Oscars 2013

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » mån feb 25, 2013 23:58

Tredje till Lönsboda!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » tor feb 28, 2013 18:35

Tam skrev:Jag ogillar Les Miz. Crowe är det bästa med den och Hathaways gråtsång är det sämsta.

Skulle säga att Hathaways gråtsång är det sämsta, alla andra gråtsånger det näst sämsta, och Crowe det tredje sämsta.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Murnau » tor feb 28, 2013 18:59

Ni har hjärtan av sten. AV STEN!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav HeY » fre mar 01, 2013 1:55

Jag tycker att Anne Hathaways gråtsång var det bästa med filmen. Det var den enda gången som mina ögon vattnades aningen. Min vän som jag såg filmen med grät redan i förttexterna :D
Det faktum att jag inte var ett vrak tolkade hon som vetenskapligt bevis på att jag är själlös, höhö.

Men överlag tycker jag inte att Les Mis var så värst fantastisk. Av de Oscarsfilmer jag sett hittills rankar jag de såhär:

1. Zero Dark Thirty
2. Silver Linings Playbook
3. Argo
4. Les Miserablés

Får Life of Pi (boken) på posten imorn. Tänkte läsa den snabbt så jag hinner se den i 3D på bio. Är nyfiken på Lincoln (älskar Sally Field) och aningen mindre nyfiken på Django Unchained. Ja, det är Tarantino, men konceptet tilltalar mig inte alls. Och jag ogillar verkligen den typen av kvinnliga karaktärer som jag läst filmen innehåller, vilket känns väldigt annorlunda för att vara Tarantino. Är inte heller ett stort fan av Fox - han är alldeles för kär/imponerad i/av sig själv.
Amour och Beasts vet jag inte om jag har tänkt att se.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre mar 01, 2013 8:12

Nu får jag lust att ranka de jag sett:

1. Django Unchained - som hittills, enligt Criticker, är min favorit från 2012, strax före The Raid och The Dark Knight Rises.
2. Zero Dark Thirty
3. Amour
4. Argo
5. Life of Pi
6. Silver Linings Playbook
7. Beasts of the Southern Wild
8. Lincoln

Har inga som helst planer att någonsin i mitt liv se Les Mis. Det säger jag i princip aldrig om filmer, men jag verkligen hatar musikaler där de sjunger HELA tiden. Fy fan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre mar 01, 2013 13:07

Det bästa med Les Miserables var "Do you hear the people sing". Vive la Revolution!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav wyndham » fre mar 01, 2013 17:26

Jag tror förresten att jag är forumets största Lincoln-fan. Premissen, att Lincoln förlänger kriget för att vinna omröstningen, är fängslande i sig, och scenerna där han gubbar lös inför manskapet är mycket njutbara.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav HeY » ons mar 06, 2013 1:27

Jag tycker att Lincoln var otroligt bra! Uppdaterad lista:

1. Zero Dark Thirty
2. Lincoln
3. Silver Linings Playbook
4. Argo
5. Les Miserablés

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron