sååå segt, och jag kunde inte förstå att jag hade hyrt den. (Kan erkänna att jag hyrde den endast pga oscar-nomineringarna.) Men sen blev den riktigt bra, jag tycker väldigt mycket om tragiska filmer. Älskar slutet.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav VelocityBoy » tis dec 28, 2004 14:17

Johannah skrev:Såg Mean girls här om dagen. Undehållande film faktiskt. Och Lindsay Lohan är ju bara för söt.


Jag tyckte att det var en ganska stor besvikelse, jag hade hört så mycket positivt om den men den kändes som en standard high-schoolfilm... men söt var hon.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Johannah » tis dec 28, 2004 14:29

VelocityBoy skrev:Jag tyckte att det var en ganska stor besvikelse, jag hade hört så mycket positivt om den men den kändes som en standard high-schoolfilm... men söt var hon.

Ok. Jag hade inte hört så mycket om den, så förväntningarna var inte allt för höga direkt. Hade dock väntat mig att den inte skulle vara så child friendly som den var. (Ehm, korkat.) Och så gillar jag ju de flesta High school-filmerna, de är oftast riktigt skön underhållning. Gillar djupa och psykologiska filmer, men gillar även "skratta-åt-för-att sedan glömma-bort"-filmer.
Angel: I did get the time to think. About us. About the world. Nothing in this world is the way it ought to be. It's harsh. And cruel. But thats why there's us. Champions. It doesn't matter where we come from. What we've done or suffered or even if we make a difference. We live as though the world was as it should be. To show it what it can be.
Användarvisningsbild
Johannah
Minion
 
Inlägg: 393
Blev medlem: 15 jun 2004

Inläggav Zaxx » tis dec 28, 2004 23:59

Efter att jag fått lite insider info ang Pixar, som inte är så mkt inside info längre, så kan jag säga att "Cars" är deras sista film för Disney.

Sen går kontraktet ut, och de skall börja göra egna filmer.

De kommer bli MYCKET bättre enligt killen jag känner som jobbar för Pixar.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » ons dec 29, 2004 12:07

The Jerky Boys. Någon som har sett den?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav monkeyboy » ons dec 29, 2004 16:49

OOh har just sett Sin City trailern och trots att jag aldrig ens hört talas om serien blev jag väldigt sugen på att se filmen, vilken ensemble!

Sen såg jag lite lustiga saker ur whedonsynpunkt, Var inte Mickey Rourkes figurs klädsel väldigt lik den Angel har? Och när man ser en liten flash av den rollfigur Elijah Wood tycks spela så ser man ju bara en person med glasögon där resten av ansiktet är i mörker, wesleyvibbar någon?
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad
 
Inlägg: 1290
Blev medlem: 16 apr 2004

Inläggav Noggster » ons dec 29, 2004 17:20

är inte alba med i den?
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » ons dec 29, 2004 19:26

monkeyboy skrev:Och när man ser en liten flash av den rollfigur Elijah Wood tycks spela så ser man ju bara en person med glasögon där resten av ansiktet är i mörker, wesleyvibbar någon?


Men det är då den enda likheten.
Elijah Wood's karaktär Kevin är hur läskig som helst.

Här ska jag beskriva Kevin (spoilar om man inte vill veta något om honom).
Kevin bor på en bondgård.
Han pratar aldrig.
Han är livsfarlig.
och nämnde jag att han äter människokött?


Det är snyggt för i serien får man se precis som i trailern bara ett par vita glasögon på helt svart bakgrund första gången man ser honom.

Det som är så coolt är också att serien är svart/vit och använder ingen som helst gråskala.
Bara svart och vitt och ibland vissa saker är röda eller gula eller så när det behövs.

Jag har bara läst orginalserien nu, men jag skall knäcka resten innom dom närmsta dagarna.
Jag rekomenderar verkligen till alla att läsa den/dom.

Det var någon tidigare som frågade om handlingen och nu kan jag berätta det.
Det handlar och Marv (Mickey Rourke) som är en stor, ganska osmart, våldsam typ.
Efter en fantastisk natt med en vacker ängellik kvinna vaknar han upp och upptäcker att hon blivit mördad i sängen medan han sov och att dom har ringt polisen för att sätta dit honom för det.
Så tar han på sig som sitt mål att ta reda på vem som dödade henne och hämnas.

Det är vad Sin City handlar om. Men filmen är även baserad på uppföljarserierna Sin City: The Big Fat Kill och Sin City: That Yellow Bastard och om jag förstått det rätt så kommer dom i filmen vara tre rätt så separata berättelser som är sammanbundna på något sätt eller nåt.
Jag vet inte.
Varför kunnde dom inte bara tagit orginalet som är perfekt att göra om till en två timmars film.
Så kunnde dom göra dom andra som uppföljare.

Men eftersom Frank Miller är med och gör filmen på många sätt och vis blir det säkert mycket bra så här.
För övrigt har jag kommit in på Frank Miller's nummer av Daredevil nu och serien är faktiskt mycket bättre nu än den var innan.
Han är duktig på att rita, och skriva. Absolut.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons dec 29, 2004 23:03

Donnie Darko är verkligen ett riktigt litet mästerverk. En riktig pärla och att denna inte gick upp på bio i Sverige är katastrofalt illa när man ser hur mycket skit som går upp i vanliga fall.

Hursomhelst såg jag directors cut versionen tidigare ikväll (har sett orginalversionen för något år sedan). Jag har svårt för att förstå filmen, det måste jag säga, men samtidigt blir jag närapå paralyserad av den. Detta är verkligen vad jag vill se varje gång jag ser en film. Den stämning som Richard kelly bygger upp är magisk. Genom ett effektivt regiarbete, klippning och musik, skådespeleri och ett förbaskat intressant manus så vill jag se om filmen redan innan den är slut.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav jvc_man » ons dec 29, 2004 23:30

Donnie Darko

Inledning:
Att tolka en film är väldigt enkelt för många. Detta därför att varje individ skapar sin egen uppfattning om filmen i fråga. Men när ens tolkning sätts på prov och andra människor har starka argument mot dina teorier så kan man märka att ens teori/tolkning av filmen inte var riktigt korrekt. Detta fastän den var det tidigare.
Med denna inledning vill jag förklara att för att kunna göra en så bra och ”verklig” tolkning av en film som möjligt, så måste man först och främst se filmen mer än en gång men också ställa frågor till sig själv angående händelser m.m. i filmen.

Fabel:
Filmen handlar om en pojke i tonåren som heter Donald Darko, men som kallas Donnie. Han vaknar en kväll av att en ung man vid namnet Frank kallar på honom (han är klädd i kanindräkt). När han stigit ut ur huset så kraschar en turbojetmotor ner i hans säng.
Det Frank sade till Donnie var den tidpunkt som ”hans” värld skulle gå under.
Under följande dagar så förändras Donnie och emellanåt så kan han se människors tidsvirvel. Det vill säga den virvel som visar vart de kommer förflytta sig minuten senare.
Flera tragedier uppkommer också under de följande dagarna. Jim Cunningham (en kändis) blir fängslad för din barnporr samling, detta resulterar i att Kittie Farmer måste stanna hemma från en dansresa och det i sin tur resulterar i att Donnies mor får åka iväg med barnen (deras flygplan kraschar).
Att tillägga är att Donnie dödar en man vid namnet Frank i slutet av filmen som dödade Gretchen (hans skolkamrat).
Filmen slutar med att Donnie går och lägger sig i sin säng (tiden går tillbaka) och så kommer jetmotorn och kraschar ner i hans säng.

Tolkning/teori:
Frank är en viktig gestalt i filmen. Det förstår man från början. Dessutom dyker namnet Frank upp ett antal gånger i filmen: Frank (i kaninendräkten), Franks far samt farfar som hette Frank, Donnies föräldrar hade en skolkamrat vid namnet Frank (han dog dessutom), Jim Cunningham talar om en kille vid namnet Frank (som också han råkade illa ut).
Anledningen till att Frank ”räddar” Donnie från jetmotor är för att visa Donnie vad som kommer hända om han stiger upp ur sängen. Under de följande dagarna så får Donnie uppleva de tragedier som ”kommer hända” om han stiger upp ur sängen. Att tillägga är att om man säger ”kommer hända” så stämmer inte riktigt det, för min tolkning är att Donnie fortsätter leva och upplever tragedierna och tiden som passerar i ”verklig” tid. Det är efter klockan passerat den tidpunkt som Frank gav honom som allt återgår (genom tidsvirveln) till dagen som jetmotorn först föll ner i hans säng. Jetmotorn föll ner den 2: e oktober och dagen som tidsporten öppnar sig är den 30: e oktober.

Att observera att Donnie flinar flera gånger under filmen, kan tyda på att det är en tidsportal som öppnar sig varje gång den 30: e oktober och leder allting tillbaka till den 2: a oktober. Och med denna tankegång så kan man förställa sig att Donnie upplever samma saker gång på gång och vågar utnyttja situationen mer varje gång loopen träder i kraft. Detta bland annat för att han bränner ner ett hus och översvämmar skolan.
Han flinar på grund av att han ser situationen som komisk när han varje gång går och lägger sig den 2: e så vet han att jetmotorn skall komma och att han kan ”rädda” sig själv genom att resa sig och gå ut ur rummet. Allt han upplever mellan den 2:a och den 30:e har han därför upplevt många gånger tidigare (en annan teori) och därför flinar han åt det.

Frank är en pojke i tonåren som varit på maskerad. Han blir dödad av Donnie för att han kör på Gretchen. Detta resulterar i (på grund av tidsloopen) att Frank börjar uppenbara sig för Donnie, i hans undermedvetna. Frank vill visa konsekvenserna för Donnie, som kommer hända om han stiger upp ur sängen.
Man kan också ställa sig frågan att om Frank inte skulle ha väckt Donnie:

1. Skulle han ha legat kvar i sängen när jetmotorn kraschade i hans säng?
2. Om han skulle legat kvar, skulle inte alla tragedier förhindrats då?

Mot dessa två frågor (som jag själv ställer mig) kan jag säga att Donnie går i sömnen och skulle med all sannolikhet ha vandrat bort från sängen innan jetmotorn hunnit krascha. Därmed skulle tragedierna ha inträffat fastän Frank inte uppenbarade sig innan kraschen.

Det kan vara Frank som har skapat tidsloop för att finna alla de händelser som måste inträffa för att Donnie skall ”offra” sig så att inte Frank blir dödad m.m.
Det kan bland annat vara därför Donnie flinar i början av filmen samt vid flera andra tillfället, för han har upplevt allt flera gånger och varje gång säger Frank till honom att utföra nya saker. Till sist inser Donnie att det bästa är om han ligger kvar i sängen och låter sig ”dödas” av jetmotorn. Då sparas flera liv m.m.
Incidenten med vattenöversvämningen i skolan var för att Donnie skulle träffa Gretchen, som resulterar i att han får känslor för henne och när hon dör så bestämmer han sig för att avsluta det hela (tidsloppen).

Tragediernas koppling (dock endast ett fåtal av alla):
Om Donnie stiger upp ur sängen och undkommer sin död så sker följande:
Donnie bränner ner ett hus (då finner man Jims barnporrsamling). Detta leder till att hans mor får flyga iväg med barnen på en dansresa (Kittie som skulle ha följt med vill nu hjälpa Jim istället). Flygplanet kraschar den 30:e, pågrund av att en jetmotor åker av.
Donnie startar en översvämning i skolan, detta leder till att han möter Gretchen och får känslor för henne. Han får med henne till ”Grandma Death” i slutet av filmen där hon blir påkörd och avlider. Denna incidenten får som följd att han dödar Frank som körde bilen.
Halloweenfesten skulle inte ha ägt rum om Donnies mor inte behövs åka iväg (anledningen vet vi). Festen ledde till att Frank klädde ut sig till kanin och att Donnie blir visad av en tidsvirvel till ”Grandma Death” där två människor blir dödade (som jag berättade i föregående stycke).

Genre:
Filmen tillhör genren drama. Anledningen till detta är att filmen kretsar kring Donald Darko samtidigt som 100: tals frågor uppkommer om vad det är som egentligen sker och händer. Flera möten görs också i filmen, de möten som görs är dessutom enormt viktiga för handlingen. Konflikter och stridigheter finnes också med i filmen, Donnie har konflikter med alla personer i stort sätt, det är därför som hans mor bland annat skickar honom till en psykolog.

Berättarstruktur/dramaturgi
Anslag – Inledningen av filmen ger en stark känsla av oro och förvirring.
Presentation – Filmen kretsar kring Donnie Darko, men man får dock inte träffa alla de bipersoner (väsentliga bipersonerna) i början, de dyker upp efter hand.
Fördjupning – Ingen bakgrund ges om ”konflikten” / jetmotorn. Meningen är att frågorna kring Donnie och hans omgivning skall klarna desto närmare slutet av filmen man kommer.
Upptrappning – Det finns faktiskt en klimax i filmen. När Donnie beger sig till ”Grandma Death” kan man ana följderna av incidenterna som sker där.
Upplösning – Donnie går och lägger sig i sängen och gör det rätta (enligt honom).
Avtoning – Alla samlas efter kraschen och Donnie bortgång. Hans mor verkar minnas någonting som vi inte får veta, samma sak gäller Gretchen som vinkar åt henne. Fundering: De båda har drömt om det som Donnie upplevt och har därför kvar ”minnen” av tiden som passerat mellan tidsportarna.

Speciella uttrycksmedel
Ljud/musik/ansiktsuttryck – Musiken och ljuden i filmen är suveräna, absolut bland de bästa man kan tänka sig till i alla fall denna film. Musiken får en att komma in i en stämning som kan beskrivas som: ”Man var ett med Donnie Darko”. Musiken och framför allt hela filmens uppbyggnad med alla möten och scener (Donnies ansiktsuttryck m.m.) gör att man verkligen känner för Donnie. Man kan känna den frustration som han känner i filmen.


En liten recension som jag skrivit (skrev den för 3 år sedan i skolan), om någon orkar läsa den så kommentera gärna mina synpunkter! 8)

God fortsättning, Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav VelocityBoy » ons dec 29, 2004 23:30

Tob: Var det stor skillnad på original versionen och directors cut versionen?
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » ons dec 29, 2004 23:43

VelocityBoy skrev:Tob: Var det stor skillnad på original versionen och directors cut versionen?

Director's cut förklarar mer, tom lite för mycket så jag som tittare kände mig lite dum (idiotförklarad) emellanåt, men i slutändan var det också en bra verison. Det var nämligen en del av charmen med vanliga versionen, att det fanns mycket själv att upptäcka, lista ut och förstå.

För någon som inte sett filmen innan skulle jag rekommendera att se originalet först.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tob » ons dec 29, 2004 23:53

jvc: ströläste det lite, läsvärt.

Illyria skrev:
VelocityBoy skrev:Tob: Var det stor skillnad på original versionen och directors cut versionen?

Director's cut förklarar mer, tom lite för mycket så jag som tittare kände mig lite dum (idiotförklarad) emellanåt, men i slutändan var det också en bra verison. Det var nämligen en del av charmen med vanliga versionen, att det fanns mycket själv att upptäcka, lista ut och förstå.

För någon som inte sett filmen innan skulle jag rekommendera att se originalet först.


kan väl instämma med vad Illyria skrev. Tycker däremot inte att DC versionen förklarar för mycket, utan rankar den högre tack vare att filmen blir mer förstålig än vad orginalversionen var. Tycker man har lagt sig på en alldeles lagom nivå. Det kan ju vara något som kommer fram mycket när man ser om versionen, att den blir övertydlig, och då faller konceptet lite. Men visst, se orginalversionen först.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav VelocityBoy » tor dec 30, 2004 0:07

Illyria, Tob: då måste jag nog ha den iaf. Tack för infon.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav jvc_man » tor dec 30, 2004 0:08

Hur mycket längre är DC-versionen än orginalversionen?
Intressant, blir sugen och se DC*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tob » tor dec 30, 2004 0:20

jvc_man skrev:Hur mycket längre är DC-versionen än orginalversionen?
Intressant, blir sugen och se DC*

Mvh


Runt 20 minuter har jag för mig att jag har läst någonstans. Och det är ju ganska mycket så det kan säkerligen vara så att har man sett orginalfilmen ett antal gånger och sedan ser DC versionen så kan den bli övertydlig.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav jvc_man » tor dec 30, 2004 0:29

Tob skrev:
jvc_man skrev:Hur mycket längre är DC-versionen än orginalversionen?
Intressant, blir sugen och se DC*

Mvh


Runt 20 minuter har jag för mig att jag har läst någonstans. Och det är ju ganska mycket så det kan säkerligen vara så att har man sett orginalfilmen ett antal gånger och sedan ser DC versionen så kan den bli övertydlig.


Underbart, skall definitivt införskaffa den under kommande år! ;)
Tack*

Mvh
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion
 
Inlägg: 375
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Malmö

Inläggav RalfiParpa » tor dec 30, 2004 0:37

Jag har haft Directors Cut-versionen av Donnie Darko liggandes på min hårddisk i en halv evighet nu. Får nog ta tag i att se den snart, låter ju helt klart lovande.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Illyria » tor dec 30, 2004 0:50

Tob skrev:Och det är ju ganska mycket så det kan säkerligen vara så att har man sett orginalfilmen ett antal gånger och sedan ser DC versionen så kan den bli övertydlig.

Så kan det säkert också vara men emellanåt tyckte jag ändå den var lite väl övertydlig för min smak. Det jag egentligen mest lade märkte till med DC är hur min uppfattning om slutet var/är/kan tolkas, fick en ny vinkel på det. Plus att alla extrascener såklart är kul att se.

Nu har jag ivarjefall båda versionerna på dvd :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron