Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » tor jan 03, 2013 22:40

Brrrrp-DISH!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav sfinx » fre jan 04, 2013 20:49

American horror story säsong två (asylom) är mycket bättre än första och kan ses utan ha sett första.
Mer Riket, och Freddy krueger, typ. Rekommenderas.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör jan 05, 2013 1:53

sfinx skrev:American horror story säsong två (asylom) är mycket bättre än första och kan ses utan ha sett första.
Mer Riket, och Freddy krueger, typ. Rekommenderas.

Men vill jag se Ryan Murphy olla isär Riket?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör jan 05, 2013 2:46

noike skrev:
sfinx skrev:American horror story säsong två (asylom) är mycket bättre än första och kan ses utan ha sett första.
Mer Riket, och Freddy krueger, typ. Rekommenderas.

Men vill jag se Ryan Murphy olla isär Riket?

Ollandet kan jag inte uttala mig om, men riket passar in att nämnas men det är på ett eget vis. Se.
Jag pratar med teven. Då är det bra. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Matt » sön jan 06, 2013 12:48

Någon som sett Chicago Fire?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav eynosh » tor jan 10, 2013 19:38

Någon som skulle kunna ge mig en liten lista på nya serier som är bra? Alla mina gamla serier håller på att läggas ner efter en och jag har knappt börjat några nya vilket gör att tablån börjat bli väldigt tom.. Det mesta brukar falla i smaken förutom möjligen vissa krim-serier..
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Spuffy » tor jan 10, 2013 19:42

Såna som kommer nu: http://www.tv.com/news/2013-midseason-p ... ing-30326/

Där har de markerat vilka som är nya.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eynosh » tor jan 10, 2013 20:12

Spuffy skrev:Såna som kommer nu: http://www.tv.com/news/2013-midseason-p ... ing-30326/

Där har de markerat vilka som är nya.

Men jag tänker mig även ngt år tillbaka och så. Har ju inte haft någon koll sedan förrförra sommaren.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Garim » tor jan 10, 2013 21:06

Continuum
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Matt » tor jan 10, 2013 21:59

Ny säsong Justified

Bild
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Spuffy » tor jan 10, 2013 22:02

Minns inte exakt vilka av dessa du redan ser/sett: Nashville, Suburgatory, Awkward, Homeland, Smash, Elementary, Teen Wolf, the Good Wife, Suits (har inte sett detta alls men kan vara ngt du skulle gilla har jag fått för mig)?

Fortsätter med listor från tv.com:

8 serier att se ikapp inför midseasonstarten: http://www.tv.com/news/the-great-midsea ... 013-30270/

redaktörernas val av bästa serier 2012 (inte bara nya): http://www.tv.com/news/editors-picks-th ... 012-30220/
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav sfinx » fre jan 11, 2013 0:03

Ehm...Ripper street.

Under den första halvtimmen syns tre kvinnor som spelar någon roll av vikt. En död prostituerad. En prostituerad som har sex. En bordellmamsell. Sammanlagt har de två levande ungefär tio korta repliker tillsammans, kanske mindre.
Under första halvtimmen inleder huvudpersonen (en man av tre) tre samtal med att dänga andra i väggen. Det ska vara den smarta. Under tiden boxades den lite dumme men starka, jättebra. Och den tredje, den stilige med kriminella kontakter och lite busig hade så fantastiskt sex med den prostituerade att hon blev sur över att det avbröts.
Efter en halvtimme dök en fjärde kvinna upp, jag tror att hon var fru till den smarta, och hon sa tre repliker och såg lite ledsen ut innan hon lydigt lovade att inte gå ut när det var mörkt.

Sedan tog jag internetpaus, tills jag övertalat mig själv att inte ge upp så lätt.

Den där frun såg jag inte igen, och de prostituerade pratade lite mer. Det verkar lite mysigt att vara prostituerad på 1800 talet, man fick bo i fina hus, och ha sex med snygga poliser, ha fina klänningar, och bli fotograferad naken och det är ju alltid kul.
Det är ju liksom bara galningarna det var att se upp med, med som tur är kan snygga poliser spöa skiten ur din bordellföreståndarinna och du slipper bli misshandlad av en galning, och det är väl tur?
För vi vet ju att det är stor skillnad mellan vem som misshandlar dig. Är det en polis är det ju liksom tryggare på något sätt...


Grejen var att jag precis innan hade sett den strålande The Bletchley circle.
Jag glömde bort att det är en lyx att få fyra kvinnliga huvudkaraktärer att få identifiera mig med, i ett bra manus och en påkostad produktion. Se den, det är en miniserie på tre avsnitt om fyra fd kodlösare (?) under andra världskriget, som har svårt anpassa sig till 50 talets ideal, och ser ett mönster i ett stort mordfall som är på nyheterna.
Senast redigerad av sfinx fre jan 11, 2013 0:35, redigerad totalt 1 gång.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » fre jan 11, 2013 0:11

Tog ner The Bletchley Circle nu. Den lät intressant!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav MissKittyFantastico » fre jan 11, 2013 11:32

De tre avsnitten kördes i repris i lördags eller söndags när jag var sjuk. Satt hemma och tittade på alla tre. Tyckte att det var bra. Spännande och intressant.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Rombat » fre jan 11, 2013 18:05

Jag brukar gilla Big Bang Theory, trots att det låtsas vara för nördar när det egentligen bara handlar om att förlöjliga nördkulturens stereotyper. Men senaste avsnittet var bara DAAAY-UUUUM!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » sön jan 13, 2013 22:51

Av någon anledning så tog jag efter avsnitt 1.07 av Teen Wolf en låååång paus. Så började jag för några dagar sedan att kolla igen och då såg jag de sista fem avsnitten av säsong 1 väldigt snabbt. Tycker att serien förbättras en hel del där i andra halvan, så nu lär jag hoppa på S2 på en gång!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » sön jan 13, 2013 23:22

AKS: Yay! Och s2 blev det bara bättre!

Såg också the Bletchley Circle idag, fantastiskt bra och spännande! Rekommenderar det varmt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » sön jan 13, 2013 23:29

Spuffy skrev:AKS: Yay! Och s2 blev det bara bättre!


Jag ser fram emot det! Särskilt mer Stiles, han är min favorit. :) Är det en S3 på gång?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån jan 14, 2013 4:32

AKS skrev:
Spuffy skrev:AKS: Yay! Och s2 blev det bara bättre!


Jag ser fram emot det! Särskilt mer Stiles, han är min favorit. :) Är det en S3 på gång?


Yesbox! :popcorn:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån jan 14, 2013 8:14

Yay!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » mån jan 14, 2013 22:37

Någon som sett Bunheads? Tv.com beskriver det som "Ten episodes of the Gilmore Girls-style speed-talking you didn't know you missed. " och ja, faktiskt. Det är självklart inte i närheten av GG, jag tror ingen serie kommer ta dess plats i mitt hjärta, men jag blev uppriktigt förvånad över hur mycket jag tyckte om piloten. Mysigt, roligt, snabbt prat, dessutom finns där lite dans som jag förstås tycker extra mycket om. Och gjort av Amy Sherman-Palladino, vilket är orsaken till GG-jämförelserna. Dessutom Kelly Bishop i en av rollerna. Svårt att säga något alls om hur det ska bli i framtiden förstås, vissa saker är jag sjukt skeptisk till (spoiler första avsnittet) WTF är Hubell död??? Och oavsett - var inte han väldigt creepy? Fast samtidigt lite gullig. Men mycket creepy också. Och mamman gillar jag förstås, men att hon bodde med Hubell? Skulle hon verkligen velat det? Och ifall han är död - är det inte skumt att hon i den situationen skulle stanna? Fast lär ju få veta motiven bakom det i nästa avsnitt isf.men jag är klart inställd på att se första säsongen av detta!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tomas » mån jan 14, 2013 23:24

Har sett Bunheads sedan den började.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav lilith » tis jan 15, 2013 0:00

Bunheads har jag sett på tv då och då. Ganska bra, och då är jag inget jätte-GG fan. Man ser många likheter. Du borde gilla det, Alma, med all dans!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » tor jan 17, 2013 0:22

Teen Wolf 2.01:

Oh! Förtexter denna säsong! Lite överdramatiska kanske, men jag gillar nog ändå. :) Bra säsongsinledning förresten med 2-3 nya karaktärer bara så där. Ser framför mig nån sorts "redemption arc" för Alisons pappa som möjligen slutar med att han hamnar "på andra sidan" och väljer att skydda varulvar i stället. Men först kommer han att göra som pappa psykopat säger större delen av säsongen eller kanske t.o.m. hela och så blir det redemption i S3. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » lör jan 19, 2013 12:26

Blev nyfiken när jag läste era kommentarer och har nu sett Teen Wolf fram till 2.01. Betydligt bättre än vad jag förväntat mig!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav sfinx » tis jan 22, 2013 3:45

The field of blood rekommenderas. Brittisk miniserie i två delar. Ni som ids betala för playgrejen på fyran kan se den där. http://www.tvrage.com/shows/id-29206

Har dessutom sett första säsongen av Bedlam. En ok skräckserie. American horror story säsong två slår den dock med hästlängder.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis jan 22, 2013 4:58

sfinx skrev:The field of blood rekommenderas. Brittisk miniserie i två delar. Ni som ids betala för playgrejen på fyran kan se den där. http://www.tvrage.com/shows/id-29206

Har dessutom sett första säsongen av Bedlam. En ok skräckserie. American horror story säsong två slår den dock med hästlängder.


Och då mäter du den bara som "ok"? För jag tycker att AHS s2 har varit otroligt popcorn :popcorn: :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » tis jan 22, 2013 5:54

HeY skrev:
sfinx skrev:The field of blood rekommenderas. Brittisk miniserie i två delar. Ni som ids betala för playgrejen på fyran kan se den där. http://www.tvrage.com/shows/id-29206

Har dessutom sett första säsongen av Bedlam. En ok skräckserie. American horror story säsong två slår den dock med hästlängder.


Och då mäter du den bara som "ok"? För jag tycker att AHS s2 har varit otroligt popcorn :popcorn: :extas:

AHS s2 har indeed varit popcorn. :popcorn: :)
Bedlam har potential, jag har svårt att fastna för hududpersonerna.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis jan 22, 2013 16:01

sfinx skrev:
HeY skrev:
sfinx skrev:The field of blood rekommenderas. Brittisk miniserie i två delar. Ni som ids betala för playgrejen på fyran kan se den där. http://www.tvrage.com/shows/id-29206

Har dessutom sett första säsongen av Bedlam. En ok skräckserie. American horror story säsong två slår den dock med hästlängder.


Och då mäter du den bara som "ok"? För jag tycker att AHS s2 har varit otroligt popcorn :popcorn: :extas:

AHS s2 har indeed varit popcorn. :popcorn: :)
Bedlam har potential, jag har svårt att fastna för hududpersonerna.


Men du skrev att Bedlam slår AHS med hästlängder. Menade du att den inte slår?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tomas » tis jan 22, 2013 19:26

HeY skrev:
sfinx skrev:
HeY skrev:
sfinx skrev:The field of blood rekommenderas. Brittisk miniserie i två delar. Ni som ids betala för playgrejen på fyran kan se den där. http://www.tvrage.com/shows/id-29206

Har dessutom sett första säsongen av Bedlam. En ok skräckserie. American horror story säsong två slår den dock med hästlängder.


Och då mäter du den bara som "ok"? För jag tycker att AHS s2 har varit otroligt popcorn :popcorn: :extas:

AHS s2 har indeed varit popcorn. :popcorn: :)
Bedlam har potential, jag har svårt att fastna för hududpersonerna.


Men du skrev att Bedlam slår AHS med hästlängder. Menade du att den inte slår?

Som meningen är skriven går den att tolka på båda sätten, men det som står innan (och dock) tyder på att det är AHS s2 som slår den (andra) med hästlängder.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron