Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » fre maj 20, 2011 23:48

gaspode skrev:huh, tydligen är det Moffat, han som gjorde Scott Pilgrim och en tredje snubbe som jag aldrig hört talas om som skrivit manus.

Edgar Wright! SPACED! SHAUN OF THE DEAD! HOT FUZZ! Den tredje verkar vara en kompis till Edgar och Simon Pegg.
Jag hoppas bara innerligt att man antingen får en xbox-kontroll med filmen eller att de putsat upp så att det inte känns som en mellansekvens i en tjeckisk FPS.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav wyndham » sön maj 22, 2011 22:24

gaspode skrev:Milou skall heta Snowy i filmen, för det gör han på engelska tydligen.

Nooooo! Det betyder att Dupontarna kommer heta Thomson och Thompson och säkert en massa andra hemskheter. (Karl Kalkyl hade i och för sig inte hetat Karl Kalkyl på franska heller...)
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav Tomas » sön maj 22, 2011 23:14

wyndham skrev:
gaspode skrev:Milou skall heta Snowy i filmen, för det gör han på engelska tydligen.

Nooooo! Det betyder att Dupontarna kommer heta Thomson och Thompson och säkert en massa andra hemskheter. (Karl Kalkyl hade i och för sig inte hetat Karl Kalkyl på franska heller...)

Man får vänta på en dubbad version :P
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav noike » sön maj 22, 2011 23:41

Slår vad om att den dubbade visas på fler biografer än den odubbade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » mån maj 23, 2011 18:29

Och Linus Wahlgren gör Tintins röst
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » mån maj 23, 2011 21:15

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån maj 23, 2011 22:54

noike skrev:http://www.youtube.com/watch?v=6CloKbXtD28

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-
*andas*
-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eynosh » fre maj 27, 2011 22:00

adolvsson skrev:
noike skrev:http://www.youtube.com/watch?v=6CloKbXtD28

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA-
*andas*
-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

+1
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » lör maj 28, 2011 16:25

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » sön maj 29, 2011 15:07

Jag såg I Am Number Four idag och herreminjävlar, men jag blev allt lite överraskad av hur mycket bättre än förväntat den var. Adaption av någon bokserie jag aldrig hört talas om. Lite Marti Noxon på manuskanten hade den också.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav wyndham » ons jun 01, 2011 23:59

Melancholia, eller The Wedding Planner -- med Udo Kier!

Det inledande kollaget gjorde en tacksam för att det finns biodukar. Och högtalarsystem som lämpar sig för planetkrockar. Att världen skulle gå under fanns visst i tagline och trailers, men jag var i alla fall ospoilad och tyckte att det var den bästa jordslukningen jag sett på länge.


Inte i klass med hans allra bästa, men ytterligare en helgrym film av von Trier. Och den som säger annat, ja den måste vara del av någon slags konspiration...
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » tor jun 09, 2011 15:41

Så, Chan-Wook Park ska göra sin andra vampyrfilm, denna gång på amerikanska och skriven av... Wentworth Miller?!? Michael Fucking Scofield?!? Douchey Fish Guy från Buffy? Tillsammans med Chan-wook Park?!?

I see a new Scorsese/Schrader-combo on the horizon.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav herdware » tis jun 14, 2011 1:40


För Rikard. Star Wreck In The Pirkinning
För gratis nedladdning på http://www.starwreck.com/
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » tis jun 14, 2011 15:57

Jag vill se 2012: Ice Age.



En gigantisk och SUPERSNABB... glaciär!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tis jun 14, 2011 16:18

jösses
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Binchy » ons jun 15, 2011 21:01

Tintin är fransk! So there! Mamma försedde oss med ett Tintin-album på franska långt innan vi kunde vare sig engelska eller franska. Hon gav mig också två tyska böcker innan hon köpte den första engelska boken till mig. Das Tagenbuch der Anne Frank och Erzählungen für Vorschulkinder var mina första tyska böcker, i omvänd ordning. Jag tror att And then there were none var den första engelska boken i mitt bibliotek.

Intresseklubben antecknar...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » ons jun 15, 2011 21:29

Binchy skrev:Tintin är fransk! So there!

Till språket ja, men inte till landet. Belgiska serier är till stor del uppdelade i två läger: de som är på holländska och de som är på franska (smurfarna, Gaston, Spirou och Tintin). Tonen och teckningsstilen skiljer sig från det mesta av de franska-franska serierna på ett så sätt att Asterix och Lucky Luke oftast räknas som fransk-belgiska även om de tekniskt sett inte är det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre jun 17, 2011 21:52


Ron Perlman! (Som för övrigt just nu ser ut att axla the Bruces roll i Bubba Hotep-prequelen.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav lilith » fre jun 17, 2011 23:09

Bubba Hotep! :lovebunny:
Barbarer! :extas:

Supersnabba glaciärer? Låter som den supersnabba permafrosten i Days of Tomorrow (heter den väl?). Men ok, katastroffilm, yay! :popcorn:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav caffeineaddict » fre jun 17, 2011 23:35

Iron Man 2: Inget händer, sen slåss CGI-effekter mot varandra igen. Men det är ju snyggt och jag fnissade två gånger.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » lör jun 18, 2011 21:00

X-Men: First Class

Efter igår (se ovan) var jag inte så sugen på fler gubbar i dräkt och CGI-effekter men det här motbevisade mig på allra gladaste vis. Visst är det ytterligare en origin-story och visst vet man ungefär vad som ska hända. Men här är skillnaden mellan när skådisar på något sätt förväntas medföra något till bordet bara på ren karisma (som Downey, Rourke och Cheadle i Iron Man 2) och när de faktiskt får manus att arbeta med, som främst Fassbender och Bacon får här. Sen känns det också som om filmen vågar ta till sig en egen känsla och stil, det är ofta det är gammal Bond över det hela och känns inte bara som "ytterligare en superhjältefilm". Det fungerar, och det är konstant enormt underhållande. Inte bara lite "jag är i alla fall inte uttråkad"-underhållande, utan ordentligt. Matthew Vaughn vet helt enkelt hur man gör sjujävla underhållande film. Absolut min favorit av alla Marvel-filmer hittills, och jag tror nog jag föredrar den framför The Dark Knight med.

4 / 5


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör jun 18, 2011 21:05

Och jag är ju en sucker för alla X-Men-filmer jag sett så att jag gillade denna, då jag t.o.m. gillar den alla hatar (numero 3), är knappast förvånande. 4/5 för mig med.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav slugslinger » tis jun 21, 2011 14:38

Mega.Python.vs.Gatoroid låter som en vinnare av årets bästa film
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Glorificus » tis jun 21, 2011 22:29

Rombat skrev:Jag såg I Am Number Four idag och herreminjävlar, men jag blev allt lite överraskad av hur mycket bättre än förväntat den var. Adaption av någon bokserie jag aldrig hört talas om. Lite Marti Noxon på manuskanten hade den också.

Jag såg också den alldeles nyligen och whoa, den var betydligt bättre än man trodde! 8)

AKS skrev:Och jag är ju en sucker för alla X-Men-filmer jag sett så att jag gillade denna, då jag t.o.m. gillar den alla hatar (numero 3)

Trean, verkligen? :P Nåja, den är ju åtminstone inte Episode III-dålig. Men First Class gillade jag också riktigt mycket... och inte bara för att jag är en sucker för allting James McAvoy gör. Jag såg den på bio med två som är fans av serietidningarna, så jag försökte att inte lyssna för mycket när de plockade isär den efteråt... och de tyckte ändå den var bra, men man gillar den nog ännu bättre om man bara sett de tidigare filmerna eller är total X-men-novis.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav gaspode » ons jun 22, 2011 16:43

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav herdware » ons jun 22, 2011 17:03

^Bill & Ted på ålderdomshemmet?

Mega Python vs Gatoroid
Tagline: Screaming, Scratching, Biting... And that's just THE GIRLS!
Nästa Ryssbyfilm?
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav slugslinger » fre jun 24, 2011 18:50

Brothers Justice
den har 2st taglines den som är på affisherna är "not every idé is a winner" och den som dom gick ut med i Bio tidningarna i usa "hes not just a martial arts expert hes a gunslinger looking for revenge as well"
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav A bear » lör jun 25, 2011 20:13

Paul. Saknas Edgar Wright? Jo, visst saknas Edgar Wright. Det är svårt att sätta fingret på, men det är någon liten extra schvung i regin, något lager av medveten galenskap som var där i Shaun och Fuzz men saknas här. Men vi har fortfarande ett manus så fullknökat av självmedvetna och fungerande SF-referenser (de flesta rejält mycket smartare än de enstaka självklara Star Wars-passningarna), vi har Pegg och Frost i god form, Seth Rogen som pårökt grön gubbe från YR och en tajt handling. Och, givetvis, lite rejält snygga cameos och en jävla kärlek till hela genren. 4/5.

The Ward. John Carpenter är TILLBAKA! ...och det är väl ungefär det. The Ward är hans första långfilm på åratal och hans första skräckfilm på ännu längre, och det hade varit kul att säga att han är TILLBAKA på allvar, men riktigt så bra är det nu inte. Amber Heard (All The Boys Love Mandy Lane-Amber Heard!) spelar tonårstjej som i mitten av 60-talet blir inspärrad på mentalsjukhus, Gökboet-style, tillsammans med ett gäng andra tonårstjejer. Men *något* finns därinne, förutom den sadistiska sköterskan och den mystiske läkaren, som är ute efter dem... Det är snygg skräckstämning, klassisk Carpenter, och några snygga passningar till Halloween som sig bör när han gör mentalsjukhus. Men handlingen är lite för lös och hattig, och innan avslöjandet i slutet har man tittat på klockan några gånger för mycket. 3/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » lör jun 25, 2011 20:41

Vi kanske kan skylla på att Carpenter är ringrostig av att inte har gjort något bra på länge? Jag borde se the Ward innan jag uttalar mig fullt ut.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » lör jun 25, 2011 20:48

Det är ju lite hönan och ägget där - gör han halvmesyrer till filmer för att han saknar övning eller saknar han övning för att han inte är särskilt bra längre? Det är 16 år sen In The Mouth Of Madness... men The Ward är absolut inte usel, den känns bara lite Carpenter by the numbers. Trots en rätt snygg avslutning. Mer intressant för hur Carpenter ser på sig själv som filmmakare än som film i sig, kanske. Men jag gillar Amber Heard.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron