Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön dec 30, 2012 16:53

Dredd.

Den tvättar bort den unkna smaken från Stallone/Schneider-filmen bra. Gillade en hel del faktiskt. Lite överdrivet användande av slow-motion ibland, ja, vi fattar vad slow-mo-drogen gör nu! Men trots sådant: subtilare än the Hobbit. Och scenen med Lena Headey där hon stod vid ett tungt maskingevär? Allt jag kunde tänka där var att Helen Mirren gjorde det där coolare i Red.

Och visst. Likheter med the Raid: Redemption finns i hur huset fungerar men jag tyckte det kändes mer logiskt här.


Karl Urban! Olivia Thirlby!
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » mån dec 31, 2012 15:41

Regniga mellandagar ägnas åt att glo igen filmer från i år. Några värda att nämnas, av ett skäl eller annat:

Safety Not Guaranteed: romkom någonstans mellan Dead Like Me och Garden State; sarkastisk 20nåntingtjej (Aubrey Plaza) ska skriva en historia om en tok som annonserar efter kompanjoner för en tidsresa. Men är han så tokig? Ganska förutsägbar, men gör inte ont. Inte helt olik är Zoe Kazans Ruby Sparks som tar den gamla vanliga historien om en blyg kille som möter en vacker men tokig tjej och plockar glatt sönder den i småbitar - lite för glatt, kanske, det slutar aldrig vara en komedi, men det är kul att det finns lite kritiskt tänkande i den.

Bullhead. Belgisk lågtempothriller - tänk Guy Ritchie utan droger - som ibland gränsar till att ta i lite för mycket för att Säga Någonting, och ibland nästan går lite vilse i sin halvutsagda handling, men håller i två timmar utan att tappa farten och med jämna mellanrum exploderar riktigt snyggt. Gillar.

Take This Waltz. Michelle Williams i ett skilsmässodrama, har vi sett det förut? Jovisst har vi det, och det brukar ju vara riktigt jävla bra. Och när det sedan är en film av Sarah Polley dessutom vill jag gärna gilla det. Men Take This Waltz håller inte riktigt - lysande insatser av Williams, förstås, och även av Seth Rogen och Sarah Silverman (!) för att bevisa att komiker alltid funkar i dramatiska roller - men den går tyvärr lite vilse i försöket att balansera hipsterkomedi och diskbänksrealism, och slutar som ett par helt fantastiska scener i en film som saknar ett sammanhängande manus.

Flight är väl tänkt att ge Denzel Washington en Oscar, vilket är nästan lika deprimerande som filmen själv. Missförstå mig rätt, den är inte värdelös, de första 20 minuterna är faktiskt bland det bästa jag sett hela året, en sådan där scen där man sitter och gnager på fingernaglarna hela tiden. Sen följer tyvärr 90 minuter TV-drama om en man med Alkoholproblem, och flmen får hanka sig fram på enstaka scener (John Goodman! Gör karln annat än cameos nuförtiden?) och humorn i att sensmoralen blir: om ditt plan störtar, hoppas vid Gud att piloten är full och hög, för då klarar du dig.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » mån dec 31, 2012 17:22

Björn: På tal om Sarah Polley: Sett Stories We Tell? Om inte, rekommenderar jag att du så gör.

(älskade för övrigt Safety Not Guaranteed skitmycket)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jan 04, 2013 0:40

Råkade se The constant gardener helt oplanerat via tv11.
Det var inte något socialrealistiskt romantiskt drama ala Hollywood som jag fått för mig, utan riktigt bra. :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » fre jan 04, 2013 16:31

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön jan 06, 2013 21:30

Django Unchained. The D is silent.

Alltså, det är lite svårt att tycka att kritikerna (Spike Lee mfl) inte har en viss poäng. Även om det inte är en film som blundar för hur illa slaveri var är det lite svårt att inte få intrycket att det hade löst sig om bara en vit man sagt åt dem att slå tillbaka. Och Tarantino gillar verkligen ordet "nigger". Och sen när gör Tarantino filmer där kvinnorna bara gråter och blir räddade?

Det sagt så är det en jävla åktur. Inte riktigt lika bra som Inglorious Basterds, den är lite för självgod för det, men Christoph Waltz och Jamie Foxx är ett härligt radarpar, Leo DiCaprio är en av de slemmigaste filmskurkarna sen... tja, Christoph Waltz, och när Tarantino väl släpper loss övervåldet (och JÄVLAR vad han gör det) är det svårt att inte garva. Sällan har så många som förtjänar det så mycket sprängts i så små bitar. Och framför allt i första halvan är det dessutom en av de snyggare westerns som gjorts på ett tag, rent landskapsporrmässigt. Leones anda svävar över den, inte bara i Sam Jacksons slutreplik.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Spuffy » sön jan 06, 2013 21:33

Håller helt med.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav adolvsson » sön jan 06, 2013 22:05

A bear skrev:Django Unchained. The D is silent.

Och sen när gör Tarantino filmer där kvinnorna bara gråter och blir räddade?

Tarantino har pratat om det här. Något om hur det har med filmen han ville göra och tidens anda, etcetera. Påstår inte att det ursäktar men att han är medveten innebär förhoppningsvis att vi snackar undantag istället för ny regel.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön jan 06, 2013 22:31

adolvsson skrev:
A bear skrev:Django Unchained. The D is silent.

Och sen när gör Tarantino filmer där kvinnorna bara gråter och blir räddade?

Tarantino har pratat om det här. Något om hur det har med filmen han ville göra och tidens anda, etcetera. Påstår inte att det ursäktar men att han är medveten innebär förhoppningsvis att vi snackar undantag istället för ny regel.

Kommer aldrig förstå filmskapare som ser den sortens problem och sedan inte gör sig fri från det och skapar något eget. Varför ens hålla på att fantisera. Jag har inte sett filmen, men jag antar att slavarna inte var muntra, dumma, och hade väldigt god taktkänsla? För ska vi följa hur människor beskrevs i sin nu/dåtid och göra fakta på det så hade vi fortfarande den sortens slaveri. Så det kanske att också ifråga sätta hur mycket kvinnorna grät förr, eller vem som berättade om hur kvinnor/slavar/män var. Männen svimmar inte nuförtiden av bara sinnesintryck, det gjorde de betydligt oftare förr. Är det med?
Jag ska nog inte se den...

Edit:
Det låter snarare som om han fångat dagens syn, än gårdagens med ursäkten; det var så förr. Rätta mig gärna om jag har fel.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » sön jan 06, 2013 23:17

adolvsson skrev:
A bear skrev:Django Unchained. The D is silent.

Och sen när gör Tarantino filmer där kvinnorna bara gråter och blir räddade?

Tarantino har pratat om det här. Något om hur det har med filmen han ville göra och tidens anda, etcetera. Påstår inte att det ursäktar men att han är medveten innebär förhoppningsvis att vi snackar undantag istället för ny regel.

Och om det han gjorde var ett fullständigt realistiskt slaveridrama som eftersträvade autencitet i varje detalj hade den förklaringen låtit betydligt bättre. Men nu gör han ju en actionkomedi där tandläkare snackar sig igenom eldstrider, en förbannad föredettaslav i solbrillor slaktar rednecks i drivor, och människor exploderar när de träffas av en pistolkula. Och det är vackert så, men filmen hade inte mått dåligt av en Shoshanna eller Zoe Ball.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån jan 07, 2013 13:50

Bedevilled.

Hae-won har ett trist bankjobb och en steril lägenhet i Seoul. En kväll råkar hon bli vittne till hur en kvinna brutalt misshandlas till döds, och hellre än att identifiera gärningsmännen och dra på sig deras hämnd drar hon på semester till ön där hon växte upp och hälsar på sin barndomsvän Bok-nam. Hon behöver vila ut i en lantlig idyll. "Glöm att resa till Seoul", säger hon till Bok-nam när hon påminner henne att de skulle dit tillsammans, "det är minsann inte lätt att vara kvinna där. Du har det ju så bra här."

Det är ju bara det att ön i fråga visserligen har kvinnor i majoritet, men det är fortfarande männen som bestämmer allt. Och den kritvita välklädda Hae-won badar som i barndoms dagar i svala källor och sover långt in på förmiddagarna med dörren öppen mot brisen och vägrar att se att Bok-nam, ägd och misshandlad och våldtagen av sin käre make och hans bror utan att de äldre kvinnorna lägger sig i mansgörat, och med en dotter på väg att bli könsmogen, drivs alltmer desperat.

Man behöver inte veta att regissören Jang Cheol-soo är kompis till Kim Ki-duk för att ana att det inte kommer att sluta väl. Han är inte riktigt den bildpoet Kim är, men temat känns igen, och föga förvånande blir det rejäl våldsamt - både rent fysiskt, och genom att vår ingång i historien hela tiden är den som väljer att inte se, den som väljer att inte lägga sig i (och inte har helt dåliga skäl till det). Tänk Wicker Man-remaken med bin och allt, fast bra. Jävligt bra, faktiskt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån jan 07, 2013 21:42

caffeineaddict skrev:Och tekniskt gäller väl det här en serie, men på sätt och vis handlar det ändå mer om film så jag skriver det här: Anna och jag har nu sett de första fyra avsnitten av Mark Cousins The Story of Film: An Odyssey vars titel beskriver den ganska bra. Hela filmhistorien, dokumenterat och berättat av Cousins som är en av Storbritanniens största filmvetare. För de av er som är lite mer ordentligt filmintresserade är det guld. Mycket rena fakta vet man kanske redan, men värdet ligger i hur Cousins INTE försöker hålla sig objektiv utan låter sitt filmälskarhjärta styra till viss del. Han avslöjar preferenser, drar kopplingar mellan nya och gamla filmer, observerar väldigt snyggt hur det förflutna påverkat det som kommit senare och hur den samtida historien spelat in i detta. Hans syfte har väl egentligen vara att slita filmhistorien ur Hollywoods slutna händer. Nog sjutton måste Hollywood få spela in, men allt som allt tror jag inte han än så länge spenderat mer än en tredjedel av tiden där. Fyra (av femton) timmar in och vi är framme vid Andra världskriget. Väldigt, väldigt rekommenderat för de mer filmnördiga bland er.


Den här serien, som jag och Anna såg i somras och som var direkt episk för alla filmälskare, finns nu på Netflix för er som håller på med sådant. I alla fall om man har Media Hint installerat så som vi diskuterade i någon annan tråd.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån jan 07, 2013 21:58

Den ska ses. Ska bara se alla filmer som gjorts först så det inte blir några spoilers.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav slugslinger » lör jan 12, 2013 19:50

Ghostquake även kallad Haunted High


Den har Charisma Carpenter och Danny Trejo i sig så den måste jag(vi) kolla på nästa Film kväll i Ryssby
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav herdware » lör jan 12, 2013 23:51

HELLS TO THE YES!
Henke - fixa!
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sfinx » ons jan 23, 2013 16:59

Born yesterday. http://www.imdb.com/title/tt0042276/

Vi lär oss om amerikansk demokrati och akta oss för fascism i Born yesterday nu på ettan. Och att miljonärer är dumma.
-You know what democratic means?
-Not republican

-If you steel from the goverment you steel from yourself you dumb arse.

Maktstrukturer och vikten av utbildning lite övertydligt "dolt" i en komedi.
Hur sjutton slank den här förbi McCarthy och blev inspelad?

Nästa filmkvällsmaterial helt klart.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » ons jan 23, 2013 17:08

sfinx skrev:Hur sjutton slank den här förbi McCarthy och blev inspelad?


Genom att vara gjord några år innan. Men säkert var det filmer som denna som fick honom att sätta igång förhören.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sfinx » ons jan 23, 2013 17:26

caffeineaddict skrev:
sfinx skrev:Hur sjutton slank den här förbi McCarthy och blev inspelad?


Genom att vara gjord några år innan. Men säkert var det filmer som denna som fick honom att sätta igång förhören.

Den är gjord alldeles i början iof, jag blir nyfiken på hur filmer från Hollywood framför allt, hade sett ut idag om förhören inte hade börjat alls.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav lilith » lör jan 26, 2013 15:46

Beasts of the Southern Wild.
Mycket bra film. Den var precis så som jag hoppades att den skulle vara dvs lite som The Road fast vackrare omgivningar (oftast). Borde vinna minst ett pris på Oscarsgalan.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » tor jan 31, 2013 22:24

Lincoln

Väldigt välspelat, flera scener som stående för sig är själva är höjdare, men inget riktigt tempo, ingen riktig dramatisk nerv och i slutändan underhållande politiska intriger men aldrig något storartat.
3 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor jan 31, 2013 22:28

^^ Skönt, då håller jag fast vid min Spielbergbojkott då.

Your Sister's Sister. Småputtrigt småtrevligt indieromkomstrekantsdrama med lite egna idéer men ingen riktig fart. Rekommenderas för folk som vill se snygga människor i stickade kläder gå på långpromenad i ett höstfuktigt New England.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » fre feb 01, 2013 0:26

A bear skrev:Your Sister's Sister. Småputtrigt småtrevligt indieromkomstrekantsdrama med lite egna idéer men ingen riktig fart. Rekommenderas för folk som vill se snygga människor i stickade kläder gå på långpromenad i ett höstfuktigt New England.

Som gjord för mig då alltså.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » fre feb 01, 2013 7:32

A bear skrev:^^ Skönt, då håller jag fast vid min Spielbergbojkott då.


Det kan du göra. Det är i mångt och mycket hans fel att det inte fungerar, för skådespeleriet är ofta storartat (jag tänker inte gnälla om Day-Lewis och Tommy Lee Jones får varsin Oscar till, även om det är synd att det inte händer p.g.a. en bättre film), den ser bra ut (även om jag är lite trött på det här urblekta färgschemat) och det är onekligen en intressant politisk historia. Men det känns som om jag hade kunnat läsa historieboken den bygger på (som tydligen ska vara skitbra) och ändå fått mer fakta men ungefär samma nivå av drama.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » fre feb 01, 2013 10:29

Ja det kanske man skulle göra. Läsa boken alltså.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav slugslinger » lör feb 02, 2013 20:49

Mår illa för jag fick nyss höra att dom har scoutat Jim carry och Adam sandler till Rocket Raccon
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav caffeineaddict » lör feb 02, 2013 21:52

The Imposter

Årets mest fascinerande thriller är en dokumentär. Otrolig historia som berättas på ett så effektivt sätt att överraskningarna och twistarna fungerar lika väl som om det vore en fiktion med skrivet manus. Väldigt rekommenderat.

4 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön feb 03, 2013 0:32

Life Of Pi. Tja, det var en snygg film. Borde kanske faktiskt passa på att se den i 3D också, det känns som att den faktiskt gör något med det. Fast lite grann får filmen mig att undra om boken verkligen var så här simpel när jag läste den, eller om det är filmen som förenklat. Misstänker att det är båda. Det finns bra idéer i den, men jag vill kasta saker på skärmen när filmen faktiskt rakt ut förklarar sin egen metafor på slutet. Men snygg är den.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tinwiel » sön feb 03, 2013 8:37

Den var ascool i 3D, tycker definitivt att du ska se den i det. Det var en stor del av behållningen. Jag hade läst boken innan så jag kände till grundstoryn men jag var ändå underhållen av storyn men framför allt av det visuella. I många filmer känns 3D-grejen rätt meningslös, bara som en ploj för att få ta mer betalt på bion men här kändes det som att de verkligen tänkt till när de gjort filmen, att de planerat det visuella efter hur det skulle se ut i 3D och bli största möjliga effekt. COOLT.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav sfinx » tis feb 05, 2013 18:03

Missa inte den Oscar nominerade dokumentären. SVT 1 ikväll kl 22:00
Om inte annat för att ha åsikter om den inför Oskarsgalan, jag har hört mycket bra om den.
http://www.svt.se/dox/fem-forstorda-kameror
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav herdware » tor feb 14, 2013 22:08

Var det någon mer som såg DIE HART idag då?
(edit) Stava (/edit)
Senast redigerad av herdware fre feb 15, 2013 0:02, redigerad totalt 1 gång.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron