Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tor maj 27, 2010 22:59

Jag älskade ju dock Alias. Men jag hoppas att Nikita gör sin egen grej. Jag har inte sett filmen så jag vet inte hur lik den är Alias, men utifrån promon verkar det ju väldigt likt. Men jag är nog lite för svag för snygga tjejer som sparkar rumpa för att hålla mig borta!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » tor maj 27, 2010 23:00

Nu har jag sett promosarna. Jag var nyfiken på nya Nikita när jag hörde talas om den. Det gick över efter klippet härovan. Passera. Undercovers, å andra sidan, ser riktigt lovande ut, väldigt underhållande, och jag kan inte låta bli att vilja hojta ett äntligen över att huvudrollsparet, karaktärerna i fokus, i en serie som lär få lite rampljus, faktiskt är en man och en kvinna av färg. Det hade jag inte väntat mig, den här typen av serier brukar vara bra mycket mer en frukt av det vita amerika.

caffeineaddict skrev:Kring de där promosarna: Jag känner att Nikita har jag sett förut och har ingen större lust att se igen, inte minst för att den hette Alias förra gången.

Och gången före hette den också Nikita. Jag vet inte, jag fick inte så mycket Alias-vibbar, som det vibbade av ett försök att göra en primetimeversion av Nikitas första TV-serie. Vilket av promon att döma betyder urvattnat och tråkigt. Vilket är varför jag passerar.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav eriked » tor maj 27, 2010 23:08

HeY skrev:Man måste ju ha ngt spydrama när Chuck går i kistan.
It's back from the dead!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor maj 27, 2010 23:11

eriked skrev:
HeY skrev:Man måste ju ha ngt spydrama när Chuck går i kistan.
It's back from the dead!


Me knows! Jag menar efter säsong 4. Och säsong 4 är väl bara 13 avsnitt? Alltså, till våren, är nog Chuck död. Om det inte går bra i höst (vilket det måste, förstås)!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tor maj 27, 2010 23:20

nikita-previewen orkade jag mig inte ens igenom, Undercover hade några charmiga men också en hel del klyschiga bitar.-
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » fre maj 28, 2010 7:49

Ultimata spionserien är ju Spooks, som faktiskt ger ett realistiskt intryck, även om det inte direkt är det alla gånger. Burn Notice kommer god tvåa, med ett par av mina absoluta favoritkaraktärer som finns på TV. Michael Westen FTW! Från charmknutte till stone cold killer på 0,02 sekunder.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » fre maj 28, 2010 8:03

Rombat skrev:Ultimata spionserien är ju Spooks, som faktiskt ger ett realistiskt intryck, även om det inte direkt är det alla gånger. Burn Notice kommer god tvåa, med ett par av mina absoluta favoritkaraktärer som finns på TV. Michael Westen FTW! Från charmknutte till stone cold killer på 0,02 sekunder.


Damn straight. Som jag sade, någon gång i det nyligen förflutna:

caffe skrev:SPOOKS! :eek:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre maj 28, 2010 15:54

Håller verkligen med om Spooks. Även om Burn Notice är underhållande som tusan så skulle jag inte vilja klassa den som en spionserie egentligen.

Börjat titta på Party Down. Handlar om skådespelare som tvingats ta jobb på en cateringfirma.
Adam Scott. Jane Lynch. Martin Starr. Och det verkar vara rätt bra gästskådespelare också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre maj 28, 2010 16:19

noike skrev:Håller verkligen med om Spooks. Även om Burn Notice är underhållande som tusan så skulle jag inte vilja klassa den som en spionserie egentligen.

Börjat titta på Party Down. Handlar om skådespelare som tvingats ta jobb på en cateringfirma.
Adam Scott. Jane Lynch. Martin Starr. Och det verkar vara rätt bra gästskådespelare också.

tyckte att Party Down var rätt trevligt första avsnittet, för att sedan bara ta vara på de dåliga sidorna och vara genomdåligt i andra och kanske tredje om jag såg så långt. Vill minnas att Alma och Sanna sågade redan första avsnittet..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » fre maj 28, 2010 16:24

gaspode skrev:Vill minnas att Alma och Sanna sågade redan första avsnittet..

Japp. Jag har tänkt på det ibland och önskat att jag gillat det, men jag tyckte första avsnittet var så kasst att jag inte gett det några fler chanser.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » fre maj 28, 2010 16:43

gaspode skrev:tyckte att Party Down var rätt trevligt första avsnittet, för att sedan bara ta vara på de dåliga sidorna och vara genomdåligt i andra och kanske tredje om jag såg så långt. Vill minnas att Alma och Sanna sågade redan första avsnittet..

Har bara sett första avsnittet än och det var som du säger rätt trevligt.

Inte för att jag vill vara otrevlig mot Alma men hennes seriesmak är lite... ojämn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre maj 28, 2010 16:46

noike skrev:
gaspode skrev:tyckte att Party Down var rätt trevligt första avsnittet, för att sedan bara ta vara på de dåliga sidorna och vara genomdåligt i andra och kanske tredje om jag såg så långt. Vill minnas att Alma och Sanna sågade redan första avsnittet..

Har bara sett första avsnittet än och det var som du säger rätt trevligt.

Inte för att jag vill vara otrevlig mot Alma men hennes seriesmak är lite... ojämn.

ja, men när alma INTE gillar något, då borde varningsklockor ringa tänker jag :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » fre maj 28, 2010 16:59

Men Alma valde att se saker som the Closer istället för 30 Rock.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav The Buffster » fre maj 28, 2010 17:11

noike skrev:
gaspode skrev:Vill minnas att Alma och Sanna sågade redan första avsnittet..

Inte för att jag vill vara otrevlig mot Alma men hennes seriesmak är lite... ojämn.

Jag var som sagt inte heller särskilt förtjust i första avsnittet. Jag gillar många av de medverkande skådespelarna så jag ville gilla det. Det gjorde jag tyvärr inte, av den enkla anledningen att det varken var särskilt roligt eller särskilt engagerande. Sen är det ju alltid lite hårt att döma ut en serie efter ett avsnitt så det är ju möjligt att det har blivit bättre.

Sen så älskar jag 30 Rock och har inte sett The Closer om det nu skulle ha någon betydelse.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav noike » fre maj 28, 2010 17:34

Sanna, eftersom du har bra smak valde jag helt enkelt att ignorera dig i resonemanget :D

Jag måste erkänna att jag ser allt med Martin Starr och jag gillade Adam Scott i Parks & Recreation så... Lite tunnelseende över kvaliten kanske. Avsnitt två är mer mjäkigt. Men jag ska se några avsnitt till, främst för att andra i Staterna har hyllat s2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » fre maj 28, 2010 17:36

noike skrev:Men Alma valde att se saker som the Closer istället för 30 Rock.

haha, that's just an unprecedented amount of crazy.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Spuffy » fre maj 28, 2010 17:46

Haha, men det betyder inte att jag tycker the Closer är BÄTTRE än vad jag kommer tycka om 30 Rock när jag ser det! Så det så. Jag behöver dock ha min dåliga-deckar-fix. Jag har ju till och med börjat se CSI: NY nu, trots att det tar emot.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tob » tis jun 01, 2010 22:58

(spoiler Nurse Jackie 2.11) Coop och katten :D
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav HeY » ons jun 02, 2010 3:32

Tob skrev: (spoiler Nurse Jackie 2.11) Coop och katten :D


Vilket enerverande avsnitt! Allt håller på att falla samman för Jackie.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons jun 02, 2010 7:07

HeY skrev:
Tob skrev: (spoiler Nurse Jackie 2.11) Coop och katten :D


Vilket enerverande avsnitt! Allt håller på att falla samman för Jackie.


Ja. Och sånt tycker man ju om :extas:

Någon som är insatt i sommarserier? Är det något man på förhand inte bör missa?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » ons jun 02, 2010 7:21

Tob skrev:Någon som är insatt i sommarserier? Är det något man på förhand inte bör missa?


The Good Guys är den enda nya jag tänkt försöka. Annars är det ju gammalt guld i nya säsonger: True Blood, Burn Notice, Leverage, Mad Men...

Och The Good Guys verkar väl iofs vara gammalt guld i ny form: humorinriktad cop buddy show av Burn Notices Matt Nix. Vilket ger mig hopp om att han gör samma sak som han gör där, nämligen får ny underhållning ur och nytt liv i gamla klyschor. Plus främsta orsaken till att jag kommer försöka titta: West Wing-Brad Whitford i huvudrollen. Med en riktigt ful mustasch. That's fucking television.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons jun 02, 2010 15:04

Weeds kommer inte tillbaka förrän i Augusti. Suck.
Jag tycker ju inte att serien är vad den brukade, men jag saknar den alltid ändå. Weird.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons jun 02, 2010 15:34

Sons of Anarchy säsong tre börjar väl snart också. Jag hade tänkt vara ikapp till dess.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons jun 02, 2010 18:36

Good Guys-piloten var ganska kul. VÄLDIGT lättsam (nästan parodisk) och ibland lite tröttsamt så på det vis att man undrar hur det kommer hålla i längden, men där emellan fanns en hel del schyssta skämt och en hel del av dem framförda på underbart vis av Brad Whitford ("Aren't you afraid they're gonna, you know, turn on you?") som passar finfint i rollen.

Dessutom ett par Villains of the Week som hann bli riktigt roliga, flera gånger brevet i början ("Always, I stay in budget motels to save you money. Because you are too cheap to pay for a mid-sized sedan, I rent the sub-compact car with roll-down windows and no GPS."), "I wish to look like Erik Estrada", "REVENGE!", "second best assassin").

Det påminner ibland väldigt mycket i ton om Burn Notice, men är som sagt mer en hundraprocentig komedi.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Rombat » tor jun 03, 2010 2:50

Jag var nog inte alls helt lyrisk över Good Guys. Men jag kommer att fortsätta kolla ett litet tag till. Bradley Whitford liksom.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » tor jun 03, 2010 7:36

Nej, precis jag är inte helt lyrisk heller. Tonen är lite för överdriven och jag har fortfarande svårt att se hur de ska få det att fungera en gång i veckan. Men ett par försök tänker jag ge det iom kombon Matt Nix och Bradley Whitford.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tor jun 03, 2010 15:12

Kom ju förresten på att The Big C borde vara värd en titt också eftersom den har Laura Linney och Oliver Platt i huvudrollerna och är på Showtime, vilket iaf borde ge den två säsonger innan den blir skräp. Kanske även Rubicon även fast jag vill strunta i den bara p.g.a. titeln.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor jun 03, 2010 15:27

caffeineaddict skrev:Kanske även Rubicon även fast jag vill strunta i den bara p.g.a. titeln.

Alltså visst, Rubicon var inte alls lika underhållande som Sinkadus men bara för det behöver man inte mobba en serie som råkar ha samma namn.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor jun 03, 2010 21:46

Pulse http://www.imdb.com/title/tt1663666/ börjar idag. Brittisk skräcksjukhusserie.
pilot doesn't so much go for the jugular as stab at it, repeatedly and gleefully. What more than saves this from peddling excess for its own sake is a combination of Paul Cornell's script, which takes the time to begin establishing well-drawn characters amid a plot that revolves around decidedly unethical experiments
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » tor jun 03, 2010 22:19

Den ska jag nog ge en chans om jag inte hinner höra saker som gör att jag inte kommer att ge den en chans. Ungefär så.

(edit) Men tusan också! Den finns inte att lägga till i MyEps! Ja, ja... Får hoppas att det kommenteras så att jag kommer ihåg serien till veckan. (/edit)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron