American Horror Story

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

American Horror Story

Inläggav WillowGirl » tis nov 27, 2012 0:25

Okej, jag hoppas inte att det redan finns en tråd om denna härliga serie. Jag kunde iaf inte hitta någon...?

Jag är alltså nyfiken på vad ni som sett tycker om denna smått udda serie; bra/dålig?
Skulle vara skoj att höra.

Och till er som inte har sett; se den! Men var beredd... ;)

Själv tycker jag att den är jättebra. Ser just nu på S02 och den är ju minst sagt skruvad, på ett fantastiskt sätt.
Så, ge mig era åsikter, jag vill höra!

Och ja, jag är alltså WillowGirl. Lite av en gammal-nykomling.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Tomas » tis nov 27, 2012 2:03

Jag gillar det som visats hittills i s2. Riktigt bra och kul att de har så många nya källor till skräck än just (som i s1) spöken.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav WillowGirl » tis nov 27, 2012 13:00

Tomas skrev:Jag gillar det som visats hittills i s2. Riktigt bra och kul att de har så många nya källor till skräck än just (som i s1) spöken.


Kul att du också gillar den. Vilken karaktär tycker du bäst om, hittills? Personligen så tycker jag att Sister Jude är riktigt intressant. Jessica Lange spelar henne ruggigt bra :!:
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Tomas » tis nov 27, 2012 13:15

Sister Jude och Lana Winters ligger nog i topp, men det finns många bra karaktärer i serien.
Rätt fantastiskt att så mycket har hunnit hända i serien på bara sex avsnitt :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav WillowGirl » ons nov 28, 2012 13:08

Lana Winters är också en riktigt bra karaktär. Har du sett alla avsnitt som kommit hittills? Oj säger jag bara. Spännande är ordet.
Längtar redan till säsong tre, undrar hur den kommer att bli... och om några av de nuvarande skådisarna får återvända, hoppas det!
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav HeY » lör dec 01, 2012 15:14

Jag älskar American Horror Story! Det är definitivt en av de serier jag ser fram emot att se mest varje vecka. Överlag riktigt välskrivet och framför allt fantastiska rollprestationer. Jessica Lange är otrolig och det är jättekul att se andra favoriter dyka upp - som Connie Britton i säsong ett och framför allt Frances Conroy som äntligen fått ett välförtjänt upplyft i sin karriär efter alla problem med ögonoperationer etc. som verkade lägga hennes karriär på hyllan efter Six Feet Under. Hon var otroligt vacker (spoiler säsong 2) nu när hon dök upp som Dark Angel/Angel of Death. Jag hoppas definitivt hon får vara med mer.

Det har också ryktats om att Ryan Murphy vill skriva en roll åt vår egna Sarah Michelle Gellar. Det skulle vara underbart om hon fick en roll i säsong 3 så jag hoppas definitivt att det är mer än ett rykte. Om fina Six Feet Under skådisar kan få ett karriärlyft av Murphy kan man ju bara hoppas att även Buffy kan få det ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav WillowGirl » sön dec 02, 2012 1:34

HeY - jag håller med dig! Råkade läsa spoilern, tusan... fast det fick mig bara att längta ännu mer efter att se avsnittet! Jag hörde senast idag något om att Frances Conroy ev även kommer tillbaka i nästa säsong. Tycker jag låter som en bra idé.

Där här med Sarah Michelle-ryktet. WHAT? Det vore fantastiskt. Hoppas, hoppas, hoppas. Det skulle gynna hennes karriär något enormt, tror jag. Sen så saknar man ju henne i rutan också.
Användarvisningsbild
WillowGirl
Minion
 
Inlägg: 137
Blev medlem: 29 nov 2010

Inläggav Tomas » tor jan 10, 2013 18:50

2x11 Oj vad jag tyckte om att de använde musiken från Candyman. :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sjostrand » tis okt 08, 2013 13:23

Den här veckan är det dags för säsong tre. Vet inte när jag senast såg fram emot en säsongsstart så mycket som den här. (Förutom Doctor Who då...)
Även om Ryan Murphy inte är speciellt bra på säsongsavslut så är han väldigt bra på att skapa stämning.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tomas » tor okt 10, 2013 19:37

American X-Men Story var inte riktigt vad jag väntade mig från den nya säsongen. :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sjostrand » mån okt 14, 2013 10:29

3.01 Grymt bra säsongsstart!
Väldigt roligt att se något som inte skulle klara ett omvänt Bechdel-test. Och serien fortsätter att vara snygg och stämningsfull med massor av begåvade kvinnor i huvudroller.

Jag saknar bara lite en besatt nunna. Men jag tror jag kommer hitta andra favoriter i den här säsongen.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » mån okt 14, 2013 13:55

sjostrand skrev:3.01 Grymt bra säsongsstart!
Väldigt roligt att se något som inte skulle klara ett omvänt Bechdel-test. Och serien fortsätter att vara snygg och stämningsfull med massor av begåvade kvinnor i huvudroller.

Jag saknar bara lite en besatt nunna. Men jag tror jag kommer hitta andra favoriter i den här säsongen.


Nja, med de smala ramar som Bechdel-testet blir godkänt skulle jag säga att första scenen i partybussen gör att avsnittet klarar det omvända. Pojkarna talar inte om kvinnor, utan om hur de kan festa utan att uppröra administrationen och minst tre av killarna har namn: Kyle (Evan Peters), Archie (våldtäktsmannen) och "Dalton, nobody wants to see your penis."
Men ja, det är uppfriskande med en serie med så många varierande och intressanta kvinnokaraktärer! Take note Hollywood. Jag hoppas dock att inte alla de äldre kvinnorna är besatta av att vara unga. Jag ser fram emot att se mer av Frances Conroys karaktär: "I'm just MAD for tartan!" :lovebunnier:

Kathy Bates rockar. Jessica Lange är fantastisk!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » mån okt 14, 2013 16:20

HeY skrev:
sjostrand skrev:3.01 Grymt bra säsongsstart!
Väldigt roligt att se något som inte skulle klara ett omvänt Bechdel-test. Och serien fortsätter att vara snygg och stämningsfull med massor av begåvade kvinnor i huvudroller.

Jag saknar bara lite en besatt nunna. Men jag tror jag kommer hitta andra favoriter i den här säsongen.


Nja, med de smala ramar som Bechdel-testet blir godkänt skulle jag säga att första scenen i partybussen gör att avsnittet klarar det omvända. Pojkarna talar inte om kvinnor, utan om hur de kan festa utan att uppröra administrationen och minst tre av killarna har namn: Kyle (Evan Peters), Archie (våldtäktsmannen) och "Dalton, nobody wants to see your penis."
Men ja, det är uppfriskande med en serie med så många varierande och intressanta kvinnokaraktärer! Take note Hollywood. Jag hoppas dock att inte alla de äldre kvinnorna är besatta av att vara unga. Jag ser fram emot att se mer av Frances Conroys karaktär: "I'm just MAD for tartan!" :lovebunnier:

Kathy Bates rockar. Jessica Lange är fantastisk!


Okej då. :)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav sfinx » mån nov 11, 2013 1:25

S0305 Coven
Just nu älskar jag den här serien. Någon har gjort en serie till mig! :sacrificebunny: :monsterhug: :lovebunny:
Motorsågsscenen!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » mån feb 10, 2014 14:28

Det skrivs uppenbarligen för lite om AHS här på BF.

Egentligen har jag bara en sak att säga om Coven: Så jävla bäst! :psychobunny:
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav HeY » mån feb 10, 2014 16:31

Allt jag har att säga om Coven:



:lovebunnier: :lovebunnier: :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron