Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav caffeineaddict » ons okt 19, 2011 22:15

Bästa! Casten! Någonsin!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » ons okt 19, 2011 23:03

Fright Night 2011.

Jo fan, det där var inte dumt alls. En remake som nog faktiskt överträffar originalet - lite mindre slapstick, mer faktisk skräck, ingen jävla emovampyr eller försök att bygga upp ett mysterium runt vem den där konstige grannen egentligen är, utan pang på: han är en vampyr, han är ett fullkomligt omänskligt monster, och nu kör vi från det. David Tennant är ju inte dum som konstant aspackad vampyrexpert heller. GIllar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » tor okt 20, 2011 0:24

A bear skrev:Fright Night 2011.

Jo fan, det där var inte dumt alls. En remake som nog faktiskt överträffar originalet - lite mindre slapstick, mer faktisk skräck, ingen jävla emovampyr eller försök att bygga upp ett mysterium runt vem den där konstige grannen egentligen är, utan pang på: han är en vampyr, han är ett fullkomligt omänskligt monster, och nu kör vi från det. David Tennant är ju inte dum som konstant aspackad vampyrexpert heller. GIllar.

Håller med Björn i stort. Skönt att se monstervampyrer igen. Oväntad bra vampyr från oväntad skådespelare.
Det svåraste att vänja sig vid var Tennants väldiga svärande. :D
Om de gör en tvåa kan den nog bli bättre till och med.Kan det vara så att jag helt enkelt vill ha mer Tennant, eller tror jag verkligen det? Jag tror det på grund av vad Peter Vincent sade vid ett par tillfällen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » tor okt 20, 2011 7:40

sfinx skrev:Kan det vara så att jag helt enkelt vill ha mer Tennant


Nähä? Dagens största överraskning... :D
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 20, 2011 8:02

Den har väl funnits ute ett tag, men jag har missat den: Det är så jävla bisarrt att se Finchers Dragon Tattoo-trailer:



Därför att om det var inspelat i/utspelade sig i något som helst annat land skulle jag vara jättepeppad. Men medan stämning och tempo och allt känns jävligt bra och Fincherigt så får jag ju ett fniss på läpparna varje gång någon försöker uttala ett svenskt namn eller man ser en fightscen i Stockholms tunnelbanor. Någonstans tror jag att det kommer visa sig vara en bra film som vi svenskar kommer ha svårare att acceptera som bra eftersom detaljerna kommer sticka ut så mycket mer för oss (har Lisbeth en jävla ICA-poster upphängd i sitt kök?! Vem dekorerar väggarna med snabbköpsaffischer?).


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tor okt 20, 2011 8:04

Å herregud, det där att de skulle prata engelska med svensk brytning var inget skämt...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Rombat » tor okt 20, 2011 15:02

caffeineaddict skrev:Bästa! Casten! Någonsin!

Seconded.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tor okt 20, 2011 15:27

Rombat skrev:
caffeineaddict skrev:Bästa! Casten! Någonsin!

Seconded.


Det enda som oroar mig är att förra gången jag tänkte den tanken handlade det om Red Dragon (på papper ser den ju sjukt bra ut: Ed Norton, Ralph Fiennes, Anthony Hopkins, Harvey Keitel, Emily Watson, Mary Louise Parker, Philip Seymour Hoffman) och den filmen sög ju ändå något ohyggligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor okt 20, 2011 15:46

Hav hopp und so weiter.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » tor okt 20, 2011 15:51

Man kan säga mycket välförtjänt negativt om Steven Spielberg, men en sak är han då fan inte, och det är Brett Ratner.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 20, 2011 15:55

adolvsson skrev:Man kan säga mycket välförtjänt negativt om Steven Spielberg, men en sak är han då fan inte, och det är Brett Ratner.


Väldigt, väldigt sant.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Murnau » tor okt 20, 2011 22:26

caffeineaddict skrev: (har Lisbeth en jävla ICA-poster upphängd i sitt kök?! Vem dekorerar väggarna med snabbköpsaffischer?).

Det kan nog vara en papperskasse från ICA som skymtar förbi.
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav sfinx » sön okt 23, 2011 14:03

Aldrig har väl trådens titel passat bättre.

The room. Filmkonstens svar på Vogonsk poesi. På riktigt.
Det faktum att det tog oss en halvtimme att hämta oss, säger en hel del.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » sön okt 23, 2011 22:46

sfinx skrev:Aldrig har väl trådens titel passat bättre.

The room. Filmkonstens svar på Vogonsk poesi. På riktigt.
Det faktum att det tog oss en halvtimme att hämta oss, säger en hel del.


Ja, det var verkligen en film som inte lämnade någon oberörd. :eek:
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav A bear » mån okt 24, 2011 8:18

sfinx skrev:Aldrig har väl trådens titel passat bättre.

The room. Filmkonstens svar på Vogonsk poesi. På riktigt.
Det faktum att det tog oss en halvtimme att hämta oss, säger en hel del.

Oh hi, Helena. Don't worry about it. :devil:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav caffeineaddict » mån okt 24, 2011 9:06

A bear skrev:
sfinx skrev:Aldrig har väl trådens titel passat bättre.

The room. Filmkonstens svar på Vogonsk poesi. På riktigt.
Det faktum att det tog oss en halvtimme att hämta oss, säger en hel del.

Oh hi, Helena. Don't worry about it. :devil:


Ni vet väl att Wiseau jobbar hårt, på riktigt, för att få göra en 3D-uppkonvertering av den? 2010-talets bioupplevelse?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån okt 24, 2011 12:01

caffeineaddict skrev:
A bear skrev:
sfinx skrev:Aldrig har väl trådens titel passat bättre.

The room. Filmkonstens svar på Vogonsk poesi. På riktigt.
Det faktum att det tog oss en halvtimme att hämta oss, säger en hel del.

Oh hi, Helena. Don't worry about it. :devil:


Ni vet väl att Wiseau jobbar hårt, på riktigt, för att få göra en 3D-uppkonvertering av den? 2010-talets bioupplevelse?

För världen behöver verkligen de sexscenerna i 3D? Iofs, det kan vara ett sätt att stoppa överbefolkningen, ingen människa vill ha sex efteråt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån okt 24, 2011 19:56

caffeineaddict skrev:Ni vet väl att Wiseau jobbar hårt, på riktigt, för att få göra en 3D-uppkonvertering av den? 2010-talets bioupplevelse?

Mina vänner. Det har varit trevligt att känna er men detta är farväl för evigt, ty nu går jag och tar mitt liv. Adjö. Adjö.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön okt 30, 2011 17:14

För något roligare och bättre:

The Innkeepers, Ti Wests nya film — han som gjorde The House of the Devil — går upp på Stockholm Filmfestival. Antar att någon borde vara intresserad av det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav herdware » sön okt 30, 2011 21:07

The Man Who Never Was/Mannen som inte fanns (1956)
Under WW2 försöker brittiska underrättelsetjänsten lura tyskarna med ett lik med falska papper att invasionen kommer i Grekland istället för Sicilien. Verklighetsbaserad historia. (Operation Mincemeat.
Såg en dokumentär om det igår och blev väldigt sugen på att se den. Filmen var inget mästerverk men helt klart värd att ses. 3/5.
Dokumentären var nog bättre :)
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sjostrand » sön okt 30, 2011 23:22

Nu har jag varit på bio. När man låter sin 13-åring välja så kan man ibland bli lite förskräckt. Jag förstår ju att det inte skulle bli någon svartvit tjeckisk film direkt. Men Justin Timberlake? :eek: Skulle jag gå på bio, och betala två biljetter för att titta på Justin Timberlake? Men vad gör man inte för sin dotter tänkte jag. Dessutom är han ju faktiskt en riktigt skaplig skådis trots allt.
Så vi gick för att se "In Time".

Bild

Väl på plats så var jag med marginal äldst i biosalongen. Uppskattningsvis var vi cirka fem personer i salongen som var över 22 år. Och ingen annan var definitivt över 27.
Nåja, jag hade kollat upp filmen lite innan så jag var nu lite smått förväntansfull även om jag räknade med att filmen skulle vara larvig.

Men döm om min förvåning, filmen var riktigt bra.
Nu var jag ju förvisso på ett bra humör och allt, men idag känns det som en riktigt bra film.
En korsning av "V for Vendetta", "Momo - eller kampen om tiden" och 99%-rörelsen ungdomligt packeterad som en estetiskt tilltalande actionfilm.
För att inte spoila för mycket så nämner jag bara det man vet i början: Alla människor på jorden slutar åldras när dom fyller 25 år, därefter så använder man tid som pengar och behöver jobba för att få ihop tid till att betala hyra, mat och leva en dag till. Blir man däremot "rik" kan man leva hur länge som helst.
Definitivt en film som kommer att vara intressant att diskutera filosofiskt runt.

Dessutom är Connor med i en roll som passar honom...

Idag får den :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny: (av fem möjliga (men möjligen är min verklighetsuppfattning grumlad så det kan sluta på tre imorgon)).

Till sist vill jag bara erkänna att det är estetiskt tilltalande med kombinationen höga klackar, korta kjolar och stora pistoler... :oops:
Bild
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav AKS » mån okt 31, 2011 0:07

Låter som en kul film! Allt behöver (verkligen) inte vara svartvitt och tjeckiskt för att vara bra underhållning eller ens bra film. Ibland är det vad man behöver. Amanda Seyfried ser awesome ut på affischen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sjostrand » mån okt 31, 2011 0:21

AKS skrev:Låter som en kul film! Allt behöver (verkligen) inte vara svartvitt och tjeckiskt för att vara bra underhållning eller ens bra film. Ibland är det vad man behöver. Amanda Seyfried ser awesome ut på affischen!

Den är verkligen värd att se. Jag gillar filmer som har ett tillfälligt underhållningsvärde OCH där man får något att fundera över efteråt.
På så sätt kan den passa in i samma genre som Matrix (fast inte riktigt lika bra).

Filmen tar upp en väldigt otäck kombination av darwinism och kapitalism. Tänk er en värld där man dör om man har noll kronor och man kan leva hur länge som helst så länge man har pengar. Och varje minut kostar pengar. Det skulle inte vara nåt samhälle jag vill leva i. Men så är jag ju ingen vän av varken darwinism eller kapitalism.

Instämmer i din kommentar om Amanda... Hur var det, om hon är tretton år yngre än mig men tretton år äldre än min dotter? Är det okej då? Fast det var ju en annan tråd...
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav herdware » mån okt 31, 2011 0:32

sjostrand skrev: Men så är jag ju ingen vän av varken darwinism eller kapitalism.

Nä fy för evolutionen! Kan inte alla arter sluta förändra sig och bara vara som de är?!
Jag antar att du egentligen menar socialdarwinism...
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sjostrand » mån okt 31, 2011 0:50

herdware skrev:
sjostrand skrev: Men så är jag ju ingen vän av varken darwinism eller kapitalism.

Nä fy för evolutionen! Kan inte alla arter sluta förändra sig och bara vara som de är?!
Jag antar att du egentligen menar socialdarwinism...

Ja ja, om vi ska vara så petiga. :)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav A bear » mån okt 31, 2011 0:53

Ett par nyaktiga skräckfilmer med lite lägre tempo:

Stakeland. Ni vet, typ Zombieland, fast med vampyrer i stället! Fast inte egentligen. Visst, grundstoryn är ungefär densamma - erfaren monsterjägare tar sig motvilligt an en tonårsgrabb under resan genom ett postapokalyptiskt USA där de odöda dominerar överallt och de få överlevande gör allt de kan för att klara sig. Men tempot och känslan är en helt annan, mer The Road än Shaun of the Dead, och mörkt och våldsamt och orättvist så det räcker och blir över. Har kanske inte riktigt nog med idéer, och trampar vatten litegrann, men enormt snyggt gjord, och vampyrerna får 30 Days Of Night att se ut som Twilight. 3/5.

Wake Wood. Såg ni The Resident förra året, den första Hammerfilmen på några decennier? Kändes den som en Hammerfilm? Nä, det var bara ytterligare en skräckfilm i raddan. Det här däremot... mums. Vi har alltså ett par som efter den lilla dotterns död flyttar till en liten by långt ut på landet (filmat i Skåne, minsann) fullt med rustika Emmerdale Farm-typer i tweed och polisonger och en Mystisk Mörk Hemlighet. När det visar sig att hemligheten är att de kan väcka de döda till liv, om också bara för några dagar, så nappar förstås våra sörjande hjältar... Det är så här man vill ha en modern Hammerfilm: stämningsfull, dimmig, kuslig, och rejält blodig när det behövs. Visst, kanske slutet lämnar lite att önska, och kanske de gamla hederliga effekterna ser lite föråldrade ut, men jag gillar. 4/5.

Försökte sen också se norska slasherfilmern Mörke sjeler, men när den efter en halvtimma fortfarande bara kändes som en tv-deckare med en aningens aningens övernaturlig ton stängde jag av. Någon borrade hål i norrmäns huvud så att de blev tokiga; based on a true story, gissar jag. ;)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » mån okt 31, 2011 1:16

sjostrand skrev:
herdware skrev:
sjostrand skrev: Men så är jag ju ingen vän av varken darwinism eller kapitalism.

Nä fy för evolutionen! Kan inte alla arter sluta förändra sig och bara vara som de är?!
Jag antar att du egentligen menar socialdarwinism...

Ja ja, om vi ska vara så petiga. :)

Med tanke på skillnaden på darwinism och socialdarwinism så tycker jag nog det, ja.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav noike » lör nov 05, 2011 23:29

Cave Of Forgotten Dreams

Jag är lite skeptisk till dubbandet av folk som inte kan prata engelska, dokumentärer borde ju standardmässigt ha en högre tolerans för text tycker jag. Men utöver det: hypnotiskt. Både det som visas och när Herzog funderar via sin sedvanliga voiceover om kultur och tid och även natur. Det är mer av den sorten han gjorde i Encounters at the Edge of the World, den sorten där han tillåter sig att gå av spåret och fundera på annat som det han ser påminner honom om — vilket stör en hel del antar jag eftersom de vill att dokumentärer ska vara superfokuserade. Werner Herzog däremot har väldigt sällan gjort dokumentärer som alla andra — Grizzly Man borde vara närmast men även där är han sig själv med vad som förefaller vara omtagningar och allt vad det är. Han är mig veterligen en av de få som kan göra en film om grottmålningar och inte alltid ha ett historiskt eller ens mänskligt fokus. [rekommenderas]
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » sön nov 06, 2011 3:44

Brazil
Efter att ha sett Pansarkryssaren Potemkin har jag blivit ganska skeptisk till den här underliga traditionen att parafrasera trappscenen. Som när man sitter och avnjuter Brazil, och plötsligt säger Gilliam "gapa stort för här kommer en stor homage-tugga att svälja ner".
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Binchy » sön nov 06, 2011 21:04

Maken satte på en riktigt äcklig film idag, Hobo with a shotgun. Först trodde jag det var en animerad film för det var så starka färger. Sen var det en kille som blev avrättad genom att få ett brunnslock runt halsen, bli nedstoppad i brunnshålet och få en taggtråd runt halsen som var fäst i dragkroken på en bil.
The Big Boss sa "I'm a miracle worker, I'm gonna make it rain" innan snorvalpen tryckte på gaspedalen, och visst regnade det. En tjej i vit päls åmade sig under blodregnet och jag tappade helt matlusten. En kille fick sin fot sönderslagen av en slägga och hobon fick något inskuret i bröstkorgen.
Sen fattade maken galoppen och sa "jag kan titta på den här filmen själv...".

Härom veckan såg vi Another Year. En film utan början och slut. Bara ett gäng möten hemma hos ett pensionerat par under ett år, och plötsligt var filmen slut. Men, vad hände, hur gick det för alla personerna i filmen? Den var ändå sevärd.

Vi såg för ett tag sen en trailer på The Last Station och jag tyckte den verkade bra, så jag sa "den måste vi nog ha". Kanske tänkte jag att vi först skulle se den, men maken beställde den. Den handlar om Trotskisterna och Trotskij själv. Idel bra skådespelare, men inte riktigt den filmen som jag uppfattade från trailern.

För några veckor sen såg vi Win Win. En helt underbar film med Paul Giamatti.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron