Lite nya och halvnya filmer.
Brave: Gillar. Det känns som att folket på Pixar glott på en del Miyazaki innan de gjorde den här. OK, kunde leva utan de tokroliga skotska klanerna, men jaja.
The Moth Diaries: Jag vill verkligen gilla Mary Harrons filmer, och det är kul att hon är tillbaka igen, men näe, det här Carmilla-möter-Döda poeter-försöket lyckades inte alls. Jag vet inte varför hon envisas med att göra opålitliga berättare när hon inte riktigt klarar av det.
Bait: Skulle nog ha försökt se den här ihop med Eriked, det känns som en av hans filmer.
Australiensare med dåliga amerikanska accenter blir fångna i en översvämmad stormarknad tillsammans med ... EN VITHAJ! Som naturligtvis lever uteslutande på människor. Dåligt, dåligt, dåligt, men det förväntar man sig ju.
Looper: Jodå, det funkar. Tidsresethrillers har en tendens att bli röriga, och den här är inget undantag, men på det stora hela håller de det enkelt och genomtänkt nog och fokuserar på rätt karaktärer och rätt saker med dem i stället för att bygga en stor komplicerad värld. Folk är folk oavsett när, häng nu med de här tre, typ. Gillar rätt mycket.
Lawless: Dito. Fast utan tidsresor. Det märks att det är en Nick Cave-historia - de vi förväntas hålla på är ofta korkade och naiva, speciellt när kärlek är inblandat, och de vi förväntas hata är snudd på sataniska eller bara folk som gör sitt jobb. Stör mig fortfarande på Shia LeBoeufBourgoignon, men Guy Pearce och Mia Wasikowska och Tom Hardy och Jessica Chastain bär filmen väl nog. Storyn har berättats förr, men jag ser den gärna en gång till.