Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » sön aug 21, 2016 22:57

STRANGER THINGS!!!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav gaspode » mån aug 22, 2016 12:14

Tam skrev:STRANGER THINGS!!!

:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav sfinx » mån aug 22, 2016 22:51

Tam skrev:STRANGER THINGS!!!

Ja!
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » mån aug 22, 2016 22:55

Spuffy skrev:Är inte lika förtjust i The Magicians längre. Ungefär samma förlopp som med böckerna om jag inte missminner mig - gillar först och tröttnar sen.

Nåväl. Vill hitta ngt bra att se. Därför undrar jag nu: vilka serier följer ni? Vad är bra? Vad är mindre bra?


Jag har inte läst böckerna, den var mer intrigant än spännande, och jag kände inte så mycket med karaktärerna, men jag såg ju hela säsongen. Det borde betyda att jag gillade mer än jag trodde i den, och att den har potential?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » tor sep 01, 2016 11:18

Måste också hylla Manhattan (det blev två säsonger, totalt 23 avsnitt. Finns på Netflix). Den utspelar sig vid projektet att konstruera atombomben under andra världskrigen. Det är karaktärsdrivet, gripande, roligt, sorgligt och superspännande.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav herdware » sön sep 25, 2016 17:34


Det här ser fullkomligt horribelt ut...
Bild
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tor sep 29, 2016 23:08

Jag är mycket förtjust i The Good Place! Kristen Bell! :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » lör okt 08, 2016 17:02

Nåååå vilka nya serier har ni sett och vad är bra/dåligt???

Jag har sett och gillar hittills:
- the Good Place (sett 5 eps)
- Pitch (sett 2 av 3)
- Conviction (sett piloten)
- Timeless (sett piloten)
- No Tomorrow (sett piloten)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » lör okt 08, 2016 17:18

sett ett par avsnitt av the good place och det har varit okej men inte strålande.
Annars tittar vi bara på Parks and Rec. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » mån okt 10, 2016 22:20

Det bästa med The Good Place är absolut Kristen Bell och Ted Danson. Tycker det hade ett lite sämre avsnitt (antingen 3 el 4) men sen sista var bättre.

Tänker att jag vid tillfälle ska skriva om alla piloter jag sett, men tills dess: Designated Survivor! Jag var mycket skeptisk innan. Tänkte att den inte skulle passa mig och tvivlade mkt efter nu flera år med hypeade serier som inte alls levt upp till vad som förväntas av dem, men såg sedan de tre första avsnitten och OJ vad positivt överraskad jag blev! Mycket spännande. Är taggad inför fortsättningen!

Jag gillade oväntat nog även Bull.

Alltså. Gillar hittills allt. Mkt märkligt. Förra året var det väldigt få jag fortsatte se. Quantico och Lucifer typ? F0r se hur det blir denna gång.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Crashdummie » tis okt 11, 2016 14:21

gaspode skrev:sett ett par avsnitt av the good place och det har varit okej men inte strålande.
Annars tittar vi bara på Parks and Rec. :)


Jag åkte till Islay 90% pga Ron Swanson - självklart med en obligatorisk besök till lagavulin :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön nov 20, 2016 11:50

Teen Wolf! Fortsatte aldrig se efter s4 av ngn märklig anledning men ni har jag påbörjat s5 och minns precis varför jag älskar Teen Wolf! Framför allt pga 2 karaktärer som jag älskar Stiles och Lydia men även pga hela stämningen. :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » mån dec 12, 2016 0:59



Någon fler som är taggad till tusen?
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » ons dec 28, 2016 12:48

Hm, har uppenbarligen inte varit inne på Buffyforum sen augusti! :eek:

Jag har sen Liv kom haft många sena nätter då det inte varit "nån idé" att lägga sig iom att hon ätit varannan timme dygnet runt. Hunnit sen en massa saker:

* Inledde med en mini-dramaserie jag inte visste nåt om på Netflix. Doctor Foster. Brittisk kvalitet vad gäller skådespelare etc, men en lite underlig stämning kan jag tycka... Inte jättebra, eller kanske ens bra, men hade jag väl börjat ville jag se hur det gick.
* Sett ikapp The Wallking Dead. Tyckte delar av S5 och kanske eventuellt S6 varit det bästa serien varit. Fortfarande inte en klockren serie dock och även at its best så är jag aldrig riktigt engagerad. Mindre Carl har det varit S5-S6 och det kan vara en anledning till att den blivit bättre.
* Sträcksåg Skam och började faktiskt innan den riktiga hypen (så som jag märkte den) då jag fick tips från en kompis via SMS. Två dagar efter att jag börjat var det artiklar överallt och den skrevs om i bloggar etc etc. Jättefin serie som verkligen känns genuin. Lyssnade man på hiphop på 90-talet så uppskattas även soundtracketr! I S2 kan man invända mot bad boy- och ordentliga flickan-klichén, men i S3 så har de ju brutit upp igen, så som det ofta blir i verkligheten, no forveer after så jag är ändå okej med det.

(Mitt i allt protest från Ivar: "Kom, mamma!!" "Ska bara skriva klart." Ivar: "Men du skriver MYCKET! MYCKET!") :D

* The OA - återigen en konstig miniserie som jag då jag väl börjat inte kunde sluta se för att "måste se hur det går". En del cringeworthyness och inte bra, men som sagt; ger man sig in i den här så lär man vilja se till slutet.
* Nu har jag på någon dag sett till avsnitt 5 av S2 av Rectify. Den är riktigt bra tycker jag hittills! Han som spelar huvudrollen är suverän, men alla är bra. Känns som att det kommer att bli en tajt historia med möjlighet att hålla hög kvalitet vägen ut då jag förstått det som att S4 är sista säsongen och det inte är många avsnitt per säsong.

Planen efter detta (ordning avgörs av vad jag känner för då det är dags):
* Crazyhead (av skaparna till Misfits)
* Se ikapp Teen Wolf - slutade efter S4
* Prova på Wynonna Earpe


Andra tips på serier som finns att streama helst? (Vi har Netflix, Viaplay och HBO.) Som ni märker så "går det mesta ner", :), nu för tiden då jag fått extra tid.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons dec 28, 2016 13:21

AKS skrev:Andra tips på serier som finns att streama helst? (Vi har Netflix, Viaplay och HBO.) Som ni märker så "går det mesta ner", :), nu för tiden då jag fått extra tid.


Helst inga 22 avsnitt per säsong-serier. Känner att sådana serier har svårt att upprätthålla kvaliteten och därmed hålla mitt intresse. Men visst, finns det nån suverän 22 avsnitts-serie som inte är procedural (totalt ointresserad av sådana!) så kanske jag hinner ge den en chans. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » ons dec 28, 2016 14:18

Jag tycker Juicebaren på Svtplay är mycket bra. 9 avsnitt à 15 minuter. (Jag har sett 6. Ska se klart när Lotta kommer hem från Skåne.)

Atlanta finns vad jag vet inte att streama nånstans (om det gör det så laddade jag ner helt i onödan), men den skulle du säkert gilla (hip-hop o sånt). 10 halvtimmesavsnitt.

Elementary är 24 avsnitts-procedural. Jag utgår ifrån att det är mer lockande än 22 avsnitts-varianten.

BoJack Horseman är väldigt deppigt och bra.

Det är nog de tips jag har.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tor dec 29, 2016 2:01

Tam skrev:Jag tycker Juicebaren på Svtplay är mycket bra. 9 avsnitt à 15 minuter. (Jag har sett 6. Ska se klart när Lotta kommer hem från Skåne.)


Den har jag tänkt på sen jag hörde om den på Morgonpasset! Tack för påminnelsen.

Atlanta finns vad jag vet inte att streama nånstans (om det gör det så laddade jag ner helt i onödan), men den skulle du säkert gilla (hip-hop o sånt). 10 halvtimmesavsnitt.


Denna har jag också tänkt på men hunnit glömma!

Elementary är 24 avsnitts-procedural. Jag utgår ifrån att det är mer lockande än 22 avsnitts-varianten.


:D :D

BoJack Horseman är väldigt deppigt och bra.


Den tror jag inte jag hört om så ska kolla upp om den verkar intressant för mig.

Tack för tipsen!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » lör dec 31, 2016 0:56

:lovebunny: Teen wolf! :lovebunny:

Hur är det, har du sett Orphan Black? Om inte - gör det!!!!

Jag har sett ikapp supernatural och tycker det är awesome.

iZombie om du ej sett det. Måste se ikapp det jag också!

Tyckte Designated Survivor var bättre än väntat.

Stranger Things och Westworld förstås.

Actionspäckade första säsongen av Quantico där 2a inte varit lika bra.

+1 på Elementary förstås.

7e Jan tror jag Sherlock börjar igen.

Och:
Hm. Top chef har ny säsong. ANTM har börjat igen (med helt ny host och judges).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » lör dec 31, 2016 1:02

Åh!

Crazy Ex-girlfriend! Fab! Se denna underbara serie. Musikal om mental ohälsa. Inte 22 eps.

Jane the Virgin! Iofs 22 avsnitt per säsong. Men. Still. Tiptop serie! Såpopera som ironiserar såpopera. Awesome!!!!

The good place också. Hade ngt sämre avsnitt men lyfte igen. Inte 22.

Lucifer! Så oväntat bra! Och inte 22 eps. Gillar skarpt! Mkt ironiskt och fina skådisar.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » fre jan 06, 2017 1:56

Tack för alla tips, Spuffy! :lovebunnier:

Teen Wolf ska jag se ikapp snart - har bara tre eller fyra avsnitt kvar av Rectify, :(, och sen blir det den eller Crazyhead...

Top Chef ser jag och Kalle - tycker denna säsong är riktigt bra hittills! Ser även superrealitys som The Block som dock är över för säsongen för ett tag sen, men snart kommer My Kitchen Rules! Fyra välproducerade avsnitt i veckan brukar det ju bli med dessa superrealitys!

Orphan Black har jag sett 4-5 avsnitt av S1 och sedan så skulle jag och Kalle se den gemensamt så då har den varit on hold... i cirka tre år. :D

iZombie ser jag och tycker riktigt mycket om!

Supernatural har jag gett två seriösa försök, men aldrig fastnat helt för tyvärr. Annars skulle det vara suveränt att ha så många avsnitt på lut. :)

Sherlock är bra! Jag och Kalle har inte sett specialen än.

Stranger Things = sedd och omtyckt.

Westworld är jag inte jätteintresserad av av någon anledning, iaf inte just nu. Vet verkligen inte varför.

Quantico hamnar på kanske-listan.

Jane the Virgin har jag sett delar av här och där och verkar inte vara riktigt min grej.

The Good Place verkare lite smörig på beskrivningen? Men det kanske den inte är. Antar att My Name is Earl hade kunnat låta smörig också... :D

Lucifer - definitivt att jag ska prova den! Verkare intressant!



unReal har jag hört mycket om. Nåt att hänga i julgranen? Hittar den inte att streama nånstans dock...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaia » mån jan 09, 2017 19:44

Wynonna Earp och Lucifer är två av mina absoluta favoriter av de serier jag upptäckte under 2016, båda serierna är verkligen värda en riktig chans.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » mån jan 09, 2017 20:26

Okej, de blir första prioritet att jag sett färdigt True Blood. Kom ju på att jag hade den kvar och jag ska fan avsluta dem!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tis jan 10, 2017 22:01

Berätta mer om My Kitchen Rules! Om jag förstår det rätt är det olika tävlande i varje avsnitt? Tycker ofta det är roligt att hinna få se dem utvecklas och göra olika grejer så som i Top Chef - men samtidigt, mat-tävlings-program är ju alltid nice, ser till och med Hell's Kitchen, trots att det är rätt förskräckligt...

Vem hejar ni på i Top Chef? Mina favoriter som är kvar är just nu: (spoiler Top Chef 14.06) Jim och Sheldon. Och Silvia som åkte ut.... Buhuuu... :( Dock glad att Amanda åkte. Hoppas nu på att Katsuji åker ut....... Och Emily. Och inte så förtjust i Casey heller. Gillar John Tesar oväntat mycket denna säsong. Shirley och Brooke är stabila men inte så skojiga. Sylva och Jamie har jag inte riktigt bestämt mig för om jag gillar ännu - de går som upp och ner för mig.

Jag var inte heller jätteintresserad av Westworld men så var det som bra ändå. MEN har inte sett de 2 sista avsnitten. Hm.

The Good Place är absolut smörigt fast på rätt sätt tycker jag - det är framför allt roligt och mysigt. Och Kristen Bell + Ted Danson = :lovebunnier: för mig. Det var ett par avsnitt typ nr 3-4 som var sämre, men det var bara en tillfällig dipp tror jag.

Wynonna Earp tyckte inte jag var sådär super faktiskt, men har bara sett piloten, men det var väl just det som var problemet - fick ingen lust att se mer. Kanske borde prova det ändå?


UnREAL! OMG! Glömde tipsa om den. Hänger ca högst upp i min julgran! SÅÅÅÅÅ bra! Constance Shimmer! Shiri Appleby! Love, love, LOVE! Älskar UnREAL. :lovebunny: :lovebunny: :lovebunny:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » tor jan 12, 2017 12:24

Håller på att se färdigt True Blood nu. Ska bli skönt att se färdigt den - tycker den är underhållande (S6), men bryr mig inte riktigt om karaktärerna. Och varulvarna är så jävla tråkiga!!

MKR är ett program där "home chefs" tävlar. Typ 30-40 asvnitt per säsong à la härlig AUS-tradition. :D De tävlar i par som t.ex. två kompisar, mamma-son etc. Det brukar först vara gruppspel där sex par bjuder in de andra paren i gruppen till middag. Sedan betygsätts de av domarna + sina motståndare. De flesta är rakt igenom ärliga även om de förlorar på det (australiensare verkar vara oerhört trevliga), men en del är ju taktiska och jävliga. Men alltid på en lagom nivå och aldrig lika "zooma in och ut med kameran för att stärka det chockerande" som det skulle vara i en amerikansk variant. Efter gruppspelet (som är hemma hos de tävlande) så kommer de som gått vidare till MKR-kitchen och tävlar på olika sätt och ett par i veckan åker ut. Tror det är 3-4 avsnitt i veckan. Beroendeframkallande! :) Det var Ellen som tipsade mig om denna för något år sedan.

Top Chef S6: Alltså, jag och namn. Tycker den där lilla Alabama-killen som är så söt är bra! Kanske mest för att han är så söt. :D Men jag har nog inga riktiga favoriter just nu - tycker som sagt att det är en riktigt stark säsong så skulle vara okej om NÄSTAN vem som helst vann! Nästan. :)

Denna får det nog 17 bli efter True Blood faktiskt! Verkar bra på trailern också och inte bara baserat på recensionerna:
http://www.metacritic.com/tv/lemony-sni ... vents-2017

Så mycket TV, så lite tid. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön jan 15, 2017 0:44

Ja, jag är också taggad på den sistnämnda!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön jan 22, 2017 23:36

Ooohhh! The Good Place! Finalen! Jag gillar!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tam » lör jan 28, 2017 1:31

Vikings måste också nämnas bland rekommendationer. På förhand så trodde jag väl inte att den var min stil, men lite oväntat så är det en riktig favvo.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » sön jan 29, 2017 1:54

Så mycket bra TV det görs!! Trots extra tid för tillfället så finns det ju inte en chans att se allt. Och då har jag sett typ enbart en eller två filmer i år... :(

Fast som sagt; mycket bra TV blir det! Och en del mindre bra. Jagoch Kalle är dessutom mitt uppe i en omtitt av Twin Peaks.

(Har dessutom på nåt sätt hamnar i en japansk reality som finns på Netflix: Terrace House. Alltså: kulturkrock (för mig som tittare)! Men kul också.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » lör feb 04, 2017 16:26

Tam skrev:Vikings måste också nämnas bland rekommendationer. På förhand så trodde jag väl inte att den var min stil, men lite oväntat så är det en riktig favvo.

När du har rätt så har du rätt. Helt otippat skitbra.

Jag vill nämna The Magicians bland allt det här. Jag såg piloten och fastnade inte direkt, men efter två-tre avsnitt går det liksom inte att sluta. HBO-behandling av Harry Potter möter kuk. Jag kan inte beskriva det bättre.

Sen är ingen rekommendationslista någonsin komplett utan The Americans. Varje gång jag tittar på ett avsnitt så kommer jag på mig själv med att tänka "Det här måste vara det bästa som går på TV!"

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » lör feb 04, 2017 18:55

Rombat skrev:
Tam skrev:Vikings måste också nämnas bland rekommendationer. På förhand så trodde jag väl inte att den var min stil, men lite oväntat så är det en riktig favvo.

När du har rätt så har du rätt. Helt otippat skitbra.

Jag vill nämna The Magicians bland allt det här. Jag såg piloten och fastnade inte direkt, men efter två-tre avsnitt går det liksom inte att sluta. HBO-behandling av Harry Potter möter kuk. Jag kan inte beskriva det bättre.

Sen är ingen rekommendationslista någonsin komplett utan The Americans. Varje gång jag tittar på ett avsnitt så kommer jag på mig själv med att tänka "Det här måste vara det bästa som går på TV!"


The Americans ska självklart ses! Hade glömt bort dess existens. Men det blir nog inget soloprojekt för mig.

The Magicians kanske är bra, men tyckte inte om boken så vete fan alltså...


(Sett klart hela True Blood nu. Känner mig relativt nöjd med serien faktiskt.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare