Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Crashdummie » mån dec 13, 2010 0:19

Tack för inputen Sfinxan och Spuffy! Jag har bara sett den första avsnittet och so far so good. Gillade karaktärerna, men visst, den kvinnliga huvudrollsinnehavaren var lite stel, få se vad jag tycker framöver.

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Crashdummie » ons dec 15, 2010 21:47

Ok sett klart s1 av castle - vilket jag förövrigt har fastnat för. den är sådär charmigt lättsam som funkar utmärkt under kalla, mörka vinterkvällar - man är nog inte lika kräsen ;)

Fast jag hatar cliffhanger slut som i denna - fördelen var dock att s1 endast var 10 avsnitt lång. Nu börjar s2 oogling!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav adolvsson » fre dec 17, 2010 1:03

SG:U nerlagt.

Rövknull.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » fre dec 17, 2010 7:03

adolvsson skrev:SG:U nerlagt.

Rövknull.

Världen blir bara bättre. Skjut mig?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tob » lör dec 18, 2010 14:09

Jag har väl inte riktigt hängt med i tv-serie värden under hösten. Men vad är det för guldkorn man skall se ikapp nu?

Av det som vart nytt i höst har jag sett Walking Dead och Boardwalk Empire, i övrigt, shoot!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tam » lör dec 18, 2010 14:31

Tob skrev:Jag har väl inte riktigt hängt med i tv-serie värden under hösten. Men vad är det för guldkorn man skall se ikapp nu?

Av det som vart nytt i höst har jag sett Walking Dead och Boardwalk Empire, i övrigt, shoot!

Terriers.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav eriked » lör dec 18, 2010 14:32

Terriers. vilket påminner mig om att jag inte sett klart den ännu. dumma tentor.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » sön dec 19, 2010 13:57

Hmm, verkar som Terriers är nedlagt, men är det en serie där S1 kan ses som stand alone så att säga?

Mer tips?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » sön dec 19, 2010 14:02

Tob skrev:Hmm, verkar som Terriers är nedlagt, men är det en serie där S1 kan ses som stand alone så att säga?

Japp. Inte så att man inte vill ha mer, men slutet funkar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » mån dec 20, 2010 15:20

The Trip borde också folk se. Sex halvtimmesavsnitt. Steve Coogan och Rob Brydon spelar sig själva och Michael Winterbottom regisserar, som i Tristram Shandy/A Cock & Bull Story. De gör en restaurangtestarturné i norra England. Väldigt roligt och sorgligt.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav Matt » tor dec 23, 2010 8:27

Tam skrev:The Trip borde också folk se. Sex halvtimmesavsnitt. Steve Coogan och Rob Brydon spelar sig själva och Michael Winterbottom regisserar, som i Tristram Shandy/A Cock & Bull Story. De gör en restaurangtestarturné i norra England. Väldigt roligt och sorgligt.


ja skön
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav wyndham » mån dec 27, 2010 1:57

Sett två avsnitt av Sherlock. Första intrycket är: House.

Gör man en samtida Sherlock Holmes så har man ganska mycket House redan där, vilket House-författarna ofta refererar till. Om man sedan betonar titelrollens narcissism och gör Watson till världens goaste bästis så har man definitivt House. Och så är avsnitten lika frustrerande fristående.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav eriked » sön jan 02, 2011 15:18

Terriers! Jag var lite seg på att se de sista 3 avsnitten. Nu är det gjort. Det var sketabra.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jan 02, 2011 21:39

Första avsnittet av This Is England '86 och det var en mycket lovande inledning på serien. Måste främst säga att avsnittet var väldigt roligt, men den har också några rörande scener. Ser fram emot fortsättningen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån jan 03, 2011 19:39

whaat, har de gjort en serie av filmen eller? I did not know.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån jan 03, 2011 19:46

Ja, en uppföljare på fyra avsnitt (ca 45 minuter vardera). Samma skådespelare som filmen och Shane Meadows har skrivit alla fyra avsnitten samt regisserat de två sista så det är en kvalitetsuppföljare.

Det ska även bli en This Is England '90.
http://www.metro.co.uk/tv/850085-this-i ... -channel-4
(Har dock ej läst artikeln själv eftersom jag är rädd för att bli spoilad för '86.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jan 05, 2011 0:24

This Is England '86 är verkligen en bra serie. Första avsnitten är främst roliga, men de sista två (som Shane Meadows även regisserade) lägger tyngdpunkten på dramat och herregud. Det finns scener där jag ville blunda, där jag höll andan, där jag höll händerna för ansiktet nästan... Jag skulle inte säga att detta är lika bra som filmen (en av mycket få 10/10-filmer för mig), men det är inte jättelångt ifrån.

(spoiler hela serien) Våldtäktsscenen kan vara en av de mest realistiska och därför även hemskaste jag sett någonsin. Fy fan.

Och Combo som kommer tillbaka bara för att landa i fängelset igen. "Let me do a good thing. Let me do a good thing." Fantastisk scen liksom den med Lol och pappan dessförinnan.


Rekommenderas till alla som såg och gillade filmen. Ser fram emot '90!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons jan 05, 2011 6:35

Tack Nicklas för tipset om Misfits. Var sugen på något engagerande och denna serien var både det och skitkul samtidigt. Andra säsongen nu.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » ons jan 05, 2011 8:19

Jag började också precis med säsong två. (Och jag gillar verkligen introt! Som inte tycks finnas på youtube...)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tinwiel » ons jan 05, 2011 10:24

Jag tyckte också att Misfits säsong 1 var rätt underhållande, den andra har jag inte sett än. :)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » ons jan 05, 2011 10:26

Jag sitter mest och ler stort varenda gång Kelly öppnar munnen.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » ons jan 05, 2011 10:32

Om det är den brittiska serien har jag funderat en del på att se den. De har skrivit en del om den i SFX, men jag har aldrig fått grepp om exakt hur den är som serien. Eller exakt vet man väl inte förrän man ser den, men jag har inte fått nån bild av hur den skulle kunna vara. Låter lovande med positiva kommentarer här i alla fall.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » ons jan 05, 2011 10:44

Inte helt rättvist och så men Misfits är närmare Being Human i ton och innehåll än till exempel Heroes. Jag tycker den fungerar riktigt bra som serie — humorn är lite av det svartare hållet och den har en hel del drama i sig också. Jag rekommenderar.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » ons jan 05, 2011 11:26

Japp, den tror jag att jag ska ge en chans!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » ons jan 05, 2011 13:00

Den är helt klart bland det makabraste men samtidigt det verklighetsnärmaste jag sett på åratal. Lite.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » ons jan 05, 2011 15:14

Det handlar ju om tonåringar så tonen är lite yngre än Being human (men ändå "svart") men den är definitivt inte som Heroes. Ett gäng irriterande tonåringar som pratar väldigt mycket brittiska. :D Jag kommer inte ihåg så mycket just nu, men jag kommer ihåg att jag tyckte att den var helt ok..
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Rombat » ons jan 05, 2011 21:38

Plus att den är brutalt rolig.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav Tinwiel » tor jan 06, 2011 14:47

Cougar town 2x11
Jag tycker inte att serien är dålig, den är smårolig men det är för många grejer som jag irriterar mig på. Kanske jag bara jämför den med Scrubs för mycket. Scrubs hade mer hjärta och mer allvar vilket balanserade de flamsiga scenerna och humorn, plus att Scrubs hade så många bra karaktärer, vilket Cougar town saknar. Courtney Cox karaktär är så irriterade att jag fattar inte att grannen/pojkvännen står ut med henne. Onödigt drama på onödigt drama. Blonda tjejen från Freaks & Geeks är grym. Sonen var rolig i början, nu känns han mest sliskig på något sätt. Ellie med make gillar jag (förlåt men jag är sämst på namn). Där Scrubs kunde handla om seriösa problem på ett sjukhus, liv och död och sjukdom och karaktärernas relationsproblem så känns Cougar Town som att det mest handlar om hittepå-problem hos rikingar som har jobb men verkar inte behöva jobba ändå. Jajaaa, den är rolig, det här var ingen total diss, men jag irriterar mig mer och mer för varje avsnitt på just dessa grejer.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » tor jan 06, 2011 15:44

Rombat skrev:Plus att den är brutalt rolig.


Ok, jag har precis sett 2x01 och det var väldigt roligt. :D "We must stop killing our probation officers". Oh, and I hate shapeshifters.. Grabben som spelar Nathan är verkligen bildskön, ge honom några år till på nacken och han kommer att vara en hottie (.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » tor jan 06, 2011 16:08

Tinwiel skrev:
Rombat skrev:Plus att den är brutalt rolig.


Ok, jag har precis sett 2x01 och det var väldigt roligt. :D "We must stop killing our probation officers". Oh, and I hate shapeshifters.. Grabben som spelar Nathan är verkligen bildskön, ge honom några år till på nacken och han kommer att vara en hottie (.

"Hi mom! I'm immortal!" Väldigt bra användande av att inte visa något. Billigt men det fungerade.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron