Agents of S.H.I.E.L.D.

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » ons okt 16, 2013 17:39

1.04 kändes som det bästa avsnittet hittills.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaia » ons okt 16, 2013 18:34

1.04 Ett klart sevärt avsnitt och de spelar dessutom in i Uppsala, det hade jag helt missat! :popcorn:
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » ons okt 16, 2013 19:10

gaia skrev:1.04 Ett klart sevärt avsnitt och de spelar dessutom in i Uppsala, det hade jag helt missat! :popcorn:


Uppsala? Nej den rimliga förklaringen måste ju vara att det finns en exakt likadan domkyrka och bro i Vitryssland. Vid 12:00 ser man tydligt en svensk flagga vid det röda huset med vita knutar. Måste vara någon slags utvandrare. :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav gaia » ons okt 16, 2013 19:34

Tomas skrev:
gaia skrev:1.04 Ett klart sevärt avsnitt och de spelar dessutom in i Uppsala, det hade jag helt missat! :popcorn:


Uppsala? Nej den rimliga förklaringen måste ju vara att det finns en exakt likadan domkyrka och bro i Vitryssland. Vid 12:00 ser man tydligt en svensk flagga vid det röda huset med vita knutar. Måste vara någon slags utvandrare. :)

Det har du förstås rätt i hur kunde jag missa den enkla förklaringen! :D
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 16, 2013 19:56

1x04

"Stupid tall people" :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » ons okt 16, 2013 20:53

1.04

Reklamen i tunnelbanan: "GLÖMÅLA - För ditt sätt att leva idag" :D Om det där är något arc-relaterat ska det bli intressant att se vad de tror att det betyder...

Bästa skandinaviskan i utländsk TV-serie sedan (spoiler Doctor Who) Dårlig ulv-bukten
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » ons okt 16, 2013 21:57

1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » ons okt 16, 2013 22:04

eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor. Länk
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » ons okt 16, 2013 22:18

A bear skrev:
eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor.

Men inte ens de vagnarna ser väl ut exakt sådär?
Kändes som om de tagit en amerikansk tunnelbanevagn och målat om inredningen samt monterat gula stänger och reklam för att göra den så svensk som möjligt.

Jämför med detta så var det stora skillnader:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/sl- ... 194267.svd
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » ons okt 16, 2013 22:23

Tomas skrev:
A bear skrev:
eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor.

Men inte ens de vagnarna ser väl ut exakt sådär?
Kändes som om de tagit en amerikansk tunnelbanevagn och målat om inredningen samt monterat gula stänger och reklam för att göra den så svensk som möjligt.

Jämför med detta så var det stora skillnader:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/sl- ... 194267.svd

Mja, med tanke på scenen där Coulson & The Coulettes går genom Kungsans t-bana och in i vagnen... Ska man behöva se om?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » ons okt 16, 2013 22:34

A bear skrev:
Tomas skrev:
A bear skrev:
eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor.

Men inte ens de vagnarna ser väl ut exakt sådär?
Kändes som om de tagit en amerikansk tunnelbanevagn och målat om inredningen samt monterat gula stänger och reklam för att göra den så svensk som möjligt.

Jämför med detta så var det stora skillnader:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/sl- ... 194267.svd

Mja, med tanke på scenen där Coulson & The Coulettes går genom Kungsans t-bana och in i vagnen... Ska man behöva se om?

Det får du göra.
Är inte så bekant med den stationen, men tyckte perrongen såg lite väl smal ut och att bänkarna inte liknade något jag sett från sl tidigare.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » ons okt 16, 2013 22:58

Tomas skrev:
A bear skrev:
Tomas skrev:
A bear skrev:
eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor.

Men inte ens de vagnarna ser väl ut exakt sådär?
Kändes som om de tagit en amerikansk tunnelbanevagn och målat om inredningen samt monterat gula stänger och reklam för att göra den så svensk som möjligt.

Jämför med detta så var det stora skillnader:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/sl- ... 194267.svd

Mja, med tanke på scenen där Coulson & The Coulettes går genom Kungsans t-bana och in i vagnen... Ska man behöva se om?

Det får du göra.
Är inte så bekant med den stationen, men tyckte perrongen såg lite väl smal ut och att bänkarna inte liknade något jag sett från sl tidigare.

Du har nog fan rätt. Jag tror jag blev lurad av att de lyckades stava rätt till "Kungsträdgården" på skylten på väggen där.

Men då återstår fortfarande frågan... varför skulle någon ta t-banan från Sergel till Kungsan? Är det inte både snabbare och säkrare att gå? PLOT HOLE!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » ons okt 16, 2013 23:31

A bear skrev:
Tomas skrev:
A bear skrev:
Tomas skrev:
A bear skrev:
eriked skrev:1.04 var nog bäst yet.
Men alltså tunnelbanorna. Finns det sånna där tunnelbanor i stockholm? JAg har aldrig sett någon sådan.

Det finns ett par såna. Går på röda linjen ibland. På utsidan ser den nästan ut som en vanlig "gammal" t-banevagn, fast med vita sidor.

Men inte ens de vagnarna ser väl ut exakt sådär?
Kändes som om de tagit en amerikansk tunnelbanevagn och målat om inredningen samt monterat gula stänger och reklam för att göra den så svensk som möjligt.

Jämför med detta så var det stora skillnader:
http://www.svd.se/nyheter/stockholm/sl- ... 194267.svd

Mja, med tanke på scenen där Coulson & The Coulettes går genom Kungsans t-bana och in i vagnen... Ska man behöva se om?

Det får du göra.
Är inte så bekant med den stationen, men tyckte perrongen såg lite väl smal ut och att bänkarna inte liknade något jag sett från sl tidigare.

Du har nog fan rätt. Jag tror jag blev lurad av att de lyckades stava rätt till "Kungsträdgården" på skylten på väggen där.

Men då återstår fortfarande frågan... varför skulle någon ta t-banan från Sergel till Kungsan? Är det inte både snabbare och säkrare att gå? PLOT HOLE!

Det var det första jag tänkte på när jag såg vart de var på väg. Dock förklaras det ju senare att de var fler rödmaskar än man fick se i bild (typ 50?). Fanns säkert några som promenerade den snabbare vägen också. Och andra som tog spårvagn. Eller så var poängen bara att hälften skulle åka västerut med tunnelbanan och hälften österut.

Även om de (flesta) inte var i Stockholm/Vitryssland på riktigt är det kul att de lägger ner en hel del arbete på att få det att se ut som om de åker runt i olika länder (och tunnelbanestationer).
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » sön okt 20, 2013 2:38

Jag undrar hur stor roll Joss har i serien. Han är ju varken showrunner eller har skrivit ett avsnitt ännu. Piloten fick han cred för, men jag kan tänka mig att det var mest Jed och Maurissa som skrev den med Joss input - de är ju trots allt showrunners.

Jag hoppas att Joss skriver ett avsnitt själv snart. Men annars är det ju kul med andra gamla Buffyförfattare som skriver. 1x04 var skrivet av Jeffrey Bell, och det var ett riktigt bra avsnitt också!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » sön okt 20, 2013 3:47

Joss är lite upptagen med Avengers 2. Han sa i nån intervju att han för serien kommer på idéer, ger dem till de andra författarna, och sen belåtet går därifrån utan att behöva vara med i den jobbiga delen att göra om idéer till hela avsnitt. Men jag tycker förstås också att det vore trevligt om han gör nåt avsnitt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » ons okt 23, 2013 20:33

1.05

Så, grundhandlingen i ett typiskt AoS-avsnitt: En neger/kines/sydamerikan/kvinna/kombination av ovanstående får superkrafter. Detta är uppenbart fel, vilket visar sig när de direkt använder det för att göra folk illa. Först tror man kanske att de är skurkar, men sedan visar det sig att de naiva stackarna bara är manipulerade av de Verkliga Skurkarna, som är väldigt skurkiga även med TV-mått mätt. Våra Hjältar försöker rädda det stackars okunniga offret, och lyckas kanske till viss del, och kanske inte, men det spelar mindre roll. Någon får uttrycka sig skeptiskt om att SHIELD utsett sig själv till världspolis, får kanske till och med namndroppa Manning och Snowden, men visar sig omedelbart efteråt vara precis lika naiv och/eller bara ute efter stålar och personlig makt. I slutändan får Våra Hjältar se lite ledsna ut över att de återigen tvingats få negern/kvinnan/kinesen/sydamerikanen/etc inse att det är bättre för dem att vara fattiga och maktlösa. Det gör ONT i dem.

Överdriver jag?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » lör okt 26, 2013 13:29

Nope. Inte mycket iaf.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » tis okt 29, 2013 21:49

Alan Sepinwall och TVGuide väger in, och är inte direkt imponerade så här långt. Håller med om mycket.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav MissKittyFantastico » lör nov 23, 2013 14:09

Jag gillade avsnitt sju. Tyckte att det innehöll en del humor och var spännande. Är på avsnitt åtta och allvarligt talat, vilken usel skådespelare de har hittat till en av rollerna. Annars är jag rätt ok med det här avsnittet också.Fast det är lite samma varje gång, de ska hitta någon farlig pryl. Jag är väl mer intresserad av interaktionen mellan huvudkaraktärerna och deras mysterier än cotw.

Sitter även och klurar på varje gång de är någonstans i världen om de är där eller i närheten eller i USA. De norska skogarna såg inte ut som norska skogar tyckte jag, å andra sidan så var Stockholm Stockholm.


Did I fall asleep?
For a little while.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav herdware » mån dec 16, 2013 17:39

Är det någon som fortfarande kollar på den här dyngan? Isf - har det blivit bättre?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav adolvsson » mån dec 16, 2013 19:57

herdware skrev:Är det någon som fortfarande kollar på den här dyngan? Isf - har det blivit bättre?

Hur vet du att det är dynga om du inte kolla va va va!?!!

Jag tycker det har tagit sig markant. Inte så att det har nått någon slags Firefly-nivå, och vissa problem kvarstår, men jag har börjat bry mig om karaktärerna ordentlig och... det är faktiskt svårt att sätta fingret på exakt vad som har hänt, men antagligen har man helt enkelt folket bakom kommit in i det bättre. Känner sig bekvämare. Har börjat hitta formen.

Minns inte exakt när det hände men, visst, säkert en handfull avsnitt in.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » mån dec 16, 2013 20:53

Ok, jag såg t.o.m. avsnitt fem och då var det fortfarande dynga.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav MissKittyFantastico » mån dec 16, 2013 20:56

Jag tittar fortfarande och jag gillar det. :blushbunny:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » mån dec 16, 2013 21:01

Jag tycker det har blivit mer kompetent, men samtidigt fortfarande ganska intetsägande och klichéartat - långtifrån dynga, men också långtifrån den där punkten där jag känner att jag behöver prioritera det framför något annat. Om inte för folket bakom scen hade jag för länge sedan lagt det i samma hög som alla de andra proceduralsen med allvarliga män i kostymer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sjostrand » tis dec 17, 2013 11:48

Vad adolvsson och Kitty sa.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tomas » tis dec 17, 2013 13:42

sjostrand skrev:Vad adolvsson och Kitty sa.
Ja.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Garim » tis dec 17, 2013 22:11

Tomas skrev:
sjostrand skrev:Vad adolvsson och Kitty sa.
Ja.

Yup.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » tor sep 25, 2014 21:28

Oj, vad lite uppmärksamhet AoS har fått på det här forumet. Den förtjänar väl åtminstone en gnutta mer.

Så, här. Halvvägs in, runt juluppehållet, blir första säsongen markant bättre och när händelserna i Captain America: The Winter Soldier ger effekt stiger det några steg till. Inte problemfri, jag har några invändningar som håller sig genom hela säsongen, men andra halvan, och då framför allt de sista 6-7 avsnitten, är verkligen löjligt mycket bättre än första halvan (och då framför allt de allra första avsnitten). Där det från början kändes som om man försökte vara en viktig del av Marvels cinematiska universum utan att faktiskt röra vid den, där man bara kunde sitta still och känna effekten av filmerna, reagera på dom utan att själva agera, så lyckas serien hitta sin självständighet. Jag tror det är det som gör den tydligaste förbättringen. Att dem fick ett eget existensberättigande. Och att den dessutom börjar påverka resten av den cinematiska universumet, för det händer liksom någonting i slutet av säsongen som blir svårt för filmerna att helt undvika.

Och nu har första avsnitten av andra säsongen sänts, vilket egentligen var orsaken till mitt besök i den här tråden, för det där första avsnittet ser redan ut att fixa ett par av mina stora problem med första säsongen, samtidigt som spänningen från de 6-7 sista avsnitten hålls uppe.

Det är lovande. Mycket lovande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Re: Agents of S.H.I.E.L.D.

Inläggav caffeineaddict » tor sep 25, 2014 23:05

Jag gillade AoS när jag väl såg det, och jag tror att se en hel säsong snabbt var rätt strategi. Håller helt med om att säsongen slog om kring avsnitt 13-14 och var betydligt bättre resten av vägen, om än långt ifrån felfri.

Så vi ses här igen i maj när S2 är klar. Hoppas den är bättre. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » fre sep 26, 2014 9:26

adolvsson skrev:Det är lovande. Mycket lovande.

Kan bra hålla med 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron