The Walking Dead

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

The Walking Dead

Inläggav noike » lör okt 23, 2010 19:00

1.01
Jag gillar. Det var snyggt, välgjort, Och Robert Kirkman är själv inblandad. Så jag gillar. (Även om visst, tWD har inte riktigt den humorn som hans Battle Pope.)
Hastighetsmässigt gillade jag också, dels det saktfärdiga berättartempot och dels att det tack och lov är riktiga zombies.

Sedan: skjuta ihjäl en tjej med nalle i början som första zombie? Neeeeeat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » lör okt 23, 2010 22:33

Saker jag gillar utan förbehåll:

Det är en riktig zombiehistoria. Våldsamt, orättvist, blodigt, De sätter liksom ribban direkt, och det är både välgjorda och välplacerade specialeffekter.

Saker jag är lite mer tveksam till:

Det är en vanlig zombiehistoria. Större delen av första avsnittet är som en clipshow från zombiefilmer från de senaste 10 åren, välgjort men kopierat. Vi har sett den här historien förut, och än så länge är det väldigt lite som antyder att det blir annorlunda. MEN då är det ju bara det första avsnittet, och redan det att det är en serie som väl antas vilja fortsättas innebär ju att de kommer att bli tvungna att hitta någon variation. Och en liten ledtråd finns kanske i mannen som försöker skjuta ihjäl sin zombiefierade fru och inte lyckas - men inte heller dör direkt. Det är en zombiefilmskliché som serien redan kliver undan för. Även slutet Hey, dumbass, you in the tank! antyder att de kanske har en del äss i rockärmen.

Så jo, jag gillar och vill ha braaaaains mer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » sön okt 24, 2010 18:59

1.01
Jag är glad att jag inte sett så många zombiefilmer,men jag har sett tillräckligt många för att känna igen början.
Gillar den sorgsna förvirrade tonen och hoppas att den håller i sig.
Tyckte mycket bättre om det än jag trodde, även om jag gillade trailern så har jag ju alltid varit mer spökfan än zombiefan.

Edit:
Jag efterlyser faktiskt inte varken mer mörker eller humor som jag brukar. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav herdware » mån okt 25, 2010 11:25

Gillade ganska ordentligt. Tillräckligt så att jag ville se nästa avsnitt nu, NU, NU! Som en annan torskfiskare.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav AKS » ons nov 03, 2010 19:10

Jag gillade första avsnittet rejält. Det är som att 28 Days Later fått ihop det med Survivors (hey, båda brittiska kreationer!) och skaffat en liten bebé. Nu är ju Survivors en influensaapokalyps, men känslan var ändå lite av den serien här.

HORSIE!!! :cry: :cry:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » ons nov 03, 2010 20:20

Jag tyckte att det var awesome.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis nov 09, 2010 23:30

Knappast förvånande, men en andra säsong för The Walking Dead! Yay! 13 avsnitt denna gång. Känns lagom tycker jag.

http://www.televisionaryblog.com/2010/1 ... d-for.html

1.02 tyckte jag var fortsatt bra även om vissa karaktärer vid detta lag är extremt förväntade i en serie som denna. Jag har som sagt nyss sett Survivors och även om det var en influensaepidemi så känns detta igen från den serien. och då var väl den inte nyskapande heller. Men scenen där de smorde in sig i blood and guts var lysande! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav herdware » ons nov 10, 2010 9:36

1.02
AKS skrev:Men scenen där de smorde in sig i blood and guts var lysande! :D

Ja, mycket bra. Man kände nästan stanken genom skärmen. Särskilt eftersom man vet hur fruktansvärt ruttnande kött luktar.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav A bear » ons nov 10, 2010 16:42

herdware skrev:1.02
AKS skrev:Men scenen där de smorde in sig i blood and guts var lysande! :D

Ja, mycket bra. Man kände nästan stanken genom skärmen. Särskilt eftersom man vet hur fruktansvärt ruttnande kött luktar.

Jag försöker komma på om det någonsin har gjorts en blodigare/guckigare scen i amerikansk TV. Kommer faktiskt inte på något. OK, möjligen Takashi Miikes avsnitt av Masters Of Horror, men det sändes ju aldrig.

Annars tyckte jag det var ett svagare avsnitt än 1.01, men det blir väl lätt så när man bara ska presentera en massa karaktärer.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Amanja » ons nov 10, 2010 20:16

herdware skrev:1.02
AKS skrev:Men scenen där de smorde in sig i blood and guts var lysande! :D

Ja, mycket bra. Man kände nästan stanken genom skärmen. Särskilt eftersom man vet hur fruktansvärt ruttnande kött luktar.


Påminde mig lite om när Mal och gänget skulle ta dig igenom reaver territory

Avsnittet kändes inte lika väl genomarbetat som piloten (har aldrig varit så rädd när jag tittat på en serie) men fortfarande väldigt spännande, kul med en ny bra serie.
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav Noam » ons nov 10, 2010 21:59

1x02
A bear skrev:Jag försöker komma på om det någonsin har gjorts en blodigare/guckigare scen i amerikansk TV. Kommer faktiskt inte på något.
True Blood tycker jag kommer rätt nära i många scener.
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Noam » tis nov 16, 2010 0:12

1x03
ehm, ursäkta.. sågade snubben av sig handen med en BÅGFIL, istället för att såga upp en av länkarna på handfängslet? Inte särskilt trovärdigt va. Även om man räknar med tidsaspekten så borde det gå väldigt mycket snabbare att såga av en 3mm länk än att såga av sin arm inkl ben. Sunkigt!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav Tomas » tis nov 16, 2010 2:32

Noam skrev:1x03
ehm, ursäkta.. sågade snubben av sig handen med en BÅGFIL, istället för att såga upp en av länkarna på handfängslet? Inte särskilt trovärdigt va. Även om man räknar med tidsaspekten så borde det gå väldigt mycket snabbare att såga av en 3mm länk än att såga av sin arm inkl ben. Sunkigt!

Måste ha varit en sådan där speciell bågfil de använde i filmen Saw som tydligen inte heller kunde såga metall men fungerade utmärkt på kött och ben...
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tis nov 16, 2010 2:59

Noam skrev:1x03
ehm, ursäkta.. sågade snubben av sig handen med en BÅGFIL, istället för att såga upp en av länkarna på handfängslet? Inte särskilt trovärdigt va. Även om man räknar med tidsaspekten så borde det gå väldigt mycket snabbare att såga av en 3mm länk än att såga av sin arm inkl ben. Sunkigt!
Och han som verkade som en så intelligent och rationell person! :chock:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav herdware » tis nov 16, 2010 18:26

Länkarna till handfängslet är säkert rejält härdade iofs. Fästet som handbojorna satt i var garanterat vanligt "bonnajärn" och det hade nog tagit lika lång tid som handen att såga av. Det är lätt att tänderna på en bågfil geggar igen om man sågar i kött/ben.. Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav sfinx » ons nov 17, 2010 1:23

herdware skrev:Länkarna till handfängslet är säkert rejält härdade iofs. Fästet som handbojorna satt i var garanterat vanligt "bonnajärn" och det hade nog tagit lika lång tid som handen att såga av. Det är lätt att tänderna på en bågfil geggar igen om man sågar i kött/ben.. Bild

:D
1.03
Bra bra serie, så, då kan vi också få mycket mindre könsroller så blir jag helt nöjd. Gnäll, gnäll, gnäll. Hoppades på en poäng med att det var så övertydligt nu, men det kanske kommer?
Jag tar för givet att det är meningen att vi inte ska gilla hans fru.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Noam » ons nov 17, 2010 19:46

herdware skrev:Det är lätt att tänderna på en bågfil geggar igen om man sågar i kött/ben..
Talar du av egen erfarenhet nu? :eek:
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav herdware » ons nov 17, 2010 19:57

Noam skrev:
herdware skrev:Det är lätt att tänderna på en bågfil geggar igen om man sågar i kött/ben..
Talar du av egen erfarenhet nu? :eek:

Ja. En helt vanlig fogsvans fungerar utmärkt.
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav eynosh » ons nov 17, 2010 22:00

Jag gillar fram tom 1x03, men:
Hela grejen med poliskollegan kär i polisens fru är bara bläääääh och förutsägbart och känns påtvingat.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Rombat » sön nov 21, 2010 18:18

Ska bli kul att se om de går samma väg som i serien.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » mån nov 22, 2010 23:54

1.04
Försöker glömma kvinnlig rösträtt, och komma ihåg att min plats och mitt kall är attvårda och att bli beskyddad och att det jag längtar efter egentligen är vara barfota och gravid och tacksam i ett hetersexuellt normativt efterapokalyptiskt sällskap. Gläds åt fadergestalter och manliga hjältar som kan rädda mig.
Det faktum att jag hade kunnat hindrat fler från att dö om jag hade vågat röra ett vapen och försvara mig själv och andra, glömmer jag också bort för det vore inte naturligt och för att jag vill tycka om den serien!
Vill! Vill! Vill!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Noam » tis nov 23, 2010 9:36

sfinx skrev:1.04
Försöker glömma kvinnlig rösträtt, och komma ihåg att min plats och mitt kall är attvårda och att bli beskyddad och att det jag längtar efter egentligen är vara barfota och gravid och tacksam i ett hetersexuellt normativt efterapokalyptiskt sällskap. Gläds åt fadergestalter och manliga hjältar som kan rädda mig.
Det faktum att jag hade kunnat hindrat fler från att dö om jag hade vågat röra ett vapen och försvara mig själv och andra, glömmer jag också bort för det vore inte naturligt och för att jag vill tycka om den serien!
Vill! Vill! Vill!
hahaha, so true!
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav noike » tor dec 02, 2010 12:35

De har fått en säsong två men mina Frank Darabont-reservationer verkar inte ha varit helt ogrundade...
I hear The Walking Dead writer/ executive producer/ director Frank Darabont has let go of the writers on the hot freshman AMC series, which has already renewed for a second season. That includes Darabont's No. 2, writing executive producer Charles “Chic” Eglee. Writer turnover on series between seasons is commonplace but wholesale overhauls are unusual. What's more, I hear Darabont is looking to forgo having a writing staff for the second season of Walking Dead altogether and assign scripts to freelancers.


http://www.deadline.com/2010/12/the-wal ... -season-2/
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor dec 02, 2010 14:04

Senaste avsnittet.
Oh,vi har levt i en zombieapokalyps i flera månader men ställer oss ändå och skriker och pekar närvi ser en zombie 300 meter bort..
Dumma serie att lura mig att jag ville se den. :(
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » sön dec 05, 2010 9:04

sfinx skrev:Senaste avsnittet.
Oh,vi har levt i en zombieapokalyps i flera månader men ställer oss ändå och skriker och pekar närvi ser en zombie 300 meter bort..
Dumma serie att lura mig att jag ville se den. :(


Alternativt vi har levt i en zombieapokalyps först i en kort intensiv, chockartad period med flykt och blod och oförstånd, sedan i en isolerad park i några månader, och sedan med en lika chockartad återkomst av zombies igårkväll när de åt fler av våra vänner. Och där är en jävel till. Jag tror jag skriker lite.

Jag kan hålla med om en hel del av sfinxans kritik gentemot de tidigare avsnitten, men likväl tycker jag om. Det är inte bäst, men det är bra.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » sön dec 05, 2010 10:33

Ja, jag tycker också att det är bra, men inte lika bra som piloten fick mig att tro att det skulle kunna bli. Dessutom har jag ju nyss sett Survivors och likheterna mellan serierna är uppenbara även om Survivors var mer relationsstyrd. Survivors var långt ifrån ett mästerverk, men The Walking Dead får mig att sakna den tredje säsongen som snart borde ha visats om den blivit förnyad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön dec 05, 2010 11:59

caffeineaddict skrev:
sfinx skrev:Senaste avsnittet.
Oh,vi har levt i en zombieapokalyps i flera månader men ställer oss ändå och skriker och pekar närvi ser en zombie 300 meter bort..
Dumma serie att lura mig att jag ville se den. :(


Alternativt vi har levt i en zombieapokalyps först i en kort intensiv, chockartad period med flykt och blod och oförstånd, sedan i en isolerad park i några månader, och sedan med en lika chockartad återkomst av zombies igårkväll när de åt fler av våra vänner. Och där är en jävel till. Jag tror jag skriker lite.

Jag kan hålla med om en hel del av sfinxans kritik gentemot de tidigare avsnitten, men likväl tycker jag om. Det är inte bäst, men det är bra.

Det är mitt problem framör allt; det hade kunnat bli så bra. Jag kommer se nästa avsnitt och gnälla då med, det är tvångsmässigt nu. :oops:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » sön dec 05, 2010 13:32

Säsongs final idag tydligen? Var inte det ett mitt i veckan program. :rolleyes:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » fre dec 10, 2010 2:24

(spoiler 1.06) There's up's and there's down's men jag älskade Noah Emmerich. Han har varit en favorit-birollare länge och han gjorde en hel del med vad de gav honom. Det fanns en del problem, men det allt som allt är det en trepluss-serie. Bra, solid, mycket potential men än så länge inget riktigt extra. Och Noah Emmerich dog lika fort som han kom in så mina förhoppningar om att ha honom som regular försvann.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » fre dec 10, 2010 20:03

Håller med Kalle. Efter en riktigt bra start blev serien snabbt bara hyfsad. Visst är hela setupen med zombieapokalypsen riktigt bra, men ofta verkar de inte riktigt ha någon idé om vad de vill göra med det - det liksom bara går på lite lågvarv hela tiden.

Och var det bara jag som tänkte att så lagom kul för den svarta tjejen att ingen kände för att guilttrippa henne att fly på slutet där? Den snygga blonda tjejen kan vi inte låta dö, men du spelar mindre roll, liksom.

Nåja. Det är stabilt och ganska välspelat och ibland lite problematiskt men solitt.
Trist att vi får vänta nästan ett år på s2 nu.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron