Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » mån mar 10, 2014 15:00

Gick upp en timme tidigare idag och såg finalen. Lite besatt blev man. Synd att det är slut.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav noike » tis mar 11, 2014 1:17

Lite om True Detective säsong två

This is really early, but I'll tell you (it's about) hard women, bad men and the secret occult history of the United States transportation system.
( http://www.hitfix.com/whats-alan-watchi ... SvKk25X.99)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Matt » tis mar 11, 2014 11:37

Coolt
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » ons mar 12, 2014 1:25

Netflix fungerar inte med min mediahint längre. Är det någon mer som har det problemet? Är det roliga över nu?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » ons mar 12, 2014 1:28

Funkar här.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » ons mar 12, 2014 1:56

Installerade om nu och det verkar funka igen. Skumt!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » ons mar 12, 2014 20:18

Kör på Hola Better Internet annars, om du får mer problem.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » sön mar 16, 2014 15:01

Kära gamla vänner, jag letar efter säsonger av Expedition Robinson vilket verkar väldigt svårt att få tag på. Tror inte det finns några videor eller torrents på internet jag inte hittat, så om någon har några förslag på personer som kan ha tillgång till avsnitt eller hubbar på DC där jag kan söka o.s.v. vore det väldigt uppskattat. Skulle vilja se så mycket Robinson som möjligt som research för en artikel.

PS, har någon TV4 Play premium och kan kolla om det finns hela avsnitt där?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » fre mar 21, 2014 22:30

Community 5x10
Första Dungeons and Dragons-avsnittet i säsong 2 hade bättre handling, men det här kändes roligare på flera sätt :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tam » sön mar 30, 2014 23:39

Många år efter att Staffan gav mig dvd:erna så har jag börjat titta på Riget. Fan vad bra det är.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » fre apr 04, 2014 16:09

Lite nyfiken, stämmer det här? (har inte lust att serien ännu)
http://retorikkalle.wordpress.com/2014/ ... detective/
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre apr 04, 2014 17:01

sfinx skrev:Lite nyfiken, stämmer det här? (har inte lust att serien ännu)
http://retorikkalle.wordpress.com/2014/ ... detective/

Nja och nje skulle jag vilja säga. "Så är medelklassen rationell och förnuftig" är en fullständigt vansinnig sak att säga om TD. Och Fetischerna skulle jag inte koppla till klasstänket utan snarare andlighetsstrukturen — vilken jag skulle vilja påstå är bra mucket viktigare i serien än klass, det är trots allt en serie i american gothic-tradition.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » sön apr 13, 2014 14:14

Orphan Black s1: Riktigt jävla bra, tyckte jag. Dollhouse execproddat av Cronenberg, typ, fast inte alls. Visst finns det saker som inte riktigt funkar, och en enorm plot point som man verkligen måste låta bli att fundera på (oavsett kloning eller ej finns det inte ett land i världen där det är lagligt att äga människor) men Tatiana Maslany är precis så bra som alla sagt och jag gillar paranoian. Plus, jag VISSTE väl att Max Headroom var ond.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön apr 13, 2014 19:47

Jag fastnade mitt i S1, inte för att jag tyckte serien var dålig - tvärtom. Måste vara ett år sen snart, Synd, men planen är att se Orphan Black efter Face Off och Veronica Mars.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » sön apr 13, 2014 19:49

Wow, det tidigare inlägget var mitt 19999!! Det betyder att detta är nummer 20000!! :eek: :eek:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » sön apr 13, 2014 22:36

Wooo!

Och s2 av Orphan Black börjar till veckan, så du har påsken på dig att komma ikapp. :)
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » sön apr 13, 2014 23:10

Ja, men jag ska ju umgås med Färmare i påsk! Det kommer nog att ta sin tid iom att jag på senare tid snittat 1½ Veronica Mars i månaden. S3 suger faktiskt ganska rejält. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav The Ankh » mån apr 14, 2014 19:05

Vi slukade Orphan black på en dag Grym tycker jag! Länge sen npt var så spännande på en gång!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav AKS » fre maj 09, 2014 22:48

Jag och Kalle såg igår (eller i förrgår? har tappat all känsla för tid nu under föräldraledigheten) ikapp Parks and Rec och finare serie kan det väl inte finnas!! Den är ju inte bäst, men så fin, så fin! Äntligen en serie som fattat att det inte behövs romantiska draman hit eller dit för att lyckas. Ben och Leslie är gifta, men rockar ändå. Detsamma gäller April och Andy. Inte ett orosmål på himlen gällande missförstånd eller karlar/kvinnor som är ute efter den ena parten. Kan vara en av de saker som jag gillar bästa med serien. Och Chris Pratt är ju bara för bra!!

I samma anda (och det finns ju en realitytråd, men jag skriver detta här): Face Off för de som tycker att Project Runway har ett bra upplägg, men inte gillar mode. Typ. Special effects-sminkörer (eller vad det nu kan heta) tävlar mot varandra och utöver säsong 1 så är dramat 1% per säsong. Folk hjälper varandra, pratar inte skit om varandra, stressar ur men har kul... Lika feelgood som Parks and Rec nästan fast på ett helt annat sätt. Men S1 har tyvärr en del drama, som sagt, men efter det... smooth sailing. Kan vara nåt jag glömt, men då var det så kort att jag inte ens lade det på minnet. Rekommenderas!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre maj 09, 2014 22:58

Parks & Rec är verkligen finast, som Office vid dess roligaste utan att behöva en skäms-kudde.

Ingen som känner mig, eller människor generellt, kommer förvånas över min kärlek till Ron Swanson. Men scenen i S3 med Rons födelsedagsfirande är förmodligen på Topp 10 av hjärtevärmande TV-ögonblick. Sällan har en serie förstått sina egna karaktärer så väl, snarare än att följa sitcomens klassiska strukturer.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör maj 10, 2014 2:12

“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tis maj 20, 2014 1:29

Penny Dreadful. Jösses så bra och jag haremochock redan andra avsnittet.Kunde han inte fått vara kvar ett par avsnitt till jag gillade ju honom?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » tor jun 12, 2014 11:07

Orange Is the New Black 1.01: Tyckte det var ett bra första avsnitt så ser fram emot att ha så många avsnitt att se på raken! Att hennes flockvän skulle dyka upp i slutet kändes självklart iom att jag visste att 70s-tjejen skulle ha en roll. Känns verkligen att det är Weeds-skaparen som ligger bakom denna serie, men får hoppas att OItNB har ett bättre "bäst före"-datum.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » sön jun 22, 2014 16:17

Fick slutligen tummen ur och såg Carnivale för ett tag sedan, och ja, den var precis så bra som ni sade. Hade gärna sett en fortsättning.
Nu ska Orphan black och Community klaras av också. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tomas » tis jul 01, 2014 0:46

#SixSeasonsAndaMovie :) 8)

https://tv.yahoo.com/blogs/tv-news/comm ... 12640.html
Community will be getting revived for a sixth season, set to premiere this Fall on Yahoo Screen. Creator Dan Harmon and castmembers Joel McHale, Gillian Jacobs, Danny Pudi, Alison Brie, Yvette Nicole Brown, Jim Rash, and Ken Jeong have all signed on for Season 6.

"‘The reports of our cancellation have been greatly exaggerated.’" McHale said, attributing the quote to Mark Twain, joking that the other version of this quote has been wrong for years. "#SixSeasonsAndaMovie is real. Thank you Sony. Thank you Yahoo. Thank you Dan Harmon. And thank you to the greatest f%$#ing fans in the history of the human race. It’s the internet. We can swear now."
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tis jul 01, 2014 11:27

Thank god, jag trodde vi skulle behöva acceptera att serien slutade som Abeds utlovade canon. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » sön jul 20, 2014 1:20

Om ni vill få en riktig bild av taskigt skådespel och samtidigt en påminnelse om en tid när Bruce Willis var allt annat en taskig skådespelare, kolla trailern till nya TV-versionen av 12 Monkeys och se... vem fan det där än är... repetera ett antal av Willis scener och repliker från originalet med en sällan skådad kombo av översvel och total brist på karisma.

Vad gör min älskade Zeljko i det här?

http://www.imdb.com/video/imdb/vi819702809/


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre jul 25, 2014 22:59

Jag trodde det här skulle hända redan förra året, men säger det med större säkerhet nu:

Breaking Bad är slut. Treme är slut. Mad Men är på sista versen. Game of Thrones är bra, men inte så bra.

Masters of Sex är den bästa serien på TV.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » lör jul 26, 2014 16:04

Ser fram emot att se Masters of Sex.

Annars är väl favoriterna numera Louie och True Detective.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav HeY » mån jul 28, 2014 0:19

Även om de aldrig lyckas knyta ihop det i en fin rosett så tycker jag om American Horror Story. För att inte tala om House of Cards och Orange Is The New Black.

Håller även på med Hannibal och det klämmer inte fel där heller. Penny Dreadful är efter ett avsnitt lovande, och Boardwalk Empire kommer snart med sin sista säsong. Har hört massa bra om Fargo också.

Det finns fortfarande massa bra!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Majestic-12 [Bot]

cron