Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » sön aug 26, 2012 0:40

Iron Man 2
Meh. Det händer ju ingenting .. Alls. Fösta filmen har jag ändå för mig var bra. En del grejer är rätt underhållande ändå så ett okej kan den få.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön aug 26, 2012 1:02

Det är verkligen en redig skräpfilm. Jag var ganska full när jag såg den och inte ens det hjälpte ens lite.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » sön aug 26, 2012 1:23

Oooooooo yes yes yes yes yes yes yes yes

From visionary director James Nguyen - the master of the romantic thriller (TM)


We can defend ourself. We have guns.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » sön aug 26, 2012 10:01

Yeees!!!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » sön aug 26, 2012 11:25

:popcorn:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav MissKittyFantastico » tis aug 28, 2012 21:47

Expendables 2

Det var länge sedan jag såg något så splattrigt. Det skvätte blod till höger och vänster och huvuden flög av och saker exploderade. Jag vet inte hur många hundra människor som strök med där. Jag kommer inte ihåg hur pass illa det var i ettan, men i tvåan var det i alla fall MYCKET. Det var i vissa sekvenser lite så jag kände, jaja get on with it. Orkade liksom inte ta till mig allt dödande.

Jag gillar ändå den här typen av film, action med en gnutta humor. Skrattade förtjust flera gånger åt dåliga skämt och referenser till andra filmer skådisarna gjort. Min positiva inställning till filmen kan ha att göra med att jag läste en intervju med Dolph Lundgren där han berättade om hur trevligt de haft det tillsammans alla gamla actiongubbarna. Just nu funderar jag på vem som inte var med i filmen eller den första och jag kommer väl inte direkt på någon från den här genren förutom Jackie Chan, men han är ju inte lika blodigt våldsam som de andra och The Rock. Att jag gillar filmen kan också bero på att my darling Jason Statham är med. Lee Christmas. <3 I vissa filmer får Statham vara så sammanbiten och så... Jason Statham helt enkelt, men här är han lite mjukare, skådespelar lite mer och jag gillar samspelet mellan Stallone och Statham.

Och nu lite spoileriga citat.

Barney Ross (Stallone): I heard another rumor that you were bitten by a king cobra.
Booker (Chuck Norris): Yeah. But after five days of agonizing pain, the cobra died.


Trench(Arnold):I'll be back.
Church (Bruce Willis):You've been back enough. I'll be back.
Trench(Arnold):Yippee ki-yay


Betyg: En 3:a för underhållningsvärdet. På actionskalan kanske det nästan varit en fyra, men det är liiite för mycket splatter för min smak.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav adolvsson » ons aug 29, 2012 10:03

Andra citatet där, Emelie, var kanske vad jag gillade bäst med filmen. Eller en av de saker som jag gillade bäst. För jag var barnsligt förtjust i första Expenables och blev ruskigt besviken på andra. En tvåa för mig.

http://www.moviezine.se/film/expendables-2
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav MissKittyFantastico » tor aug 30, 2012 0:29

Så här dagen efter kan jag nog tycka att mina betyg av filmen kanske var lite väl frikostiga, men jag blev bara på så otroligt bra humör av den.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav A bear » tis sep 04, 2012 9:39

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons sep 05, 2012 21:05

The Raid: Redemption

Awesome! Så många bra fightscener. Enda nackdelen var att (spoiler knappt en spoiler) de tre kvinnliga "karaktärerna" alla låg i sängar. Nån hade ju kunnat få stå upp i alla fall...

Riktigt imponerad och förtjust i denna rulle. Fantastisk för den sortens film den är. 8/10
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons sep 05, 2012 21:10

The Raid: Redemption

Bästa jävla rena actionfilmen sedan fuck knows when. Hard-Boiled-tempo men fist fights istället för gun battles. Precis lagom mycket shakycam. Väldigt lite story, men det som finns fungerar. Som om någon har tagit intensiteten och känslan i Old Boys klassiska hammarscen och gjort 90 minuter action av det, med olika varianter som gör att det aldrig blir tråkigt eller repetetivt. Så brutalt att de spontana "OOOOW!"-vrålen kommer varannan minut, men aldrig så brutalt att det bara blir äckligt och osmakligt (åter igen: Old Boy, inte Ichi the Killer). Fantastisk jävla underhållning (för oss som klassificerar "underhållning" som en kombination av tempo, teknik, käftsmällar, imponerande sätt att använda attiraljer och några ordentliga hinkar med blod) och är det precis vad man behöver ibland.

4,5 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre sep 07, 2012 22:26

Jane Eyre

Någonstans trodde jag den här skulle falla in i facket som jag har av "snygga men lätt bortglömda filmer om snygga damer i snygga hus i snygga filmer i sent-1800/tidig-1900-talsmiljö" där jag klassar in allt från filmatiseringen av Pride & Prejudice (INTE BBC-versionen innan jag får horderna på mig) till de MerchantIvory som inte är Remains of the Day till Atonement till Gosford Park till... ja, ni förstår nog.

Men jävlar vad den här slog. Inte riktigt Lars von Trier, för den har inte samma ton, men rent kvinnoporträttsmässigt tänkte jag på Dogville mer än en gång. Jag tänkte även på The Innocents, The Wolfman och inte så lite på Olivia De Havilland i The Heiress.

Jag har en mancrush stor som min penis (inte hans penis, sadly) på Michael Fassbender, men hans jobb i den här filmen gick ingenstans upp mot vad Mia Wasikowska gjorde. Eftersom Mia Wasikowska inte var nominerad för den här rollen så tycker jag att vi lägger ner Oscarna helt och hållet nu. Extraordinärt imponerande jobb, på alla plan. Det är ju just det. Alla filmer existerar i olika genrer, men i vissa filmer samarbetar filmskaparna och skådisarna för att bryta igenom konventionerna och det faktum att vi tittar på något påhittat och får oss att känna. Mission accomplished.

Väldigt stark fyra, för till skillnad från i The Raid så fick ingen en dubbelspark med kombinerad brandsläckare i nyllet (bortsett från... KÄNSLOMÄSSIGT!). Men, men... en film kan ju inte ha allt. Grymt bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » lör sep 08, 2012 11:55

The Raid: Redemption - allt ni hört om den är sant. Den är, och jag säger detta utan minsta överdrift, nästan exakt 96 minuter lång.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav eriked » lör sep 08, 2012 12:04

Niice! Prio 1 direkt!

I veckan såg jag Halloween: Resurrection. Ryktet ni hörde om den stämmer också. Den suger. Såpass mycket att jag var tvungen att se om Halloween 1&2 direkt. Dom var ännu bättre än jag kom ihåg.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » lör sep 08, 2012 14:35

eriked skrev:Såpass mycket att jag var tvungen att se om Halloween 1&2 direkt.


Rob Zombie eller Jamie Lee Curtis? ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör sep 08, 2012 14:43

Jag blev sugen på att se även Robby boys versioner efteråt. Det har jag inte gjort ännu. Men Halloween 2 var ju grymt bra. Det hade jag helt glömt.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Binchy » sön sep 09, 2012 14:59

Vi såg The Hunger Games och The Pirate Captain igår kväll. Två filmer så långt ifrån varandra man kanske kan komma.

Jag avskydde The Hunger Games från början till slut, eller snarare stämningen i den, hur den fick mig att må medan jag tittade (och hela natten efteråt, drömde om den gång på gång på gång). Men det är det väl meningen att man ska göra. Att under sex år av sitt liv ständigt vara rädd för att nästa gång kan det vara jag som blir Tribute. Att det var så lätt att få barn att bli mordiska djur. Att District 12s kvinnliga följeslagare var så skrämmande nonchalant inför vad som väntade ungdomarna. Att allt i The Capital var nästan obscent färgglatt, ytligt och dekadent, speciellt jämfört med det påtagliga grådasket i District 12. Jag har inte läst boken, vet inte om jag klarar av att göra det nu.

Efter den filmen behövde jag lite små-galen humor för att släppa dystopi-känslan. The Pirate Captain var underhållande och snyggt animerad. Kul att se en ung Charles Darwin få idéer om gemensamma förfäder, Kaptenens magnifika skägg, världens sista dront och förstås HAM NIGHT.

Edit. Nu har vi sett Avengers också. Ja, vi är lite efter vår tid. Den var underhållande, maken gillade Scarlett Johansson i svarta tights. Efteråt, när Joss namn dök så sa han "Joss Whedon, det är den där Buffy-killen, va?". :rolleyes:
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav Nattlinnen » tis sep 11, 2012 23:55

Bild


Portrait d’une jeune fille de la fin des années 60 à Bruxelles (Portrait of a Young Girl at the End of the 1960s in Brussels)
Del av ett franskt tvprojekt från nittiotalet där en rad kvalitativa regissörer fick göra varsin timlång film om ungdomar under en viss period med kravet att en fest skulle vara med. Dessa begränsningar tycks ha skapat rader av bra filmer då två av mina favoriter all film inkluderad var en del av projektet, US Go Home och L'eau froide.

Nu tog jag och såg belgiske Chantal Akerman bidrag till serien och den var fantastisk. En timma av tätt spelad dialog i ständig fransk rörelse med ett slut som fungerar som en fantastisk retroaktiv nyckel för filmen. finns på youtube.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav wyndham » tor sep 13, 2012 21:59

Searching for Sugarman. Hade underskattat hur mycket Rodriguez jag matades med på Arons blandskivor. Tror att det fanns en låt i filmen som jag inte kunde, och jag minns desto fler som inte spelades. Men liksom Sydafrikanerna visste jag noll och nada om vem Rodriguez var. Ja, förutom att han var levande nog att spela på Way out West, men den konserten kunde jag till min förtvivlan inte gå på. Mycket bra film och det glädjer mig att den tycks vara uppskattad och framgångsrik. 4/5.

Faust. Sukarovs tappning har kallats grotesk och vacker. Så jävla ball filmkonst var det ändå inte, bitvis är det rätt taffligt. En mardrömslik atmosfär byggs ändå upp och helheten blir på ett tillfredställande vis... Faustsk. 3/5

Mupparna. Hade byggt upp väl höga förväntningar efter Oscars-vinnandet, men ändå en fröjd.
- September? That's almost six months from now!
- That's nothing. Once, I waited a whole year for September.

3/5
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav The Fucking Easterbunny » lör sep 15, 2012 20:26

Va och såg Searching for sugar man idag. bra skit!
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav adolvsson » sön sep 16, 2012 3:37

Jag gillade John Carter mycket, riktigt underhållande, fartfyllt, fantasieggande.

Jag gillade Hunger Games ännu mer, tycker de hade tänkt rätt i vad som skulle tas från boken, valde att inte idoiotförklara publiken. Inte överförklara utan bara köra på. Knappast en djup rulle men de känslomässiga stunderna fungerade likväl. Precis som boken (ny teori, så ha tålamod inför eventuell felaktighet) handlar det nog mer om att känna än analysera, och jag gillar det.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön sep 16, 2012 11:50

Hmm, då kanske jag ska se filmen ändå, adolvsson. Jag läste nyss serien och gillade den massor och efter att ha hört så mycket negativt om filmen har jag blivit osäker på om jag vill "förstöra" min bild av händelsena och Katniss genom att se den. Men jag är ju lite nyfiken ändå. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » sön sep 23, 2012 16:28

Jane Eyre

Det var länge sedan jag läste boken. Vad jag kan minnas av den då, så känns det som att filmen ganska väl stämmer överens med den. Stämningsmässigt och så. Några av de som jag tittade med hade inte läst Jane Eyre och eftersom filmen inte är kronologiskt upplagd så satt de på helspänn genom hela filmen och väntade på att det skulle skita sig. Lite störigt är det att Jane på ett sätt är väldigt klarsynt och säger vad hon tycker och på andra sätt verkar fatta väldigt lite. Kanske väljer hon att inte förstå för att skydda sig själv. De flesta manliga karaktärerna är rätt creepy. St.John hade jag väldigt svårt för i boken minns jag, likaså här. Rochester är snygg som få, men också rätt slemmig ibland. Jag tyckte att den var ganska bra totalt sett. Gillar Dame Judy också. "How very french" :)

En trea tror jag.


The Cabin in the Woods

Jag vet inte om jag egentligen kan säga att jag sett den här filmen, för jag tillbringade rätt stor del av den bakom en kudde, så jag har lyssnat på filmen kan man säga. Jag gillar ju inte alls skräckfilm och är väldigt lättskrämd, så jag passade på när jag hade fler människor runt mig. Det var jätteotäckt ändå. Jag gillar verkligen inte när det är läskiga saker i skogen. När de kom till den delen efter hissen, så tyckte jag inte alls att det var så farligt längre. Det är just skogsbitarna som är värst. Jag gillade upplägget av filmen och dess olika lager. Jag föll helt för att det måste vara någon form av sadistisk tvinspelning där folk slog vad om vem som var kvar sist. Jag satt där och tänkte att zombiefamiljen måste vara skådespelare och så dog de inte och människorna började dö på riktigt. Vad är det här liksom? Mermanbiten var bara så... Joss.

Fanns en del roliga kommentarer från Joss i extramaterialet också. "I have a reputation for killing people" Nähä! :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav AKS » fre okt 05, 2012 22:13

Alltså, Gremlins. Har precis sett om den för turneringen och inte sett den sen jag var liten. Kände igen typ tre saker i den. Men så jäkla rolig och underhållande den var!! Tyckte den var förbaskat bra och mycket lyckad som ren underhållning. Stark 7 av 10 på IMDb. En av de bättre filmerna jag hittills sett/sett om för 80-talsturneringen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » fre okt 05, 2012 22:43

Så jävla traumatiserad jag blev av den filmen som 5-åring. Mardrömmar till 10-årsåldern. Så naturligtvis älskar jag filmjäveln idag. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » lör okt 06, 2012 21:21

Looper var väldigt bra, intressant gjord och skriven och känns som en film som kan växa än mer på omtitt. Låg fyra just nu, kommer säkert utveckla tankar mer i nästa podcast (när den än blir).

För er som redan sett den så har Rian Johnson lagt upp ett gratis kommentarspår på nätet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eynosh » mån okt 08, 2012 22:10

en fråga på expendables 2:
Vad är det för märke på van dammes klocka? Känns som typisk product placement, men kan inte se märket..

Kan tänka mig att upprepa frågan tills tillräckkligt många har sett filmen och kanske kan svara på den.. Sjukt cool.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav adolvsson » mån okt 08, 2012 22:25

Fyra år sedan. Rian Johnson var på Stockholm filmfestival med Brothers Bloom och jag var där, lyssnade när han efter filmen svarade på frågor, och när frågan om nästa projekt kom sa han science fiction. Han sa något mer som jag inte minns, som jag glömde snabbt, men i snart fyra års tid har jag väntat på den där science fiction-filmen från Rian Johson. Fyra år kan skapa höga förväntningar, speciellt när den släpps till genomgående lovord, och trots det blev jag inte besviken. Med det inte sagt att Looper är ett absolut mästerverk, däremot är det en väldigt speciell film, genomtänkt (Rian verkar ha svaren på de flesta frågor man kan tänkas ställa sig efter eftertexterna rullat igång), med en annorlunda vinkling och personlig stil. Och action. Drama och action och science fiction.

Det är intressant, egentligen tillhör inte någon av Rian Johnsons tre filmer mina absoluta favoriter (även om jag älskar dom alla) men han känns ändå som en av mina favoritregissörer. Beror antagligen på att han en dag kommer göra en av mina bsoluta favoritfilmer.

Sedan har jag även sett Prometheus och tyckte den var bättre än väntat. Vilket i sin tur kan bero på väldigt låga förväntningar. För trots en del riktigt bra, tuffa, scener, fanns det rätt mycket dumheter också. Och jag kan knappast påstå mig ha alltför mycket förståelse till lovorden kring Noomi Rapace. Inte baserat på den här filmen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tis okt 09, 2012 16:43

En kvinnas doft. Vafan, här har man väntat 20 år på att höra Al Pacino gasta I'M IN THE DARK och så handlar filmen om en gnällig fånpotta modell Chris O'Donell. Sevärd film för scenerna då Pacino gubbar lös. Innehåller också en ung Philip S Hoffman, på tiden innan man fick Seymour av hans namn. 2/5
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Nyx » tis okt 09, 2012 19:34

adolvsson skrev:Sedan har jag även sett Prometheus och tyckte den var bättre än väntat. Vilket i sin tur kan bero på väldigt låga förväntningar. För trots en del riktigt bra, tuffa, scener, fanns det rätt mycket dumheter också. Och jag kan knappast påstå mig ha alltför mycket förståelse till lovorden kring Noomi Rapace. Inte baserat på den här filmen.

Väldigt mycket samma tankar här. Fast ju mer man tänker på den, desto mindre hänger den samman. Men jag blev glad över Michael Fassbender, Idris Elba och Charlize Theron. De var riktigt bra.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron