Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » lör okt 16, 2010 11:11

caffeineaddict skrev:Jag har inte sett båda, men jag måste till skillnad från listan säga att (spoiler 30 Rock) "Men need alcohol. It's the first thing every civilization makes, along with weapons and shelters to enjoy prostitutes." är roligare än "Men need alcohol. It gives us the ability to hit on women, and later, when we're married, to tune them out." Men det handlar såklart om levereringen också, allt jag vet är att den första är en av grejerna jag skrattade mest åt.

Klart som fan att första är roligare där. Men samtidigt "problem drinker" har roligare syftningar. Man borde kunna klippa ihop ett avsnitt av båda.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Simon » sön okt 17, 2010 3:50

Jag har en detektivfråga.

Det finns en serie med Gabriel Byrne (jag kan spela in en halvtimma utav mig när jag försöker uttala det efternamnet) som heter In Treatment. Den är baserad på en....... tjeckisk(?) serie, eller något sånt som heter något (inte Byrne, hoppas jag) men jag har ingen aning vad.

Jag såg ett par ströavsnitt av den på svensk TV för ett bra tag sedan och har gjort lama ansatser att hitta den igen.

Vet någon vad jag pratar om, och om den går få fatt i någonstans?
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinder » sön okt 17, 2010 3:55

Simon skrev:Jag har en detektivfråga.

Det finns en serie med Gabriel Byrne (jag kan spela in en halvtimma utav mig när jag försöker uttala det efternamnet) som heter In Treatment. Den är baserad på en....... tjeckisk(?) serie, eller något sånt som heter något (inte Byrne, hoppas jag) men jag har ingen aning vad.

Jag såg ett par ströavsnitt av den på svensk TV för ett bra tag sedan och har gjort lama ansatser att hitta den igen.

Vet någon vad jag pratar om, och om den går få fatt i någonstans?


Borde vara denna:
http://www.imdb.com/title/tt0466345/
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav Simon » sön okt 17, 2010 3:56

Wow, snabba deckarryck! Tackar tackar! Och det där ser ju faktiskt ut att vara precis rätt. Samt precis omöjligt att hitta igen. :D
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav sfinx » sön okt 17, 2010 4:03

Simon skrev:Wow, snabba deckarryck! Tackar tackar! Och det där ser ju faktiskt ut att vara precis rätt. Samt precis omöjligt att hitta igen. :D

Mycket bra serie, jag har faktiskt lyckas se alla avsnitt utom ett på teve, och det såg jag på svt play.
Kanske andra säsongen finns kvar där?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Simon » sön okt 17, 2010 4:09

Oj vilken självgod potatisgubbe det blev av mitt ödmjuka kolon, D.

Och ja, den verkar jättebra. Jag kom in halvvägs i ett avsnitt och fann den väldigt fängslande och intensiv trots att det "inte händer något".

Ska kika på SVT Play om det finns rester där, tack för tipset.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Matt » sön okt 17, 2010 9:25

Israelisk är den väl?
För övrigt kommer In Treatment säsong tre snart.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav HeY » sön okt 17, 2010 13:11

Jag saknar In Treatment! Jag tappade den tyvärr helt i säsong 1 eftersom det kom för mkt i veckan och skolarbetet blev massivt och jag blev helt enkelt tvungen till att lägga ner lite serier och In Treatment hamnade på hyllan. Där har den legat i 2 år nu. Aja, jag får ta igen det nån gång (när jag har bättre internet).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » sön okt 17, 2010 22:58

Simon, har du fått tag i In Treatment? Jag kanske kan hjälpa dig med början av säsong 1. Har du buffyhubben?
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tob » sön okt 17, 2010 23:18

Jag längtar något alldeles otroligt till In Treatment S3 :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tinwiel » mån okt 18, 2010 18:55

Jag har bara sett ströavsnitt på svt hittills men nu har jag börjat tagit tag i att se från början och de första två avsnitten på säsong 1 är sedda. Gabriel Byrne är bäst. Jag vill ha honom som terapeut också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav eriked » mån okt 18, 2010 19:09

Sjukt bra är det.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » mån okt 18, 2010 19:27

Tinwiel skrev:Jag har bara sett ströavsnitt på svt hittills men nu har jag börjat tagit tag i att se från början och de första två avsnitten på säsong 1 är sedda. Gabriel Byrne är bäst. Jag vill ha honom som terapeut också.

Jag läste strömavbrott inte ströavsnitt, vilket skulle ge en ganska missvisande bild av svt. :)
Gabriel Byrne är bäst.

Single father 1.1-2
Det här är den sortens teveserier jag säger : wohooo när den kommit ner men egentligen är för allvarlig för att framkalla wohooo rop medan man tittar. Tror jag är lite starstrucked av castingen(stjärnslagen av rolllistan?) så jag planerar redan nu en genomgång av alla avsnitten när det är klart. Till och med barnen är löjligt duktiga.
Den har värme, dumma mänskliga misstag som gör att man pratar med teven. Jag har använt B-ordet ett par gånger, och blivit förvånad över oväntade vändningar.
Bra BBC skit.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis okt 19, 2010 0:21

Är det någon mer som tittar på Cougar Town? Det är absolut en av mina favoritkomedier denna säsongen, och låt er inte luras av den dumma titeln - the show is awesome! Om ni slutade titta i början, it got better! Bill Lawrence (skaparen, även av Scrubs, ni vet förmodligen redan det) har själv erkänt hur korkad titel serien har (och var i början) och att det inte alls är vad serien blev; det har gjort att i varje avsnitt när texten "Cougar Town" kommer så har de en liten punchline istället för "Welcome to..." som de hade i hela första säsongen. Så om ni missat, börja titta på

cougar.jpg
cougar.jpg (97.51 KiB) Visad 13660 gånger


(edit) Hmm, det här inlägget passar nog bättre in i "Varför tittar ni inte på..." då det låter som en dålig reklam. Whatevs! (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » tis okt 19, 2010 8:11

Jo, jag småfnissar glatt åt Cougar Town så ofta jag kan. Den är riktigt trevlig och får mig ofta på gott humör.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » tis okt 19, 2010 8:57

ja, jag skrev nästan ett liknande inlägg förra eller förrförra veckan, gillar verkligen Cougar Town nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Tinwiel » tis okt 19, 2010 19:56

Hmm. Jag tyckte att det var roligare i början! (jaja, JAG var roligare i början). Nu irriterar jag mig på Jules. Inte hon som spelas av hon från Freaks and Geeks dock, hon är grym.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav gaspode » tis okt 19, 2010 20:09

Som är så vanligt i komediserier är huvudpersonen rätt irriterande, men jag tycker nog att alla de andra blir bättre och bättre.
Kommer dock inte ihåg just varför avsnittet jag såg var så roligt att jag ville skriva om det här, det är inte direkt en serie som biter sig fast i minnet.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Matt » tis okt 19, 2010 22:29

Jag kollar på Cougar Town
Courtney är fortfarande het
men sonen är den ända som är rolig
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav sfinx » tis okt 19, 2010 23:04

Vet inte vilken säsong av Cougar town som går på femman, men det som går där har inte fått mig att vilja se. Fast jag vet också att det inte är min sorts serie.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav HeY » tis okt 19, 2010 23:44

gaspode skrev:Som är så vanligt i komediserier är huvudpersonen rätt irriterande, men jag tycker nog att alla de andra blir bättre och bättre.
Kommer dock inte ihåg just varför avsnittet jag såg var så roligt att jag ville skriva om det här, det är inte direkt en serie som biter sig fast i minnet.


Jag tycker inte hon är irriterande alls. Tvärtom tycker jag hon är jätterolig!
Den som oftast irriterar mig är exmaken. Annars tycker jag att dynamiken är bra mellan karaktärerna - det är en lyckad ensemble!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Veidit » ons okt 20, 2010 2:13

Oh jag är sugen på Red: Werewolf Hunter, Felicia Day rockar :)
Användarvisningsbild
Veidit
Unlucky in love
 
Inlägg: 2186
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » ons okt 20, 2010 19:08

Boardwalk Empire 1.05: Bästa avsnittet hittills enligt mig. Och då har det inte varit dåliga avsnitt tidigare direkt... Gillade slutet! Och jag älskar terminator-federal agent. Han är så allvarlig och intensiv att det per automatik blir roligt. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » ons okt 20, 2010 19:17

Mm, det var grymt bra!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Simon » fre okt 22, 2010 0:31

Tinwiel skrev:Simon, har du fått tag i In Treatment? Jag kanske kan hjälpa dig med början av säsong 1. Har du buffyhubben?


Tack för erbjudandet, men den amerikanska är lätt att torrenta till sig. Det är den israeliska som är knepigare.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav Tinwiel » fre okt 22, 2010 6:07

Simon skrev:
Tinwiel skrev:Simon, har du fått tag i In Treatment? Jag kanske kan hjälpa dig med början av säsong 1. Har du buffyhubben?


Tack för erbjudandet, men den amerikanska är lätt att torrenta till sig. Det är den israeliska som är knepigare.


Jahaaa, det var DEN du ville ha tag på. Nej, den har jag inte. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Simon » lör okt 23, 2010 0:13

Det känns inte som en serie som sveps upp i releasegruppernas samverkan på nätet heller så det är nog lite hopplöst.


Hur som helst, såg Lip Service andra avsnitt och den har verkligen inte bråttom att ta sig någonvart. Med 6 avsnitt kan de verkligen inte ha några större ambitioner att få något sagt om de tänker hålla denna takten.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby
 
Inlägg: 616
Blev medlem: 31 jan 2004
Ort: Malmö

Inläggav HeY » lör okt 23, 2010 2:01

Jag gillar den brittiska ungdomsserien Skins - är jag ensam?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » lör okt 23, 2010 10:04

HeY skrev:Jag gillar den brittiska ungdomsserien Skins - är jag ensam?


Jag har en kompis som är helt förälskad i serien och tycker det är det bästa som producerats. Så jag har sett första säsongen men inte mer, tycker det är bra exempel på när en serie blir "för mycket". Jag är ju svag för ungdomsdraman, men när det är såpass där over the top så distanserar jag mig bara och tycker det blir en axelryckning. Eller så är det jag som hade en lugn uppväxt och kan inte relatera alls.

Cassie gillade jag i för sig. Är väl nästan den enda karaktären jag tar på allvar, även om den också är tillspetsad, men blir lättare att ta på allvar när hennes roll är att vara mentalt instabil.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav A bear » lör okt 23, 2010 11:41

Terriers 1.07: Klart bäst hittills. Stephs och Hanks syskonförhållande är enormt fint, och dessutom - inbillar jag mig - en av de mer realistiska skildringarna av sinnessjukdom i amerikansk TV. Stephs sammanbrott här, matchat av Hanks utskällning av perp of the week när han vill välja att se sig som galen ("You do NOT get to do this!"), och så till slut att Steph är den som inser att hon behöver professionell hjälp efter att Hank tillbringat... tja, hela serien med att vara en glad (nåja) amatör i allt han gör. Det är lite som Firefly om Simon inte hade varit en läkare och det inte hade funnits några onda regeringskonspirationer att skylla på.

Och så lite humor också, förstås. Britt ÄR The Boy Wonder.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron