Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Matt » sön apr 22, 2012 20:45

Don't Trust the B in apartment 23 då?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav caffeineaddict » mån apr 23, 2012 12:22

Veep 1.01

Precis som man trodde det skulle vara, och därmed underbart. Gillar man In the Loop / The Thick of It så gillar man detta. Ända förlusten är dialekterna och naturligtvis Peter Capaldi, men Anna Chlumsky är tillbaka i sin In the Loop-roll, Tony Hale är med och så har vi såklart äntligen Julia Louis-Dreyfus i en riktigt bra roll igen.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » mån apr 23, 2012 22:28

Matt skrev:Don't Trust the B in apartment 23 då?


Roligt. Lättsamt. Van der Beek!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » mån apr 23, 2012 23:57

Tinwiel skrev:
Matt skrev:Girls verkar bra.


Girls första avsnitt var extremt pinsamt med skämsiga karaktärer. Men ja, det kan ju bli bättre... jag ger det några avsnitt till...


Jag gillar Girls. Det är meningen att det ska vara pinsamt.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tam » tis maj 01, 2012 1:27

Veep
Andra avsnittet var bättre än första.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav caffeineaddict » ons maj 09, 2012 21:50

Har sett en halv säsong Justified och måste säga att jag gillar skarpt. Vid första anblick kan den tyckas vara en case-of-the-week, men varenda avsnitt har haft det gemensamt att nästan ingen vikt läggs på själva crime-ploten utan de alla veka standardhistorier. Men det verkar nästan vara poängen (hur många criminal masterminds kan det finnas i en hillbilly town liksom) för all vikt läggs på karaktärsarbete och dialogen. Och där är serien top notch.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » ons maj 09, 2012 23:06

caffeineaddict skrev:Har sett en halv säsong Justified och måste säga att jag gillar skarpt. Vid första anblick kan den tyckas vara en case-of-the-week, men varenda avsnitt har haft det gemensamt att nästan ingen vikt läggs på själva crime-ploten utan de alla veka standardhistorier. Men det verkar nästan vara poängen (hur många criminal masterminds kan det finnas i en hillbilly town liksom) för all vikt läggs på karaktärsarbete och dialogen. Och där är serien top notch.


Jag gillade ju inte Justified från början. Trodde det bara vara Mr Olyphantasctic som skulle visa upp sig. Men nu är det den första serien jag ser i veckan. Mest för Ava då. Men kaffehuvudet har ändå en poäng. Och det är alltid kul att se porträtt av vitt skräp

Bild
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » fre maj 11, 2012 0:01

Har sett 1x02-04 av Girls idag och måste säga att jag gillar det verkligen. Fann första avsnittet lite segt men kände inte alls det i de tre andra. Pinsamt men på ett mycket roligt sätt! Och det kommer från någon som inte brukar gilla när det blir för pinsamt.
När den 22åriga oskulden berättade att hon var oskuld och bruden (okej, bara lärt mig Hannahs namn hittills, men bruden hon bor med) jämförde det med när hon körde över en hundvalp med sin bil innan hon hade körkort dog jag. :D

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör maj 12, 2012 0:48

Community 3x19:
Riktigt bra avsnitt idag, har varit några nu det senaste som varit hög klass, efter en ganska lång period med so-so-avsnitt tycker jag.
Och dessutom har de fått förnyat! :extas:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav caffeineaddict » lör maj 12, 2012 2:27

gaspode skrev:Och dessutom har de fått förnyat! :extas:


Say what?! :eek: :extas:


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör maj 12, 2012 10:39

Yay!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör maj 12, 2012 12:29

caffeineaddict skrev:
gaspode skrev:Och dessutom har de fått förnyat! :extas:


Say what?! :eek: :extas:


Förkortad säsong dock. Men bättre än inget! Parks & Rec och 30 Rock blev också förnyade! Parks för 22 avsnitt och 30 Rock för 13 sista avsnitt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör maj 12, 2012 12:31

Kul att 30 Rock får 13 avsnitt till också och även om jag tycker den håller än så är det bra att den slutar innan det går fel (som med The Office där jag iofs inte har sett den senaste/pågående säsongen).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » lör maj 12, 2012 13:02

Jag gav upp i mitten av senaste Office säsongen. Tänkte väl ta upp det igen eftersom jag har en tendens att vilja följa serier jag gillat till det bittra slutet. Och visst, den har väl fortfarande några skratt i sig men det är verkligen inte samma serie. Och Steve Carels uppföljare, Andy, var verkligen inte en passande ersättare. Jag förstår inte varför de anlitade (fantastiska!) James Spader för att sedan knappt låta honom interagera med gänget. Varför lät de honom inte bara ta över som regional manager? Varför skulle han ta över Kathy Bates jobb, och därav distansera honom så från gänget? Makes no sense to me.

Påtala om Kathy Bates så har NBCs näst mest sedda drama, Harry's Law, blivit nedlagt. Än en gång blir jag David E. Kelley lös. Fan! Men med NBCs fantastiskt framgångsrika lineup är det ju inte konstigt att de dumpar en serie med drygt 10 miljoner tittare. Det har de ju råd med. Vad är 20 miljoner ögon... när de tillhör värdelösa femtioplussare?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » lör maj 19, 2012 17:37

Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » tor maj 24, 2012 22:34

Tinwiel skrev:
Matt skrev:Girls verkar bra.


Girls första avsnitt var extremt pinsamt med skämsiga karaktärer. Men ja, det kan ju bli bättre... jag ger det några avsnitt till...


Har precis sett de tre första avsnitten av Girls S1 på raken och jag tyckte inte alls att det var pinsamt. Alltså, en del saker var ju det för karaktärerna, men det var inget som jag själv stördes av eller ens tänkte mer på ö.h.t.. Jag tycker att serien hittills är riktigt bra! Jag är positivt överraskad och det är kul att ha en så lättittad serie att se. En halvtimme kvalitativ underhållning rakt av. Jag är för.

Och Lena Dunham! Vilken renässanskvinna. Skriver, regisserar och spelar huvudrollen. Me oh my!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tor maj 24, 2012 23:40



Uppföljning av slaget "we laugh so we don't cry": NBC skickar ut färdiga svar till cast-medlemmarna på alla de här "jobbiga" frågorna de kommer få om Harmons avskedande

Som så många har sagt redan: hoppas de använder svaren, men läser de stelt som om de vore del av ett hostage drama.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre maj 25, 2012 22:51

caffeineaddict skrev:


Uppföljning av slaget "we laugh so we don't cry": NBC skickar ut färdiga svar till cast-medlemmarna på alla de här "jobbiga" frågorna de kommer få om Harmons avskedande

Som så många har sagt redan: hoppas de använder svaren, men läser de stelt som om de vore del av ett hostage drama.


Alltså, Harmon gör rolig serie. Men han har uppenbarligen varit mycket svår att jobba med, både sett från NBC och det som ryktats bakom scenerna. Visst är hans avsked fult, men det känns som om det krävs ganska mycket för att bli sparkad av NBC. De har ju inte direkt rykte för att inte vara tålmodiga. Jag tycker det är tråkigt som det blev, men är faktiskt lite trött på Harmons martyrspelande.

Jag är nyfiken på hur säsong 4 kommer se ut. De nya showrunnarna jobbade på Happy Endings tidigare. Happy Endings är också en sjukt kul och utflippad serie. Så jag tror inte på någon kvalitativ nedgång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » fre maj 25, 2012 23:16

Alltså, det är inte NBC utan Sony som gör det här. NBC är inte produktionsbolaget och köper bara in serien — vilket bestämmer ifall det blir en fortsättning eller inte så visst, viss makt har de men avskedet kom efter att de fått en säsong så det var inte någon förhandlingsdel vad jag vet.

Inget i Guarascio & Ports resume — speciellt som manusförfattare — kommer i närheten av den typ av humor som Community levererar. Det verkar ju som om att de komemr ha kvar en del av manusförfattarna som inte är Dan Harmon, men om showrunnerna inte förstår sig på humorn...

edit: oh herre gud, finns det någon människa kvar som Chevy Chase inte har bråkat med? Det är nöjesvärldens svar på bar mitzva ffs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » ons jun 06, 2012 10:00

Efter första säsongen av Justified (och tre sista avsnitten på raken här på morgonen): herregud! Skulle man beskriva handlingen skulle den inte låta mycket för världen. Men dialogen, karaktärerna, skådespelararbetet... så många scener i den här serien skulle lätt kunna vara dussinscener från vilken CSI-spinoff som helst (hämta in en misstänkt, förhör på polisstationen, gisslan-situationer, mexican standoffs med veckans "skurk"...) men nio av tio gånger gör serien något särskilt och unikt av det. De hittar en vinkling, en quirk i dialogen, en karaktärisering som gör "veckans skurk" så mycket intressantare än vad sådana karaktärer vanligtvis är...

Och dessutom lämnar de ju "veckans handling" bakom sig ju längre säsongen pågår och går över mer och mer till arc. Olyphant hittar precis rätt ton här, jag behöver knappast förklara för någon som sett ett Shield-avsnitt precis hur bra Walton Goggins här och western-troperna vrids, vänds och används på ett underbart sätt. Det är en fantastiskt skriven serie, och vad många kanske missar vid första anblick är att det ofta är en VÄLDIGT rolig serie (Spartacus-ögonblicket i säsongsavslutningen, herregud...).

Kul att man har två säsonger framför sig som sägs vara lika bra som den första.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » ons jun 06, 2012 13:57

Så långt som guilty pleasures går så måste jag verkligen peka ut Pretty Little Liars som en av mina absoluta favoriter. Säsong 3 började igår och första avsnittet påminde mig om både hur spännande, rolig och snygg serien ofta kan vara. Ett guilty pleasure i sin renaste form! Inte kan jag se ut annat än så här :oops: när jag säger detta, men: jag är verkligen löjligt förtjust Pretty Little Liars!

Tips på sommarserie med andra ord. Och om mitt minne inte sviker skulle jag vilja ranka säsong 1 lägst. Framför allt första halvan. Det är alltså en serie som jag tycker bara har växt.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tis jun 12, 2012 21:35

Ät det ingen mer som tycker Episodes är helt jävla briljant?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tomas » ons jun 13, 2012 0:31

Matt skrev:Ät det ingen mer som tycker Episodes är helt jävla briljant?

Rätt rolig är den.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav A bear » sön jun 17, 2012 11:48

Dallas 15.01

Ja, ja, jag vet. Men alltså, signaturen... och Southfork... och JR MOTHERFUCKING EWING är tillbaka på min TV och det är enorma mängder kontinuitetsporr. Sen återstår att se vad de vill göra med storyn när de väl kommit över "Dallas är tillbaka!"-öppningen, om det här blir ett Luck-artat drama med politiska övertoner eller bara en överstyrd såpopera, men just nu är jag mest glad över att TV-historiens mest ikoniske magnificent bastard är tillbaka igen och redan i första avsnittet råblåser både sin bror, sin brorson och sin egen son utan att ens lämna vårdhemmet.

Pa-pa, pa-pa, pa-paaa-pa-pa-paaa-pa...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav adolvsson » sön jun 17, 2012 12:33

Såg de två första avsnitten av nya Dallas igår och, tja, jag har svårt att se det bli eller fortsätta vara något annat än en överstyrd såpopera (även om politik ser ut att komma spela större roll än vad jag minns det gjorde förr i serien) men nostalgifaktor eller ej, det där var oväntat underhållande. Skit samma att det är en bra bit från dagens bästa dramer, det kommer vara värt att lägga tre kvart i veckan på nya intriger i Texas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Nattlinnen » sön jun 17, 2012 18:27

Sisådär 15 år för sent så har jag börjat titta på Daria. Jag är rätt så nöjd.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav AKS » mån jun 18, 2012 21:21

Har nu sett hela första säsongen av Girls och jag gillar den rejält! Den har nåt avsnitt här eller där som trampar vatten, men överlag en mycket underhållande dramakomedi. Läser nyss en hundra mil lång intervju med Lena Dunham och Jenni Konner(sp?) och de nämnde att Robyns "Dancing on My Own" hade laddats ned "a billion times" efter att den var med i serien. Jag kan förstå det för den användes på ett väldigt bra sätt där i början av säsongen.

Kommer definitivt att se säsong 2!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Nattlinnen » mån jun 18, 2012 23:25

AKS skrev:Har nu sett hela första säsongen av Girls och jag gillar den rejält! Den har nåt avsnitt här eller där som trampar vatten, men överlag en mycket underhållande dramakomedi. Läser nyss en hundra mil lång intervju med Lena Dunham och Jenni Konner(sp?) och de nämnde att Robyns "Dancing on My Own" hade laddats ned "a billion times" efter att den var med i serien. Jag kan förstå det för den användes på ett väldigt bra sätt där i början av säsongen.

Kommer definitivt att se säsong 2!

Ja, det är en mycket bra serie. Eller ja, tycker inte så mycket om den när jag inte ser den (mest pga 30 min istället för 45 min) men när jag väl ser ett avsnitt älskar jag den. Inte sett sista avsnittet (istället tittat på en och halv säsong Daria) men ja, säsong två, längtar.
Nattlinnen
Minion
 
Inlägg: 243
Blev medlem: 01 dec 2011

Inläggav Matt » mån jun 25, 2012 21:02

Börjar kolla på Longmire
En serie som inleder med Steve Earles Trancendantal Blues kan inte vara dålig.
Plus Starbuck
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Rombat » ons jul 04, 2012 13:45

Channel 4 vill veta vilka av deras komediserier som är era top 3.

För mig blev det Green Wing, Black Book och The IT-Crowd. Men Spaced och Brass Eye tar emot att inte ha med.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron