Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav adolvsson » fre apr 14, 2017 9:53

Var på förhandsvisning av Get Out i veckan och när den haft offentlig premiär i Sverige, den nittonde i nästa vecka, tycker jag att ni ska göra detsamma. Känns mer som en psykologisk thriller med skräckinfluenser än den rena skräckfilm jag fått för mig att det var, men en jäkligt bra film är det i vilket fall. Ruskigt aktuell. Några effektiva jump scares. Bra skådespelare överlag. Fast det jag kanske blev mest överraskad och imponerad av, var hur snyggt gjord den är. Framför allt inledningsvis görs val i form av musik och klippning, berättarteknik, former och stämningar, sådana där rent filmtekniska saker, som jag inte hade väntat mig men som flyter väldigt fint ihop.

Och detta i en debutfilm från en person mest känd som komiker. Bara en sån sak.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Jävla AIDS, det vill jag inte ha en gång till, vet du. - Sven Melander

Vilsen Liten Robot | Twitter
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Ort: Växjö (Småland 4 Life!) -> Stockholm (a.k.a Rätt Stad)

Re: Film 5: The Curse of Film

Inläggav AKS » lör apr 15, 2017 20:34

Ja, den verkar så intressant! Ska absolut se vid första bästa tillfälle!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Föregående

Återgå till TV-serier och film