Agents of S.H.I.E.L.D.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » mån maj 13, 2013 23:45

Lite längre kort trailer:



(ps jag är peppad ds)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » fre maj 17, 2013 11:05

coolt

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre maj 17, 2013 11:14

Längre och längre: tre minuter nu.



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre sep 13, 2013 14:50

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » fre sep 13, 2013 18:54

gaspode skrev:http://www.metrojobb.se/jobad/197717/statist-:-20-manliga-statister-till-amerikansk-actionserie,-l%C3%B6n:-500-kr

Woah. Ska man ta en sväng på stan på söndag och se om man springer ihop med Joss alltså?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » tis sep 17, 2013 18:28

Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons sep 18, 2013 0:59

De har filmat i Stockholm. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » tis sep 24, 2013 18:41

Ska Agents of S.H.I.E.L.D. få en egen avdelning på forumet som Dollhouse och Firefly har? Eller väntar vi lite innan vi vet om det blir nåt längre åka av?
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav gaspode » tis sep 24, 2013 19:05

Bra fråga. Det känns ju inte som det här är en Joss-serie på samma sätt som de andra. Det är inget Joss-universum, och jag har inte klart för mig hur involverad han kommer att vara i manusförfattande och så vidare. Vi kan väl avvakta och se hur stort intresset för diskussioner är.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » ons sep 25, 2013 0:22

Jag tycker serien bara ska få en egen tråd om den får låga tittarsiffror och blir nedlagd inom två säsonger :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » ons sep 25, 2013 13:40

Stor tumme upp för pilotavsnittet!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Garim » ons sep 25, 2013 19:05

Gillade skarpt piloten. Mer! nu! :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav A bear » ons sep 25, 2013 22:41

Mjae, jag är lite mindre impad. Visst, tonen är både allvarlig och typiskt whedonsk (kan vi upphöja det till ett släktdrag snarare än bara Joss nu?) twistig, och jag älskade en del av humorn ("Welcome to level 7. Sorry, that corner was very dark. I think there's a bulb out.") Men det är inte ett bra tecken att de enda karaktärerna jag har något som helst minne av några timmar senare är Coulson och Hill (som jag redan kände igen) och J August Richards VOTW (som får fan så mycket mer karaktärsutveckling än någon av de karaktärerna som ska vara regulars). Varenda en av våra "hjältar" känns så klichémässiga att jag inte kan se skillnad på dem, och det känns som NCIS filtrerat genom ett tunt lager Whedon. Får se om det tar mer fart sedan.

Men jo, även om jag länge är tveksam till hela "Lita på att den hemliga statliga organisationen vill dig väl"-vinkeln så funkar den efter att JAR får ge sitt tal på stationen och påpeka vad jag hoppas är grundkonflikten i hela serien: av något som kunde ha blivit, och i filmen kanske rentav blev, en hyllning till övermänniskan blir en rejäl fråga: vad händer med de små när de stora dansar? Och även om JARs snabba kast mellan hjälte och skurk är, äh, snabba så gillar jag verkligen hans "No. It's an origin story." Jag hoppas bara WW&T (Whedon, Whedon & Tancharoen, attourneys at bawww) håller igen lite på serietidningsreferenserna, men där funkar det.

Och: Ron Glass! :lovebunny: Och var det bara jag som fick ett hugg i hjärtat när de först zoomar in i planet och tänkte "Men... det är ju SERENITY!"
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » ons sep 25, 2013 22:51

Jag gillade första avsnittet, en hel del. Fanns förstås en del klassiska pilot-skavanker men det mesta ska nog lyckas rätta till sig med tiden.

Tycker att de fasta skådespelarna, med ett par undantag, känns ovanligt släta för att vara i en serie av Whedon. Förhoppningsvis också något som rättar till sig med tiden. Det är väl egentligen vad jag förväntar mig.

Jag blev väldigt förtjust i musiken. Som inte nödvändigt passade helt hundra procent, nästan för stort för TV-formatet, samtidigt som det var kul att få ordentlig superhjältefilmmusik. Hjäper till att skapa en bättre brygga mellan filmerna och TV-serien.

Vad gäller Coulsons "återuppståndelse" blir jag både glad och lite orolig. Den version som han själv ger, Fury låtsades han var död på riktigt för att motivera Avengers, är vad jag trodde och hoppades på. Så jag är glad att förväntningarna ställs på ändå men orolig för att det riktiga svaret är avsevärt mycket sämre. Att han är en LMD, eller liknande. Vilket säkert också kan fungera om det görs rätt. Jag är nog verkligen bara lite orolig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 25, 2013 23:34

Om det faktiskt hade varit så att de låtsats att han dog i Avengers så hade det varit en oerhört billig lösning. Och att ta tillbaka döda personer är ju litet av ett Whedonskt signum, och en av de saker de gör bra. (Buffytidningen ej medräknad.) Och från vad jag har läst så var hur Coulson kan vara levande vad som fick Clark Gregg att ställa upp. Innan Joss berättade det var han mycket mer tvivlande till medverkan. Så jag antar att vad det än är så har de något bra planerat. Kanske inte lika bra som Taithi Magical Mystery Tour men...

Jag hoppas NCIS-blekheten är ett medvetet val. Del för att ge Clark Gregg möjlighet att skina och dels för att ta ansiktslösa agenter och förvandla dem till något annat i realtid. Och jag gillade scenen där Miranda sitter och vill vara byråkrat och göra pappersarbete.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav MissKittyFantastico » ons sep 25, 2013 23:50

Jag gillart. Like a lot. Får se hur resten kommer att bli. Det känns ju som att de lagt ganska mycket krut på första avsnittet och jag antar att de kanske inte har samma budget på resten av dem. Kändes också lite mer som en film än som ett avsnitt.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Tomas » tor sep 26, 2013 0:52

noike skrev:Jag hoppas NCIS-blekheten är ett medvetet val. Del för att ge Clark Gregg möjlighet att skina och dels för att ta ansiktslösa agenter och förvandla dem till något annat i realtid.

Speciellt det senare är nog mycket möjligt.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tam » tor sep 26, 2013 8:16

En hel del bra, en del frågetecken. Håller med A bear om det mesta.

Det bästa var J August Richards. Och den flygande bilen!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav noike » fre sep 27, 2013 15:34

Fanvideo om Coulsons Tahitiupplevelse: http://www.youtube.com/watch?v=hwcIVidsUCw
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons okt 02, 2013 19:18

1.02 Så om de förvandlar Sendero Luminoso till en modig folkresning undrar jag vad som kommer att hända i Stockholmsavsnittet, och hur länge vi haft inbördeskrig här...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 02, 2013 22:44

1.02

Jag gillar dialogen. Små fyndigheter här och där. Själva ploten var väl kanske inte det bästa man hade kunnat komma på, men den dög som bakgrund för att kunna utveckla de olika karaktärerna lite mer. Att de hela tiden kallade saken för "The 084" var väl lite löjligt. Borde kunnat komma på något roligare namn.

Avsnittet gick väldigt snabbt i alla fall och det brukar vara ett bra betyg.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav noike » tor okt 03, 2013 14:08

A bear skrev:1.02 Så om de förvandlar Sendero Luminoso till en modig folkresning undrar jag vad som kommer att hända i Stockholmsavsnittet, och hur länge vi haft inbördeskrig här...

Medhåll, men lite intressant att det gjorde kommunisterna till de sympatiska.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » mån okt 07, 2013 17:40

Efter att nu äntligen sett de två första avsnitten får jag väl säga att jag inte är imponerad.

Extremt tvådimensionella och ännu mer stereotypa karaktärer. Retar mig särskilt på Fitz & Simmons. Mer stereotypt kan det omöjligt bli. Omöjligt. Detta kan naturligtvis förbättras vartefter serien framskrider.

Känns även som det kommer bli en alltför episodisk serie för min smak.

Suspension of disbelief fungerade dåligt imo. Såg skådespelare som gick runt i CGI-kulisser - inte rollfigurerna i sin värld. Kände aldrig direkt att man var ombord planet utan i en studio.
Detta blev inte bättre av Arons flygande bil.

Men jaja, jag är ingen serietidningssnubbe. Vissa undantag förstås (ex. Jonah Hex och Tintin).
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tam » mån okt 07, 2013 18:37

herdware skrev:Extremt tvådimensionella och ännu mer stereotypa karaktärer. Retar mig särskilt på Fitz & Simmons. Mer stereotypt kan det omöjligt bli. Omöjligt. Detta kan naturligtvis förbättras vartefter serien framskrider.

Fitz-Simmons är jobbiga. Resten tyckte jag började ta sig så smått redan i andra avsnittet.

Det har väl inte varit så bra jag jublar ännu (förutom min flygande bil förstås!), men jag smågillar.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sjostrand » tis okt 08, 2013 13:33

Jag gillar de två första avsnitten. 1.02 Tycker egentligen att Avengers-delen är den tråkigaste av Marvelvärlden, men Agents of SHIELD fungerar. Inget mästerverk än, men med tanke på hur mycket karaktärerna växte iom avsnitt två så känner jag att serien har potential. Att jag retar mig på Ward känns som att Joss gjort det medvetet. Förväntar mig att få se honom i en färgglad hawaiiskjorta inom en snar framtid.

Ska bli väldigt spännande att se hur de presenterar Stockholm/Sverige.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav noike » ons okt 09, 2013 15:44

1.3 mer allvarlig Coulson, yay. Fitz/Simmons måste-förklara-allt-i-dialog-två-gånger är rejält jobbigt.

Jag har börjat fundera på att Coulson är medveten om att något är fel. Mer än att han är ringrostig. Han är spionen som Fury kallade "my one good eye" och Skye kan vara en del av hans plan att få reda på vad de andra gömt undan från honom. Vad bättre sätt att ta in en mulvad som gräver åt honom om än omedvetet från hennes sida?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaia » tor okt 10, 2013 17:53

Har just sett de första tre avsnitten och får säga att jag är positivt överraskad. Jag var ordentligt tveksam när jag först hörde om serien, men nu kommer jag nog åtminstone följa första säsongen.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav herdware » tor okt 10, 2013 20:27

Fortfarande inte imponerad. End communication.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sjostrand » mån okt 14, 2013 10:26

1.03 Jag gillar fortfarande serien. Bästa avsnittet hittills och jag ser gärna att Quinn blir säsongens Big Bad. Med tanke på att serier brukar vara lite trögstartade så tror jag det kommer bli en helt okej serie. Ser i alla fall fram emot nästa avsnitt.

Och jag tycker noikes funderingar låter intressanta. Hoppas Joss lyssnar på dig Nicklas.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tomas » tis okt 15, 2013 0:47

Klipp på 3 minuter med det som filmades i Stockholm i avsnitt 4.
Känns som avsnittets inledning och är väldigt spoilerfritt, förutom att Marvel själva hintar om hur klippet ska sluta i sin beskrivning av det på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=KOzLsjJQq-c
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare