Livet före och efter The West Wing

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Livet före och efter The West Wing

Inläggav Henrikken » ons jun 15, 2011 17:05

Eftersom det finns en tråd om "Schiff Vs. Whitford". Fick jag lite inspiration att starta en tråd inom samma ämne.

Nämligen vilken roll inom Tv och Film tycker ni Bradley Whitford, Richard Schiff, Allison Janney och Johan Spencer (RIP) har gjort sig bäst i förutom The West Wing. Och vart såg ni dessa talanger först? Var det West Wing eller hade ni sett dom tidigare?

Whitfords bästa roll tror jag nog får bli Billy Maidson. Har inte sett så otroligt mycket med honom. Men första gången jag såg honom var i My Life med Nicole Kidman och Michael Keaton för ett antal år sedan.

Schiffs bästa roll måste nog vara Mr. Turner i I Am Sam. Första gången jag såg honom var i The Lost World: Jurassic Park där han verkligen fick spela på alla sina register.

Janneys bästa roll... hm hon har mycket på sitt CV men på rak arm får jag nog säga Life During Wartime. Såg henne första gången i American Beuty. Bra film men inte sååå mycket av Janney i den.

Spencer: Får jag nog säga Cop Land. Honom såg jag första gången i Lagens Änglar. Grymt bra skådis som tyvärr fick lämna "spelplanen" förtidigt!

Men det verkar som att det går rätt hyfast för dom i andra produktioner efter West Wing.

Janney har roller på g i filmer som: Niceville, The Oranges. Det var roligt att se henne ploppa upp i Hairspray också!

Schiff gör en film med gamla vapendragaren Rob Lowe i politikerdramat Knife Fight. Plus att Schiff senare i år kan ses i Johnny English Reborn. Såg honom även i The Infidel där han hade en av det två huvudrollerna. Faktiskt rätt rolig film.

Whitford spelar huvudroll i nån slags rysare kallad The Cabin in the Woods som väl ska komma inom kort enligt imdb. Plus att han gjorde ett minnsvärt gästspel i The Mentalists Säsongsavslutning.
Henrikken
Demon Fodder
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 jun 2011

Inläggav caffeineaddict » ons jun 15, 2011 21:16

John Spencer förknippar jag definitivt med Lagens änglar, men kanske allra främst med The Rock. För The Rock har jag sett 20+ gånger vid det här laget.

Och eftersom du är här så antar jag att du är Whedon-fan och då vill du kanske veta att "nån slags rysare kallad The Cabin in the Woods" är Joss Whedons och Drew Goddards The Cabin in the Woods. Jag tänker även ofta på honom i ett av ER:s bästa avsnitt, 1.19 Love's Labor's Lost. Och vad man än tycker om serien får han ju äta kulisser så det skriker om det och ha ordentligt roligt i förra årets The Good Guys.

Richard Schiff såg man ju i The Lost World: Jurassic Park II några år innan West Wing.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav MissKittyFantastico » ons jun 15, 2011 23:49

Jag tror han vet det. I alla fall jag läste meningen om "någon slags rysare" som ironi. Om det nu inte var det Henrikken så står det dig nu fritt att låtsas som att det var det. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav caffeineaddict » ons jun 15, 2011 23:51

Jag sysslar inte med ironi, jag är vetenskapsman för i helvete.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jun 16, 2011 0:25

Jag gillar Whitford massor i Studio 60 också. Damnit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » tor jun 16, 2011 0:38

Studio 60 FTW!

Janney i Drop Dead Gorgeous. "I got some."

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tor jun 16, 2011 7:03

noike skrev:Jag gillar Whitford massor i Studio 60 också. Damnit.


Jag med såklart. Bara glömde.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron