Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » fre mar 09, 2012 0:00

:D hahaha, fantastiskt :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tam » fre mar 09, 2012 0:09

Matt skrev:Ni kommer inte tro mig!

Det här är jävligt pinsamt, jag var aspackad och gjorde verkligen ett fån av mig själv. Egentligen borde jag aldrig berätta det här för någon.
Men på Buffyforum kan man väl berätta vad som helst?

Jag var jättefull. Jag hade promenerat hela dagen i strålande solsken från Earls Court till Camden Town. Det borde kanske ta två timmar men det tog sex då jag stannat på många trevliga pubar för att fylla på vätskebalansen. Väl i Camden spenderade jag kvällen på Brewdogs bar.

På vägen hem åkte jag fel med tunnelbanan och när jag blivit tvungen att vända och gå tillbaka genom en av alla långa korridorer mötte jag en strålande vacker tjej med de mest fantastiska ögon. Jag kände verkligen igen henne och hälsade glatt.

- Hi!
Hon hälsade lika glatt tillbaka med den mest charmerande engelska dialekten.
- Hello!
När hon passerat mig förstod jag vem hon var och utbrast
- I love you!
Hon vände sig om och såg något misstroget på mig, men hon log. Jag ville få fram något mer men i min fylla och totala förvirring fick jag bara fram samma sak igen.
- I love you!
Det blev tyst.
- You're her! sa jag. I love you!
- Ok?
- You're her, aren't you? Oh my god. You're her!
- Who do you think I am?
- You're her! I love you!
- Ok? Hon stod kvar fastän jag var uppenbart packad och creepy måste hon blivit lite smickrad av att bli igenkänd.
- You are so great. I love you! Mitt ordförråd svek mig verkligen. Jag hade hamnat i repeat.
- I don't know who you think I am.
- But, you're her! From that tv-series. Misfits! You're Alisha! I love you!
- Well, I am her.
- This is amazing. I love that show! I fucking love you!
- Well, thank you.

Jag förstod att jag måste ha verkat helt galen. Jag skämdes och ville sjunka genom betonggolvet. Jag lämnade "Alisha" efter att ha önskat henne en trevlig kväll och ännu en gång talat om för henne att jag älskade henne.

Bild

Hahahaha! :lovebunnier:
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav AKS » fre mar 09, 2012 0:18

Awesome!! Så roligt!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » fre mar 09, 2012 0:22

:eek: :D Woooooohh vad kul!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav eynosh » fre mar 09, 2012 0:30

Matt :lovebunnier:
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav The Fucking Easterbunny » fre mar 09, 2012 1:17

Matt, you could have banged Alisha
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Inläggav adolvsson » fre mar 09, 2012 2:42

Underbart, Matt, och jag älskar dig.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav herdware » fre mar 09, 2012 10:10

:D
Serenity through solemnity.
Användarvisningsbild
herdware
Watcher
 
Inlägg: 7180
Blev medlem: 07 nov 2006
Ort: Det egentliga Småland

Inläggav Tomas » fre mar 09, 2012 21:48

He he
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Nyx » fre mar 09, 2012 22:53

:D :extas: :D Underbart Matt!

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » lör mar 10, 2012 21:44

This Is England '88

Oj, oj, oj, så bra den börjar denna miniserie! Men jag är inte förvånad att jag tycker det för jag har ju älskat TIE sanslöst från första gången jag såg filmen. Han klarar så bra av att på ett realistiskt sätt blanda djupaste avgrund med sanslöst roliga scener, herr Meadows.

:lovebunnier: :lovebunnier:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » sön mar 11, 2012 11:55

Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » mån mar 12, 2012 12:50

Jag är nyfiken, tittar någon här på The Good Wife? Jag bestämde mig för att se ikapp serien före jul och jag kände mig till och börja med skeptisk på konceptet men all kritisk hyllning (och Emmys och Globes) gjorde mig verkligen nyfiken på serien. Jag måste verkligen säga att det är en av de serier jag tycker bäst om just nu. Otroligt välskriver, fantastiska rollprestationer, dynamiska karaktärer, intressanta fall men samtidigt mer än de typiska CotW avsnitten. Serien känns ofta utmanande och minnesväckande, och jag rekommenderar den verkligen starkt - framför allt till er som ofta brukar tycka om advokatserier. Den här (och Harry's Law, såklart) är bäst i genre just nu!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » mån mar 12, 2012 18:06

Jag såg några avsnitt på första säsongen men tyckte att den var alldeles för tråkig. :( Den kanske blev bättre sen dock... ?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » tis mar 13, 2012 0:08

Jag tyckte iofs att den började helt okej, men ja, den blev definitivt bättre och bättre. Jag förstår varför Julianna Margulies (och fantastiska Archie Panjabi) vann sina statyetter!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » sön mar 18, 2012 22:00

Finfint Cougar Town den här veckan, jag älskar Sarah Chalke lite, och det var kul att Ted fick vara med igen!
Scrubs-gagen på slutet var rätt kul den med :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Glorificus » tis mar 20, 2012 22:49

Jag håller på att maraton-se två serier nu i dagarna (d.v.s. veckorna eftersom det finns några säsonger), Fringe och Pretty Little Liars. Båda har gett mig "varför har jag inte tagit tag i att se de här förut, det är ju precis såna serier som jag gillar!"-känsla. Galna vetenskapsmän och tonårsintriger med hög kvalitet på produktionerna.

HeY följer kanske PLL? Jag har bara sett halva första säsongen än så länge men är helt fast. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav sfinx » ons mar 21, 2012 13:06

Moffat är irriterad på Elementary. http://www.bbc.co.uk/newsbeat/17453924
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » ons mar 21, 2012 18:05

Glorificus skrev:Jag håller på att maraton-se två serier nu i dagarna (d.v.s. veckorna eftersom det finns några säsonger), Fringe och Pretty Little Liars. Båda har gett mig "varför har jag inte tagit tag i att se de här förut, det är ju precis såna serier som jag gillar!"-känsla. Galna vetenskapsmän och tonårsintriger med hög kvalitet på produktionerna.

HeY följer kanske PLL? Jag har bara sett halva första säsongen än så länge men är helt fast. 8)


Haha, you know me too well ;)

Fringe har jag liggandes på datorn dock, inte tagit tag i ännu. Men om PLL kan jag säga att säsong 2 hasn't disappointed! Ska se finalen 24-25 ikväll har jag tänkt, och hoppas på stoooor final! Jag gillar hur PLL blir mer och mer twisted. Fett skumt känns det dock att Bianca Lawson spelar 16-17 i serien, that girl does NOT fucking age. Om inte annat ser hon yngre ut nu än som Kendra. SMG skulle inte kunna spela 16 nu, inte Charisma, inte Alyson, inte Eliza... inte ens Amy. Inte ens Michelle blir anställd som tonåring längre (väl? I Gossip Girl är hon ju 20+). Jag undrar vems blod hon drack för att stanna upp i åldrandet?

Jag har tänkt kolla in MTVs nya hit I just Want My Pants Back också. Awkward var ju en riktig hit, så jag hoppas på en här också - verkligen ganska rolig från previews iaf. Kanske något även för dig Glory ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » ons mar 21, 2012 23:35

HeY skrev:Jag har tänkt kolla in MTVs nya hit I just Want My Pants Back också. Awkward var ju en riktig hit, så jag hoppas på en här också - verkligen ganska rolig från previews iaf. Kanske något även för dig Glory ;)

Ah, tack för tipset, jag gillade verkligen Awkward så den där verkar också lovande. 8)

Jag väntar hela tiden på att Bianca Lawson ska börja prata som Kendra. ;) En kompis har talat väldigt hyllande om PLL s2, hon ville egentligen att jag skulle se ikapp båda säsongerna innan veckans säsongsfinal, men såå mycket hinner jag inte på en helg. Nu har jag fått veta varför jag känner igen Chad Lowe så mycket också (pappan som är collegelärare), det är ju Rob Lowes brorsa! Så i senaste avsnittet jag såg var det väldigt distraherande att hela tiden notera hur galet lika de är, alla gester och sättet de pratar på, osv. :) Ska se några avsnitt till nu...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav caffeineaddict » mån apr 02, 2012 16:10

The Newsroom ser ut PRECIS som vad man har väntat sig.

M.a.o. väldigt Sorkin och att döma av detta gissningsvis väldigt bra. För oss som gillar Sorkin. Jag antar att det inte finns så mycket anledning för er icke-Sorkins att bry sig åt vare sig ena eller andra hållet. Det är liksom inget som är nytt här förutom ett "fuck" för den som sett... de tre tidigare serierna.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 02, 2012 16:13

caffeineaddict skrev:The Newsroom ser ut PRECIS som vad man har väntat sig.

M.a.o. väldigt Sorkin och att döma av detta gissningsvis väldigt bra. För oss som gillar Sorkin. Jag antar att det inte finns så mycket anledning för er icke-Sorkins att bry sig åt vare sig ena eller andra hållet. Det är liksom inget som är nytt här förutom ett "fuck" för den som sett... de tre tidigare serierna.

Att höra Sorkindialog, it made my body tingle.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » mån apr 02, 2012 16:35


The Veep-trailer, den börjar om några veckor så den kan säkert minska Sorkin-abstinensen lite.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » mån apr 02, 2012 19:10


Hähähähähähähähääääääääh.

*kåt*
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav Murnau » mån apr 02, 2012 20:05

noike skrev:Att höra Sorkindialog, it made my body tingle.

:drool: indeed!
Det kan komma prövningar här i livet när det är bra att ha en knäck att suga på, som tröst. - Paradis-Oskar
Användarvisningsbild
Murnau
Idolof
 
Inlägg: 5649
Blev medlem: 30 okt 2005

Inläggav Rombat » mån apr 02, 2012 23:09

caffeineaddict skrev:The Newsroom ser ut PRECIS som vad man har väntat sig.

M.a.o. väldigt Sorkin och att döma av detta gissningsvis väldigt bra. För oss som gillar Sorkin. Jag antar att det inte finns så mycket anledning för er icke-Sorkins att bry sig åt vare sig ena eller andra hållet. Det är liksom inget som är nytt här förutom ett "fuck" för den som sett... de tre tidigare serierna.

Jag ramlade ihop och dog lite av lycka.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav LWes » mån apr 16, 2012 20:24

Glorificus skrev:Jag håller på att maraton-se två serier nu i dagarna (d.v.s. veckorna eftersom det finns några säsonger), Fringe och Pretty Little Liars. Båda har gett mig "varför har jag inte tagit tag i att se de här förut, det är ju precis såna serier som jag gillar!"-känsla. Galna vetenskapsmän och tonårsintriger med hög kvalitet på produktionerna.

HeY följer kanske PLL? Jag har bara sett halva första säsongen än så länge men är helt fast. 8)


jag skulle nog vilja se Pretty Little Liars; är det spännande eller?
och Harry's Law vill jag också se.
och så många andra serier!!
får se vad det blir när jag och min flickvän är färdiga med Gilmore Girls och Desperate Housewives...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo
 
Inlägg: 3451
Blev medlem: 19 nov 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Ankh » ons apr 18, 2012 23:34

gaspode skrev:Finfint Cougar Town den här veckan, jag älskar Sarah Chalke lite, och det var kul att Ted fick vara med igen!
Scrubs-gagen på slutet var rätt kul den med :)


Asroligt! :)
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav Matt » sön apr 22, 2012 17:04

Girls verkar bra.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Tinwiel » sön apr 22, 2012 17:06

Matt skrev:Girls verkar bra.


Girls första avsnitt var extremt pinsamt med skämsiga karaktärer. Men ja, det kan ju bli bättre... jag ger det några avsnitt till...
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron