Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav VelocityBoy » sön aug 29, 2004 13:34

Visst en tv-serie har stora fördelar jämfört med film (karaktärsutveckling m m) men samtidigt är underbart kort emellanåt... en fantastisk film som "Lost in translation" t ex är ju endast genomförbar som film och jag skulle inte vilja välja bort någondera.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Ulalume » ons sep 01, 2004 18:53

I OMWF-anda kommer här några dans film tips.
Först Singing in the rain, musikal med Gene Kelly otroligt färg glad och med de absolut bästa dansscenerna (för vem bryr sig om själva historien när det gäller dansfilmer)
Tap med Gregory Hiens(?) och en väldigt ung, liten, söt Savion Glover.
och för att Savion är bäst måste man se Bambozzeld en Spike Lee film (som jag inte sätt än, Skäms på mig)
Savion Glover är för den hiphop intresserade killen som steppar påTalib Kwelis Quality(...och där blev det oxå ett gratis musik tips...)
Kolla in dessa och bli en lycklig människa!!
"I feel used and violated...and I need a lozenge"
Ulalume
Demon Fodder
 
Inlägg: 31
Blev medlem: 26 aug 2004
Ort: Skåneland

Inläggav noike » tor sep 02, 2004 17:53

Sett Anchorman med Will "Geni" Ferrell. Den var... kul, riktigt kul. Och väldigt lågt.

Bäst var definitivt Jack Blacks cameo som inte går att beskriva ordentligt. Och när alla nyhetsankare från stadena tv-stationer ska göra upp med kädjor och tillhyggen (okej, det finns en handgranat också).

Ron Burgundy (som försöker imponera på Christina Appelgates rollperson): The Germans discovered it in 1904, and they called it "San Diego", which in German means "whale's vagina".
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Off » tor sep 02, 2004 18:28

Måste se Anchorman nuuuuuuuuuu! Will Ferrel är kung sedan celebrity Jeopardy och Night at the roxbury
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Tob » sön sep 05, 2004 23:17

Har i helgen sett igenom Scream Triologin. Hade sedan innan sett första och andra delen vardera 1 gång.

Scream: Första filmen är riktigt bra. Den är gjord med glimten i ögat och på något vis så lyckas man få med alla de skräckfilms klicheer, men gör det till något postivt. Man sitter inte och suckar eller blir irriterad, utan snare drar på smilbanden. Scream är inte skrämmande, det är ren och skär underhållning som luktar skaparglädje lång väg. Det räcker långt.

Scream 2: Historien känns betydligt mer ansträngande i del 2, sättet att göra filmen på känns inte lika fräsh. Men den bjuder ändå på en hel del underhållning och inte att glömma så är ju Smg med i filmen. Tyvärr så dör hon ju såpass tidigt att man nästan tappade suget enbart därför

Scream 3: Historien i sig känns lite bättre än del 2, men försvunnit har skaparglädjen gjort. Det lyser igenom ganska starkt att alla i teamet ville få gjort den för att skapa en trilogi. Mycket spänning går förlorad och intresset för filmen sjunker. Ändå med nöd och näppe sevärd.

Sammanfattningsvis så går kvaliten på filmerna neråt för varje film. Betygen 4,3,2 känns inte helt tokigt. Något som samtliga filmer innehåller är vassa inledningsekvenser. Gillar framförallt scenen i tredje filmen, tyvärr så lyckas man inte hålla uppe kvaliten. Introt i första filmen är ju en klassiker, och med Directors Cut versionen så känns den riktigt brutal, något man tappade bort i de flesta andra scenerna.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Off » sön sep 05, 2004 23:30

Håller med dig på varje punkt. 1an tycker jag fortfarande är en ganska rolig film att se på. 2an kan man se om det inte går något annat på tv och man är lite filmsugen. 3an tror jag aldrig jag kommer se igen.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen
 
Inlägg: 12866
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Drrrty South - Malmö

Inläggav Zaxx » sön sep 05, 2004 23:43

kommer inte ens ihåg 3:an.. vad hände där?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav poser » sön sep 05, 2004 23:45

Det är väll då de ska spela in en film om vad som hände i scream.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Zaxx » sön sep 05, 2004 23:46

aaaa :).. crap
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » sön sep 05, 2004 23:47

Jag väljer nog hellre att se om trean än tvåan. Scream 2 hade ett så fruktansvärt dåligt slut att den förstör allting som kommer innan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » sön sep 05, 2004 23:51

Jag ser nog helst ettan och skippar de andra helt. Fast jag har nog alla tre på vhs. Är helt 100 på att jag har ettan och tvåan iaf för de köpte jag i en box så jag fick en mask. :)


noike: Det gick inte med kill the man eller ?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tob » sön sep 05, 2004 23:51

Zaxx skrev:kommer inte ens ihåg 3:an.. vad hände där?


I andra filmen som har "Stab" premiär, en film som handlar om händelserna i första scream filmen. I tredje scream filmen håller dem på att spela in "Stab 3", det dröjer inte länge innan någon börjar ta livet av folk i teamet som arbetar med filmen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » sön sep 05, 2004 23:52

Så var det, märks att man inte sett dem på ett tag.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Tob » sön sep 05, 2004 23:54

poser skrev:Så var det, märks att man inte sett dem på ett tag.


Jo, det var ju faktiskt så att man fick koncentrera sig för att komma ihåg. Då var det knappt 2 timmar sedan jag såg klart den. Det säger ju en del om filmen och vilket intresse man hade för historien.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav poser » sön sep 05, 2004 23:57

När vi ändå talar om scream så måste vi ta upp I know what you did last summer. Den filmen är klockren :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » sön sep 05, 2004 23:57

poser: jag fick slut på diskspace. Jag ska pröva senare när jag bränt ner en massa på dvd-skivor så att jag kan frigöra en hel drös med gig. Om det blir sync-problem och sådant så skulle jag i och för sig kunna klona en dvd-skiva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav poser » sön sep 05, 2004 23:59

Usch. nu känns det som jag har placerat dig i värsta projektet.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav noike » mån sep 06, 2004 0:01

Nej, nej, nej. Jag behöver lära mig hur mjukvaran coh brännaren fungerar ordentligt. Dessutom behöver jag rensa upp på hårddisken i vilket fall som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noggster » mån sep 06, 2004 6:05

Scream3 har dock Snooch de-la Nooch, Jay and SilentBob i cameo-roller.. så det är ju ett STORT plus.
"Look. It's fucking connie chung!"
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » mån sep 06, 2004 7:02

Noggster skrev:Scream3 har dock Snooch de-la Nooch, Jay and SilentBob i cameo-roller.. så det är ju ett STORT plus.
"Look. It's fucking connie chung!"


:D Tänkte också på det! Men tyvärr det räcker inte för fem öre. Sen att jag inte är något fan av Jay and SilentBob hjälper ju till.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Noggster » mån sep 06, 2004 10:53

Bästa radarparet någonsin ju!
Användarvisningsbild
Noggster
Zeppo
 
Inlägg: 3371
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Eisa » mån sep 06, 2004 16:30

njae, filmen om dem är inte så bra. däremot fungerar det bättre när man får se dem i biroller i till exempel dogma, chasing amy, mallrats och så vidare. men ensamma klarar de inte av att lyfta upp en hel film, de gör sig bäst i sidohandlingar.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo
 
Inlägg: 3730
Blev medlem: 14 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » mån sep 06, 2004 16:47

Jag tycker, som jag har sagt förrut, att "Jay & Silent Bob strikes back" är kosmiskt dålig...

Jag såg dock två andra filmer i helgen.

The Station agent sågs i lördags kväll och var helt otäckt bra. En kompis tvingade mig att se den då en film som handlar om en dvärg som ärver en tågstation inte låter sådär superbra och jag hade gått och dragit på det men nu är den ett givet dvd köp. Filmen handlar om vänskapen som uppstår mellan den buttra huvudpersonen och de olika invånarna i en den lilla staden där tågstationen ligger, filmen är extremt varm, mysig och rolig men emellnåt också tung och allvarlig. Filmen har också ett jättefint soundtrack.

...efter den var det dags för:

Hellboy som var ganska beige... som vanligt när de gör serietidningskonverteringar så är det en sådan extrem mängd exposition som måste överföras till tittarna att det känns som att de skulle ha behövt en hel säsong för att göra karaktärerna rättvisa.

Hellboy karaktären var ganska lyckad men det var också det enda... skurkarna var en besvikelse, kärlekshistorian fick ingen tyngd alls för man fick aldrig någon känsla för dem (kanske borde de ha haft en flashback som visade hur fint de hade varit tidigare) och irriterande nog så varierade de olika karaktärernas krafter efter vad som passade storyn (ibland kunde Hellboy hoppa över hus och ibland knappt en meter).

Den lilla subploten "what makes a man" fick mig bara att tänka på Spike och hur mycket bättre Buffy lyckades berätta den historian.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Langtry » mån sep 06, 2004 18:40

Jag har också sett The station agent och gillade den väldigt mycket.
Brukar inte se den sorters film men snubblade över den och gav den en chans och det var tur :)

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo
 
Inlägg: 3857
Blev medlem: 14 feb 2004
Ort: Luleå

Inläggav VelocityBoy » mån sep 06, 2004 22:40

Langtry: Jag gillar mer och mer pratiga långsamma filmer så den är verkligen min film på så sätt... det var bara grundpremissen som jag inte trodde skulle kunna säga mig någonting men jag måste tydligen verkligen öva på att inte vara fördomsfull :)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav VelocityBoy » mån sep 06, 2004 23:09

Idag fick jag mina "Kill Bill" dvds och jag är så lättad jag var säker på att den japanska skulle ha fastnat i tullen.

Jag rekommenderar verkligen den japanska varianten av den första, det är inte bara våld som är bortklippt utan små scener här och var (bland annat ur anime sekvensen) det enda som var synd var att videona med det coola japanska surfbandet inte verkar vara med på den här versionen utan finns endast i limited edition boxen som kostar tre förmögenheter.

Jag köpte den kinesiska versionen av tvåan den bara kostade 8.99 £ på cd-wow.com och gissa om det var värt det! två discar otroligt snyggt omslag och box (till skillnad ifrån vår reg 2 variant som har ett helt oinspirerat omslag) det enda minuset var att discarna hade legat löst i fodralet så att de var en aning repiga, skivan med extras fick dvd spelaren att morra av ansträningning för att klara den, själva filmen fungerade dock bra men jag tror ändå att jag skall ta den till cd reparatören.

Allt som allt är jag extremt nöjd och övertygad om att jag har fått precis de versioner jag vill ha (om pris inte hade varit en fråga så hade det iofs blivit limited ed. boxarna)
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Zaxx » mån sep 06, 2004 23:52

Grattis VB.. synd på skivorna där bara :(
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav VelocityBoy » mån sep 06, 2004 23:58

Zaxx: Tack... det var ju inte så farligt filmerna spelade ju bra och det är ju det viktigaste, jag skall besöka cd-reparatören imorgon på lunchen och få dem fixade.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

Inläggav Illyria » tis sep 07, 2004 2:14

Annars byter ju cd-wow ut felaktiga varor gratis.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav VelocityBoy » tis sep 07, 2004 8:44

Illyria: Jo iofs men det är så himla omständigt att börja skicka dem hit och dit det kostar mig bara 50 kronor att slipa en skiva och portot för filmen skulle bli något liknande plus att jag måste vänta (jag är en extremt otålig person).
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo
 
Inlägg: 3507
Blev medlem: 06 feb 2004
Ort: Stockholm (ex-Luleåbo)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron