Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jun 12, 2010 11:48

Nu har jag sett hela S1 av Coupling och den innehöll ett flertal gapskratt -- precis som jag minns den. Bästa avsnittet är nog 1.04 då Susan och Steve bjuder kompisarna på middag. Men alla avsnitt är minst mycket bra faktiskt. Gillar upplägget på avsnitten, det känns så specifikt Coupling.

On to season 2!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jun 15, 2010 17:55

Coupling 2.02: Det finns många serier som jag tycker är roliga, men det är få som får mig att gapskratta då jag sitter ensam och kollar. Coupling är en av de serierna. Gud, så roliga de senaste två avsnitten varit! "I've got an amputated leg." JEFF!! :lovebunny: Älskar också Jack Davenports mer "straight man"-roll. Han är hur bra som helst i den rollen. 2.02 är avsnittet då han ger Susans mamma "Junior Patrick" i present. :D :D

Apropå Jack Davenport så har jag i flera år tänkt köpa "This Life" som jag såg kanske 75% av då det gick på tv för år och dag sedan. Kanske ett sommarprojekt för de timmar Kalle arbetar? Ska kolla upp priset...

(edit) Den fanns för strax över 200 kr på Amazon. Fast det läggs väl på en massa frakt och sånt, men om det blir under 300 så köper jag This Life, helt klart. (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » tis jun 15, 2010 19:06

Distant Shores.
Komedi my ass. ävla engelsmän.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jun 15, 2010 19:25

sfinx skrev:Distant Shores.
Komedi my ass. ävla engelsmän.

Jag gillar att engelsmännen fortfarande kör med det gamla systemet: det som får en komedi att skilja sig från en tragedi är att alla inte dör på slutet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis jun 15, 2010 19:41

noike skrev:
sfinx skrev:Distant Shores.
Komedi my ass. ävla engelsmän.

Jag gillar att engelsmännen fortfarande kör med det gamla systemet: det som får en komedi att skilja sig från en tragedi är att alla inte dör på slutet.

Uppenbarligen gillar jag det också för jag väljer att gå på det om och om igen. Jag är inte den skarpaste kniven i lådan, nej. :unlove: :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tis jun 15, 2010 20:37

Insåg just att vi kanske inte får The Thick of It säsong fyra förrän i vinter som tidigast. :roadkill:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » ons jun 16, 2010 18:42

Första avsnittet av Rubicon streamas utan sådant där "enbart för USA"-tjafs!
http://www.slashfilm.com/2010/06/14/wat ... s-rubicon/
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » ons jun 16, 2010 20:00

noike skrev:Första avsnittet av Rubicon streamas utan sådant där "enbart för USA"-tjafs!
http://www.slashfilm.com/2010/06/14/wat ... s-rubicon/


Men avsnittet sändes även i söndags.

Tyckte det var ett ok-bra avsnitt. Svårt att säga vart det tar vägen. Risken är att det blir för lite karaktärer och för mycket lösa gåta/or...
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav noike » ons jun 16, 2010 20:13

Tob skrev:
noike skrev:Första avsnittet av Rubicon streamas utan sådant där "enbart för USA"-tjafs!
http://www.slashfilm.com/2010/06/14/wat ... s-rubicon/

Men avsnittet sändes även i söndags.

Kanske det, jag har inte sett det för jag har seriestopp tills jag är ikapp med några till serier. Jag tyckte bara att principen att streama nya saker utan regionskoll är fantastiskt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Garim » ons jun 16, 2010 20:26

Tob skrev:
noike skrev:Första avsnittet av Rubicon streamas utan sådant där "enbart för USA"-tjafs!
http://www.slashfilm.com/2010/06/14/wat ... s-rubicon/


Men avsnittet sändes även i söndags.

Tyckte det var ett ok-bra avsnitt. Svårt att säga vart det tar vägen. Risken är att det blir för lite karaktärer och för mycket lösa gåta/or...

Håller med. Det känns som att det finns potential, och det ska bli spännande att se vart det tar vägen.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Tinwiel » ons jun 16, 2010 23:07

AKS, jag vill också se This life, jag tyckte jättemycket om den när den gick på tv men jag har inte hittat den att ladda någonstans. Svårt att säga om den är lika bra nu som då dock, du får ge ett nytt omdöme. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tor jun 17, 2010 7:47

Ja, jag har också tänkt så. Den var väldigt bra då... ska bli intressant att se vad man tycker nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nyx » fre jun 18, 2010 13:01

Ja, jag älskade This Life på tv, båda serierna, som vanligt när det gäller brittisk tv så var det kombinationen av välskrivet och välspelat som gjorde den så bra, tror jag. Plus Annas karaktär. Det gjordes även ett specialavsnitt tio år senare som gick för bara något år sedan. Jag skulle också gärna se om alltihop vid något tillfälle. (när bebin blir stor, eller så) ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jun 18, 2010 13:24

Nyx skrev:Ja, jag älskade This Life på tv, båda serierna, som vanligt när det gäller brittisk tv så var det kombinationen av välskrivet och välspelat som gjorde den så bra, tror jag. Plus Annas karaktär. Det gjordes även ett specialavsnitt tio år senare som gick för bara något år sedan. Jag skulle också gärna se om alltihop vid något tillfälle. (när bebin blir stor, eller så) ;)

Trodde att amma var en bra anledning att stanna framför teven? :)
-Nä, kan inte gå någonstans nu, hon äter.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Nyx » fre jun 18, 2010 15:38

sfinx skrev:
Nyx skrev:Ja, jag älskade This Life på tv, båda serierna, som vanligt när det gäller brittisk tv så var det kombinationen av välskrivet och välspelat som gjorde den så bra, tror jag. Plus Annas karaktär. Det gjordes även ett specialavsnitt tio år senare som gick för bara något år sedan. Jag skulle också gärna se om alltihop vid något tillfälle. (när bebin blir stor, eller så) ;)

Trodde att amma var en bra anledning att stanna framför teven? :)
-Nä, kan inte gå någonstans nu, hon äter.

Jo, fast jag försökte det framför säsongsfinalen av Grey's Anatomy och kombinerat med alla förlossningshormoner blev det svårt att amma ordentligt och samtidigt se tv:n genom alla tårarna som rann oavbrutet!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre jun 18, 2010 17:03

Nyx skrev:
sfinx skrev:
Nyx skrev:Ja, jag älskade This Life på tv, båda serierna, som vanligt när det gäller brittisk tv så var det kombinationen av välskrivet och välspelat som gjorde den så bra, tror jag. Plus Annas karaktär. Det gjordes även ett specialavsnitt tio år senare som gick för bara något år sedan. Jag skulle också gärna se om alltihop vid något tillfälle. (när bebin blir stor, eller så) ;)

Trodde att amma var en bra anledning att stanna framför teven? :)
-Nä, kan inte gå någonstans nu, hon äter.

Jo, fast jag försökte det framför säsongsfinalen av Grey's Anatomy och kombinerat med alla förlossningshormoner blev det svårt att amma ordentligt och samtidigt se tv:n genom alla tårarna som rann oavbrutet!

Du är med andra ord konstant bakfull. :D
Sympati :lovebunny:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » lör jun 19, 2010 0:20

Love for Lydia. 1977.
Jeremy Irons och Peter Davison i 20 tals drama.
Det kan ha en handling också, tror jag. :drool:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » lör jun 19, 2010 14:31

sfinx skrev:Love for Lydia. 1977.
Jeremy Irons och Peter Davison i 20 tals drama.
Det kan ha en handling också, tror jag. :drool:

Alltså jag visste ju att Peter Davisons karaktär skulle dö. Röda hängslen och allt, men det här var lite för grymt, och ingen Jeremy Irons heller.Nu lägger jag ner måtte Lydia och vad han nu heter heter dö onda bråda dödar. :unlove:
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Mush » sön jun 20, 2010 20:58

Tittade piloten av Veronica Mars idag, helvete vad bra det är. Sett hela första säsongen en gång förrut så har 2an & trean på hyllan, väntande :D Grym serie sommar för mig!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » tis jun 22, 2010 2:26

Mush: Jealous! :drool:

Såg precis piloten av ABCs nya [sommar]serie The Gates! Jag gillade!
(spoiler lite lös handling) Sexy british lady [Rhona Mitra] as sexy british vampire. Det är basically en serie om hemligheter in the suburbs: men istället för weed elr husfruar som skjuter sig har vi vampyrer, varulvar, häxor och de vanliga människorna som tror att dessa är vanliga människor. Och ja, en jobbig sheriff som jag inte alls hejade på - även om han kanske är den realistiska good-guy:en. Personligen ville jag att Rhona Mitra skulle :sacrificebunny: his as.

En skön sommarserie kan det nog bli av detta!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » ons jun 23, 2010 12:16

Good news everyone!! De två första avsnitten av Futuramas nya säsong har hittat ut på nätet.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tis jun 29, 2010 1:13

Top Gear 15.1

I claim you for Queen Elizabeth and Top Gear!

Don't faint in Holland.

I've got a cauliflower for if a vegetarian comes.

We get out of the turn with speed! Yes! Speed is our friend!


Börjar lite småsegt med Jeremy som fanboyar Aston Martin, men sen... James vs the volcano! Lite stilla vansinne i ett kort inslag: kör fram en bil till ett vulkanutbrott och sträck ut armen för att fånga lite lava.

Reasonably Flat Car.

Bill "Angelina Jolie" Bailey!

Och så då det bästa sist: Jeremy i en Reliant Robin! :D Vissa skämt blir aldrig någonsin gamla.


Så jodå, lite seg start, men ett par klassiska ögonblick.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Garim » tis jun 29, 2010 21:36

Lie to Me 2x14. Jag tittade in endast för att Enver Gjokaj gästspelade. Är det alltid så här bra, eller berodde det endast på the awesomeness of Enver?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » tis jun 29, 2010 21:51

Garim skrev:Lie to Me 2x14. Jag tittade in endast för att Enver Gjokaj gästspelade. Är det alltid så här bra, eller berodde det endast på the awesomeness of Enver?

Jag har inte sett det avsnittet ännu men om inte Enver excellerar avsnittet exeptionellt mycket, är svaret ja. Min stående åsikt är att LtM är en bra ordinär procedural som höjer sig fler steg över genomsnittet endast tack vare Tim Roth.

Närvaron av Shawn Ryan lär ju göra en del, förstås, jag kom inte särskilt långt när jag började titta på första säsongen, däremot fastnade jag direkt med andra.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HippieSpellan » fre jul 02, 2010 9:48

Underbara futurama!

de två senaste avsnitten har varit faktiskt ganska bra, nu ska vi se om tredje avsnittet på nya säsongen fungerar också=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav Tomas » fre jul 02, 2010 11:42

Det tyckte jag att det gjorde. De hann med mycket roligt på 21 minuter.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HippieSpellan » lör jul 03, 2010 2:09

ja just, vill bara säga för future reference att jag gillade första avsnittet av HUGE så mkt, jag fattade precis hur det var när hon spaceade ut där i början
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav gaspode » lör jul 03, 2010 2:11

You named your boil Susan? :D
gillade inte första två jättemycket, men det här var kul. Om än ett lite... enkelt mål.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » lör jul 03, 2010 12:13

Garim skrev:Lie to Me 2x14. Jag tittade in endast för att Enver Gjokaj gästspelade. Är det alltid så här bra, eller berodde det endast på the awesomeness of Enver?

Nu har jag sett avsnitet och det var bra men jag tycker inte det var lika bra som några av de tidigare avsnitten i säsongen. E briljerade, dock, definitivt.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » mån jul 05, 2010 22:37

Veronica Mars, verkligen, verkligen bra! Hon är nu officiellt min favoritkaraktär, alla serier. Sett om S1 och börjat på S2. Vilken början då! Busskrasch, sen massa härliga twister. Först tänkte jag att det var trist att det var Logan som plingade på dörren, kom på något bättre liksom men sen när de lurade en och hon hade ett förhållande med Duncan i nutid blev det bara bättre. oooooo Charisma!! Aldrig sett henne så het som hon är här. WrAAAAAM!
VM VM VM VM VM!!!



Jag har också inskaffat Deadwood S1. Red dead Redemption gjorde mig sugen på western tema.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron