Film, film och film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav mattek72 » fre maj 27, 2005 11:54

RalfiParpa skrev:
Lipton skrev:Någon som vet vad Jason i Fredag 13:e heter i efternamn, om det nu fram kommer.?


Voorhees, väl?
Helt riktigt.
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 11:57

RalfiParpa skrev:
Lipton skrev:Någon som vet vad Jason i Fredag 13:e heter i efternamn, om det nu fram kommer.?


Voorhees, väl?


Tack, vi satt och klurade på det och jag förstod att här finns det alltid någon som har svar på frågor som denna. :) Så nu vet ni vad jag gör på jobbet. ;)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav mattek72 » fre maj 27, 2005 12:01

Lipton skrev: Så nu vet ni vad jag gör på jobbet. ;)


Stressar folk som ringer och diskuterar filmfigurers efternamn, det låter trevligt. :D
When I was alive, I may have been a little naughty.
But when they killed me, I became something much,much worse.
The stuff that nightmares are made of.
Användarvisningsbild
mattek72
Watcher
 
Inlägg: 6697
Blev medlem: 15 maj 2004

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 12:13

mattek72 skrev:
Lipton skrev: Så nu vet ni vad jag gör på jobbet. ;)


Stressar folk som ringer och diskuterar filmfigurers efternamn, det låter trevligt. :D


Du skulle bara veta, detta är livet. ......ja, man kan ju alltid drömma att det är så i alla fall. :)
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Yog-Sothoth » fre maj 27, 2005 12:17

Lipton skrev:
RalfiParpa skrev:
Lipton skrev:Någon som vet vad Jason i Fredag 13:e heter i efternamn, om det nu fram kommer.?


Voorhees, väl?


Tack, vi satt och klurade på det och jag förstod att här finns det alltid någon som har svar på frågor som denna. :) Så nu vet ni vad jag gör på jobbet. ;)

Enklare att kolla på Buffyforum än att slå på IMDb? ;)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav Lipton » fre maj 27, 2005 13:27

Yog-Sothoth skrev:
Lipton skrev:
RalfiParpa skrev:
Lipton skrev:Någon som vet vad Jason i Fredag 13:e heter i efternamn, om det nu fram kommer.?


Voorhees, väl?


Tack, vi satt och klurade på det och jag förstod att här finns det alltid någon som har svar på frågor som denna. :) Så nu vet ni vad jag gör på jobbet. ;)

Enklare att kolla på Buffyforum än att slå på IMDb? ;)


Jupp :)

edit:
Var in där och sökte nu, det tog ju massor av tid.
-Hop on board, gorgeous.

Squishy, squishy
Användarvisningsbild
Lipton
Big Bad
 
Inlägg: 1507
Blev medlem: 27 aug 2004
Ort: Dalarna.

Inläggav Illyria » lör maj 28, 2005 22:41

Nu har jag äntligen sett Spirited Away and I loved it. Den var inte som jag hade förväntat mig, efter att ha sett vissa klipp, trailers osv, så det var en mycket positiv överraskning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » sön maj 29, 2005 0:03

Såg trailern till Michelle T's nya film Mysterious Skin... den verkar ju riktigt bra! Hamnar definitivt på min att-se-lista.

Såg Memento igår. Helt okej, men kunde varit bättre.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav LWes » sön maj 29, 2005 0:29

Vi såg filmen "Vi som går köksvägen" i skolan för några dagar sen.
Det förvånar mig att folk kan se en sån film och gilla det. Alltså att sitta och titta på filmen och genom hela filmen hålla sig helt koncentrerad och intresserad och även tycka att den är rolig (för det är en komedi).
På den tiden kanske man tyckte att den var bra och att skämten var roliga eller nåt, visst, men nu när allt är helt annorlunda kan jag inte förstå att någon hellre skulle se en sån film än vilken "ny" film som helst.
Man vet att en film är tråkig när man klarar av att sova i typ en timme sittandes i en obekväm stol som verkligen inte är sov-vänlig.
Det värsta är att vi itne får några pauser när vi ser på film. Hur ska man orka se en 1,5-2 timmar lång tråkig film utan att bli galen?
Även om skulle se en bra film skulle jag säkert ta en pause för att göra något.
Blä blä blä för tråkig filmhistoria. När läraren bara berättar saker kan jag i alla fall använda min tid till att rita, men när vi ser på film är det för mörkt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön maj 29, 2005 23:28

När det kommer till Signs och Unbreakable så intar jag alltid försvarsposition. Tycker Shyamalan inte bara är begåvad jag tycker han är förbaskat begåvad. Hans sätt att bygga upp spänning är effektiv som tusan. Men när det kommer till The Village så lägger jag nog ner försvarandet, även om jag fortfarande hävdar att filmens enskilda scener är bra till att vara riktigt bra, men denna gången har Shyamalan misslyckas så kopiöst med manuset att det inte går att ha överseende med. Jag gillar grundtanken på storyn i filmen....men hur kan man schabbla bort det hela så otroligt? Jag är besviken. Ush.

Shyamalan bör ägna sig åt regiarbete och och låta någon annan skriva manus.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » sön maj 29, 2005 23:40

Tob: som regissör är han bra, det kan jag hålla med om. Riktigt bra. Som manusförfattare? Nej. Sixth Sense är den enda som faktiskt fungerar som en film, trots att jag fann den manipulativ och förutsägbar. Unbreakable är ett experiment där strukturen medvetet är skevt i och med att det bara är en en-akts-film, men där tycker jag det faller en hel del på längden och inte innehållet i sig. Signs, försökte se den på Kanal5. Gick inte.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » sön maj 29, 2005 23:44

Signs är långt ifrån en perfekt film men den är ändå rätt underhållande, trots sina brister (folie på huvudet :D). Sixth Sense är riktigt bra men Unbreakable fastnade jag inte alls för. The Village har jag inte sett, inte hört någon rekommendera den heller, kommer kanske se den om den går på tv nångång.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Glorificus » mån maj 30, 2005 1:15

Jag återkommer när jag har tid till det för att försvara min Shyamalan.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Tob » mån maj 30, 2005 7:46

Glorificus skrev:Jag återkommer när jag har tid till det för att försvara min Shyamalan.


Ser framemot det. Kan behöva en del tips för hur man försvarar den människan. Efter The Village blir det ännu svårare.

Håller inte med noike, tycker både Unbreakable och Signs fungerar någerlunda även om det givetvis är Sjätte sinnes som är hans triumfkort. Den är bara fantastisk och briljant. Illyria, se The Village på tv, om ens det.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Illyria » mån maj 30, 2005 8:00

Ja, jag har inga planer på att hyra den eller ens ladda hem.

Förövrigt menade jag att folien var underhållande, inte en brist, ibland hamnar saker fel :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav caffeineaddict » mån maj 30, 2005 8:03

Unbreakable har jag för mig att den var riktigt bra, men Signs och Sixth Sense är i bästa fall halvdana. Har dock inte sett någon av de tre sedan jag såg dem på bio.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Yog-Sothoth » mån maj 30, 2005 12:31

Jag tycker Unbreakable är den bästa, lätt... Sixth Sense är för hypad och The Village för underskattad. Signs sög.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad
 
Inlägg: 2328
Blev medlem: 09 nov 2004
Ort: Majorna, GBG

Inläggav qarlsson » mån maj 30, 2005 17:24

Illyria skrev:Nu har jag äntligen sett Spirited Away and I loved it.

Bara tvungen att visa medhåll på det här. Spirited är underbar. Helt underbar. Howl's Moving Castle kan inte komma snabbt nog. Spännande att se vad Miyazaki har i görningen denna gång.

Har du inte sett hans tidigare filmer så är det ett tips. Bland annat Mononoke Hime anses av många vara bättre än Spirited. Dock håller jag inte med där, men den är bra och varierande utlåtanden är alltid trevligt att höra. Så får du möjlighet - se.. och berätta vad du tyckte :)
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby
 
Inlägg: 575
Blev medlem: 17 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån maj 30, 2005 17:35

Qarlsson skrev:Howl's Moving Castle kan inte komma snabbt nog. Spännande att se vad Miyazaki har i görningen denna gång.

Läs boken. Diana Wynne Jones borde läsas i vilket fall som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Illyria » mån maj 30, 2005 18:19

Qarlsson skrev:Spirited är underbar. Helt underbar.

Det känns som jag gillar den ännu mer nu någon dag efter och jag måste se den igen snarast. Trodde jag skulle kunna hitta dvdn billigt för filmen är några år gammal nu men så var inte fallet. Får se om jag även hittar (ladda hem) Mononoke, alltid kul att se vad skaparen har gjort mer :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Veidit » mån maj 30, 2005 19:20

Illyria skrev:
Qarlsson skrev:Spirited är underbar. Helt underbar.

Det känns som jag gillar den ännu mer nu någon dag efter och jag måste se den igen snarast. Trodde jag skulle kunna hitta dvdn billigt för filmen är några år gammal nu men så var inte fallet. Får se om jag även hittar (ladda hem) Mononoke, alltid kul att se vad skaparen har gjort mer :)


Bor du i GBG så kan du få låna Mononoke av mig
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav LWes » mån maj 30, 2005 19:28

Veidit skrev:
Illyria skrev:
Qarlsson skrev:Spirited är underbar. Helt underbar.

Det känns som jag gillar den ännu mer nu någon dag efter och jag måste se den igen snarast. Trodde jag skulle kunna hitta dvdn billigt för filmen är några år gammal nu men så var inte fallet. Får se om jag även hittar (ladda hem) Mononoke, alltid kul att se vad skaparen har gjort mer :)


Bor du i GBG så kan du få låna Mononoke av mig

Om du bor på Gotland kan du låna den av min lillebror
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån maj 30, 2005 19:36

Veidit: tack, men tyvärr bor jag en bit söderut. Men den borde ju gå att hitta nånstans, tror jag hittat en torrent på TPB ivarjefall.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav poser » tor jun 02, 2005 8:11

Almost Famous, jävlar va bra den är.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav Glorificus » mån jun 06, 2005 1:53

In Good Company. Härlig feelgood-film med Topher Grace och Dennis Quaid - som båda skiner i rollerna. Shiny actors. De gör hela filmen sevärd. Soundtracket var också nice.
Minus för dåligt skrivna kvinnoroller (Scarlett Johansson och Marg Helgenberger har inte mycket mer att göra än att glittra med ögonen).

Och på tal om sexister - jag ska nu kolla upp vem som skrivit musiken till Piglet's Big Movie (aha, imdb säger Carly Simon...). Jag trodde inte mina öron när Kängu hoppade omkring och det sjöngs:
"It's a mother's intuition
to make a little space.
It's her quiet mission
to tidy up her place
.
A mother's intuition
is like a kangaroo's.
She hops around,
she mops the ground,
she fusses over you,
a mother...
with her intuition,
will know just what to do.
/.../
A mother's into cleaning,
she'll clean until she's through.
She's smart enough,
she's wise enough
to add up two and two,
a mother...
with her intuition,
will know just what to do."


:eek:
I övrigt var det kul att se att de använt en del av A.A Milnes material och inte bara Disneyfierat allt (även om det övervägde). Piglet for the people! :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Illyria » mån jun 06, 2005 2:09

Qarlsson skrev:Mononoke Hime anses av många vara bättre än Spirited. Dock håller jag inte med där, men den är bra och varierande utlåtanden är alltid trevligt att höra. Så får du möjlighet - se.. och berätta vad du tyckte :)

Nu har jag sett Princess Mononoke (fick bara tag på en version med engelskt prat tyvärr, men det var den eller ingen) och den var ljusår ifrån Spirited Away. Långt ifrån lika intressant berättelse, inte lika snygg, den kändes väldigt lång och den berörde inte alls på samma sätt. Den kändes mest som en rätt okej tecknad film, jag skulle ge den 5/10 i betyg.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav Tinkerbelle » mån jun 06, 2005 11:58

Jag såg House of Wax igår,jag orkade inte ens titta på hela..
jag snabbspolade till mordscenerna istället.
Det var trevligt att se
Paris Hilton få en pinne genom pannan!:twisted:
Tinkerbelle
Big Bad
 
Inlägg: 2321
Blev medlem: 26 jul 2004

Inläggav latarmig » mån jun 13, 2005 15:06

Under helgen råkade jag hamna på ettan eller tvåan mitt i visningen av Buffalo 66, och jag smälte som ett vaxljus när jag såg Christina Ricci göra en oerhört elegant, sofistikerad och vacker steppdance till King Crimsons "Moonchild" (i en bowlinghall). Det var något av det mest fantastiska jag sett på många år.

Varje gång jag sett Christina Ricci har jag blivit förundrad över henne. Hon är ung och vacker och hade säkerligen kunnat spela stereotypa blondiner i hur många college-filmer som helst, men när jag någon gång råkar se henne i en film är det alltid lite udda, obskyra filmer där hon i och för sig spelar på sin sexualitet, men hon är alltid lite utanför. Det är nog dags att kolla upp hennes filmer lite mer. Nu är jag fast.
latarmig
Big Bad
 
Inlägg: 2342
Blev medlem: 23 feb 2004
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » mån jun 13, 2005 15:46

latarmig skrev:Varje gång jag sett Christina Ricci har jag blivit förundrad över henne. Hon är ung och vacker och hade säkerligen kunnat spela stereotypa blondiner i hur många college-filmer som helst, men när jag någon gång råkar se henne i en film är det alltid lite udda, obskyra filmer där hon i och för sig spelar på sin sexualitet, men hon är alltid lite utanför. Det är nog dags att kolla upp hennes filmer lite mer. Nu är jag fast.


Ricci är en underbar skådis, som har en tendens att vara lysande i dåliga filmer. Hon är det enda överhuvudtaget som gör "Fear And Loathing In Las Vegas" sevärd, och hon är... äh... naken i "Prozac Nation".

Men hon gör ju en del riktigt bra filmer. "Ice Storm", jävlar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav RalfiParpa » mån jun 13, 2005 15:58

latarmig skrev:Under helgen råkade jag hamna på ettan eller tvåan mitt i visningen av Buffalo 66, och jag smälte som ett vaxljus när jag såg Christina Ricci göra en oerhört elegant, sofistikerad och vacker steppdance till King Crimsons "Moonchild" (i en bowlinghall). Det var något av det mest fantastiska jag sett på många år.

Varje gång jag sett Christina Ricci har jag blivit förundrad över henne. Hon är ung och vacker och hade säkerligen kunnat spela stereotypa blondiner i hur många college-filmer som helst, men när jag någon gång råkar se henne i en film är det alltid lite udda, obskyra filmer där hon i och för sig spelar på sin sexualitet, men hon är alltid lite utanför. Det är nog dags att kolla upp hennes filmer lite mer. Nu är jag fast.


Det här är lite intressant, det har inget med Christina Ricci att göra men jag tar det ändå: Vincent Gallo - som den renässansman han är - nöjer sig inte med att skriva och regissera sina filmer, han ska banne mig komponera filmmusiken också. När jag såg Buffalo '66 för första gången (2001 tror jag det var) reagerade jag på det och döm om min förvåning när jag upptäcker att mannen har ett skivkontrakt med namnkunniga indiebolaget Warp. Mångfacetterad konstnär, jo tack, det är allt en underdrift i det här fallet. I alla fall, skiven heter "When" (Allmusic-recension) och är faktiskt riktigt trevlig. Den framkallar ungefär samma känslor som filmen i fråga, kan man väl säga. Ja, fast det är ju musik. Jag hade inte alls tänkt ta upp det här eftersom jag misstänker att ingen bryr sig men nu när jag såg orden Buffalo '66 kunde jag inte låta bli.
Jag såg också filmen men återbesökte "When" istället för att kära ner mig i Christina Ricci, så det är ju lite roligt, hur filmtittande leder till olika saker. Det är en riktigt mysig skiva, ge den en chans om ni vill höra nåt nytt och spännande, eller nåt annat krystat i den stilen. Skivan är till hälften vokal (Vincent Gallo sjunger förstås jättebra också) och till hälften instrumental och personligen föredrar jag de instrumentala delarna. Vincent Gallo "When", alltså.

EDIT:
A bear skrev:Hon är det enda överhuvudtaget som gör "Fear And Loathing In Las Vegas" sevärd

Oj. Ojoj. Oj, oj, oj oj oj.
Nu har du satt nåt farligt i rörelse, när vissa forummedlemmar får syn på det där påståendet...ja. Sopa det under mattan, kvickt!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron