Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tinwiel » ons sep 28, 2011 16:28

Glorificus skrev:
Garim skrev:Terra Nova. Imponerad. Riktigt bra pilotavsnitt. I like. Och kommer att fortsätta att se.

Samma här. 8)


Oj, lät riktigt coolt på beskrivningen. Jag ska nog kolla någon dag också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » ons sep 28, 2011 22:23

noike skrev:Suburgatory som börjar visas idag i USA har Alan Tudyk som regular.

Alan! :lovebunny:
Det får man ju helt klart ge en chans.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » tor sep 29, 2011 18:49

gaspode skrev:
noike skrev:Suburgatory som börjar visas idag i USA har Alan Tudyk som regular.

Alan! :lovebunny:
Det får man ju helt klart ge en chans.

Den var rätt bra :)
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav Spuffy » tor sep 29, 2011 20:25

Jag gillade också Suburgatory.

Charlies Angels är dock så uselt att jag blir illamående av att titta på det. Det är verkligen vedervärdigt. Uuuuuurk.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav noike » tor sep 29, 2011 23:23

Suburgatory.
Har lite trovärdighetsproblem med pappan. Vem fan tycker att det är en bra idé att panikflytta till ett sådant ställe? Men att prata genom passiv-aggresiva referensböcker? <3
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » tor sep 29, 2011 23:33

The Fades växte redan andra avsnittet och blev mörkare, villket är intressant eftersom det inte var så glättigt i första.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » fre sep 30, 2011 0:07

Person of Interest 1.01
Skapad och författad av Jonathan Nolan. Känns som en möjlig Human Target-ersättare fast tyvärr utan Jackie Earle Haley. James Caviezel i huvudroll, och det är inte lika lättsamt — givetvis — men ändå är det något som placerar det i samma genre för mig. Kan vara hela hjälpa folk-handlingen iofs.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » fre sep 30, 2011 2:26

The Fades. Bästa nya serien än så länge med rätt bra övertag. (spoiler avsnitt två) Är det meningen att man skulle tycka att Natalie var rätt söt trots allt...? En googling säger att hon är nordirländare. Hoppas hon pratar senare! (Den här postningen sponsras av Matt.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » fre sep 30, 2011 3:18

noike skrev:The Fades. Bästa nya serien än så länge med rätt bra övertag. (spoiler avsnitt två) Är det meningen att man skulle tycka att Natalie var rätt söt trots allt...? En googling säger att hon är nordirländare. Hoppas hon pratar senare! (Den här postningen sponsras av Matt.)

:) Natalie passar bra in i hur du tecknar. Hon är söt för att vara så död. Jag hoppade till flera gånger den här gången med, blängde lite på en kudde men lät bli. Hans kompis är märklig och folk fortsätter var udda, och det är kul att se Tom Ellis efter att ha sett honom i Miranda.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » fre sep 30, 2011 5:08

Terra nova 1.01
Fy, vad dåligt. Jag ger det ett eller två avsnittför att jag tycker om yngsta barnet och dinosaurerna.
Känns väldigt omodernt, det kommer att gå i evigheter.

Edit:
Såg vad Garim skrev nu. :)
Får se om jag håller med om ett par avsnitt. Jag vet ju hur det gick med Merlin.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » fre sep 30, 2011 7:07

Jag har The Fades 1-2 nedladdat, men har inte kommit mig för att se än. Nu blev jag ännu mer intresserad av serien!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » fre sep 30, 2011 23:55

Press Gang 2.11: Har varit riktigt engagerad i serien de senaste 7-8 avsnitten. Lynda och Spike är fantastiska!

Men NOOO! Lynda you stupid woman!

"I love you."
"I really care about you, Spike."
" I love you, Lynda."
"You're very important to me."

En av de mer smärtsamma dialoger jag lyssnat på på senare tid.


Plus, Dexter Fletcher = swoon.

:D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » fre sep 30, 2011 23:56

I once had a wife, then she met Dexter... nu sitter jag på kontoret och tittar på extended Ron Paul-intervjuer...


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » lör okt 01, 2011 0:31

caffeineaddict skrev:I once had a wife, then she met Dexter... nu sitter jag på kontoret och tittar på extended Ron Paul-intervjuer...


Du visste om honom innan detta dock. Så ärlig har jag i alla fall varit. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » lör okt 01, 2011 0:43

AKS skrev:
caffeineaddict skrev:I once had a wife, then she met Dexter... nu sitter jag på kontoret och tittar på extended Ron Paul-intervjuer...


Du visste om honom innan detta dock. Så ärlig har jag i alla fall varit. :D


No doubt. Ett råd till alla män, never bet against Dexter Fletcher. Your chances are less than optimal.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav brat » sön okt 02, 2011 14:48

AKS skrev:Press Gang 2.11: Har varit riktigt engagerad i serien de senaste 7-8 avsnitten. Lynda och Spike är fantastiska!

Men NOOO! Lynda you stupid woman!

"I love you."
"I really care about you, Spike."
" I love you, Lynda."
"You're very important to me."

En av de mer smärtsamma dialoger jag lyssnat på på senare tid.


Plus, Dexter Fletcher = swoon.

:D

Ååååh! Säsong 2 är min favorit. Hade jag inte kommit in i serien vid 204 just då handlingen börjar bli så engagerande så vet jag inte om jag hade blivit lika fast/besatt/imponerad. Älskar både Spike som lyckas vara så charmig fast jag egentligen inte vet varför och Lynda som är en sådan svår och annorlunda huvudperson men ändå lyckas charma mig totalt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » sön okt 02, 2011 14:54

Ja, S2 har hittills varit ganska överlägsen S1. Men även S1 hade sin charm. Hoppas dock att den inte blir mycket sämre kommande säsonger...?

Jag är förvånad över hur lite jag faktiskt kommer ihåg av serien som jag antar att jag såg runt 1990-1992 i Sverige. Gick ju ändå på högstadiet, men det enda jag kommer ihåg är de två huvudkaraktärerna (och att de var ett par) samt hur newsroom såg ut (+ att jag var "kär" i Dexter Fletcher). Vilket iofs har varit väldigt roligt nu eftersom det känns som en helt ny serie att se.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön okt 02, 2011 16:32

Ringer 1x03
Jag tycker serien är ganska underhållande, men SMG är absolut behållningen och jag skulle ljuga om jag sade att jag inte önskade bättre roll(er) för henne. Ett stort problem jag hade med detta avsnittet är dock: ?Bottoway? vill veta var Bridget är och spelar upp meddelandet hon lämnade till sponsorns telefon som bevis på att han vet att sponsorn vet att de har kontakt. Mitt problem är att i andra halvan av meddelandet sade hon typ "I need to stay here because people need Shiobhan to stay and I need to do this for her". Och hur svårt är det att ta reda på vem Shiobhan är och var hon bor egentligen? En datakunnig 12 åring hade hittat Bridget vid det här laget. Och jag köper inte att Bottoway inte lyssnade på andra halvan av meddelandet. De borde ha valt något annat sätt för att få reda på att de varit i kontakt, typ att Bridget ringer och Bottoway svarar och hotar... typ. Och hur dum är sponsorn som inte raderar röstmeddelandena? Är han korkad?

Nej, manusförfattarna får smarta upp sig lite om de vill ha ett lika komplicerat spindelnät som de verkar tro att de har. Ska dock bli intressant att se vad som hände angående avsnittets slut.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » mån okt 03, 2011 17:33

AKS skrev:Ja, S2 har hittills varit ganska överlägsen S1. Men även S1 hade sin charm. Hoppas dock att den inte blir mycket sämre kommande säsonger...?

Vi får väl se vad du tycker nu under omtitten. Säsong 3-5 är ju mycket kortare så även om de i min mening inte är lika bra som favoriten 2 så hinner jag inte heller reagera på att de skulle vara mycket sämre, och de innehåller ett par av mina toppavsnitt.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav AKS » mån okt 03, 2011 18:41

Ska bli spännande att se. Har sett 3.01 och det kändes som "business as usual" på ett bra sätt. Men synd som sagt att de kortade ner säsongerna...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån okt 03, 2011 19:09

Idag finns det nytt avsnitt How to make it in america
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sfinx » tis okt 04, 2011 16:09

"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav A bear » tis okt 04, 2011 19:35

Homeland 1.01.

Claire Danes, Mandy Patinkin, Morena Baccarin och han som spelade Billings i The Shield jagar terrorister. Välgjort och välproducerat än så länge, men handlingen och karaktärerna känns lite spionfilm 1A - det blir svårt att se hur de ska kunna hålla igång detta utan att göra 24 av det. Men jag gillar att de, i The Shield-anda, etablerar direkt i första avsnittet vem som står på vilken sida och var de kommer ifrån.Jag ger det något avsnitt till, minst.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav sfinx » ons okt 05, 2011 16:15

En liten kom ihåg för mig själv.
Friday 21st October at 9pm on Channel 4. The Assassin.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sfinx » lör okt 08, 2011 3:08

Amerikan horror story. 1.01
Det är lite obehagligt just nu så jag skriver här.
På sätt och vis klassiskt men med en Kingdomkänsla. Nästa avsnitt ses under dagligare tider.

Edit:
Folk som varit inblandade i Glee, och Nip/tuck har skapat och skrivit. Det förklarar det scizofrena.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » lör okt 08, 2011 3:32

sfinx skrev:Amerikan horror story. 1.01
Det är lite obehagligt just nu så jag skriver här.
På sätt och vis klassiskt men med en Kingdomkänsla. Nästa avsnitt ses under dagligare tider.

Edit:
Folk som varit inblandade i Glee, och Nip/tuck har skapat och skrivit. Det förklarar det scizofrena.

Jag har inte sett mest för att jag inte kommer över att de skaffar en bra skådespelerska som Connie Britton och parar ihop henne med Dylan McDermott — han får Kristina Lugn att vara livfull.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav sfinx » lör okt 08, 2011 3:50

noike skrev:
sfinx skrev:Amerikan horror story. 1.01
Det är lite obehagligt just nu så jag skriver här.
På sätt och vis klassiskt men med en Kingdomkänsla. Nästa avsnitt ses under dagligare tider.

Edit:
Folk som varit inblandade i Glee, och Nip/tuck har skapat och skrivit. Det förklarar det scizofrena.

Jag har inte sett mest för att jag inte kommer över att de skaffar en bra skådespelerska som Connie Britton och parar ihop henne med Dylan McDermott — han får Kristina Lugn att vara livfull.

Hon är bättre än honom, fast han är bättre normalt, det verkar liksom som om han inte har något val.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav sjostrand » lör okt 08, 2011 4:17

sfinx skrev:
noike skrev:
sfinx skrev:Amerikan horror story. 1.01
Det är lite obehagligt just nu så jag skriver här.
På sätt och vis klassiskt men med en Kingdomkänsla. Nästa avsnitt ses under dagligare tider.

Edit:
Folk som varit inblandade i Glee, och Nip/tuck har skapat och skrivit. Det förklarar det scizofrena.

Jag har inte sett mest för att jag inte kommer över att de skaffar en bra skådespelerska som Connie Britton och parar ihop henne med Dylan McDermott — han får Kristina Lugn att vara livfull.

Hon är bättre än honom, fast han är bättre normalt, det verkar liksom som om han inte har något val.

Jag tycker också att han verkar klara av att spela sin roll här. Karaktären är väl inte den mest livfulla i serien.

Jag gillade American Horror Story mycket. Bra skådisar, bra miljöer, läskig modern skräck, bra psykologiskt drama och bra presentation av många intressanta karaktärer. Men lite i läskigaste laget för att kollas på klockan 4 i sin ensamhet.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav adolvsson » lör okt 08, 2011 10:08

sfinx skrev:
noike skrev:
sfinx skrev:Amerikan horror story. 1.01
Det är lite obehagligt just nu så jag skriver här.
På sätt och vis klassiskt men med en Kingdomkänsla. Nästa avsnitt ses under dagligare tider.

Edit:
Folk som varit inblandade i Glee, och Nip/tuck har skapat och skrivit. Det förklarar det scizofrena.

Jag har inte sett mest för att jag inte kommer över att de skaffar en bra skådespelerska som Connie Britton och parar ihop henne med Dylan McDermott — han får Kristina Lugn att vara livfull.

Hon är bättre än honom, fast han är bättre normalt, det verkar liksom som om han inte har något val.

I och för sig gillar jag redan från början Dylan bättre än vad Nicklas gör, men jo, han är passar här. Jag var själv lite osäker först men han passar till rollen.

Och avsnittet var riktigt bra. Aningen, bara en ynka aning, för spretigt vid tillfällen, dock överlag spännande och ruggigt och mersmaksorsakande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » sön okt 09, 2011 3:04

Jag gillade också American Horror Story väldigt mycket. Har just nu lite svårt att se serien hålla mer än en säsong, men ja, man får väl se var de tänkt ta det. För övrigt finner jag det väldigt sorgligt att en fantastisk skådespelare som Frances Conroy blivit degraderad till små biroller, för att inte tala om att hon ska föreställa "det äckliga gamla hembiträdet" som han inte vet att han egentligen ligger med. Frances Conroy är vacker, och har en fantastisk bredd som skådespelare. Jag hoppas att hon ska få visa det igen; gärna i en annan serie.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron