Game of Thrones

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » tis apr 16, 2013 23:17

A bear skrev:3.03
chop

Mycket tuttar
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Nattlinnen » ons apr 17, 2013 8:32

Matt skrev:
A bear skrev:3.03
chop

Mycket tuttar

Podriks scen var ngt av ett lågvattenmärke. Vart är denna serie på väg :/
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav caffeineaddict » ons apr 17, 2013 8:40

Man kan gilla det eller inte, och jag har dagar när jag tycker det är ett problem, men man kan ju inte hävda att det på något sätt blivit värre eller ett tecken på att serien i helhet är på väg åt helvete: det har varit ganska gott om tuttar (nödiga och onödiga) från dag ett. Vid det här laget känns det som att det är något man fått lov att acceptera i den här serien. Det är inte som om att det var Gilmore Girls i två säsonger och sedan blev mjukporr hastigt och lustigt utan förvarning. Det kommer vara tuttar i Game of Thrones och det lär inte ändras, precis som det kommer vara gore i Walking Dead, depp-pop-montage i Grey's Anatomy och bögskämt i 2½ Män.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nattlinnen » ons apr 17, 2013 8:48

caffeineaddict skrev:Man kan gilla det eller inte, och jag har dagar när jag tycker det är ett problem, men man kan ju inte hävda att det på något sätt blivit värre eller ett tecken på att serien i helhet är på väg åt helvete: det har varit ganska gott om tuttar (nödiga och onödiga) från dag ett. Vid det här laget känns det som att det är något man fått lov att acceptera i den här serien. Det är inte som om att det var Gilmore Girls i två säsonger och sedan blev mjukporr hastigt och lustigt utan förvarning. Det kommer vara tuttar i Game of Thrones och det lär inte ändras, precis som det kommer vara gore i Walking Dead, depp-pop-montage i Grey's Anatomy och bögskämt i 2½ Män.


men att dra världens äldsta horskämt är inte bra tv hur relativistisk men än blir. men ja, man får väl acceptera det...
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav A bear » mån jun 03, 2013 22:40

3.09

WHAT THE RELATIVEFUCKING FUCK

OK, de avrättade alltså precis ungefär hälften av de som påstås vara huvudpersonerna. Och vi är HALVVÄGS in i en dubbelsäsong. Helt jävla briljant. Alla jävla serier där man någon gång undrat "Varför tar skurkarna inte bara och har ihjäl hjältarna?" Här har de lyssnat. Det fanns en enkel lösning på handlingen som drivit huvudstoryn i två säsonger - spärra in det som återstår*av Ned Starks ätt i ett rum och hugg ner dem till sista man. Nyköpings fucking gästabud. Kriget är slut, Lannisters vann, och de behövde inte ens lyfta ett finger själva. Makt in action.

*och räknas av makthavare som ser kvinnor som utbytbara smycken
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » mån jun 03, 2013 22:42

Så jävla bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » mån jun 03, 2013 23:01

Ja, det var ett bra avsnitt. (spoiler 3.09) ÄLSKAR detta i boken. Det är så oväntat (eller om jag är dum kanske). Däremot så finns det en ändring här som jag inte var beredd på och det är då Talisa(?) blir huggen i magen så brutalt. Blev oväntat illa berörd, men tror att det beror på att jag är gravid själv, så bara tanken... Fy fan.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » tis jun 04, 2013 18:44

Spoiler 3.9 Jag var inte beredd! Eller, jag var beredd på att något skulle hända på bröllopet. Det är ju en trop i sig, och definitivt i en nordisk berättartradition. Men brutaliteten var sjukt snygg. Nu vill jag visserligen att hemska jävla saker ska börja hända folk som är rövhål i den här serien också, inte bara de som inte mördar/våldtar allt de ser.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav herdware » tis jun 04, 2013 19:07

Ang. 3.9 och framåt: Muahahahahaha (elakt skratt).
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » tis apr 08, 2014 8:34

4.01: Bra början på säsongen tycker jag!! Och tack gode gud för att de bytte Daario Naharis-skådespelaren!! Jag hatade den castingen. Skådespelaren var alldeles för smörig och äcklig. Med den nya killen kan man fatta att Daenerys tar emot blommorna från honom i stället för att hånskratta och be honom dra åt helvete.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis apr 08, 2014 15:48

AKS skrev:4.01: Bra början på säsongen tycker jag!! Och tack gode gud för att de bytte Daario Naharis-skådespelaren!! Jag hatade den castingen. Skådespelaren var alldeles för smörig och äcklig. Med den nya killen kan man fatta att Daenerys tar emot blommorna från honom i stället för att hånskratta och be honom dra åt helvete.
¨

Medhåll! Bra val!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tis apr 08, 2014 17:08

Medhåll.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tam » tis apr 08, 2014 17:46

4.01 Aaaah, så de har bytt skådespelare. Undrade vad som hänt med den fule och vem den där nya stiliga herren var. Helt klart ett bra byte.

Bra säsongsöppning.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav The Ankh » tis apr 08, 2014 18:55

Tam skrev:4.01 Aaaah, så de har bytt skådespelare. Undrade vad som hänt med den fule och vem den där nya stiliga herren var. Helt klart ett bra byte.

Bra säsongsöppning.



Haha det märkte jag inte ens! Däremot frågade jag Tobias "vem är det där???!" Undrade varför den nya, helt okända karaktären fick det där nysmidda famijiesvärdet....
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis apr 08, 2014 20:19

The Ankh skrev:
Tam skrev:4.01 Aaaah, så de har bytt skådespelare. Undrade vad som hänt med den fule och vem den där nya stiliga herren var. Helt klart ett bra byte.

Bra säsongsöppning.



Haha det märkte jag inte ens! Däremot frågade jag Tobias "vem är det där???!" Undrade varför den nya, helt okända karaktären fick det där nysmidda famijiesvärdet....


Det är inte Jamie Lannister som är recastad?
Daario är blondinen från förra säsongen som förrådde sitt folk så att Dany kunde ta över staden. Han var jättesmörig och såg ut som någon man ville Dany skulle säga "Dracarys!" till. I premiären nu var det snubben som gav Dany blommor, spelad av Michiel Huisman som också spelar Liam i Nashville.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tis apr 08, 2014 20:50

Och Sonny i Treme
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav The Ankh » ons apr 09, 2014 19:20

HeY skrev:
The Ankh skrev:
Tam skrev:4.01 Aaaah, så de har bytt skådespelare. Undrade vad som hänt med den fule och vem den där nya stiliga herren var. Helt klart ett bra byte.

Bra säsongsöppning.



Haha det märkte jag inte ens! Däremot frågade jag Tobias "vem är det där???!" Undrade varför den nya, helt okända karaktären fick det där nysmidda famijiesvärdet....


Det är inte Jamie Lannister som är recastad?
Daario är blondinen från förra säsongen som förrådde sitt folk så att Dany kunde ta över staden. Han var jättesmörig och såg ut som någon man ville Dany skulle säga "Dracarys!" till. I premiären nu var det snubben som gav Dany blommor, spelad av Michiel Huisman som också spelar Liam i Nashville.


precis jag märkte inte att det var en ny Daario men jag kände inte igen Jamie Lannister utan skägg och med med ny frisyr
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav A bear » ons apr 09, 2014 20:59

Needle!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån apr 14, 2014 18:03

(spoiler 4.02) Länge leve hans majestät Kung Tommen I!

Och med "länge" menar jag "spring" och med "leve" menar jag "för livet".
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Fucking Easterbunny » tor apr 24, 2014 14:02

Har kollat ikapp nu, har bara två saker att säga

Jag blev så vansinnigt glad när DEN FÖRBANNADE LILLA ÄCKLIGA HORUNGSJÄVELN DOG!

Och jag älskar att han från Misfits är med, skön snubbe. Roligt också att Nathans morsa från Misfits är Cat Stark

får gärna va mindre onödiga nakenscener
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav sfinx » tor apr 24, 2014 17:29

Nattlinnen skrev:
caffeineaddict skrev:Man kan gilla det eller inte, och jag har dagar när jag tycker det är ett problem, men man kan ju inte hävda att det på något sätt blivit värre eller ett tecken på att serien i helhet är på väg åt helvete: det har varit ganska gott om tuttar (nödiga och onödiga) från dag ett. Vid det här laget känns det som att det är något man fått lov att acceptera i den här serien. Det är inte som om att det var Gilmore Girls i två säsonger och sedan blev mjukporr hastigt och lustigt utan förvarning. Det kommer vara tuttar i Game of Thrones och det lär inte ändras, precis som det kommer vara gore i Walking Dead, depp-pop-montage i Grey's Anatomy och bögskämt i 2½ Män.


men att dra världens äldsta horskämt är inte bra tv hur relativistisk men än blir. men ja, man får väl acceptera det...

Orkar inte acceptera sånt längre. Jag vill också räknas som tittare.
Vad är det för meningen att titta på en fiktiv fantasyserie om jag bara upplever samma förnedring som att vistas i verkligheten, läsa tidningar, möta troll på internet, se reklam...
Serien diskriminerar bort kvinnliga nördar på det sättet.
Och som i Walking dead, det kunde ha blivit så bra och något jag älskat. Nu blir jag bara ledsen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor apr 24, 2014 22:22

sfinx skrev:Serien diskriminerar bort kvinnliga nördar på det sättet.

En del ja, men det verkar som om att den en stor del av NAKET!-dramat är kanalen: http://time.com/14455/true-detective-hbo-and-nudity/ De tycks inte vara lika hands off — heh — som de var förut. Friare än network-serier måhända men inte full frihet från inblandning. (Å andra sidan är det GoT: med tanke på förlagan är grimdark det enda hållet serien kan gå. För positiva livsöden får man hoppas över och vänta på nästa fantasy-tvserie.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor apr 24, 2014 23:11

Jag håller med om att GoT har onödigt mycket boobs, men jag måste säga att jag tycker det är positivt att det är en av de få serierna som faktiskt också har manlig nakenhet från och till. Vi har ju åtminstone fått en helnaken man varje säsong. Ett litet steg mot equal opportunity, men ett steg iaf.

Men överlag tycker jag att de kan hitta på lite kreativare sätt för exposition än deras myntade sexposition. Även om det nu är HBO som uppmanar dem till boobs.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre apr 25, 2014 0:06

kan de inte chockera på något mer spännande mer nyskapande vis? om de nu vill chocka, så att de faktiskt gör det på riktigt. andra serier lyckas med det.
För att jag skulle så gärna vilja tycka om den här serien. :angry:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tomas » fre apr 25, 2014 9:29

Spoiler GoT 4x02!

:)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Matt » mån apr 28, 2014 23:32

Fyfan vad jävla bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav eriked » mån jun 02, 2014 21:59

(spoiler S04E08) Ja jävlar. Detta slut hade jag inte väntat mig.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jun 02, 2014 23:24

(spoiler 4.08) Direkt när jag såg avsnittets titel tänkte jag att det här skulle vara avsnittet när HBO slutligen försökte toppa fighten i Deadwood 3.05, och jag fick rätt även om de inte riktigt lyckades IMO. Close but no cigar. Real close though.

Jag gillade Oberyn, jag förstod hans motivationer och jag gillade hur hans showmanship och hybris var det som fällde honom. Men samtidigt var det lite svårt att inte fnissa åt scenen om man älskar The Princess Bride. Det fanns helt enkelt lite för många paralleller.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » mån jun 02, 2014 23:33

Jag har läst böckerna men inte sett serien för tycker inte så mkt om de få avsnitt jag sett, ngn som vill berätta vad som hände i senaste avsnittet? :)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav caffeineaddict » tis jun 03, 2014 0:12

Spuffy skrev:Jag har läst böckerna men inte sett serien för tycker inte så mkt om de få avsnitt jag sett, ngn som vill berätta vad som hände i senaste avsnittet? :)



(spoiler 4.08) Viper Oberyn gjorde ett nobelt försök till en Inigo Montoya-imitation men drog ut på det lite för länge och fick huvudet krossat, på underbart kladdigt vis, av The Mountain.

Dvärgen pratade om skalbaggar i tio minuter.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron