Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tomas » fre sep 13, 2013 11:35

sfinx skrev:Spännande. Manuset lär ju bli en egen berättelse. :) http://www.svt.se/kultur/film/ny-trollk ... v-rowlings

Peter Jackson gjorde tre prequel-filmer av en bok som innehöll på tok för lite material för det. Nu ska de göra ännu fler filmer baserade på en fiktiv bok som endast nämnts med några rader i en annan bok? :P $$$
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » fre sep 13, 2013 13:47

Tomas skrev:
sfinx skrev:Spännande. Manuset lär ju bli en egen berättelse. :) http://www.svt.se/kultur/film/ny-trollk ... v-rowlings

Peter Jackson gjorde tre prequel-filmer av en bok som innehöll på tok för lite material för det. Nu ska de göra ännu fler filmer baserade på en fiktiv bok som endast nämnts med några rader i en annan bok? :P $$$

Vilket iof ger Rowling mer frihet. Jag är mest ledsen över att hon inte får gå vidare utan är fast i Potteriet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tis sep 17, 2013 10:25

Alla har vi väl önskat att vi levde i en Cronenberg-film. Nu är det dags: http://www.bodymindchange.ca/

Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav A bear » fre sep 20, 2013 22:36

The World's End.

We wanna be free.
We wanna be free to do what we wanna do.
And we wanna get loaded.
And we wanna have a good time.
That's what we're gonna do.


Filmen för alla som tror att det faktum att man nu kan beställa exakt samma meny på varenda pub i England är ett tecken på att slutet är nära. Eller borde vara det.

Hey now, hey now now, sing this corrosion to me.

Cornetto, motherfuckers.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » mån sep 23, 2013 15:10

noike skrev:
Tomas skrev:
sfinx skrev:Spännande. Manuset lär ju bli en egen berättelse. :) http://www.svt.se/kultur/film/ny-trollk ... v-rowlings

Peter Jackson gjorde tre prequel-filmer av en bok som innehöll på tok för lite material för det. Nu ska de göra ännu fler filmer baserade på en fiktiv bok som endast nämnts med några rader i en annan bok? :P $$$

Vilket iof ger Rowling mer frihet. Jag är mest ledsen över att hon inte får gå vidare utan är fast i Potteriet.

Ja, det är lite synd faktiskt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » ons sep 25, 2013 22:26

Blue Jasmine

...och så gratulerar vi Cate Blanchett till en välförtjänt Oscar.

4 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons sep 25, 2013 22:37

Ja, verkligen! Har svårt att tro att nån kan göra bättre ifrån sig i år. Men man vet ju aldrig med the Academy... :)

Blue Jasmine är nog den bästa Woody Allen jag sett! Jag var grymt underhållen hela tiden faktiskt. Nu har jag ju ca 4-5 av hans "måste se"-filmer kvar, men som sagt: bäst hittills för mig! 4/5
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nattlinnen » lör sep 28, 2013 14:16

Såg precis Kekexili - Mountain Patrol

om tjuvjakt på tibetanska gazeller. fantastiskt foto, fantastiska miljöer och rätt bra plot.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav A bear » lör okt 05, 2013 0:19

The Bling Ring.

Men vafan, Sofia Coppola, vad hände? Sluta häng med Paris Hilton.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » fre okt 11, 2013 7:30

Karaktärsposters för Von Triers Nymphomaniac har släppts som visar alla huvudrollerna med, ehm, orgasmiskt uttryck i ansiktet (m.a.o. är Shia LeBouef lite mindre "NONONONONONO!" än vanligt och lite mer "YESYESYESYESYESYES!"). De är roliga, snygga och lite lagom provokativa och medan vissa kanske föredrar Charlotte Gainsbourgs eller Uma Thurmans så skulle jag känna det som om att jag lurade er om jag inte postade denna:

627.jpg
627.jpg (68.71 KiB) Visad 21258 gånger


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » fre okt 11, 2013 10:42

Jag tycker om dig Kalle!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Tam » fre okt 11, 2013 12:42

Udo :lovebunnier:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Nattlinnen » tis okt 15, 2013 16:24

Såg Vi är bäst! igår på Skurups bio med tre fnittriga tioåriga tjejer framför och två knäpptysta fjortonåringar bakom. Blev extremt underhållen på alla plan. Myst och skrattat skamlöst mycket.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav wyndham » fre okt 18, 2013 21:33

A bear skrev:The World's End.

We wanna be free.
We wanna be free to do what we wanna do.
And we wanna get loaded.
And we wanna have a good time.
That's what we're gonna do.


Filmen för alla som tror att det faktum att man nu kan beställa exakt samma meny på varenda pub i England är ett tecken på att slutet är nära. Eller borde vara det.

Hey now, hey now now, sing this corrosion to me.

Cornetto, motherfuckers.

Jag fann den här recensionen kryptisk. Men nu ska jag se den. Hoppas att den är bra. Cornetto-bra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav adolvsson » fre okt 18, 2013 23:32

wyndham skrev:
A bear skrev:The World's End.

Jag fann den här recensionen kryptisk. Men nu ska jag se den. Hoppas att den är bra. Cornetto-bra.

Det är den. Jag älskade skiten ur filmfan.

Fast mest av allt älskade jag Nick Frost.

Förstås.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nattlinnen » mån okt 21, 2013 18:36

Såg precis Naissance des Pieuvres (engelsk titel: Water Lilies). Fransk kvalitativ ungdomsfilm. De flesta verkar tycka den är dålig, eller sne på något vis men jag tycker den är fatastisk. Maktspel inom sportvärlden kombinerat med lesbiskt obekvämt uppvaknande passar mig ypperligt (se Apflickorna).

Bild
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav Tomas » tis okt 22, 2013 9:20

http://comicbook.com/blog/2013/10/18/br ... ss-sequel/

At the Wizard World Nashville Comic Con on Friday, Campbell was asked by a fan, “Are you going to make a sequel to Army of Darkness?”
“The last one was twenty-two years ago,” replied Campbell. “I just haven’t been racing to do it. Sam Raimi is just a little bit busy making the biggest movies in Hollywood. I use to be busy. Now I’m not. That’s why I’m here.”Bruce Campbell Nashville Comic Con
When the fan told him a lot of people would want to see it, Campbell said, “Ash would have to stop occasionally from chasing some deadite to catch his breath. Maybe we could do that, I guess. That would be exciting. Fight in a walker. That would be alright. Hit them with my cane. Fake them out, have a fake heart attack, distract a zombie. I like it.”
Then Campbell got more serious, and he added, “Alright sir, the answer is yes.”

Army of Darkness 2: The Evil Dead 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Film 5: The Curse of Film

Inläggav wyndham » ons nov 06, 2013 8:40

Gravity hade varit totalt bananas på Cosmonova. Som vanlig 3D-bio är den helt ok. 3/5.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sfinx » tor nov 07, 2013 19:50

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav MissKittyFantastico » lör nov 23, 2013 2:27

Pojken i randig pyjamas

Inte en särskilt pepp film. Andra världskriget sett ur en nioårig pojkes ögon. Hans far är "någon slags viktig soldat" och har hand om farmen som ligger bortom skogen. Det kommer illaluktande rök därifrån ibland.

Jag ska inte titta på sånt där. Blir bara ledsen över hur hemska människor är. Ge mig fluff och gulliga kattvideos på youtube istället. Lalalalala. Världen är ljus och vacker på hela jorden. :(
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » lör nov 23, 2013 14:24

Only Lovers Left Alive

Jarmusch gör vampyrfilm med Tilda Swinton och Tom Hiddleston. Ungefär vad man skulle vänta sig av det: inte på något vis en skräckfilm, utan en atmosfärisk, fundersam och väldigt rolig berättelse om två odödliga hipsters på jakt efter det Autentiska, ljussatt som en Rembrandttavla. Nog det bästa han gjort sedan Ghost Dog.

Fruitvale Station

Fick en massa beröm på mässan och förtjänar det nog; visst kan man hävda att en film om den sista dagen i livet för en man som sköts ihjäl av polisen blir lite väl skönmålande, men samtidigt blir det nästan grundfrågan: Varför vill vi absolut få bekräftat att offret på något vis förtjänade det? Kameran håller lite för länge på allt, "Det här är sista gången han ser sin dotter." Starkt som fan. Michael B Jordan (Wallace i The Wire) sopar rent.

The Motel Life

En av mina favoritromaner från senare år får en väldigt trogen filmversion. Nästan lite för trogen och respektfull, kanske, Men det är fortfarande en jävla sorglig och någonstans vacker historia, två bröder som har allt emot sig som försöker åtminstne drömma om något bättre, en altcountryballad utsträckt till 90 minuter. Inte riktigt den nästa Frozen River jag hoppats på, men den fungerar riktigt bra.

Machete Kills

Rodriguez och Trejo försöker göra samma sak en gång till fast med mer James Bond-influenser. Funkar inte alls lika bra som första filmen. Man kan fundera på motsättningen i det: En bra explotationfilm kräver cynicism och skamlöshet, men alla de här moderna versionerna föds ur kärlek till och respekt för genren... men i slutändan är det helt enkelt en film som satsar allt på att toppa föregångaren och misslyckas lite för ofta. Men det är kul att Charlie Sheen creditas som Carlos Estevez.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön dec 01, 2013 19:59

Full Metal Jacket

Har bara sett denna film en gång tidigare för många herrans år sedan. Det enda jag kommer ihåg är första 45 minuterna. Känner igen i princip allt då jag ser det. Men resten av filmen... noll och intet. Nada, niente, rien. Underligt. Men grejen är den, att för mig kommer denna film alltid att vara första 45. Så himla starkt! Och iom att jag denna gång visste hur det slutade så började jag gråta ca en kvart in. Mitt hjärta värker verkligen för "Pyle". Han är ju uppenbart inte ens normalintelligent. Gah, jag blir så arg!! Snyft!

Men som sagt, styrkan i de 45 tar udden av resten av filmen kan jag tycka, även om den är fortsatt bra. En 4/5 är filmen, men där t.ex. The Shining är en stark fyra och A Clockwork Orange snudd på femma så är denna en svag fyra. Början är dock betydligt bättre än det betyget.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » tor dec 05, 2013 17:47

Ser bra ut. Väldigt bra.

Med bla. Lawrence Krauss, Richard Dawkins, Ayaan Hirsi-Ali, Adam Savage, James Randi, Werner Herzog, Woody Allen och Cameron Diaz.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Garim » tor dec 05, 2013 18:52

Ja, den vill jag se!
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » lör dec 07, 2013 20:57

Johnny Guitar

Riktigt bra railroad-almost-coming-to-almost-town-western. :)

Men varför i helskotta heter denna film Johnny Guitar? Och låten på slutet handlar om Johnny Guitar? Vem bryr sig om Johnny Guitar? Det är ju kvinnorna Vienna och Emma som är de enda som egentligen är några karaktärer i filmen och Vienna är ju fucking awesome! (Emma är väl mest irriterande, men kick-ass på sitt vis: "You'll slow us down." Emma: "I'm coming with you, and I'll be riding first.")

Detta är utan tvekan en av mina nomineringar till den kommande (antar jag) 50-talsturneringen!

8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » lör dec 14, 2013 13:43

Gravity. Fantastiska långa spända tagningar, otroligt visuell... trist uttjatad story om att gå vidare efter en förlust i botten. Lifetime movie IN SPACE! Men värd att se för spänningen och svindeln. Herregud, scenen där vi långsamt zoomar in på Bullocks karaktär och sedan plötsligt är inne i hjälmen och bara hör en människa som kämpar för att andas... Föredömligt kort också, snudd på realtid.

The East. Förr eller senare måste de ge Brit Marling en Oscar; nu har hon levererat Another Earth, The Sound Of My Voice och den här på mindre än två år. Men hon kan lite bättre än den här lågtempothrillern om en säkerhetsexpert som infiltrerar en grupp ekoterrorister, även om det ofta är riktigt bra fram till det slarviga slutet. Skarsgårds pôjk är med för dem som gillar sånt. Är Ellen Page den nya Michelle Rodriguez?

The Place Beyond The Pines. Jag gillade regissörens Blue Valentine, och det här är också bra, men han gör det samtidigt lite väl komplicerat och lite väl enkelt för sig. När man skriver historien om de senaste årens förnyade intresse om filmer om amerikansk arbetarklass lär den här nämnas, men fan vet om någon kommer att ha listat ut exakt vad den vill säga utöver det gamla uttjatade "allt hänger ihop". Men snyggt är det.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » sön dec 15, 2013 22:57

Såg just Death Bed: The Bed That Eats från 77. "skräckis" som är just vad titeln säger. Nja är min verdict.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Sound of Noise finns på Netflix!

Inläggav adolvsson » tor dec 19, 2013 21:35

Sound of Noise finns på Netflix! Sound of Noise finns på Netflix! :chock: :extas: :lovebunnier: Sound of Noise finns på Netflix!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » tor dec 19, 2013 22:38

Såg den när den gick på SVT nyligen. Jag är lika kär i den som hr adolvsson verkar vara!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Zapp » fre dec 20, 2013 0:10

Då kan man kanske ta för givet att det är samma Sound of Noise som ligger på SVT play och väntar på att jag skall se den?
Användarvisningsbild
Zapp
Minion
 
Inlägg: 152
Blev medlem: 16 jul 2006
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron