Film 5: The Curse of Film

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » lör apr 09, 2011 23:28

:cry:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » sön apr 10, 2011 12:02

Såg tre filmer på planet. en bra och två dåliga
Blue Valentine
Little Fuckers
Taken
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » sön apr 10, 2011 15:08

Taken tycker jag väl var okej ändå. Alltid roligt med lite våldsamheter. För jag bara antog att Blue Valentine var den bra? Var Taken flygplans-nedklippt för det kan inte varit någon höjdare?


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » sön apr 10, 2011 16:07

Ja Blue Valentine var en ordentlig punch i kistan.
alla filmer är ju tyvärr nedklippta på flygpan.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav chanda » tis apr 12, 2011 19:35

I love you Philip Morris
med Jim Carreyoch Ewan Mcgregor. Handlar om Steven som en dag kommer ut efter en olycka. Lurar till sig pengar på olika vis hamnar i fängelse träffar Philip blir kär. Jag tycker den är en underbar film *men jag är bias* Jim och Ewan har bra kemi . Tyvärr blev den inte alls bra mottagen någonstans tydligen.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion
 
Inlägg: 266
Blev medlem: 31 mar 2007

Inläggav sfinx » ons apr 13, 2011 14:48

Million. Gillar. Himla dum tid av svt att visa den bara. Jag har ju saker att göra.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaia » ons apr 13, 2011 15:40

Har just upptäckt att en nynspelning av den gamla klassikern fright night gjorts och att David Tennant spelar en av huvudrollerna, vill se!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » ons apr 13, 2011 19:08

gaia skrev:Har just upptäckt att en nynspelning av den gamla klassikern fright night gjorts och att David Tennant spelar en av huvudrollerna, vill se!

Det som oroar mig är att alla ska vara lite för sny...alltså OC människor, det fina med den gamla är att det är verkligt udda karaktärer som ganska så vanliga ut. Nja. :rolleyes: Vi får se vad det blir:



Musiken! :lovebunny:
Dags för omtitt?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav gaia » ons apr 13, 2011 20:29

sfinx skrev:
gaia skrev:Har just upptäckt att en nynspelning av den gamla klassikern fright night gjorts och att David Tennant spelar en av huvudrollerna, vill se!

Det som oroar mig är att alla ska vara lite för sny...alltså OC människor, det fina med den gamla är att det är verkligt udda karaktärer som ganska så vanliga ut. Nja. :rolleyes: Vi får se vad det blir:



Musiken! :lovebunny:
Dags för omtitt?


Jag vill!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » fre apr 15, 2011 1:07

Gaia: Kära gamla 80tals filmer kväll. Hostadyhawkhost? :D

Deathly hallows. Så mycket bättre än tidigare, kändes nästan som att läsa böckerna igen. Animeringen tror jag att jag älskade. Sista blir definitvt på bio, och inget hafsande framför teven inte. Seriös hel Harry Potterkväll nästa gång. Ok?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » fre apr 15, 2011 1:07

Dubbelpost. Det var länge sedan...vad ska jag göra med den då? Hmmm...

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Mush » mån apr 18, 2011 23:39

sfinx skrev:
Deathly hallows. Så mycket bättre än tidigare, kändes nästan som att läsa böckerna igen. Animeringen tror jag att jag älskade. Sista blir definitvt på bio, och inget hafsande framför teven inte. Seriös hel Harry Potterkväll nästa gång. Ok?




Jag tyckte också om senaste filmen, även om jag hatar att den avslutas mitt i inför kommande del 2. Snart är denna filmsaga slut :(
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » sön apr 24, 2011 17:34

Super.
Shut up, crime!

Det har varit många vad-händer-om-någon-blir-superhjälte-på-riktigt-filmer på sistone. Den här ställer sig en bit nedströms från både Kick-Ass och Defendor vad gäller realism och mörker; Rainn Wilson spelar vår hjälte, som bestämmer sig för att dra på sig hemmagjorda trikåer och börja slå ner lag- och etikettsbrottslingar med en skiftnyckel. Hjälp får han av serietidningsexperten Ellen Page som är väldigt ivrig att bli hans sidekick. Sen finns även en riktigt slemmig Kevin Bacon och en ultrakristen Nathan Fillion. Och André "Bubbles" Royo som kock! Och Liv Tyler som heroinist! Etc. Det kunde bli outhärdligt självmedvetet, men det är som sagt tänkt att vara realistiskt, och då blir det plötsligt mörkt värre bland alla skämten. Riktigt fullständig dekonstruktion av hela genren blir det väl inte, men bra nära, och åtminstone jag kommer att få väldigt svårt att se Ellen Pages typiska Juno-på-koffein-personlighet som söt och rolig igen. Lågbudget, skitigt, blodigt och riktigt bra.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Binchy » lör apr 30, 2011 21:30

Har just sett "The King's Speech". En mycket underhållande och intressant film. Fast det var en del anomalier. Storebror Edward VIII, som gifter sig med Mrs Wallis Simpson, är född sju år senare än lillebror King George VI. Skådespelarna, alltså. Och Derek Jacobi nämndes efter Timothy Spall, som, vad jag vet, främst har spelat Wormtail innan detta. Inte riktigt samma meritförteckning som Sir Derek... Fast han imponerade som Winston Churchill.
Colin Firth, Geoffrey Rush and Michael Gambon var alla PERFEKTA för sina roller.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer
 
Inlägg: 15430
Blev medlem: 24 dec 2004
Ort: Mjölby (kommer från Gôteborg)

Inläggav noike » lör apr 30, 2011 21:39

Skitsnack. Timothy Spall är en av Mike Leighs standardskådespelare. Jag vill inte vara respektlös mot Jacobi men Spall är en sjuhelvetes till skådespelare och allt handlar inte bara om prestige i fråga om produktioner.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » lör apr 30, 2011 23:08

Timothy Spall är ju en klassisk brittisk rejäl skådespelare som ofta får biroller. Plus att han har varit med i Red Dwarf! Enough to love the man. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » sön maj 01, 2011 8:11

Som sagt, Derek Jacobi är en storhet men det är fan Tim Spall med. Slut-talet i Secrets & Lies är fortfarande... jeepers.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » sön maj 01, 2011 16:14

caffeineaddict skrev:Som sagt, Derek Jacobi är en storhet men det är fan Tim Spall med. Slut-talet i Secrets & Lies är fortfarande... jeepers.

Fyfan ja. Sättet han får alla former av agerande att verka naturligt och enkelt. Kriminellt underanvänd skådespelare egentligen, men samtidigt är det nog av eget val också. Arbetarskådespelare till skillnad från berömdhetsskådespelare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön maj 01, 2011 20:53

The Eagle.

Kommer ni ihåg Centurion? Samma film, fast mindre Neil Marshallska tokskaper och mer metafor för hur stolta amerikaner... f'låt, romare måste vinna tillbaka grundarnas idé, symboliserad av frihetsörnen, med vapen i hand när deras ledare svikit dem och blivit fega och feta. Channing Tatum får Sam Worthington att verka spännande och varierad. Men visst, en del snygga slagsmålsscener, lagom med blod och ganska snygga naturscener också. Men meh.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav lilith » mån maj 09, 2011 19:20

Tack för tipset! Den ska ses. :)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav sfinx » tor maj 12, 2011 3:23

Hur ska en regissör vara? 1920 talet svarar:
http://twitpic.com/4vxwem
:)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav herdware » ons maj 18, 2011 21:26

I måndags(?) hörde jag på radion att de ska göra en film om Röde Orm. Jag älskade Röde Orm när jag läste dem i mina tonår så naturligtvis spetsade jag öronen. Det blev mindre spännande när den tilltänkta producenten (eller om det var regissören) började dra paralleller med Pulp Fiction... Does not compute!

Är det någon mer som hört något om detta? En snabb googling ger inga relevanta träffar.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Matt » ons maj 18, 2011 21:43

Den blir nog som Tre Solar.

Såg en bra film Welcom to the Rileys. Tony Soprano och Bella i samma film liksom. Plus Melissa Leo
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav herdware » ons maj 18, 2011 22:06

Matt skrev:Den blir nog som Tre Solar.

Det skulle inte förvåna mig! Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » tor maj 19, 2011 16:09

Vill. Ha.

Sir Ian, Dame Judy och Gillian Anderson i The Curse Of The Buxom Strumpet. En zombiefilm som utspelar sig på 1700-talet. Av titeln att döma tror jag att jag vågar hoppas att den förhåller sig till klassisk Hammer Horror som Shaun Of The Dead förhåller sig till George Romero.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav gaspode » tor maj 19, 2011 17:38

noike skrev:[...]det här bådar inte så jävla bra heller:
He is also developing a trilogy of films with Steven Spielberg based on Tintin, the world renowned comic book series by Herge.

Om Peter Jacksons Tintin ur en gammal tråd.
Såg precis nån slags teaser, och även om Peter Jackson producerar måste han ha skrivit sista raderna replik.

We can't turn back! Not now! Not now.

Allt blir så himla BRA om man upprepar det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » tor maj 19, 2011 18:02

Intrycket jag fick av affischen kvarstår: känns mycket filmsekvens i spel.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » fre maj 20, 2011 22:07

Nämenvafa... när i helvete blev Tintin engelsk?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav gaspode » fre maj 20, 2011 23:04

huh, tydligen är det Moffat, han som gjorde Scott Pilgrim och en tredje snubbe som jag aldrig hört talas om som skrivit manus.

Milou skall heta Snowy i filmen, för det gör han på engelska tydligen.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav A bear » fre maj 20, 2011 23:22

Tucker And Dale Vs Evil.
This vacation SUCKS!

Tucker (Alan Tudyk!) och Dale är bästa kompisar. De kommer från en liten by någonstans i amerikanska södern, där de jobbar hårt och inte får mycket för det. Men Tucker har precis köpt en stuga ute i skogen för sina sista sparpengar, och han och Dale ska nu åka dit över helgen, renovera och fiska och dricka öl.

Samtidigt har ett gäng snygga collegekids från storstan bestämt sig för att campa i samma skog och göra det som collegekids gör när de campar i skogen. Så när en av tjejerna halkar och håller på och drunkna medan de röker på och badar nakna, är Tucker och Dale gentlemen och räddar livet på henne.

Vad ser hennes kompisar? Jo, två skitiga rednecks från en nedgången stuga som släpar iväg med deras vän. De har minsann sett Motorsågsmassakern. De vet vad som händer här. De behöver inte ens kolla om mobiltelefonerna fungerar, det är självklart att de inte gör, nu är det us vs them. Och plötsligt måste stackars Tucker och Dale försvara sig mot ett gäng vansinniga tonåringar som försöker ha ihjäl dem...

Fullständig spegelvändning på alla gamla se-upp-för-konstigt-folk-i-skogen-slashers. Visst, de osannolika sammanträffandena staplas på hög (motorsågen! flismaskinen!), men det blir ändå så härligt bisarrt (och våldsamt) att man bara kan känna med de stackarna. Ingen, speciellt inte sheriffen, kommer ju att tro på det här... eller?

Gillar betydligt mer än Scream 4.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron