Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » ons jul 04, 2012 14:17

green wing och black books röstade jag på. IT Crowd är för ojämn för att jag skall hålla den tillräckligt högt för att rösta på den.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Murnau » ons jul 04, 2012 17:56

The vote is closed? :(
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Spuffy » fre jul 20, 2012 18:36

HeY och Glory och alla andra också för den delen: Teen Wolf! Det är så oväntat bra att jag vet inte vad! Trodde verkligen inte att det skulle vara bra, eller ens sevärt, men jo! Det är fint! Och bland det läskigare jag ser just nu, var tvungen att se Law and Order innan jag gick o la mig för att undvika de varulvsmardrömmar jag kände på mig skulle komma annars.

Och det blir ännu bättre eftersom! S1 var bra, men s2!!! Ännu bättre!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » fre jul 20, 2012 18:55

Hm, varför har jag hört så lite om den...? Vilken kanal (i USA alltså)?

Blir lite nyfiken så förklara mer! Vilken ton har den? Vilken annan serie kan den i ton och känsla och stil jämföras med?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » fre jul 20, 2012 20:03

Precis som Awkward (om jag älskar) går Teen Wolf faktiskt på MTV. Jag har framför allt läst om den på tv.com (där de älskar den). I stil... kanske mest likt Vampire Diaries när det väl blev bra, fast mindre rörigt. Och aldrig dåligt sådär som VampD var i början (kan knappt förstå hur jag orkade fortsätta se det), utan hittade bra läge på en gång tyckte jag, för att sen i s2 bli allvarligt bra. Och skådisar som faktiskt ser ut om high school-ungdomar för en gång skull. Fast snyggare än genomsnittet. Och som beter sig som sådana dessutom, vilket är bra men sjukt irriterande ibland. Och lite mer renodlad mytologi än det mesta. Så mkt mer än bara gnälliga kärlekshistorier och dysterhet, bra och ofta otroligt roligt. Och en hel del riktigt bra karaktärer! Och som sagt, sjukt läskigt ibland! Såpass att jag har svårt att titta. Och förnyat för s3 också!

(Ska vara en remake på filmen från 85 tydligen, men då jag inte sett den har jag ingen aning om hur mkt mer än grundhistorien som hämtats därifrån.)
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre jul 20, 2012 20:24

Fast piloten var nog inte helt klockren förresten. Men sen. Eller så var även den bra. Minns inte riktigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre jul 20, 2012 20:26

tv.com skrev såhär efter första 2 eps av s2:

"NOW we're cooking with fire! (Oops where are my eyebrows?) If you gave Teen Wolf's pilot a shot and then stuck with it for the rest of the season, you know that what began as a sketchy exercise ended up being a surprisingly well-done and addictive serial. More than anything, Season 1's primary goal was to just BE a TV show. A lot of effort was put into scaling back the camp and intensifying the horror elements enough so that people would buy this premise as something they'd stick with for the long haul. And it worked! The mysteries all came together, the characters all found themselves on the same page, and one of TV's best villains in recent memory (R.I.P. Aunt Kate) got her comeuppance. It was hard not to be hopeful for what Season 2 would have in store.

Ladies and guys, Season 2 is KIND OF AMAZING so far. Honestly, wow. I used to describe this show in measured terms... "Pretty solid for MTV." "A good summer diversion." "Aesthetically pleasing locker room scenes." But after its two-part season premiere of "Omega" & "Shape Shifted," I'm pretty sure Teen Wolf is now one of my favorite shows on television and something I might even describe as "must-watch." Who knew? There are a couple of reasons for this: Unlike a lot of other TV shows, Teen Wolf did not scale back or reset after its huge Season 1 climax. Nope, Season 2 has so far just maintained that kind of breakneck action while ALSO introducing brand new elements and characters. It's like this show spent the summer getting way buff and came back to school with a new haircut and an "I don't give an F" confidence. This show is CRAZY now. The admittedly tired werewolf mythology has taken a dramatic left-turn into Batsh*tville and basically every single new element is ingenius. The only thing I can compare this Season premiere to might infuriate TVD fans, but still: Remember when Season 2 of The Vampire Diaries did not slow down after its amazing S1 finale? That's what's happening here and it's AWESOME."
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » fre jul 20, 2012 20:44

Hm, MTV gör mig tveksam. Men, men... Varför inte ge en chans ändå? Tar ner den så får vi se när jag hinner se den. (Just nu ser jag första säsongerna av Justified och Once upon a Time så hinner nog inte klämma in en ny serie nu. Särskilt inte då Project Runway 10 startat!! :))
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » fre jul 20, 2012 20:54

Åhhhhhhhhhhhhhh PR!!!!!!! Glömt att det börjat igen, hurra! MTV har förvånat mig med både Awkward och Teen Wolf. Oväntat bra!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tam » tis jul 24, 2012 15:05

Sett på Teen Wolf nu. Spännande!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » tis jul 24, 2012 18:35

Tror jag ska se Teen Wolf 1.01 senare ikväll så får vi se vad jag tycker...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » tis jul 24, 2012 20:00

S2 har blivit bättre och bättre!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav lilith » tis jul 24, 2012 20:59

Jag kan också rekommendera Teen Wolf. Spännande, roligt och charmigt. Gillar det!

Karaktären Stiles påminde mig om någon! Kollade om han var släkt med någon, men det verkar inte så. Men så kom jag på det! Adam Brodys karaktär i The OC. Inte så att de är utseendemässigt så lika egentligen, men hela karaktären.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » tis jul 24, 2012 21:12

Teen Wolf 1.01: Jag är positivt överraskad! Visst, lite "ungdomsplastig", men gillar redan nu huvudrollskillen och hans bästa kompis. Tycker han som spelar Derek(?) känns ganska träig dock så hoppas han blir bättre. Nice att varulvsjägaren var tjejens pappa.

lilith: Hur många avsnitt har du sett?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » ons jul 25, 2012 9:22

Jag gillade Stiles och Lydia mest av alla direkt, allra mest Stiles! Och tycker huvudrollerna är söta och tonårigt irriterande på ett bra men ibland sjukt störigt sätt. Håller med om att Derek är lite träig - känns som att han kollat för mkt på Twilight...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » ons jul 25, 2012 9:44

Ngt jag tycker var oväntat - åldern på skådisarna (ingen spoiler pga nämner bara såna som var med i första avsnittet): väntat att Scott och Stiles är födda 91 o Jackson 88, MEN mer oväntat: Derek är född 87! Och Allison 85! Trodde Derek var mkt äldre o Allison mkt yngre.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » ons jul 25, 2012 9:58

Hahahahahaha ang Dereks träighet fortsatte jag med IMDB:andet och hittade följande under trivia:

He was one of the final two being considered for the role of "Edward Cullen" in the film "Twilight", but lost out to Rob Pattinson.

Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav lilith » ons jul 25, 2012 10:16

AKS: Har sett alla sända avsnitt, i tre sittningar. Fick direkt lite abstinens när vi var ikapp.

Derek är trevligt eye-candy, tycker jag. Skådespelaren är yngre än jag trodde!
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav AKS » ons jul 25, 2012 10:31

Spuffy skrev:Hahahahahaha ang Dereks träighet fortsatte jag med IMDB:andet och hittade följande under trivia:

He was one of the final two being considered for the role of "Edward Cullen" in the film "Twilight", but lost out to Rob Pattinson.




Bwah! Good call!

Ja, Stiles är helt klart min favorit efter två sedda avsnitt (redan efter första faktiskt). Tycker redan serien är oväntat bra, som sagt, så ser väldigt mycket fram emot S2.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Glorificus » tor jul 26, 2012 0:00

Spuffy skrev:HeY och Glory och alla andra också för den delen: Teen Wolf!

Hihi, kom precis in här för att se om någon av er sett Teen Wolf. Jag har hört så mycket bra om den på annat håll, mycket i samband med ComicCon, så nu har jag precis sett 1x01-02. :D Har allvarlig The Vampire Diaries-abstinens och var ute efter något liknande. Såg några avsnitt av The Secret Circle först och blev väldigt oimponerad av den serien (även om jag har hört att den blir bättre i andra halvan av säsongen) (och vad är det med Gale Harold, kunde han inte ha gjort sin roll i TSC mer Brian Kinneyig?! Zzz...).

Jag hade fått för mig att Teen Wolf också var en CW-serie, så jag blev väldigt glatt överraskad när jag såg MTV-loggan i piloten! De är ju inte lika begränsade och har lite mer edge på sina serier (även om jag har blivit besatt av TVD). Kan tänka mig att det är positivt med de korta MTV-säsongerna också, så det inte blir några filler-avsnitt.

Vissa delar av 1x01-02 var riktigt dåliga; Scott har varit frustrerande korkad ibland och vissa scener är helt ologiska, som när Allison följde efter Scott in i killarnas omklädningsrum och smög omkring rädd där i mörkret, öh... och om jag var Allison skulle jag nog få väldigt starka psykopatvibbar av Scotts beteende! Men överlag tycker jag det har börjat bra och jag har definitivt fastnat efter två avsnitt. Gillar framför allt Stiles och Derek (trots att han mest stått och stirrat på folk än så länge), och Jackson har bra potential! Ooh, och lacrosse-tränaren är hysteriskt bra..! Hoppas verkligen att tjejerna blir bättre, nu är de bara tjejigt tjejiga. Om resten av serien är så bra som det sägs så ska det bli riiiktigt kul att maratonse den! 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav HeY » tor jul 26, 2012 22:50

Har precis sett ikapp Fringe och kände att jag ville ta tag i något nytt nu. Har faktiskt funderat på Teen Wolf eftersom jag hört mycket bra om den ett bra tag nu. Era fina ord gjorde mig bara mer nyfiken! Ska försöka se piloten ikväll.

MTV har ju imponerat en hel del det senaste. Framför allt med Awkward som är :lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor aug 02, 2012 20:17

Ja, jo, jag har tjatat om det förr, men... JASTIFAJD!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor aug 02, 2012 21:36

Det passar att dricka vin när man kollar på Black Books
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » tor aug 02, 2012 21:47

Och bourbon när man kollar på JASTIFAJD!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tor aug 02, 2012 22:19

true that
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Inläggav caffeineaddict » tor aug 02, 2012 23:13

Alltså, alla ni som inte har sett Justified men som brukar lita på mig seriemässigt: gör det. Just nu tittar jag på en scen involverande tre karaktärer som gissningsvis bara är med i det här avsnittet. Men alla tre dessa karaktärer har givits dialog och drag som gör dem unika, minnesvärda. Detta är vad Justified gör gång på gång. alla dessa serier oavsett CSI eller sjukhus-serier där veckans karaktär är antingen klyscha eller enbart plotpoint... JASTIFAJD gör aldrig det. Karaktär före plot, konstant. Det här är inte ens ett av de bättre avsnitten och det kommer ändå vara minnesvärt. So There.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » sön aug 05, 2012 18:04

Är det nån som sett Third Watch?
Är det värt att se?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Rombat » mån aug 06, 2012 1:04

Åtta avsnitt in och Kalle hade rätt. Väldigt rätt.

JASTIFAJD!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav caffeineaddict » mån aug 06, 2012 1:08

Mohah! De orden tar jag åt mig av, det hör man inte alltför ofta. :)

JASTIFAJD! Jag såg hela andra säsongen på strax över ett dygn häromdagarna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån aug 06, 2012 2:04

Eftersom Fredrik har tjatat i ett år kanske man ska se det dära Justifiied.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron