Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » lör okt 23, 2010 14:03

Tob skrev:
HeY skrev:Jag gillar den brittiska ungdomsserien Skins - är jag ensam?


Jag har en kompis som är helt förälskad i serien och tycker det är det bästa som producerats. Så jag har sett första säsongen men inte mer, tycker det är bra exempel på när en serie blir "för mycket". Jag är ju svag för ungdomsdraman, men när det är såpass där over the top så distanserar jag mig bara och tycker det blir en axelryckning. Eller så är det jag som hade en lugn uppväxt och kan inte relatera alls.

Cassie gillade jag i för sig. Är väl nästan den enda karaktären jag tar på allvar, även om den också är tillspetsad, men blir lättare att ta på allvar när hennes roll är att vara mentalt instabil.


Ja, väldigt mkt som händer och det är väl inte riktigt sannolikt att allt kan hända heller - men man får ta det med en nypa salt. Jag ser serien som ren underhållning, inte något jag kommer ha en djup påverkan på mig.
Håller med om Cassie, hon var en av mina favoriter. Jag tycker att andra säsongen var bättre än första. I tredje är det en helt ny cast, förutom Effy som blir central karaktär. Jag gillade den nya casten, även om jag var väldigt skeptisk i början. Nu i säsong 5 ska de byta cast igen - det talas också om en film som ska fokusera på andra generationen men även ha några från första generationen dyka upp.

(edit) Serien tar en mycket seriösare ton efter första säsongen - vilket jag gillade. Men det händer fortfarande så mkt att serien är nog mer som en såpopera som posar som en dramaserie. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön okt 24, 2010 15:09

Jag har nu sett 24 avsnitt på första säsongen av In Treatment. Jag älskar det och är fullständigt hooked. Jag borde ha vetat bättre att fixa hem sånt här när jag måste skriva ett skolarbete. Men jag måste se fler, fler, fler avsnitt för att veta hur det går. Genialiskt bra är vad det är.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » sön okt 24, 2010 16:34

Jag hittade det israeliska originalet av In Treatment, men undertexter visade sig vara svårare att hitta. Får inte ut mycket av den som det är nu. :I

btjunkie.org har den i alla fall.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav gaspode » sön okt 24, 2010 16:50

http://www.opensubtitles.org/en/subtitl ... betipul-en verkar väl vara nåt, finns för andra avsnitt på samma site.

edit: vet ju inte alls hur synkade de är efter den release du har, du kanske redan testat dem.. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tob » sön okt 24, 2010 18:36

Tinwiel skrev:Jag har nu sett 24 avsnitt på första säsongen av In Treatment. Jag älskar det och är fullständigt hooked. Jag borde ha vetat bättre att fixa hem sånt här när jag måste skriva ett skolarbete. Men jag måste se fler, fler, fler avsnitt för att veta hur det går. Genialiskt bra är vad det är.


Då är du ikapp tills tredje säsongen börjar i veckan nu då?! :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav sfinx » sön okt 24, 2010 19:13

Merlin 3.07
Fortsätter vara bra, arcen håller i sig.
Ond Morgana är en bra Morgana.

Är dock lite för lat för att skriva om det.
Ville mest upplysa om det.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » sön okt 24, 2010 20:02

Tob skrev:
Tinwiel skrev:Jag har nu sett 24 avsnitt på första säsongen av In Treatment. Jag älskar det och är fullständigt hooked. Jag borde ha vetat bättre att fixa hem sånt här när jag måste skriva ett skolarbete. Men jag måste se fler, fler, fler avsnitt för att veta hur det går. Genialiskt bra är vad det är.


Då är du ikapp tills tredje säsongen börjar i veckan nu då?! :)


Jaaaaa, In Treatment! Herrejäklar vad jag har längtat!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » sön okt 24, 2010 21:22

gaspode skrev:http://www.opensubtitles.org/en/subtitles/3272295/betipul-en verkar väl vara nåt, finns för andra avsnitt på samma site.

edit: vet ju inte alls hur synkade de är efter den release du har, du kanske redan testat dem.. :)



Jag var inne och nosade på den men då funkade den inte. Nu gjorde den dock det och de synkade fint. Tackar tackar!
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinwiel » sön okt 24, 2010 23:25

Tob skrev:
Tinwiel skrev:Jag har nu sett 24 avsnitt på första säsongen av In Treatment. Jag älskar det och är fullständigt hooked. Jag borde ha vetat bättre att fixa hem sånt här när jag måste skriva ett skolarbete. Men jag måste se fler, fler, fler avsnitt för att veta hur det går. Genialiskt bra är vad det är.


Då är du ikapp tills tredje säsongen börjar i veckan nu då?! :)



Haha, kanske! :D (andra säsongen fanns inte på DC så jag ska skicka efter den på Lovefilm. Jag har ju lite kvar av säsong 1 också. Vääldigt långa säsonger!)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » mån okt 25, 2010 21:10

För de som sett 1.06 av Boardwalk Empire (eller som bara vill se rolig, samtidigt hemsk, reklam från back in the days):

http://boingboing.net/2010/07/03/remark ... k-lys.html

Crazy! Is that pussy clean now? :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Simon » tis okt 26, 2010 22:05

Urgh. Jag har någon sorts självbevarelsereflex som gör att mitt intresse för en serie helt försvinner när dess framtid hotas. Det är precis som att hjärtat bepansras tills vidare för att eventuellt återvända och se de resterande avsnitten när seriens öde väl är förseglat.

Lie To Me rasar i tittarsiffror, och jag tycker bara den blivit bättre och bättre. :(

Chuck ger ju mig också konstant åksjuka. Om bara min ISP kunde blockera tvbythenumbers.com.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav noike » tis okt 26, 2010 22:09

Simon skrev:Om bara min ISP kunde blockera tvbythenumbers.com.

Lägga till i hostsfilen så att den går till localhost?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » tis okt 26, 2010 22:17

Ja det blir väl något sånt snart. Eller enbart surfa på PSP där allt hamnar staplat ovanpå vartannat och minnet tar slut innan man ser nåt.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav slugslinger » ons okt 27, 2010 0:06

Simon skrev:Urgh. Jag har någon sorts självbevarelsereflex som gör att mitt intresse för en serie helt försvinner när dess framtid hotas.


sist du borde i ljungby så funkade den ju på allt som kommer göra dig deppig och inte bara serier som börja gå dåligt.
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Simon » ons okt 27, 2010 0:13

:O

Det låter inte alls som jag. Jag lipar konsekvent två gånger per säsong av Dr Who, och det har inte hindrat mig alls.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HeY » ons okt 27, 2010 19:11

Simon skrev:Chuck ger ju mig också konstant åksjuka. Om bara min ISP kunde blockera tvbythenumbers.com.


Men Chuck är ju klar för 24 avsnitt denna säsongen. Och dens tittarsiffror, hur medelmåttiga de än må vara, är ändå väldigt stabila. Serien är billig att producera, b.la tack vare att Buy More mer eller mindre spottar ut product placement. Sedan så tror jag att NBC är i så dåligt tillstånd att de inte skulle ge upp på att få en series syndikationsvärde, vilket väl Chuck får efter 100 avsnitt? Det betyder att vi isf får en femte säsong med 22 avsnitt, vilket ger Chuck exakt 100 avsnitt. Jag känner mig ganska confident när det kommer till Chuck i år.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » ons okt 27, 2010 20:22

In Treatment har börjat ingen! Jag är överlycklig! Serien fortsätter att vara världens mest beroendeframkallande. Bra inledning på säsongen tycker jag, även om det är svårt att avgöra efter bara ett avsnitt med varje patient. 3.04 var verkligen fruktansvärt bra. Gabriel Byrne imponerar. Så otrevlig han kan vara utan att jag ogillar honom. Jag hade inte någon aning om att Amy Ryan skulle vara med denna säsong, så det var en mycket glad överraskning. De avsnitten kommer nog att vara mina absoluta favoriter. Det känns verkligen som att det kan bli precis hur bra som helst.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Simon » ons okt 27, 2010 23:05

HeY skrev:Men Chuck är ju klar för 24 avsnitt denna säsongen. Och dens tittarsiffror, hur medelmåttiga de än må vara, är ändå väldigt stabila. Serien är billig att producera, b.la tack vare att Buy More mer eller mindre spottar ut product placement. Sedan så tror jag att NBC är i så dåligt tillstånd att de inte skulle ge upp på att få en series syndikationsvärde, vilket väl Chuck får efter 100 avsnitt? Det betyder att vi isf får en femte säsong med 22 avsnitt, vilket ger Chuck exakt 100 avsnitt. Jag känner mig ganska confident när det kommer till Chuck i år.


Jag skriver ut detta och tejpar det på min kudde om det går bra. :O
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HeY » ons okt 27, 2010 23:51

Knock yourself out ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor okt 28, 2010 18:32

The Buffster skrev:In Treatment har börjat ingen! Jag är överlycklig! Serien fortsätter att vara världens mest beroendeframkallande. Bra inledning på säsongen tycker jag, även om det är svårt att avgöra efter bara ett avsnitt med varje patient. 3.04 var verkligen fruktansvärt bra. Gabriel Byrne imponerar. Så otrevlig han kan vara utan att jag ogillar honom. Jag hade inte någon aning om att Amy Ryan skulle vara med denna säsong, så det var en mycket glad överraskning. De avsnitten kommer nog att vara mina absoluta favoriter. Det känns verkligen som att det kan bli precis hur bra som helst.


Kul att läsa att serien fortsätter att hålla måttet. Jag är 1x38 nu och jag gillar skarpt. Min favoritpatient hittills under säsong 1 är Sophie.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » fre okt 29, 2010 15:53

Tinwiel skrev:Kul att läsa att serien fortsätter att hålla måttet. Jag är 1x38 nu och jag gillar skarpt. Min favoritpatient hittills under säsong 1 är Sophie.


Det var min med och så ohyggligt välspelad.

Jo. 3.01-3.04 har varit fantastiskt bra, och kanske i synnerhet då, 3.04. På samma sätt som med Gina avsnitten så blir det väldigt effektivt när det är ombytta roller.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » lör okt 30, 2010 0:12

Tob skrev:
Tinwiel skrev:Kul att läsa att serien fortsätter att hålla måttet. Jag är 1x38 nu och jag gillar skarpt. Min favoritpatient hittills under säsong 1 är Sophie.


Det var min med och så ohyggligt välspelad.

Jo. 3.01-3.04 har varit fantastiskt bra, och kanske i synnerhet då, 3.04. På samma sätt som med Gina avsnitten så blir det väldigt effektivt när det är ombytta roller.


Ja, jag är väldigt imponerad av skådespelerskan. Fängslande. Jag såg nyss 1x41, avsnittet där Sophies pappa kommer förbi och hon ber honom att lämna hennes terapisession, för att det är hennes. Grymt avsnitt, ett av de bästa och Sophies gråt kändes trovärdig. Hennes och Pauls relation är så fin, den känns mer okomplicerad än relationerna han har till sina andra patienter. Inte enkel men mera självklar.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav noike » sön okt 31, 2010 17:22

Deadline reports that HBO has added Veep to its ever-growing list of possible new original series, this one a comedy about a former female senator who becomes the first female Vice President. Then she has sex with a string of emotionally immature commitment-phobes. No, just kidding; it actually sounds very smart. Veep comes from British comedian Armando Iannucci, whose popular series The Thick Of It is the BAFTA-winning political satire of the British government that spawned the brilliant In The Loop (which Iannucci co-wrote), and he’s expected to bring that same acerbic sensibility to this show, which will explore all the ways that being the Vice President kind of sucks.


Låter skitbra, men först The Thick of It series 4, right?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav caffeineaddict » sön okt 31, 2010 17:41

Awesome!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav A bear » tis nov 02, 2010 0:20

Boardwalk Empire 1.07

Serien har långsamt men säkert jobbat sig uppåt, och nu vill jag påstå att den är precis så bra som man hoppades att den skulle vara. I ett och samma avsnitt får vi alltså:
- Jimmy som blir något mer än bara en smågnällig psykoveteran, och en ny kompis till honom (sniperscenen! Med Bach! JÄVLAR!)
- Chalky som börjar räkna ut saker - och tar helt fel av rätt skäl. Det kommer inte att sluta väl.
- Margaret och Nuckys relation blir fan så mycket mer komplicerad.
- Nucky som bränner ner sitt barndomshem. Jävlar vilken snygg scen.
- Lucy som verkar spåra ut fullständigt - Jekyll & Hyde, jodå. Hon är inte ute än.
- Och så någonstans i bakgrunden sätts det upp ett riktigt gängkrig också.


Boardwalk Empire, shalalalala.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Simon » tis nov 02, 2010 19:19

Jag kikade på In Treatment 1x01, och det var dessvärre en rätt plågsam upplevelse. Det är replik för replik, kameravinkel för kameravinkel, exakt samma som originalet, och i ärlighetens namn så håller varken Gabriel Byrne eller Melissa George måttet som inhoppare för Assi Dayan och Ayelet Zurer. Och det ska tilläggas att jag normalt är förtjust i bägge.

Är hela serien bit för bit en kopia av originalet eller svänger den in på eget tjosan så småningom? Om de bara går i olika riktningar litegrann så kan jag nog lättare uppskatta båda.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav gaspode » ons nov 03, 2010 21:19

2 avsnitt kvar på första säsongen av Community och jag gillar skarpt! Var sval efter piloten förra hösten, men det har bara blivit bättre. eftertextsnuttarna är lysande.

1x23: postpaintballapokalyps på campus, fantastiskt!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav noike » ons nov 03, 2010 21:20

gaspode skrev:2 avsnitt kvar på första säsongen av Community och jag gillar skarpt! Var sval efter piloten förra hösten, men det har bara blivit bättre. eftertextsnuttarna är lysande.

1x23: postpaintballapokalyps på campus, fantastiskt!

Det är nog mitt favoritavsnitt i någon komediserie det senaste året.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav gaspode » ons nov 03, 2010 21:24

noike skrev:
gaspode skrev:2 avsnitt kvar på första säsongen av Community och jag gillar skarpt! Var sval efter piloten förra hösten, men det har bara blivit bättre. eftertextsnuttarna är lysande.

1x23: postpaintballapokalyps på campus, fantastiskt!

Det är nog mitt favoritavsnitt i någon komediserie det senaste året.

de tog maffia-avsnittet som mall och skruvade några varv till. Gillade maffiaavsnittet också, men det här var bättre.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav adolvsson » sön nov 07, 2010 14:26

Communty 1x17
Wow! Nakenbiljard, vite Abed, Warren Zevon, Sesame Street-skådespelet. Älskar, ÄLSKAR!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron