Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » fre jul 26, 2013 2:12

Har sett hela säsongen av Jenji Kohans (Weeds skaparen) nya (netflix-)serie Orange is the New Black. Jag rekommenderar den starkt! Handlar om kvinnorna i ett kvinnofängelse; hur de hamnade där och hur de lever där. Den har alla de ingredienser som Weeds hade: quirky, dark, funny, sad. Ja, Netflix sitter på en hit helt enkelt :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » fre jul 26, 2013 9:58

Jo, riktigt bra var den.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » lör jul 27, 2013 10:22

Tea skrev:Har precis tittat igenom den 6 ep långa brittiska teenage-komedin My Mad Fat Diary, är imponerad över hur underhållande den blev, speciellt eftersom jag inte är sådär superkär i puttinuttiga tonårs-serier. Den här var dock mer en "Bridget Jones goes mental teenager" med enbart musik från 90-talet (ah, minnen...).
Rekommenderas om man har 6 timmar över.


Jag har sett My Mad Fat Diary nu och tyckte den var helt okej, men en nackdel gör att min engagemang inte var helt på topp. Denna nackdel är att jag hade svårt att engagera mig i en enda annan karaktär än Rae. Jag tycker att hon är den enda man lär känna. Nu går det ju att argumentera för att det är hennes dagbok och hon är huvudpersonen, men jag tycker att ALLA andra karaktärer utom Kester enbart blir skissartade. Var inte ett dugg engagerad i Chloes mer dramatiska storylines och detsamma för Tix (där jag dessutom hade problem med skådespelerskan).

Överlag en bra serie, men de måste göra karaktärerna (inte bara Rae!) mer levande i S2 för att jag ska vilja fortsätta att titta.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön jul 28, 2013 15:44

HeY skrev:Har sett hela säsongen av Jenji Kohans (Weeds skaparen) nya (netflix-)serie Orange is the New Black. Jag rekommenderar den starkt! Handlar om kvinnorna i ett kvinnofängelse; hur de hamnade där och hur de lever där. Den har alla de ingredienser som Weeds hade: quirky, dark, funny, sad. Ja, Netflix sitter på en hit helt enkelt :)


Jag gillar den också skarpt!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav Tea » mån jul 29, 2013 0:05

AKS, jag tänker främst att på 6 avsnitt finns kanske inte riktigt utrymme för intressanta sidospår...

"Adversity is the diamond dust with which heaven polishes its jewels."
Thomas Carlyle


Läs här om ni vill veta hur mitt bröllop kommer gå åt helvete

QaF <3
Användarvisningsbild
Tea
Big Bad
 
Inlägg: 1463
Blev medlem: 03 apr 2006
Ort: sväng höger vid granen och fortsätt...

Inläggav AKS » mån jul 29, 2013 0:30

Jag vet inte om det behövs sidospår storymässigt. Finns många andra serier som på sex avsnitt fått mig att bry mig om alla/de flesta karaktärer. Det är ju inte så att de behöver ha en egen storyline för det. Detsamma gäller ju filmer eller miniserier. Oftast bryr man sig om och känner fler än huvudkaraktären på slutet. Det är där jag tycker att My Mad Fat Diray inte lyckades (enligt min åsikt). Men det ska ju komma en andra säsong och då slipar de förhoppningsvis bort en del av dessa ojämnheter. Har dock svårt att tro att jag nånsin kommer bry mig om Tix vilket tyvärr har med skådespelerskan att göra. Tycker hon är riktigt dålig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » tis jul 30, 2013 10:51

Varan-TV finns i svt:s öppna arkiv. Aldrig mer kass vhs-rip. Alla måste titta!

http://www.oppetarkiv.se/video/1268545/ ... itt-1-av-6.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » tis jul 30, 2013 12:59

Alltså, jag fortsätter glo på Under The Dome av någon anledning, men ibland är det smärtsamt.

- What happens when we start running out of stuff?
- (Dramatisk paus, dramatisk musik) I don't know.


Det är inte det att historien inte funkar, även om det är nätt och jämnt och man ibland undrar om stan består av ett halvdussin huvudpersoner och några hundra robotar. Men herregud, vad... adekvat skriven och agerad den är. Förutom möjligen Dean Norris och ett par andra är alla konstant fast i rynkapannanochsebekymradut-läget, och det är nästan så man blir glad när någon av sidofigurerna faktiskt gör något så faktiskt som att mörda caféägaren just när hon fått reda på en viktig plot point. Ingenting i den här serien händer av någon annan anledning än att föra handlingen framåt, och handlingen kan bara betecknas som "skriven" i samma mening som en betongbunker är "byggd"; den står bevisligen där och gör sitt jobb, men ingen arkitekt kommer att sätta den på sitt CV.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » ons sep 25, 2013 7:49

Fyfan vad jävla roligt

Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav gaspode » ons okt 02, 2013 0:08

Har visst kommit ett sista avsnitt av IT Crowd.
Ungefär sådär ojämnt som hela serien, men ändå ett kul återseende.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tomas » ons okt 02, 2013 15:08

gaspode skrev:Har visst kommit ett sista avsnitt av IT Crowd.
Ungefär sådär ojämnt som hela serien, men ändå ett kul återseende.

Tack för tipset!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav HeY » ons okt 02, 2013 19:54

Så, vad har folk sett av tv-säsongens nykomlingar än så länge och har ni några rekommendationer?

Jag har sett:

Agents of Shield
Well, duh! Behöver jag ge motivation?

Mom
Chuck Lorre komedi. That's it. The Big Bang Theory är den enda av hans komedier som än så länge känns värd att se. Men jag gillar både Anna Faris och Allison Janney, så jag ger det nog några avsnitt.

Dads
Seth Green! Men annars ganska tråkig. Trista karaktärer, dåliga kvinnoroller och inte så rolig som de tror den är. Ser nog inte efter piloten.

Brooklyn Nine Nine
Jag gillar. Årets roligaste nya komedi hittills.

The Crazy Ones
Sarah Michelle Gellar och David E. Kelley - vad kan gå fel? Tja, mycket hänger på om man gillar Robin Williams humor vilken jag inte är ett jättestort fan av men jag störde mig mindre på honom än jag brukar. Jag ser potential i serien och det är SMG så jag tänker fortsätta. Det var också några biroller jag kan se växa.

Har tänkt kolla in: The Michael J. Fox Show, Hostages, Sleepy Hollow, Masters of Sex, The Blacklist, The Originals. Har tyvärr inte jättestor koll på vilka nya serier som kommer på Cabel, men blir säkert fler som ser intressanta ut.

(edit) Vill för övrigt passa på att tipsa om nedlagda Enlightened. Är fortfarande bitter över att HBO inte förnyade den, men den knyts ihop ganska bra ändå och det är bland det finaste jag sett och fler bör se den. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör okt 05, 2013 9:58

The Crazy Ones, jag gillade den. Och det hjälper väl att jag gillar Robin Williams humor i vanliga fall. Tyckte i och för sig han verkade lite tillbakahållen här, vilket givetvis ändå betyder mycket mer energi än den genomsnittliga människan, men ändå.

SMG var bra.

Det stora problemet för mig var längden (som flickan sa). Med tjugo minuter var den alldeles för kort, handlingen blev aningen stressad. The Crazy Ones skulle nog bara må bra av de sedvanliga 43 minuterna.

Fast allt som allt gillade jag och kommer fortsätta fånga.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » tis okt 08, 2013 13:40

Jag ska ge Dracula en chans till helgen. http://www.imdb.com/title/tt2296682/?ref_=nv_sr_1
Första avsnittet sändes i söndags om jag inte misstagit mig.
Har inte speciellt stora förhoppningar annat än att den förhoppningsvis är snygg.

Ska nog ge Sleepy Hollow ett försök (i mån av tid), men den har jag ännu lägre förväntningar på. http://www.imdb.com/title/tt2647544/?ref_=nv_sr_1
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav sjostrand » tis okt 08, 2013 13:41

Tomas skrev:
gaspode skrev:Har visst kommit ett sista avsnitt av IT Crowd.
Ungefär sådär ojämnt som hela serien, men ändå ett kul återseende.

Tack för tipset!


Vad Tomas sa! :)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav gaspode » tis okt 08, 2013 14:59

Såg första avsnittet av Sleepy Hollow häromdagen och den var dum.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » tis okt 08, 2013 22:29

Homeland 3.01:

"You killed my son... prepare to die!" står det bland allt annat på Carries sönderklottrade papper från rättegången. T.o.m. Homeland förtjänar ett sådant in-joke då och då. :D


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sjostrand » ons okt 09, 2013 1:52

Under the Dome 1.1-1.2: Meh... men några avsnitt till ska den nog få. Men jag är inte speciellt imponerad.Bäst var en halv ko.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav caffeineaddict » tor okt 10, 2013 22:11

Masters of Sex var en av de senare årens bästa piloter. Sällan ett enda avsnitt ger så mycket intressant fodder för kommande avsnitt att leva upp till. Titeln får säkert många att titta snett, men det känns som ett medvetet drag iom seriens teman att av-tabuisera sex, att det kan vara kul, romantiskt och sexigt utan att därför nödvändigtvis vara smutsigt, suspekt och moraliskt tveksamt, oavsett det handlar om att ha det, studera det (som seriens karaktärer) eller visa det på TV och film. Visst är det Kinsey: The Series i koncept, men redan i första avsnittet har det gått bortom filmen när det kommer till ren kvalitet.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » fre okt 11, 2013 20:20

Alltså, det är väl bara att hålla tummarna för att FX:s Fargo: The Series blir bra. För casten innehåller just nu Martin Freeman, Billy Bob Thornton, Oliver Platt, Bob Odenkirk och Glenn Howerton. Bland andra. Så man får väl hoppas.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sjostrand » mån okt 14, 2013 10:34

Tomas skrev:
Matt skrev:Ät det ingen mer som tycker Episodes är helt jävla briljant?

Rätt rolig är den.



Jo jag! Även om jag är lite sen av mig. :)
Såg färdigt första säsongen igår och är väldigt förtjust.
Hoppas kunna se säsong 2 den här veckan.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Tam » tis okt 29, 2013 0:44

Det finns en remake av Kvinnofängelset! Varför har ingen berättat detta för mig? http://www.imdb.com/title/tt2433738/combined
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav herdware » tis okt 29, 2013 1:07

HELGERÅN!

...

...

...

Det här måste jag se! :roadkill:
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav eynosh » ons nov 27, 2013 22:08

Person of interest 3x10

Bland det bästa en serie har producerat på länge (av dom jag följer iaf). Sjukt bra. Påminde mig om the wire. Men att det hände något i avsnittet också.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav AKS » ons nov 27, 2013 22:09

eynosh skrev:Påminde mig om the wire. Men att det hände något i avsnittet också.


Blasphemy!! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » tor nov 28, 2013 2:01

eynosh skrev:Person of interest 3x10

Bland det bästa en serie har producerat på länge (av dom jag följer iaf). Sjukt bra. Påminde mig om the wire. Men att det hände något i avsnittet också.

Jo, de senaste två avsnitten var riktigt bra! (även om Wire-jämförelse nog är lite att ta i :P)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Matt » lör nov 30, 2013 8:56

Bara fem avsnitt kvar av Treme
Det är sorgligt
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav The Ankh » lör nov 30, 2013 16:41

Senaste Person of interest var verkligeb gripande. Älskar serien sedan tidigare men den gr bptt nya nivåer nu!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Spuffy » lör nov 30, 2013 17:11

Ja, person of interest har alltid varit stabilt,, men nu är det verkligen bättre än någonsin!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav gaspode » tis dec 10, 2013 0:26

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron