Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor sep 01, 2011 16:09

A bear skrev:Men zombiesminkningen imponerar.


Bwah!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav noike » tor sep 01, 2011 17:31

a bear: gapsskratt. Persoinligen tror jag inte svenska folket är redo för sådan skräck.

Twenty Twelve. Bland annat med Jessica Hynes, Olivia Colman och Karl "Martin Dear/Twat" Theobald som olympiadplanerare i London. Daved Tennant är berättare på skottska.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav noike » tor sep 01, 2011 18:20

För att återgå lite till Callan.

Första scenen i första avsnittet och det är nog fullt möjligt något av det bästa i spionväg jag sett:

(Även om Alec Guinness i John Le Carré-miniserierna kommer bra jävla nära.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav eriked » mån sep 05, 2011 21:11

Tittar på avsnitt 4 av Lykke. En dansk dramakomedi. Bra stuff.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor sep 08, 2011 22:36

Nytt QI imorgon-kväll. Lördagsförmiddagen räddad.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » tor sep 08, 2011 23:17

Rombat skrev:Nytt QI imorgon-kväll. Lördagsförmiddagen räddad.

Eller eftersom det är brittiskt: fredagsnatten.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tomas » mån sep 12, 2011 1:21

noike skrev:
Rombat skrev:Nytt QI imorgon-kväll. Lördagsförmiddagen räddad.

Eller eftersom det är brittiskt: fredagsnatten.

Nice! Hade missat att det börjat.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Rombat » mån sep 12, 2011 5:16

Inget pang-avsnitt direkt, men trevligt som vanligt och det är kul att det dragit igång igen. Om de nu bara kunde ha med Sean Lock hela tiden hade saker och ting sett fantastiskt ut.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » mån sep 12, 2011 15:10

Rombat skrev:Inget pang-avsnitt direkt, men trevligt som vanligt och det är kul att det dragit igång igen. Om de nu bara kunde ha med Sean Lock hela tiden hade saker och ting sett fantastiskt ut.

One's mama to you! (Alan var för tyst.)
Senast redigerad av noike mån sep 12, 2011 18:15, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: jävla stavfel
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Rombat » mån sep 12, 2011 16:22

One's mama right back, good sir. :spacemonkey:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav A bear » ons sep 14, 2011 21:49

Ringer 1.01

Bara jag som får en känsla av enormt cheesy såpopera? Det mestadels usla skådespeleriet, den platta dialogen, den konstanta muzaken, den uppenbara bluescreenbåtturen, skurken som lika gärna kunde haft smal svart mustasch... Intressant idé, men gjort så enormt überseriöst och distanslöst att det blir skrattretande. SMG gör vad hon kan, men jag har väldigt svårt att tro att hon får en chans att visa att hon kan göra komedi och leverera välskriven dialog. Det kanske finns en bra serie häri någonstans, men då får de rycka upp sig rejält.

Men tydligen finns det en skådis i det som heter Tara Summers. Det var lite småkul.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav noike » ons sep 14, 2011 22:44

A bear skrev:Men tydligen finns det en skådis i det som heter Tara Summers.

And she is awesome. Kanske inte här för jag ahr inte sett piloten än.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav adolvsson » ons sep 14, 2011 23:15

noike skrev:
A bear skrev:Men tydligen finns det en skådis i det som heter Tara Summers.

And she is awesome. Kanske inte här för jag ahr inte sett piloten än.

+1
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav noike » ons sep 14, 2011 23:25

Nu har jag sett. Vilken jävla soppa. Egentligen bore jag använt ord som buljong men nej, av buljong gör man bra saker. Det tvivlar jag starkt går att göra här. Stackars Sarah och Tara och Nestor.

Det här är sättet vi som tittare får information och jag önskar att jag kunde säga att det inte var ett av de smidigaste exposition-scenerna i piloten.
— where's andrew?
— he's in london for business. and visiting juliet at boarding school.
— how long have you been married?
— five years now.

:roadkill:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HeY » tor sep 15, 2011 18:06

Både SMGs och ASHs nya serier mer eller mindre floppade i tittarsiffrorna. Drygt 2,8 miljoner för Ringer (som ju pinsamt nog gör den till en av CWs mest sedda serier om det håller uppe kommande veckor) och 6,3 milj för Free Agents. Har inte sett Free Agents ännu så vet inte om det var något att se, men uppenbarligen är det bara Hannigan som har haft tur i (amerikansk) TV sedan Buffy.

Jag är mest rädd för att de ska tröttna och sedan aldrig hitta (eller få göra) såna projekt de förtjänar. Iofs tyckte jag inte att Ringer var jättedåligt och kommer fortsätta titta, men jag skulle nog ljuga om jag sade att jag inte tittar mest för SMG. Tänk om hon kunde få typ en skön Showtime dramedi. Jag tror hon skulle rocka!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » tor sep 15, 2011 18:29

Free Agents är en remake dessutom på en brittisk serie — som jag inte har sett men med både Tony Head och Stephen Mangan bör jag kanske ge den en chans. Originalet alltså. Hank Azaria är ingen Stephen Mangan.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tam » tor sep 15, 2011 18:36

Free Agents UK är en fin liten serie.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav sfinx » tor sep 15, 2011 18:37

Noike: *Hostar? *Hostar?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav noike » tor sep 15, 2011 19:41

sfinx skrev:Noike: *Hostar? *Hostar?

Du kanske borde göra något åt det där, speciellt om det inte är säkert att du får sådan hostattacker.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Noam » fre sep 16, 2011 17:09

Ringer 1.01
Kunde dom inte kostat på sig ett par dagsljuslampor till båtscenen iaf?
Visst, jag kan acceptera green screen i piloten, men ett försök att få det att se ut som utomhus borde man väl kunna kräva?
Dru: I'm naming all the stars.
Spike: You can't see the stars, love, that's the ceiling. Also, it's day.
Dru: I can see them. But I've named them all the same thing, and there's terrible confusion.
Användarvisningsbild
Noam
Scooby
 
Inlägg: 833
Blev medlem: 26 sep 2004
Ort: Norrköping

Inläggav sfinx » fre sep 16, 2011 17:18

noike skrev:
sfinx skrev:Noike: *Hostar? *Hostar?

Du kanske borde göra något åt det där, speciellt om det inte är säkert att du får sådan hostattacker.

*nudge
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » mån sep 19, 2011 1:47

Noam skrev:Ringer 1.01
Kunde dom inte kostat på sig ett par dagsljuslampor till båtscenen iaf?
Visst, jag kan acceptera green screen i piloten, men ett försök att få det att se ut som utomhus borde man väl kunna kräva?


Serien försöker ju gå på en riktig Noir-känlsa, och jag har läst att båtscenen medvetet är gjord för att se ut så för att skapa en Hitchcock-esque känsla. Personligen gillar jag också när det ser riktigt ut dock.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » mån sep 19, 2011 4:12

HeY skrev:
Noam skrev:Ringer 1.01
Kunde dom inte kostat på sig ett par dagsljuslampor till båtscenen iaf?
Visst, jag kan acceptera green screen i piloten, men ett försök att få det att se ut som utomhus borde man väl kunna kräva?

Serien försöker ju gå på en riktig Noir-känlsa, och jag har läst att båtscenen medvetet är gjord för att se ut så för att skapa en Hitchcock-esque känsla. Personligen gillar jag också när det ser riktigt ut dock.

Oj. Jag förstår att de vill ha en noir-känsla — när du nämner det känns det rätt självklart att det är det de kämpar för att få fram även om jag inte fattade det alls när jag såg det — men snacka om totalmisslyckande. Inte bara manusmässigt men billigt betyder inte noir även om en del av dess konventioner kom till på grund av budgetbegränsningar. Skulle inte bli förvånad ifall cinematograf och produktionsdesigner kom från Days of Our Lives.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav AKS » mån sep 19, 2011 7:14

noike skrev:Skulle inte bli förvånad ifall cinematograf och produktionsdesigner kom från Days of Our Lives.


Ouch! Och där försvann det halvprocents intresse jag hade för serien. (Eller för att vara ärlig: tror inte ens jag hade ett uns intresse innan, men nu ligger intresset på minus.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån sep 19, 2011 13:32

AKS skrev:
noike skrev:Skulle inte bli förvånad ifall cinematograf och produktionsdesigner kom från Days of Our Lives.


Ouch! Och där försvann det halvprocents intresse jag hade för serien. (Eller för att vara ärlig: tror inte ens jag hade ett uns intresse innan, men nu ligger intresset på minus.)


Matt Roush hade en ganska ljummen recension av piloten (han kallar det b.la årets "guilty pleasure"), om det är lite positivt. Jag har för mig att du brukar gilla honom ;)
Mitt problem är att jag vill gilla så gärna att jag försöker intala mig att jag gör det, även om jag vet att jag t.ex gillade The Secret Circle piloten mycket (mycket!) mer och det om något måste väl vara ett "ouch!"
Jag ser dock fram emot att se om det blir bättre, för jag tycker inte det var plågsamt dåligt och jag tänker på alla serier jag varit riktigt skeptisk till efter första avsnittet och sedan älskat.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Glorificus » mån sep 19, 2011 18:34

HeY skrev:Jag ser dock fram emot att se om det blir bättre, för jag tycker inte det var plågsamt dåligt och jag tänker på alla serier jag varit riktigt skeptisk till efter första avsnittet och sedan älskat.

Ja, både jag och brat tyckte då att piloten var bra och ser fram emot nästa avsnitt. :) Jag hade inte förväntat mig annat än stylish såpadrama med thrillerinslag och blev mycket nöjd med det jag fick. Men så är jag ju av den åsikten också att det finns riktigt bra såpor. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav A bear » mån sep 19, 2011 18:43

HeY skrev:
Noam skrev:Ringer 1.01
Kunde dom inte kostat på sig ett par dagsljuslampor till båtscenen iaf?
Visst, jag kan acceptera green screen i piloten, men ett försök att få det att se ut som utomhus borde man väl kunna kräva?


Serien försöker ju gå på en riktig Noir-känlsa, och jag har läst att båtscenen medvetet är gjord för att se ut så för att skapa en Hitchcock-esque känsla. Personligen gillar jag också när det ser riktigt ut dock.

...allvarligt? Länk? Jag misstänkte visserligen att den scenen var saboterad med flit och kunde inte begripa varför någon som inte jobbar för SyPhy Channel skulle vilja göra en sån grej, men...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån sep 19, 2011 20:24

Ja, jag läser alltid Matt Roush (bra minne! :)), men nu för tidne måste en serie i det närmaste få strålande recensioner för att jag ska orka engagera mig. Har inte samma tid att se på en massa serier längre och då blir urvalet hårdare. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » mån sep 19, 2011 20:28

AKS: Dowton abbey har kommit. :)
Har inte sett det ännu.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav AKS » mån sep 19, 2011 20:39

Jag har det nedladdat! Men efter föräldramöte och andra möten idag så orkar jag inte se det! Men det kommer att vara awesome det vet jag redan. :)

Eller orkar jag? Hm...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron