Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » tis jul 29, 2014 16:57

The Shadow Line öppnade med en riktig pärla till brottsplatsscen. The Wire-vibbar. Resten av första avsnittet präglades av dialog som var lika konstlad och onaturlig som regin. Detta tycks också gå igen i en handling som kretsar kring Chewitel Eijofor, snuten, som lider av en mystisk minnesförlust. Försök till mer mellanmänsklig dramatik ges i Christopher Eccleston, gangstern, vars hustru (Lesley Sharp) är sjuk. Återstår att se om detta utvecklas till något mer än en pliktskyldig sidointrig för att understryka bovens goda hjärta. För nog måste jag se klart, med favvoskådisar som dessa och glimtar av kvalitet.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » ons jul 30, 2014 0:27

wyndham: Jag gillar den verkligen, men det är viktigt att förstå att det medvetet handlar om film noir och inte "vi låtsas som om detta är realism" som så många brittiska polisserier gillar att låtsas. The Shadow Line är definitivt fiktion och väldigt medvetet om det.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » ons jul 30, 2014 11:47

Den tredje mannen mot Les enfants du paradis. Hade lika gärna kunnat vara finalen för min del.

Men Den tredje mannen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » ons jul 30, 2014 13:31

Nu tror jag du är och röstar i fel tråd kalle ;)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav caffeineaddict » ons jul 30, 2014 14:23

HAH! :D Så kan det gå. Tack. :)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » ons jul 30, 2014 22:00

Sherlock S3

Okej, mitt minne är inte det bästa, men om jag inte kommer ihåg saker fruktansvärt fel så är detta nog min favoritsäsong av Sherlock! Jag har dragit ut på att se den av nån anledning (sagt andra serier då Kalle frågat vad vi ska se), men nu med facit i hand så är jag riktigt förtjust. Det jag tror jag gillar mer än i de övriga säsongerna är det faktum att jag upplever den som den mest personliga hittills. Watson gifter sig, hans fru är en mördare, Sherlock som best man, mer Sherlock och hans brorsa, deras föräldrar, graviditet etc.

Jag har läst noll och intet om denna säsong så det är möjligt att alla de saker jag nämner ovan är sånt som gör att andra tycker att det är den sämsta säsongen hittills. Inte för att jag bryr mig om andras åsikter om en tv-serie iofs, särskilt inte då jag själv blev så glatt överraskad! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav wyndham » ons jul 30, 2014 23:43

caffeineaddict skrev:wyndham: Jag gillar den verkligen, men det är viktigt att förstå att det medvetet handlar om film noir och inte "vi låtsas som om detta är realism" som så många brittiska polisserier gillar att låtsas. The Shadow Line är definitivt fiktion och väldigt medvetet om det.

Jag såg Noir-etiketten i tablån, men jag tyckte inte alls att den lyckades med det i första avsnittet (frånsett öppningsscenen).
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav wyndham » ons jul 30, 2014 23:52

AKS skrev:Sherlock S3

Älskade bröllopsavsnittet och tyckte att det var i en klass för sig. "The telegrams!"
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav AKS » tor jul 31, 2014 9:03

Håller helt och hållet med!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » sön aug 03, 2014 14:15

Jag vet inte vad som tog åt mig förra sommaren som inte såg klart s.3 av Teen Wolf. Tack och lov tog jag mitt förnuft till fånga idag. För jäääääääklar vad bra det är. Teen Wolf alltså. Så bra.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » sön aug 03, 2014 16:54

Verkligen? Jag såg första avsnittet eller första två och kände... nej. 1: kärlekshistorien mellan huvudrollsinnehavaren och mörkhåriga tjejen är bara så jäkla irriterande och tråkig. 2: Hon är en dålig skådespelerska. 3. Det var nog det.

Har en kompis som sagt att punkt nummer 1 inte borde vara ett problem under S3. Stämmer det?

Saknar verkligen han, bästa kompisen! Möjligen han kan få mig att komma tillbaka om punkt nummer 1 inte fortsätter vara så jävla trist.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav adolvsson » sön aug 03, 2014 19:50

AKS skrev:Verkligen? Jag såg första avsnittet eller första två och kände... nej. 1: kärlekshistorien mellan huvudrollsinnehavaren och mörkhåriga tjejen är bara så jäkla irriterande och tråkig. 2: Hon är en dålig skådespelerska. 3. Det var nog det.

Nu hade jag iofs aldrig någonting emot kärlekshistorien, och jag tycker tjejen ifråga är duktig, men även utöver de där invändningarna finns mycket att älska. Det är ingen perfekt serie, jag tycker själv den kan bli lite upprepande (åtminstone i andra säsongen och första halvan av tredje, det är däremot en löjligt underhållande serier, med massa bra karaktärer och karaktärsarcer, intressanta relationer, och ett härligt sinne för detaljer. Precis som Alma föll jag hårt.

Har en kompis som sagt att punkt nummer 1 inte borde vara ett problem under S3. Stämmer det?

Jag håller med din kompis.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån aug 04, 2014 3:46

Jag älskar Teen Wolf för hur den hanterar sina karaktärer, framför allt i fråga om kön och sexualitet. Jag älskar att det är tonårskillar som får vara emotionella och som kramas och stöttar varandra. Jag älskar att kvinnorna aldrig är damsels och alltid grymma men samtidigt får vara sårbara. Jag älskar att serien har lika många kvinnliga huvudkaraktärer som manliga. Och jag älskar hur okommenterat homosexuella karaktärer introduceras (om än dock det är väldigt många killar och... ja, inga tjejer än så länge?), ja, alltså att det inte målas upp som något märkvärdigt. Alla är personer och deras sexualitet är inte viktig att poängtera. Inga jobbiga stereotyper. Jag tycker att serien är härligt progressiv här!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 04, 2014 10:50

Slipper jag bekymra mig över punkt 1 så kan jag nog tänka mig att ge S3 en chans till. Kan tillägga att utöver det jag redan skrivit om punkt 1 så har jag aldrig känt någon som helst kemi mellan skådespelarna. Tycker att tjejen saknar kemi med alla i serien, men däremot, han i huvudrollen, har ju awesome kemi med Styles(?). Så därför tycker jag att tjejen är dålig då hon alltid är blank faced och utan kemi med... ALLA.

Gäller bara att hitta tiden att ge serien en chans nu då. På dagarna hinner jag inte se serier med handling längre (realitys spelar det ju ingen roll med hundra avbrott och att låta gå i bakgrunden ibland) och på kvällarna blir det ju oftast gemensamma filmer och serier som prioriteras....
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån aug 04, 2014 11:39

Hur många avsnitt såg du? För Allison blir intressantare några avsnitt in.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån aug 04, 2014 15:18

Nytt i höst:

http://www.tvguide.com/special/fall-pre ... shows.aspx

En del man kan tänkas få ge en chans. Inget :eek: men jag har bara skummat listan än så länge.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » mån aug 04, 2014 15:51

Om Joshua Friedman är showrunner så kan Emerald City nog bli riktigt bra.

Upptäckte nyss att jag inte ens längre bryr mig om att ens läsa vad CW-serierna handlar om innan jag hoppar vidare till nästa.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Spuffy » mån aug 04, 2014 18:34

AKS skrev:Slipper jag bekymra mig över punkt 1 så kan jag nog tänka mig att ge S3 en chans till. Kan tillägga att utöver det jag redan skrivit om punkt 1 så har jag aldrig känt någon som helst kemi mellan skådespelarna. Tycker att tjejen saknar kemi med alla i serien, men däremot, han i huvudrollen, har ju awesome kemi med Styles(?). Så därför tycker jag att tjejen är dålig då hon alltid är blank faced och utan kemi med... ALLA.

Gäller bara att hitta tiden att ge serien en chans nu då. På dagarna hinner jag inte se serier med handling längre (realitys spelar det ju ingen roll med hundra avbrott och att låta gå i bakgrunden ibland) och på kvällarna blir det ju oftast gemensamma filmer och serier som prioriteras....

Do it! Jag håller helt med om punkt 1 men håller med din kompis, den är inget problem, så seeeeeeee!!! :) Dessutom värt att se även om det ENDAST vore för Styles... Jäklar alltså. Han är grym. Har börjat se s.4 också nu och det fortsätter leverera! Älskart!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » mån aug 04, 2014 21:51

Han är grym! Håller med. Om jag hade varit tonåring och sett serien hade han garanterat varit mitt crush! :D

Jag har sett ett eller två avsnitt av S3, så kom inte alls så långt. Ska verkligen försöka att finna tiden att börja om på S3.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis aug 05, 2014 14:47

Jaha, så du hade redan sett säsong 1 och 2? Ja men isf så kan män väl säga att Allison är lite mer i sidan i s3 och inte borde vara ett större störningsmoment.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tis aug 05, 2014 17:58

Nice!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav gaspode » fre aug 15, 2014 23:47

https://www.youtube.com/watch?v=RWPIVNqJ8K0

Bit ur vad som verkar vara en pilot för en oändligt dålig TV-serie (Not another high school show), men Alison Brie gör en strålande Buffy, och Jennifer Lawrence är med en sekund.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Rombat » ons sep 03, 2014 19:21

Nu när forumet är tillbaka kan man ju passa på att säga åt alla att se The Strain. Så sjukt bra att jag skriker mellan avsnitten. Guillermo del Toro och Chuck Hogan. Blod! Plot twists!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav The Ankh » ons sep 03, 2014 21:24

Serietips önskas omgående.
Har precis kollat i kapp Continuum oxh behöver nåt att fylla saknaden med. Gärna drama och eller sci-fi och helst vill jag ha tips som inte är 20 minuters sit-coms.

Serier jag har sett och gillar:
Allt Whedon
Hart of Dixie
One Tree Hill
Gossip Girl
The O.C.
Gilmore Girls
Glee
Haven
Prison Break
Awkward.
Continuum
Doctor Who
Greys Anatomy
Private Practice
Heroes
True Blood
Falling Skies
Chuck
Psych
Parks and Recreation
Homeland
Once upon a time
Smallville
True Detective
Warehouse 13
White Collar
The Walking Dead
Almost Human
Alphas

.....
Mfl mfl.... :)

Finns nåt kvar att se?

Kruxet är förstås oxå att de flesta serier ser jag med Tobias och nu behöver jag sånt att se själv när han är borta och jag är sjuk.
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav caffeineaddict » ons sep 03, 2014 21:41

Rombat skrev:Nu när forumet är tillbaka kan man ju passa på att säga åt alla att se The Strain. Så sjukt bra att jag skriker mellan avsnitten. Guillermo del Toro och Chuck Hogan. Blod! Plot twists!


Länge sedan en poster fick mig och min fobi för våld mot ögon att freaka riktigt så hårt...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » tor sep 04, 2014 8:03

Teen Wolf

Sen vi diskuterade S3 ovan har ju forumet varit nere några veckor, så jag har lyckats ta mig fram till 3.17 eller möjligen 3.18 utan möjlighet att kommentera följande: Ja, nog sjuttonhar serien tagit sig!! Hittills känns första halvan av S3 som det bästa serien producerat. Andra halvan har hittills varit lite halvdan, men fortfarande bättre, känns det som, än S1 och S2. Tyvärr blev jag spoilad på en STOR sak (som står under spoilerblock här så läs ej om du inte sett hela S3) då jag googlade frågan "When did Isaac move in with Scott?" :D Helt plötsligt var han bara där kändes det som för mig. Men då naturligtvis så stod det: "After Allison dies he leaves with Chris Argent." Så nummer 1: Allison dör. Bryr mig inte ett dugg, men okej... verkligen synd att jag spoilades. Nummer 2: Isaac ute ur serien?! WHY?!?!

Skönt att veta att det bara är att plocka ner S4 då jag är klar med S3. Tror det är vettigt att de återgått till 12-avsnittssäsonger. Känns som större chansen att arcen får ett vettigt fokus. (spoiler S3) Nu känns ju S3 verkligen som S3A och S3B och hade lika gärna kunnat vara helt olika säsonger.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav AKS » lör sep 06, 2014 23:53

Sett klart Teen Wolf S3 nu och kan bekräfta att i stort var den andra halvan av säsongen svagare än den första, med ett par riktigt tröga avsnitt. MEN, att se "Stiles" som ond var hur kul som helst. Tyckte dock inte om vad slutet visade om S4, Kate Argent eller vad hon nu heter kan ha varit seriens mest irriterande karaktär hittills. Vill jättegärna se mer av henne... jovisst. Inte alls. Oh well. Förhoppningsvis blir det bra ändå. Och bara sista avsnittet kvar av S4 nu så den kan jag ge mig på inom en vecka faktiskt!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Re: Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav eynosh » fre sep 12, 2014 11:27

THe ankh:
Teen Wolf!
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » fre sep 12, 2014 21:58

eynosh skrev:THe ankh:
Teen Wolf!


Jepp, medhåll. Sett första avsnittet av S4 nu och nån annan som tänkte att Malia är seriens Anya?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis sep 16, 2014 1:52

AKS skrev:
eynosh skrev:THe ankh:
Teen Wolf!


Jepp, medhåll. Sett första avsnittet av S4 nu och nån annan som tänkte att Malia är seriens Anya?


She is! Tyvärr verkar många fans hata henne. En majoritet av fans vill se Stiles med Lydia, och måste per automatik hata Malia bara för det. Vilket är skitlöjligt. Hon är askul!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare