Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jul 20, 2005 11:31

Qarlsson skrev:På förhand var jag lite orolig för vad Spielberg nu har hittat på med tanke på att jag är av uppfattningen att karln blivit lite moralgaggig och tillrättalagd på senare år.


På senare år?! E.T., Qarlsson, jag säger bara E.T. Bra Spielberg-filmer har alltid hört till undantagen än en regel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav qarlsson » ons jul 20, 2005 13:39

noike skrev:
Qarlsson skrev:På förhand var jag lite orolig för vad Spielberg nu har hittat på med tanke på att jag är av uppfattningen att karln blivit lite moralgaggig och tillrättalagd på senare år.


På senare år?! E.T., Qarlsson, jag säger bara E.T. Bra Spielberg-filmer har alltid hört till undantagen än en regel.

E.T var det ljusår sen jag såg sist och den berömda kraften som kommer med nostalgi ger den i viss grad immunitet så jag "minns inte" vad som skulle vara moralgaggigt och tillrättalagt med just den ;) Men du har säkert rätt.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Peppe » tor jul 21, 2005 1:55

Såg Requiem for a dream för ett tag sen, ja den var annorlunda måste man säga :P
Musiken, stämningen i filmen, dessa klipp som repeterade sig ett antal gånger, den här filmen får en på nåt sätt att må dåligt över livet.
Harry's morsa Sarah, hennes historia var verkligen sorglig.
8 timmar efter jag såg den var jag fortfarande tagen av den, den satte sig verkligen djupt och fick en att tänka, den var så otroligt deprimerande.
Men bara därför är det inte en dålig film, jag tycker den är väldigt bra.

4/5 får den av mig.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav noike » tor jul 21, 2005 2:18

Peppe skrev:Requiem for a dream


Mys-pys-film!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » tor jul 21, 2005 2:52

noike skrev:
Peppe skrev:Requiem for a dream

Mys-pys-film!

Nu har jag bara sett filmen en gång, men mys-pys?

Det är en sån film jag borde och vill se om.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav qarlsson » tor jul 21, 2005 10:03

noike skrev:
Peppe skrev:Requiem for a dream


Mys-pys-film!

En riktig handhållare. Speciellt slutet får mig att lysa upp av lycka inombords.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nicole » tor jul 21, 2005 17:31

Har någon här sett DUNE? en grymt bra sci-fi film. men jag måste säga att filmerna är klen igämfört me böckerna...men så brukar de ju va.
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 4:02

Såg om American Psycho igår kväll. Minns den som bra och det är den fortfarande. Filmen hade med lätthet kunnat bli en fånig slasher kryddat med lite ultravåld, om den hade placerats i fel händer. Lyckligtvis tar Mary Harron till vara på den potenial som finns och gör filmen till något orginellt. Den satiriska undertonen kring ett samhälle där yta betyder allt känns verkligen fräsh på något sätt, stilren kanske man kan säga, stilrent är också något som jag tycker beskriver hela filmen. Alltfrån scenografi till musik, snyggt som tusan är det, och bra skådespelare är det också och Christan Bale är fasiken briljant som Patrick Bateman.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » lör jul 23, 2005 11:52

Filmer utan några förväntningar på är bra. Amerikansk ungdomsfilmer är inte så vanligt. Anitingen är det absurda collagefilmer eller så är det absurda filmer av Larry Clark. Thirteen kändes på så sätt väldigt behaglig på något sätt. Filmen har hittat en precis lagom nivå. Dialogerna känns välskrivna och framförallt är filmen otroligt välspelad. Tänk om man fick se sånt här skådespeleri i den uppskö av svenska ungdomfilmer som kommer. På så sätt känns filmen väldigt äkta och trovärdig något jag uppskattar skarpt. Det finns hela tiden ett driv i filmen, man känner ilska, frustration och medlidande för i stort sett alla karaktärer i filmen. Sen avgudar jag den nästan dokumentära fotot, skamligt snyggt, väldigt vad postiv jag låter. Filmen kan tyckas lite uddlös och kanske borde den själv diskuterat mer kring de problem filmen tar upp för att kunnat bli en riktigt fullträff. Det går dessutom lite för fort tycker jag, så visst, där brister väl den en del i trovärdighet.

En klar 4 och en postiv överaskning då jag inte hade några förväntningar på den.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 0:04

Har precis sett klart dokumentären Hoop Dreams som jag velat se sen 1995. Precis som Stevie så var det en alldeles fantastisk film, det kändes knappt att den var nära tre timmar lång. Verkligen intressant att följa dessa två killar under så många år.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav bumbi » mån jul 25, 2005 0:06

AKS skrev:Har precis sett klart dokumentären Hoop Dreams som jag velat se sen 1995. Precis som Stevie så var det en alldeles fantastisk film, det kändes knappt att den var nära tre timmar lång. Verkligen intressant att följa dessa två killar under så många år.

instämmer, ännu en bra dokumentär :P
Kommer det en till dokumentär nästa gång?
bumbi
Demon Fodder
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 26 jan 2005

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 0:10

Japp, dokumentären Why We Fight är sist ut i serien 6xUSA. Har dock inte hört så mycket om den tidigare.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Yog-Sothoth » mån jul 25, 2005 0:11

Har haft en Prophecy-helg och sett samtliga filmer i serien, inklusive nummer fyra (The Prophecy: Uprising). Förvånansvärt nog är fyran den bästa av uppföljarna, kanske för att den är mer nedstämd och inte lika grafisk som de andra (nackdelen är dock att den inte innehåller Christopher Walken, som jag tycker gör vilken film som helst värd att se). Nummer fem kommer snart också, den spelades in samtidigt som fyran...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Peppe » mån jul 25, 2005 5:10

http://www.imdb.com/title/tt0282410/
Vad kommer den här filmen ifrån? flera buffy människor ju, någon som sett?
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Yog-Sothoth » mån jul 25, 2005 6:56

Peppe skrev:http://www.imdb.com/title/tt0282410/
Vad kommer den här filmen ifrån? flera buffy människor ju, någon som sett?

Det är vad det ser ut som, en söt liten film av Amber Benson med en del gästinsatser från Buffy-skådisar. Värd att ladda ner, kolla på BF-hubben.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » mån jul 25, 2005 12:20

AKS: Härligt att du tyckte om Hoop Dreams. Det har varit en av mina favoritfilmer (och kanske min favoritdokumentär överhuvudtaget) sedan jag såg den för första gången för fem-sex år sedan. Av det lilla jag har hunnit lyssna låter kommentarspåret på DVD:n (med William och Arthur som samtalar 10 år senare) bland de bästa jag har hört. Rekommenderar även Washington Post-artikeln om vad som har hänt i båda familjernas liv sedan filmen: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ar ... 4Jul4.html

Vissa saker är väldigt sorgliga, inklusive att två av huvudpersonerna i filmen (dock naturligtvis inte William eller Arthur) har blivit mördade sedan filmen spelades in.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Zaxx » mån jul 25, 2005 12:40

Chance är en cool film faktiskt... riktigt cool...

Kanske ingen 10poängare, men väl värd att se för Buffy-fans. Bäst är Andy Hallet utan *green-stuff*
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » mån jul 25, 2005 12:45

Chance är en riktig mysig liten film, oerhört rolig ibland. Tror jag har skrivit nåt om den tidigare i tråden. En stark trea, ungefär. Närmar sig en fyra då och då. Definitivt en upplevelse att se Benson, Marsters och Hallett i sådana totalt annorlunda roller från de de spelar i Buffyverse.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån jul 25, 2005 17:58

caffeineaddict skrev:Av det lilla jag har hunnit lyssna låter kommentarspåret på DVD:n (med William och Arthur som samtalar 10 år senare) bland de bästa jag har hört. Rekommenderar även Washington Post-artikeln om vad som har hänt i båda familjernas liv sedan filmen: http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ar ... 4Jul4.html


Tack för länken! Verkligen en bra artikel som hjälper en med att få veta vad som hände sen. Det måste vara oerhört intressant att höra kommentarspåret.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Zaxx » tis jul 26, 2005 16:28

TransFormers more than meets the eye!

kolla detta klippet:
http://www.iesb.net/movies2/michaelbayint.php

att inte Bay slår ner intervju killen
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav LWes » tis jul 26, 2005 16:44

Zaxx skrev:kolla detta klippet:
http://www.iesb.net/movies2/michaelbayint.php


Windows Media Player Required
"If you are having trouble watching this video make sure that you have the latest Windows Media Player! Click Here"
Så jag klickar där, laddar hem senaste versionen, men jag ser fortfarande ingen video på sidan. Någon som vet hur man löser det?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Zaxx » tis jul 26, 2005 17:00

LWes skrev:
Zaxx skrev:kolla detta klippet:
http://www.iesb.net/movies2/michaelbayint.php


Windows Media Player Required
"If you are having trouble watching this video make sure that you have the latest Windows Media Player! Click Here"
Så jag klickar där, laddar hem senaste versionen, men jag ser fortfarande ingen video på sidan. Någon som vet hur man löser det?


Ibland har jag ngt efterblivet fel, med att man måste markera det som spelas.. eller scrolla eller liknande så kommer bilden. Fattar inte varför men så verkar det bli ibland...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Yog-Sothoth » tis jul 26, 2005 17:42

Zaxx skrev:Ibland har jag ngt efterblivet fel, med att man måste markera det som spelas.. eller scrolla eller liknande så kommer bilden. Fattar inte varför men så verkar det bli ibland...

Jag använder Firefox och har samma problem. Det brukar dock räcka att jag nuddar scrollbaren vid sidan så syns videon.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav caffeineaddict » ons jul 27, 2005 16:28

Dagens bästa (men mest osannolika) rykte: http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=20842

Please, please, please, please, pleeeeeeease!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor jul 28, 2005 20:36

Satan's School for Girls
Vilken underbar titel på en film. Och Julie Benz är med i den.
Men jag orkar inte se film på trean.
Är det nån som sett den?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Illyria » tor jul 28, 2005 21:09

Jag har sett filmen, men för många år sedan. Den var väl sådär (vad jag minns).

Magnolia på 5an nu men jag har inte tid/ork att se den idag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Zaxx » tor jul 28, 2005 22:57

Magnolia är en film jag skulle vilja se faktiskt!... hmm undra ifall jag orkar?
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL
 
Inlägg: 16868
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav JRT » fre jul 29, 2005 10:39

Matt skrev:Satan's School for Girls


Skittråkig. Tröttnade halvvägs genom skräpet trots Julie Benz. Den stora behållningen var reklamavbrotten, när man kunde göra något annat för att hålla sig vaken...
Angel: I got two modes with people: bite and avoid. Hard to shift.

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who haven't got it.
Användarvisningsbild
JRT
Zeppo
 
Inlägg: 3150
Blev medlem: 07 nov 2003
Ort: Kristinehamn

Inläggav Matt » fre jul 29, 2005 10:58

JRT skrev:
Matt skrev:Satan's School for Girls


Skittråkig. Tröttnade halvvägs genom skräpet trots Julie Benz. Den stora behållningen var reklamavbrotten, när man kunde göra något annat för att hålla sig vaken...


Jag ska se den och spola fram till de scenerna som JB är med i och skippa resten. ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Nicole » fre jul 29, 2005 11:49

Ja tycker den e jättebra...fast iof sej såg ja den senast när ja va 12år...det kan ha påverkat mitt omdäöme. då visste ja nt att julie benz e me i den så ja får väl se om den å efter det kan ja skriva en liten mer välutvecklad recension
Passion. It lies in all of us. Sleeping, waiting. And though unwanted, unbidden, it will stir, open it jaws... and howl.
Användarvisningsbild
Nicole
Minion
 
Inlägg: 171
Blev medlem: 04 jan 2005
Ort: 314

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare