Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tis sep 16, 2014 9:24

HeY skrev:She is! Tyvärr verkar många fans hata henne. En majoritet av fans vill se Stiles med Lydia, och måste per automatik hata Malia bara för det. Vilket är skitlöjligt. Hon är askul!


Meh. (spoiler Teen Wolf t.o.m. 4.03) Jag som precis, under senaste avsnittet, under Stiles- och Malia-scenerna kände att: Yay, att de inte följde klichétänket och såg till att Stiles blev ihop med Lydia, alternativt att Lydia nu helt plötsligt blivit kär i honom och är avundsjuk. Så skönt! Däremot så måste jag erkänna att jag under S3 tyckte att Stiles borde hooka upp med Cora, men nu är hon ju inte med så det är inget problem.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » sön sep 21, 2014 15:31

Rick and Morty, y'all, Rick and Morty forever and ever a hundred years dot com.

Tror inte någon serie har mer lyckat och i ett högre tempo attackerat, vridit och vänt och sugit ur varenda droppe ur klassiska scifi-koncept, men med sin helt egna twist. Samtidigt som det är VÄLDIGT roligt, anarkiskt och ganska hardcore, men utan att närma sig den där cyniska Family Guy-nivån där vare sig skapare eller tittare verkar bry sig.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » sön sep 21, 2014 18:55

Ja, det är fantastiskt!

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Crashdummie » mån sep 29, 2014 14:11

Nu kör jag en omtitt av Castle - season 1 down, season 2: I'm coming for you!

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen
 
Inlägg: 9056
Blev medlem: 08 nov 2006
Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav Spuffy » mån sep 29, 2014 22:11

Vilka nya serier har ni sett? Jag har hittills sett följande:

Gotham: Gotham innan Batman. Snyggt. Men sen då? Är tveksam. Varit väldigt taggad på denna serie, men är inte övertygad.

Forever: Odödlig obducent. Jag gillar! Mysigt. Och ett underliggande mysterium.

Scorpion: Genier med svårigheter för mänskliga relationer som arbetar ihop med svarta kostymer för att avvärja hot, åtminstone i första avsnittet. Förutsägbart, visst, men underhållande.

How to get away with murder: Juridikstudenter som dras in i en "besvärlig" situation. Hm. Första minuten stängde jag av, men såg sen trots det vidare sen och slog inte av igen. Splittrad i vad jag tycker, men kommer se nästa avsnitt.

NCIS New Orleans: Well. NCIS utan Gibbs. Ehh. Deckar-junkie som jag är så ser jag väl vidare i omgångar. Men bra var det väl inte direkt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » mån sep 29, 2014 23:25

Spuffy skrev:Scorpion: Genier med svårigheter för mänskliga relationer som arbetar ihop med svarta kostymer för att avvärja hot, åtminstone i första avsnittet. Förutsägbart, visst, men underhållande.

Jag vill nästan se bara för att få klarhet ifall serien är så uselt gjord som http://io9.com/scorpion-brings-the-stup ... 1638333877 vill få det till.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » tis sep 30, 2014 8:32

noike skrev:
Spuffy skrev:Scorpion: Genier med svårigheter för mänskliga relationer som arbetar ihop med svarta kostymer för att avvärja hot, åtminstone i första avsnittet. Förutsägbart, visst, men underhållande.

Jag vill nästan se bara för att få klarhet ifall serien är så uselt gjord som http://io9.com/scorpion-brings-the-stup ... 1638333877 vill få det till.


Hahahaha japp tyvärr är det nog sant. Just det där med (spoiler - har du läst noikes länk ovan är det ingen spoiler längre, annars spoiler för första avsnittet) de inte helt enkelt LANDADE planet utan istället skulle köra bil under det och koppla ihop datorn med planet via en kabel.......... Jag motiverade det för mig själv med att landningsfältet måste ha varit för litet för att planet skulle kunna landa, annars fanns där ingen återvändo än att bli förtvivlad över idiotin. MEN trots det, som sagt, underhållande! Och jag råkar vara en (av få?) som gillar Katharine McPhee i tv-serier, trots att hennes skådespelartalanger kanske inte må ta henne till några höjder.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » tis sep 30, 2014 23:22

Spuffy skrev:
noike skrev:
Spuffy skrev:Scorpion: Genier med svårigheter för mänskliga relationer som arbetar ihop med svarta kostymer för att avvärja hot, åtminstone i första avsnittet. Förutsägbart, visst, men underhållande.

Jag vill nästan se bara för att få klarhet ifall serien är så uselt gjord som http://io9.com/scorpion-brings-the-stup ... 1638333877 vill få det till.


Hahahaha japp tyvärr är det nog sant. Just det där med (spoiler - har du läst noikes länk ovan är det ingen spoiler längre, annars spoiler för första avsnittet) de inte helt enkelt LANDADE planet utan istället skulle köra bil under det och koppla ihop datorn med planet via en kabel.......... Jag motiverade det för mig själv med att landningsfältet måste ha varit för litet för att planet skulle kunna landa, annars fanns där ingen återvändo än att bli förtvivlad över idiotin. MEN trots det, som sagt, underhållande! Och jag råkar vara en (av få?) som gillar Katharine McPhee i tv-serier, trots att hennes skådespelartalanger kanske inte må ta henne till några höjder.


MEN VAD GÖR ETT FLYGPLAN ÖVER ETT FLYGFÄLT DÄR LADNINGSBANORNA ÄR FÖR KORTA FÖR ATT LANDA?! (Har för mig att artikeln nämnde detta som en faktisk plotpoint till varför de inte gjorde det.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tor okt 02, 2014 16:16

Ahh men det fanns det en anledning till! Eller åtminstone tänker jag att det var det enda tillgängliga som gick att ta sig till tillräckligt snabbt. Tycker du ska ta o se avsnittet och berätta hur du tycker efteråt! :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav noike » tor okt 02, 2014 18:02

SCORPION s1e01!

00:00 "Inspired by a true story" Antar att pitchen var "min son är väldigt bra på datorer, han fick igång mitt Internete. Så en sådan person i huvudrollen?"

00:53 nej. Det där... Kränka luftrum för att någon hackar sig in i NASA efter kalla kriget?

02:10 Flödesschema över flickväns reaktion till att göra slut? Är serien skapad av han som gör 2 and a Half Men?

04:00 Alla närdar är borderline autister på ett eller annat sätt... Riiight.

05:02 bad boy nörd i hatt.

06:25 Robert Patrick som polis hotar öppet med att plantera droger för att bli av med ovidkommande personer vars enda existens är att visa hur tuff nörd är tuff. De försöker fan inte ens.

07:18 Bugg i flygtornsmjukvara? Skicka ut Homeland Security!/spoiler]

DET HÄR GÖR ONT REDAN! Hoppas lite i tiden på grund av tråååkig team exposition.

10:40 [spoiler]Ingen pilot kan någonsin mer landa utan dator. Det är helt enkelt för många flygplan som susar runt.


11:45 Närmsta stället med wifi? Fiket. Som de utrymmer för att... få plats att arbeta?

14:00 Trycka en tangent på rätt ögonblick på en BSOD?! "I missed it, it's too fast!"

Det här är för jävla dumt.

14:26 En hacker som hämtas av Homeland Security och hans första fråga är "kan du hämta installations-CD:n"

För. Jävla. Dumt. Jag orkar inte mer.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tor okt 02, 2014 20:02

:D :D :D :D :D :D :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » fre okt 10, 2014 12:48

Andra avsnittet av Scorpion var lite bättre men tredje... Nej alltså. Jag kommer nog fortsätta se, men rekommenderar det inte till ngn.

Stalker är också ngt jag kommer se men som inte rekommenderas vidare. Blöh.

Varför ser jag dessa då? För att jag plöjer allt som har en tendens att likna kriminal-serier och inte kan sluta... Och dessutom för att jag lättare ser ngt som är lite halvkasst än ngt riktigt bra när jag gör andra saker samtidigt, det som är riktigt bra plöjer jag inte lika snabbt utan vill ge den tid och energi det förtjänar....

How to get away with murder är fortfarande ett mysterium... Jag gillade ngt i andra avsnittet också, men vet inte riktigt vad eller varför. Ska se tredje idag, får se hur det tar sig.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaspode » fre okt 10, 2014 14:07

Vi kollar på Extant, den är också kass. :(
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Nattlinnen » sön okt 12, 2014 13:43

testade House of Cards (US) igår, ett avsnitt. Rätt dåligt måste jag säga. fick känslan av att det mest försökte vara coolt, men bara blev platt och konstigt. dåligt manus i replikerna. näh, blir inget mer av den.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » sön okt 12, 2014 16:15

Se det brittiska originalet, det lyckas betydligt bättre med att balansera satiren med dramat och precis vad det är remaken försöker göra (men bara lyckas med ibland) blir betydligt tydligare med den jämförelsen.

För mig handlar originalet så mycket om att satirisera typiskt BRITTISKA fenomen att det inte riktigt fungerar att flytta den över havet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Nattlinnen » sön okt 12, 2014 20:32

ska ta och göra det någon gång, snart. Blev bara oväntat besviken på manuset, som bitvis var riktigt dåligt. Ser istället om Sopranos, två säsonger på en helg.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav The Ankh » mån okt 13, 2014 13:34

HeY skrev:
AKS skrev:
eynosh skrev:THe ankh:
Teen Wolf!


Jepp, medhåll. Sett första avsnittet av S4 nu och nån annan som tänkte att Malia är seriens Anya?


She is! Tyvärr verkar många fans hata henne. En majoritet av fans vill se Stiles med Lydia, och måste per automatik hata Malia bara för det. Vilket är skitlöjligt. Hon är askul!



Får bli den nästa gång. Jag löste tomheten med att plocka upp Torchwood och varva den med "Don't trust the bitch in apt. 23"
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav HeY » tis okt 14, 2014 16:17

The Walking Dead 5x01

Ja det där är hur man öppnar en säsong!
Carol ftw! Så jävla bra karaktär och så skönt att inte sitta och störa sig på könsrollerna i denna serien längre. I säsong 1-2 (till viss del 3) hade Carol fått stanna med bebisen och Tyrece var den som räddat dagen. Himla rörande där på slutet. Och intressant med kontrasten med Terminusfolket som blev behandlade brutalt och gjorde revolt på liknande sätt som gänget vi följde. Inga är goda eller onda längre - you're either the butcher or the caddle.

Men... where's Beth???


Och 17.4 miljoner tittare. This show is a beast!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav The Ankh » ons okt 15, 2014 19:00

Håller med Hey. Grym öppning på s5.Grym.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Matt » mån okt 27, 2014 22:21

Ray Donovan är ganska bra.
Såg hela säsong två igår.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Matt » tis okt 28, 2014 21:13

The Affair
Jävligt bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaia » mån nov 03, 2014 12:45

Har just sett de två första avsnitten av Constantine och är lite småkär i serien redan även om huvudkaraktären ibland kan vara överspelad så känns det ändå helt rätt på något sätt.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » tis nov 11, 2014 19:08

Har någon fortsatt se Gotham? Vad tycks isf? Jag såg första avsnittet, men inte sett vidare.
Samma frågor gällande Constantine?

Se: Sleepy Hollow.
Jag tycker om men vet inte om någon annan kommer gilla: Forever.
Se absolut inte om du inte vill ha ngt ordentligt dåligt: Stalker eller Scorpion.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav gaia » tis nov 11, 2014 21:50

Började att titta på Sleepy Hollow men fastnade efter några avsnitt, det är kanske värt ett till försök då.Gotham har jag inte sett än men är väldigt nyfiken på. Jag säger lätt ge Constantine en chans, men serien har ju inte gått i så många avsnitt ännu.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » tis nov 11, 2014 23:15

Jag gillar Sleepy Hollow! Underhållande och rolig med bra huvudkaraktärer. Dock har jag int ebörjat se S2 än.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » sön nov 23, 2014 0:24

King of the Nerds. Visserligen en reality, men jag skriver om det här. So deal with it!

I alla fall; oerhört charmerande serie där nördar tävlar om att få bli King of Nerds och få sitta på "the Throne of Games". :D Charmerande, roligt, underhållande och med människor som aldrig annars dyker upp i realitys! Rekommenderas!

Exempel på citat:
"I thought Kevin Smith was supposed to be cool!!!" (gråtande tjej)
Detta är iofs långt ifrån det bästa citatet - det kommer tio guldkorn per avsnitt - men det citat jag kommer ihåg. So deal with it! Over and out!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » sön nov 23, 2014 10:17

Jag älskar den. Alla reality-troper är där, men istället för de vanliga plastiga Hollywood-mediahororna känns det som folk man faktiskt kan relatera till och förstå vafan de snackar om.

Och Robert Carradine (ja) och Curtis Armstrong är utmärkta värdar. Framförallt Curtis. Han ger det sitt allt och ger verkligen känslan av att han brinner för hela grejen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Spuffy » sön nov 23, 2014 20:30

Åhh, vilket fantastiskt tips!!! Jag har nu sett 13 minuter av första avsnittet och älskar det redan från start! Fabulöst! Misstänker och framför allt hoppas att (spoiler första 13 minuterna av King of the Nerds) den som inte blir vald inte åker ut, utan istället får ngn slags fördel typ immunitet i nästa tävling eller åtminstone inte åker hem... Det vore så tråkigt att en som varit den sista att bli vald i alla andra aktiviteter ska få utstå samma sak med sådana konsekvenser när det just handlar om att vara nördig..... Fast kanske är det just det som är det ironiska, att den åker ut... Men hoppas inte! För det är ju faktiskt supernördigt att inte bli vald.... :)

Tillägg efter hela avsnittet: Jag önskar ingen någonsin åkte ut... Vill ha kvar alla!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » sön nov 23, 2014 21:24

AKS skrev:Exempel på citat:
"I thought Kevin Smith was supposed to be cool!!!" (gråtande tjej)
Detta är iofs långt ifrån det bästa citatet - det kommer tio guldkorn per avsnitt - men det citat jag kommer ihåg. So deal with it! Over and out!

Såå fucking sant! Citaten! Sett halva andra avsnittet nu och sitter och fnissar nästan hela tiden! Helt underbart!
caffeineaddict skrev:Och Robert Carradine (ja) och Curtis Armstrong är utmärkta värdar. Framförallt Curtis. Han ger det sitt allt och ger verkligen känslan av att han brinner för hela grejen.

Även detta så himla sant! Curtis i starten av avsnitt 2 som geisha - med mustasch!!! Love love love.

Och ytterligare en sak som gör mig lycklig - Gästdomarna!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » sön nov 23, 2014 22:59

Åh, vad kul att du gillar!! De är så fina, så fina deltagarna i Nerds. Ja, någon är en bastard, men då är det ändå på ett helt annat sätt än vanligt. Har börjat se S2 nu och jag saknar "mina" nördar (Brandon!!! [till exempel]), men de är ändå fina det nya gänget också. :) :monsterhug:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron