Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » ons dec 12, 2012 0:04

Argo var väl en bra film, men har lite svårt att tycka att den förtjänar allt beröm den fått. Visst håller Affleck på att bli en helt duglig regissör, och han gör rätt bra ifrån sig skådismässigt också (även om jag alltid undrar lite över regissörer som ger sig själva den perfekta hjälterollen - speciellt när de tvingar alla andra att klä ut sig till 70-talsparodier och själva bara odlar skägg). Och det är en välbalanserad historia, med många välordnade scener, förvånansvärt få öppet rasistiska karikatyrer, som försöker vara lagom kritisk åt alla håll.... men vi vet ju hela tiden precis vad som ska hända, allt är fullständigt linjärt, och slutet känns som om det brer på väl tjockt med Flagga och Familj (även om jag gillar själva slutbilderna mer än jag kanske borde). Gott hantverk som lyfts en rejäl bit av Alan Arkin i högform.

V/H/S. Ti West ("House of the Devil") och några generationskamrater slår sig ihop för att göra en gammal hederlig skräckantologifilm på found footage-tema. Allt på VHS, av någon anledning, trots att den utspelar sig 2012. Gillar verkligen lofi-attityden, det här är killar (eller snarare Grabbar, mycket naket blir'e) som tar skräck på allvar och inte tänker skämta bort allt. Tyvärr blir lite för många av de lite för platta historierna lite för tråkiga för att det ska hålla i 2 timmar, och man tröttnar väldigt snart på alla fejkade VHS-glitchar. Nätt och jämnt godkänt.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » lör dec 15, 2012 21:12

Såg precis om The Inbetweeners Movie (alltså, DEN dansscenen... nåt av det roligaste som finns) och Anthony Head spelar ju Wills pappa i en kort scen. Däremot var det först NU jag fattade att hon som spelar Carli i både serien och filmen är ASHs dotter! Där ser man. :)

Omtitten blev underligt nog nästan precis på dagen ett år efter att jag såg den första gången. Den 16 december 2011 var det.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön dec 16, 2012 0:42

Den har jag inte sett, laddar genast!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » sön dec 16, 2012 0:49

Hoppas du gillar den. :) Jag tror inte den är i allas smak. ;)

"Frieeend! Frieend! Football friend!!" :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön dec 16, 2012 1:18

AKS skrev:Såg precis om The Inbetweeners Movie (alltså, DEN dansscenen... nåt av det roligaste som finns)


Det är en helt okej tonårskomedi, men det är den scenen som verkligen står ut. Så här är den, för de som inte orkar eller vill se hela filmen:



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » sön dec 16, 2012 1:26

så den är precis som Angelavsnittet She?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » sön dec 16, 2012 8:53

I att den fåniga dansscenen är bäst, ja.

Men Inbetweeners är bättre än She i övrigt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön dec 16, 2012 9:50

gaspode skrev:så den är precis som Angelavsnittet She?


Tycker den här är mycket roligare faktiskt. Det är så jäkla utdraget. Och scenen är naturligtvis extra rolig om man "känner" karaktärerna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön dec 16, 2012 13:27

Alltså, The Hobbit... Jag säger detta som en som gillar LOTR, ost och smygfascism och allt: Det där var inte sådär väldigt imponerande. Visst, rent tekniskt är det ögongodis (HD-upplösningen hjälper verkligen 3D att kännas mer naturligt), och Freeman, McKellen, Serkis och inte minst Sir Christopher Lee (den mannen har så mycket närvaro att han är en vandrande 3D-effekt) gör bra insatser som alltid. Men storyn är så överlastad med alla nya handlingar som Jackson lagt till för att sträcka ut historien till 9 timmar att den aldrig får tid att andas - det är ingen saga, det är ett dataspel med cut scenes och fighter, och slapstick snodd rakt av från Time Bandits. Och för att citera en mycket bättre film, I hate the fucking Eagles. 3/5 som matinéäventyr.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön dec 16, 2012 13:30

Tråkigt, men mina förväntningar sänktes rejält då jag fick veta att det skulle bli tre filmer. Totalt onödigt. Får väl se den på bio i alla fall så att man får den upplevelsen av filmen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön dec 16, 2012 13:37

A bear skrev:Alltså, The Hobbit... Jag säger detta som en som gillar LOTR, ost och smygfascism och allt: Det där var inte sådär väldigt imponerande. Visst, rent tekniskt är det ögongodis (HD-upplösningen hjälper verkligen 3D att kännas mer naturligt), och Freeman, McKellen, Serkis och inte minst Sir Christopher Lee (den mannen har så mycket närvaro att han är en vandrande 3D-effekt) gör bra insatser som alltid. Men storyn är så överlastad med alla nya handlingar som Jackson lagt till för att sträcka ut historien till 9 timmar att den aldrig får tid att andas - det är ingen saga, det är ett dataspel med cut scenes och fighter, och slapstick snodd rakt av från Time Bandits. Och för att citera en mycket bättre film, I hate the fucking Eagles. 3/5 som matinéäventyr.

Håller med Björn och saknade själva sagokänslan från boken bland för mycket aktion. Väldigt mycket var bra alá LOTR verse om man gillar det. En väldigt bra Bilbo, och jag har alltid tyckt bättre om Gandalf Grå än vit. Oväntade svamp och rökskämt bland allvarliga scener.
Vi halkade också in på politiska tankar efteråt, min första tanke var kurderna, Björns judarna...
Den är värd att se, men som vanligt; drick inte för mycket innan...
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tinwiel » sön dec 16, 2012 18:15

Jag förstår inte riktigt hur det kan bli tre filmer. De gjorde tre filmer av LOTR som var tre ganska tjocka böcker. The hobbit är en bok och den ska göras tre filmer av?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön dec 16, 2012 18:45

Tre filmer OCH Peter Jackson kämpar för att få göra extended cuts på dvd trots allt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön dec 16, 2012 20:06

Jag förstår fan inte vad som hänt med karlns känsla för tempo. Braindead, Heavenly Creatures och Forgotten Silver var alla ganska briljanta tempomässigt. När fick han för sig att allt blir bättre om det är längre och mer utdraget?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » sön dec 16, 2012 20:40

noike skrev:Tre filmer OCH Peter Jackson kämpar för att få göra extended cuts på dvd trots allt.

Är inte längre speciellt sugen på att se filmen på bio (men kanske går under kommande veckan ifall min bror tjatar och verkligen vill ha sällskap). 3*3 timmar film av en bok på 300 sidor kan inte få bra tempo och känns mest som ett sätt att höja biopriser och maximera vinst.

Bortklippta scener och extended cuts kan vara roliga att se någon gång på en dvd, men i det här fallet ser jag nog mer fram emot en fan-edit som är kortare än bioversionen.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » sön dec 16, 2012 22:45

Tinwiel skrev:Jag förstår inte riktigt hur det kan bli tre filmer. De gjorde tre filmer av LOTR som var tre ganska tjocka böcker. The hobbit är en bok och den ska göras tre filmer av?

Hela filmbranschen bygger på trilogier nuförtiden. Minst. Det är enda sättet man kan sälja merchandising och DVD-boxar för några miljarder runtikring. Vi ska vara glada att han inte delar upp sista filmen i två som alla andra gör.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tomas » mån dec 17, 2012 1:14

A bear skrev: Vi ska vara glada att han inte delar upp sista filmen i två som alla andra gör.

Hur vet vi att det inte är precis vad han kommer att göra?
The Hobbit: An Unexpected Quadrilogy
There and Back Again...Again
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » mån dec 17, 2012 1:56

Sagan om Sagan om konungens återkomsts återkomst?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån dec 17, 2012 8:07

Tomas skrev:The Hobbit: An Unexpected Quadrilogy


:D :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Crashdummie » mån dec 17, 2012 15:24

AKS skrev:
Tomas skrev:The Hobbit: An Unexpected Quadrilogy


:D :D


Typ! Det märks ganska tydligt att det egentligen inte är en trilogi, utan allt könns väldigt utdraget. Förvisso var effekterna väldig häftiga, fanns lite slapsticks och garv, men nä, vetta fasiken om det kommer vara värt 160:- x 3....

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav herdware » mån dec 17, 2012 18:48

Shonen Merikensack (Knogjärnspojkarna) 2008

Talangscounten Kanna hittar ett youtubeklipp från en spelning med punkbandet Shonen Merikensack. Trots att hon ogillar punk fattar hon att det är pra krejer och visar sin chef. Han blir eld och lågor och skickar henne att signa bandet på stört. Ingen av dem visste dock att klippet var inspelat 1983... Nu står Kanna där med ett gäng 50-åringar som inte rört sina instrument eller pratat med varandra sedan 1983. Man kan knappast säga att tiden varit snäll mot dem heller. Nu måste Kanna ta med dessa... musiker gnälliga gubbar på en turné som blev bokad innan de ens signat bandet. Ja ni förstår säkert i stora drag hur det hela utvecklar sig. Den är inte dålig men det lyfter aldrig riktigt. Rolig att ha sett men inget man kommer se om och om. Mer punkkängor hade inte skadat. 3/5.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Nyx » mån dec 17, 2012 23:03

Hobbit - An Unexpected Journey. Jag är ju en sån där konstigt funtad individ att jag vill ha mer Middle-earth att knarka och tyckte att 2h 50 min flög förbi båda gångerna jag såg filmen. (Föredrar tv-serier före film eftersom de är längre och man hinner lära känna karaktärerna och ser gärna långa mossiga operor). Följaktligen är jag genomlycklig över att det blir tre filmer, att Jackson får lägga in en massa material från appendix till LotR och att det dessutom blir extended cuts till dvd:n. Apropå action så är boken en äventyrsberättelse för barn och tämligen späckad med just action. Jag förstår inte varför man klagar på att scener från boken faktiskt är med (som stenjättarna) om än något utbyggda. Visst hade man kunnat få till en snärtig tvåtimmarsfilm med hela bokens handling men då kanske vi inte hade fått den underbara gåtgissarscenen i sin helhet och förmodligen inga sånger. Gillar också hur Jackson och gänget har lyckats göra tretton dvärgar tillräckligt olika för att man ska kunna se skillnad på dem och hur han anstränger sig för att få in åtminstone någon kvinnlig skådespelerska i en totalt mansdominerad förlaga till historia. Min enda kritik är väl att när han ändå håller på att diversifiera dvärgarna - kunde han inte ha castat någon maorier som dvärg? Eller varför inte låta någon av dem spelas av en kvinna?

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tis dec 18, 2012 23:08

Problemet med stenjättarna är inte att scenen är med utan att det ibland känn lite för mycket Three Stooges över den. Jag gillade verkligen inledningen av filmen, herre gud, ge mig en filom som bara hade varit dvärgfest hos Bilbo och jag hade varit glad. Men tv-spelsaction på film fungerar inte för mig, det kändes ibland som om att Peter Jackson kastat bort allt han kunde om film och sedan lärt om sig med Attack of the Clones som förebild. Ta vättestriden till exempel. Slå dem i huvudet med stegar och fösa dem åt sidan med en pinne... För att inte tala om knuffa stenblocket framför dem.

Snyggt och välcastat som satan. Med en annan regissör hade det där kunnat bli riktigt bra, nu blev det mest "bättre än väntat men jaha".

Hade varit bättre med två filmer och så appendix-innehållet i en egen antologifilm. Folk hade sett det och innehållet hade tjänat på det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » tis dec 18, 2012 23:14

The Hobbit. Njäeee :?

Det var flera tillfällen då jag satt och funderade över varför man haft med scenen i filmen istället för att spara den till extended(fan)edition eller stryka den helt. Exempelvis:
Bilbo+Frodo i början fram till "60 år tidigare"
Jonglering med porslin.
Vargar på kaninjakt.
Stenjättar.
Flykten från goblin king fram till kungens sista ord. Alla form av realism från de tidigare striderna och actionscenerna försvann :(


Om mötet med de tre trollen hade min bror följande att säga angående saker som var sämre jämfört med boken:
"För det första så regnade det inte i filmen..." :P
Vad han menade var att han allmänt saknade bokens väl beskrivna hunger och misär som tydligen vid upprepade tillfällen gjorde att dvärgarna tog onödiga risker. Som att söka upp en mystisk eld i skogen när de inte lyckats göra en egen i regnet.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » tis dec 18, 2012 23:27

noike skrev:...med Attack of the Clones som förebild. Ta vättestriden till exempel.

Satt också och tänkte på Attack of the Clones där, men kände att hela sekvensen passade sämre in i Hobbit än vad motsvarande gjorde i Star Wars.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav MissKittyFantastico » ons dec 19, 2012 10:43

Tomas skrev:The Hobbit. Njäeee :?

Om mötet med de tre trollen hade min bror följande att säga angående saker som var sämre jämfört med boken:
"För det första så regnade det inte i filmen..." :P
Vad han menade var att han allmänt saknade bokens väl beskrivna hunger och misär som tydligen vid upprepade tillfällen gjorde att dvärgarna tog onödiga risker. Som att söka upp en mystisk eld i skogen när de inte lyckats göra en egen i regnet.


Kan nog hålla med där. Saknade också lite av den mörka känslan som jag fick av boken. Allt var väldigt ljust och färgglatt mest hela tiden.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » ons dec 26, 2012 11:26

Igår hann jag med tre filmer, tyvärr ingen riktig höjdare bland dem, men kul att se film likväl.

Wanderlust
Vilken skitfilm! Dålig på riktig och inte ens underhållande. Paul Rudd... man. Why? Iofs har han ju säkert gjort en massa skitfilmer som jag inte sett, men jag brukar alltid gilla honom i filmer, här var han bara pinsam. 1 av 5

The Five-Year Engagement
Den här filmen hade varit bättre om de klippt ned den runt tjugo minuter och den varit 1.45 som alla filmer av detta slag (de flesta filmer faktiskt) borde vara. Men jag tyckte ändå den var bra (3 av 5-bra) och småunderhållande. Kommer dock knappt att komma ihåg att jag sett den om ett par år så det är ju ingen klassiker i genren i alla fall.

Blackboard Jungle
Wow, en av de simplaste lösningar på hur man når jobbiga elever nånsin: Visa en tecknad film! Iofs var det väl extra coolt att en lärare gjorde det 1955 kanske, men lite väl enkelt kändes det på slutet. Allt löste sig liksom sista tjugo utan att det riktigt byggt upp till att Mr Dadier skulle kunna vara en lärare som når eleverna. Oh well. Lyssnade lite på kommentarspåret där en av skådespelarna sa att de vid en andra screening fick ta bort låten i början och slutet för folk började dansa i gångarna. :D Låten? Rock Around the Clock.

Rolig replik:
"The champagne is for the mother." (sagt till gravid hustru, andra tider då, :D)

3 av 5 till Blackboard Jungle
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eynosh » fre dec 28, 2012 22:14

Nyx skrev:Hobbit - An Unexpected Journey Min enda kritik är väl att när han ändå håller på att diversifiera dvärgarna - kunde han inte ha castat någon maorier som dvärg?

Är det inte så att världshistoriens kortaste maori är längre än Gandalf och mer bredaxlad än valfri annan karaktär?

"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Nyx » sön dec 30, 2012 11:06

Många av dvärgarna spelas av rätt långa skådespelare för att det ska bli rätt skala i förhållande till Martin Freemans hobbit. I scenerna med Gandalf och alver löser de det med false perspective och diverse body doubles m m.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön dec 30, 2012 13:00

Allt jag hade läst hade fått ner mina Hobbit-förväntningar till ganska låga nivåer, så jag var glad att jag hade så pass roligt som jag hade. Naturligtvis skulle den ha varit minst en halvtimme kortare, men kul hade jag. 3,5 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron