Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör jun 25, 2011 21:24

A bear skrev:Det är ju lite hönan och ägget där - gör han halvmesyrer till filmer för att han saknar övning eller saknar han övning för att han inte är särskilt bra längre? Det är 16 år sen In The Mouth Of Madness... men The Ward är absolut inte usel, den känns bara lite Carpenter by the numbers. Trots en rätt snygg avslutning. Mer intressant för hur Carpenter ser på sig själv som filmmakare än som film i sig, kanske. Men jag gillar Amber Heard.


Det gäller att hitta tillbaka till att ha viljan att göra bra film. Utan den blir det bara halvhjärtar som vilket omständigt jobb som helst. Istället för att ta en lång paus och hitta tillbaka blir svackan svårare och svårare att ta sig upp ur. Till slut är risken att det är som med Ridley Scott och att svackan övergår till fritt fall. (Dokumentärern på Alien och Blade Runner får mig att tro att han fortfarande kan långt där inne men inte bryr sig längre det minsta. Carpenter däremot ger intrycket att han försöker även om det inte lyckas.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinder » sön jun 26, 2011 22:45

Tycker ändå att hans Master of horror avsnitt Cigarette Burns från 2005 hör till bland det bästa han gjort och det var ju inte så länge sedan.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav A bear » sön jun 26, 2011 22:47

Sant. Den är smått lysande. Även om den känns lite som en remake på Mouth Of Madness. Lustigt nog känns The Ward lite som ett entimmasavsnitt utsträckt till 90 minuter...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån jun 27, 2011 19:42

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån jun 27, 2011 19:53

A bear! They killed a bear! :(
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » mån jun 27, 2011 20:00

Kelly Macdonald kan få döda vem som helst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån jun 27, 2011 20:02

Kelly vem?

EDIT: Jaså hon. Visstja. Trodde det var karaktären.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » tor jun 30, 2011 1:54

Såg precis The Perfect Host som tidigare laddats ner för att den var en ny release med hyfsat betyg på imdb. http://www.imdb.com/title/tt1334553/

Mycket underhållande thriller som jag inte hört någonting om tidigare. Tur var det för här bör man verkligen undvika spoilers.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tor jun 30, 2011 16:48

Shia "No No No" LeBouef erkänner att Indiana Jones 4 suger och att det i stor del är hans fel följt av att Harrison Ford svär åt honom

Jag vet inte ens vilken sida av det här jag står på. Jag uppskattar folk som kan cut through the bullshit och tala sanning ibland även när det inte är populärt. Å andra sidan uppskattar jag lojalitet och förstår Fords syn att särskilt kring en sådan älskad franchise som involverar folk som ibland jobbat tillsammans i 30+ år så håller man käften om eventuella misslyckanden. Man är ett lojalt lag även om inte senaste matchen gick så jävla bra. Intressant, likväl.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » tor jun 30, 2011 17:10

Som jag läser åtminstone slutet på artikeln är det ju sig själv Shia kritiserar mer än filmen.
Att man kan klaga på mycket med manus och regi, men att hans jobb är att få det levande och att han misslyckades med det.

Men: Suger filmen tycker jag det visar mer integritet att erkänna det än att stå enad av lojalitet mot ett gäng som gjort en dålig film.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » fre jul 01, 2011 20:57

Så jävla dålig film
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tis jul 12, 2011 18:27

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor jul 14, 2011 12:08

Mer om Evil Dead IV. Diablo Cody skriver manus? Hmmmmmm... :?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tor jul 14, 2011 14:21

LOLWUT?!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor jul 14, 2011 14:39

Hörde det på annat håll igår också. "Varför?" är det enda hjärnan klarar av att prestera.

Edit: "is revising their draft" låter lite bättre än vad jag antog. Rättar språkfel och så kan man hoppas och håller sig borta från handlingen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor jul 14, 2011 15:21

Jag har aldrig sett en Evil Dead film så min reaktion när jag hör att Diablo Cody ska skriva manus är att jag borde se dem så att jag kan se den. Juno älskar jag, Jennifer's Body tycker jag var mycket bättre än vad de flesta verkar tycka och United States of Tara var :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor jul 14, 2011 18:11

Men... men... Det är ju EVIL DEAD! Ögonsväljande, sjungande demoner, trävåldtäkter och en boomstick!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav HeY » tor jul 14, 2011 18:58

Låter som Jennifer's Body. ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor jul 14, 2011 21:09

HeY skrev:Låter som Jennifer's Body. ;)


Oh, SNAP! :D Inte för att du har rätt, men ändå.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jul 14, 2011 22:19

Nog för att hon i titelrollen vars namn jag glömt bort är träig och manuset är en våldtäkt på skrivande men ändå.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre jul 15, 2011 0:03

Idag såg jag Sucker Punch.
Se inte den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » fre jul 15, 2011 13:16

Kort recension av X-Men: First Class -> Meh.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Spuffy » fre jul 15, 2011 14:43

gaspode skrev:Idag såg jag Sucker Punch.
Se inte den.

Word. Trodde det skulle vara dålig på ett bra sätt men den var bara dålig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Matt » fre jul 15, 2011 20:29

Spuffy skrev:
gaspode skrev:Idag såg jag Sucker Punch.
Se inte den.

Word. Trodde det skulle vara dålig på ett bra sätt men den var bara dålig.


Men de är väl snygga?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Spuffy » sön jul 17, 2011 15:22

Mjodå. Men det räcker tyvärr inte för att lyfta upp resten.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav caffeineaddict » ons jul 27, 2011 20:44

Source Code

Där hade vi den! Den första Hollywood-film att använda sig av hardcore-scifi på... länge (nån kommer säkert komma på senare exempel än vad jag än tänkte säga) och som får det att funka. Sen är det ändå inte en perfekt film på något sätt, för det är en del bitar som saknas men jag älskar dess ambition och hur den (spoiler mindre tematisk spoiler) får oss att tro att den är en sorts film medan den egentligen är en helt annan sorts film. Det finns mycket här. Mycket att gilla. Tyvärr blir alla de bra idéerna lite förhastade så att inte publiken ska komma på överraskningarna för snabbt och perfektion är definitivt en bit iväg. Men tänk, typ, Dark City. Faktiskt. Mycket budget, stora idéer, en hel del intressant, det kanske inte funkar helt i slutändan men fan om jag inte är glad att ha sett det!

3,5 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons jul 27, 2011 21:02

Är det en Hollywoodfilm? Trodde Duncan Jones höll sig till independetbolagen fortfarance om än med högre budget.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jul 27, 2011 22:58

Den känns i vilket fall väldigt Hollywood... Sen var pengarna kommer ifrån vet jag inte. För mig var den typisk Hollywoodfilm och inget särskilt fastän underhållande. 6 av 10 på IMDb.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » fre jul 29, 2011 23:39

Enter The Void.

Okej... wow. Vart börjar man?

Alltså, det är inte en fråga, det är handlingen. Typ. Vart börjar man?

En ung amerikansk knarklangare i Tokyo blir skjuten av polisen och dör på en toalett.

Nä, förresten, det börjar när en bror och en syster blir föräldralösa som små barn och svär att aldrig överge varann.

Nä, förresten, det börjar när en ung man i Tokyo får Tibetanska dödsboken i present av en kompis.

Eller... OK, såhär: Ung man dör på en toalett i ett främmande land. Hans själ lyfter och börjar försöka hitta hem. I två timmar valsar den runt, runt, och Gaspar Noés kamera följer den, det är drömskt och hallucinatoriskt och så jävla vackert; tänk slutscenerna i Donnie Darko på droger korsade med INLAND EMPIRE, en enda lång tagning som reser fram och tillbaka i tiden, försöker ta om, försöker finna, vandrar från neonljus till neonljus i nattens Tokyo, sömlösa sömnlösa scener som smälter ihop CGI och miniatyrer och verklighet ien enda lång döende levande dröm.

Det är snyggt som fan, nämnde jag det, och det är ändå någonstans en så jävla enkel historia: två människor som älskar varann och vill hålla fast i varandra, vill rädda varandra, men inte kan. Det snyftas runt om i biosalen. Och det håller nästan hela vägen, men ändå finns det saker som irriterar mig en smula. Paz de la Huerta är inte riktigt en så bra skådis att hon kan bära stora delar av filmen, och mot slutet blir metaforen till ren fetisch, inklusive den antagligen mest grafiska sexscen jag någonsin sett filmad i något sammanhang - då fnittras det runtom en i stället, och det var inte riktigt det filmen behövde där.

Men ändå. Det är mörkt, och det finns ljus överallt, och själen dansar.

4/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör aug 06, 2011 0:23

Årets klumpigaste filmtitel: Rise of the Planet of the Apes.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron