Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » ons jul 03, 2013 14:56

Jag vägrade se fyran.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » tor jul 04, 2013 17:02

AKS skrev:Oz the Great and Powerful

Ew, vilken film! Okej, jag har sett ett antal sämre filmer och den här har väl en eller två underhållande stunder så ingen total katastrof, men nästan värre: jag var totalt uttråkad större delen av filmen. Jag vet knappt vad jag ska säga eller ens om det finns nåt som är VÄRT att säga om filmen. Sånt mellanläge att jag hellre hade sett en film som fått sämre betyg faktiskt. Denna får 3/10. Tier 1 på Criticker.

Jag såg den på bio och tyckte att den var sevärd pga riktigt bra 3D-effekter. Man blev påmind om hur mycket fulare Alice i underlandet var härom året. Att använda 4:3-format med 3D som går utanför var också mycket effektfullt. Skulle ge den 2/5.

En äkta kalkon var däremot Man of Steel. En gräslig estetik och en usel historia. 1/5. Terrance Stamp (den riktige Zod, och som extraknäckt som Jor-El i Smallville) borde få göra en radioteater med sig själv i alla roller istället.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » tor jul 04, 2013 20:52

Åååh. Nu blev jag sjukt sugen på att se båda dessa. Trots att jag tror att jag hatar dom, samt att du gav dem, det kanske inte helt episka betyget, 2/5 samt 1/5 ... men ändå.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » lör jul 06, 2013 11:12

Äsch, jag hade ju sett så fram emot Man of Steel. Min barndoms favorithjälte. Det får lov att vara fult men inte dumt. Nåja, den ska ses ändå.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Tomas » sön jul 07, 2013 1:04

Tyckte om Man of Steel (bortsett från några enstaka scener, repliker och tentakler).
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav slugslinger » sön jul 14, 2013 18:07

har nu pratat med folk som har sett Pacific rim i 2D och i 3D och dom sa att man ska undvika den in 3D om man kan för dom har lagt majoriteten av 3D effekterna på Regnet och dimman så att den skymmer resten av filmen och det är minimalt med 3D effekter på dom väsentliga delarna.
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav herdware » tor aug 01, 2013 15:48

Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » lör aug 03, 2013 1:17

Pacific Rim
Som om Armageddon hade glimten i ögat och ett elakt sinne för humor. Karaktärerna är fortfarande tunna, dialogen likaså, men det är charmigt och ser jävligt bra ut och sedan SLÅR EN GIGANTISK ROBOT ETT MONSTER I ANSIKTET MED ETT SLAGSKEPP! I neonljus i Shanghai, i 3D (som fungerade bättre för mig än vanligt, riktigt snyggt ibland).

Och då är det helt plötsligt så klart att trots att vissa delar av filmen är lite långsamma så har inte Guillermo några pretensioner om att berätta stora karaktärshistorier eller dra några paralleller till äldre eller pågående krig. De enda paralleller som ska dras här är de till Mecha-Godzilla. Det här är, från början till slut (everyone together now!)...

EN FILM DÄR EN GIGANTISK ROBOT SLÅR ETT JÄTTESTORT MONSTER I ANSIKTET MED ETT SLAGSKEPP!

3,5 / 5

Eller: Inget mästerverk, a whole shit ton of fun.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » lör aug 03, 2013 2:24

Lastskepp.

DE HADE EN RAKETMOTOR I ARMBÅGEN FÖR ATT KUNNA SLÅ PÅ KÄFTEN HÅRDARE!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Murnau » lör aug 03, 2013 9:30

Förstår att du är avundsjuk!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav noike » lör aug 03, 2013 14:26

Rombat skrev:Lastskepp.

DE HADE EN RAKETMOTOR I ARMBÅGEN FÖR ATT KUNNA SLÅ PÅ KÄFTEN HÅRDARE!

Jag kan inte toppa det.

Enkelt en fyra för mig. Kanske fyrakommanågot. Ren och skär underhållning känns underskattat i filmer numera.
Spoiler: http://31.media.tumblr.com/6f89f9da66a135c60c67aede6ae9c1d9/tumblr_mqvh20iSyJ1rg80fio1_500.png
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav slugslinger » lör aug 03, 2013 17:19

Pacific Rim - Training Day "fan film" den gjordes med Guillermo del Toro som en promo event för biografer i USA
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Tomas » lör aug 03, 2013 22:37

What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » sön aug 04, 2013 21:54

Sightseers. Tänk er om Luke Haines och Ray Davies hade supit ner sig tillsammans och bestämt sig för att rätta till alla fel i Natural Born Killers. Då hade man fått det här: En väldigt väldigt brittisk (hela bildspråket droppar fuktiga ylletröjor och Withnail and I) svart komedi om camping. Som alla fylleidéer får den slut på fart mot slutet, men när den bara är knappt 90 minuter stör det inte så farligt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons aug 07, 2013 15:54


Känns som om att den visar lite för mycket — som trailerns nästan alltid gör numera. Men the hobbit who?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » fre aug 09, 2013 19:39

numera????? så har väl trailers alltid varit.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre aug 09, 2013 20:45

True that. 4 minuters 40-talstrailers som visade bitar ur varenda viktig scen från början till slut.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nattlinnen » mån aug 12, 2013 10:06

rekommenderar att se Älskande par nu på eftermiddagen på svt för den som inte har någonstans att vara.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav caffeineaddict » fre aug 16, 2013 8:30

Holy sheeeeeeeeiiit! Titta vad Criterion precis knåpade ihop för att göra plånboken ledsen lagom till jul:

Zatôichi: The Blind Swordsman

The colossally popular Zatoichi films make up the longest-running action series in Japanese history and created one of the screen's great heroes: an itinerant blind masseur who also happens to be a lightning-fast swordsman. As this iconic figure, the charismatic and earthy Shintaro Katsu became an instant superstar, lending a larger-than-life presence to the thrilling adventures of a man who lives staunchly by a code of honor and delivers justice in every town and village he enters. This deluxe set features the string of twenty-five Zatoichi films made between 1962 and 1973, collected in one package for the first time.


:eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre aug 16, 2013 10:52

Shiiiiiiiit.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » fre aug 16, 2013 16:30

Låter dyrare än Kara no Kyoukai-boxen! Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav caffeineaddict » fre aug 16, 2013 17:32

herdware skrev:Låter dyrare än Kara no Kyoukai-boxen! Bild


Drygt 1200 spänn från Amazon inkl. frakt (förutsatt att du inte fastnar i tullen). Ungefär vad jag misstänker att min fru betalade för Bond-boxen, med tre filmer mindre!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » fre aug 16, 2013 17:46

Jaha, småpotatis i jämförelse. :)
Och fastnar i tullen... tycker allt jag får från utom EU fastnar i tullen numera. Förr var det lotteri, idag fastnar ~allt.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Film 5: The Curse of Film

Inläggav caffeineaddict » fre aug 16, 2013 18:56

Jag fick nyss igenom sex Criterion i ett paket utan tull, men förra hösten fastnade Avengers för sig själv. Så för mig är det fortfarande lotteri.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Nattlinnen » lör aug 17, 2013 8:48

Beau Travail, nittiotalets bästa film, går ikväll. Herman Melvilles Billy Budd förflyttad till främlingslegionärer i Djibouti. Svek, åtrå och öken. SE! SE! SE!

Bild
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav Rombat » lör aug 17, 2013 18:54


But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » fre aug 23, 2013 21:30

Så... Ben Affleck som Läderlappen, alltså?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » lör aug 24, 2013 0:25

I'm Batfleck!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » sön aug 25, 2013 14:03

Ett par nya filmer jag sett på sistone:

Frances Ha: Noah Baumbachs (The Squid And The Whale) nya film. Älskade den nästan förbehållslöst. Svartvit New York-komedi om vilsegångna drömmare som måste växa upp och ta ansvar utan att ge upp vad de vill ha... Allt berättat med tempo, humor som kan både sin Ricky Gervais och sin Buster Keaton, och, tja, i största allmänhet det som Woody Allen-komedier vore om de var bra. Se.

The Grandmaster. Wong Kar-Wai gör oerhört snygga filmer och det är vackert så, men biopics är biopics och därmed ofta rätt platta, och den här om Bruce Lees läromästare och hans väg genom krigens och revolutionernas 1900-talskina är ett rätt bra exempel på varför: Mellan de lysande fightscenerna är det alltför många sträckor som täcks av voice-overs, karaktärer som dyker upp och försviner spårlöst, och en dröjande känsla av att om du inte redan vet vem han är behöver du inte se filmen heller. Men värd att se för ögongodis och Zhang Ziyi som sparkar rumpa.

Ginger And Rosa. Jag vet inte vad det är med den nyvunna fascinationen för brittisk arbetarklassnostalgi med regnvåta polotröjor och beans on toast och problematiska förhållanden mellan vuxna och tonåringar, men efter An Education, Submarine och Fish Tank kommer här ytterligare en, om två sextonåriga tjejer som försöker engagera sig i världen i det alltmer radikala tidiga 60-talet (Kubakrisen är alltid bra att ta till). Många av rollerna spelas av nån anledning av amerikaner, inklusive Elle Fanning (riktigt bra) och Christina Hendricks (helt OK), och storyn är trovärdig och mångbottnad, men... nånstans rinner det ut i något ganska ordinärt melodramatiskt över en sak som vi tittare redan vet. Inte illa, men snubblar i landningen.

A Band Called Death: Efter Anvil: The Story of Anvil och Searching For Sugarman finns det snart inte många bortglömda band som inte fått en egen dokumenär. Den här, om ett svart punkband från Detroit som släppte en singel 1974 och sedan försvann, är inte i klass med de bästa och missar en del chanser att göra något mer än bara en rak historik om ett band som knappt fanns, men gillar man formatet är det klart sevärt och jodå, plattan är inte dum.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tor sep 12, 2013 20:21

Spännande. Manuset lär ju bli en egen berättelse. :) http://www.svt.se/kultur/film/ny-trollk ... v-rowlings
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron