Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eynosh » tis sep 21, 2010 18:14

Lite kort om dom nya piloterna:

Nikita
Fortsättning på gamla serien och nu ska nikita ta ner nätverket. Har potential att bli helt ok, är inte lika kritisk som noike.
2.5/5

Lost Girl
Var intresserad efter första avsnittet. Sen såg jag avsnitt två. Stelare skådespelare får man leta länge efter för att hitta. Grundtanken att det lever människor med övernaturliga krafter runt oss är bra, handlingen är inte fy skam, men skådespelarna drar ner betyget ofantlig. Ser låg potential för att det här ska bli bra.
2/5

Mike and Molly
Sitcom. Behöver jag säga mer? Enstaka roliga skämt. Mest tråkigt.
2/5

Lone star
Småintressant. Handlar om en ung man som tillsammans med sin pappa "jobbar" med att lura pengar av folk. Helt ok skådisar, men inte tillräckligt insugande atmosfär. Kan kanske bli bra. Vad vet jag.
2/5

Outlaw
Det här gjorde bara ont. En konservativ domare i högsta domstolen säger upp sig för att börja leka försvarsadvokat. Spuffy tyckte om den för att den var opretentiös. Jag tyckte motsatsen. Åklagaren från dexter som domaren/advokaten.
1/5

Hawaii Five-0
HELT FANTASTISKT! Det här var en pilot på 43 minuter, men hade kunnat vara en långfilm (inte säker än om det är en bra sak). Asiaten från lost, asiatiskan från Battlestar Galactica och några fler men som jag inte kunde placera. Handlar om en grupp poliser på Hawaii. Dom är kick ass.
4/5

The event
Jag vet inte vad det här handlar om. 43 minuter flashbacks. Ett maskhål. Ett fängelse. Ett flygplan. Kan säkert bli bra om några avsnitt när man får koll på vad serien egentligen går ut på.
2,5/5

Inte hunnit se Chase än.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav The Buffster » tis sep 21, 2010 18:52

eynosh skrev:Outlaw
Det här gjorde bara ont. En konservativ domare i högsta domstolen säger upp sig för att börja leka försvarsadvokat. Spuffy tyckte om den för att den var opretentiös. Jag tyckte motsatsen. Åklagaren från dexter som domaren/advokaten.
1/5

Jag måste säga att jag inte heller var särskilt imponerad. Jag älskar Jimmy Smits. Dessutom har jag på sista tiden haft ett sådant enormt sug efter advokatserier att jag har sänkt mina kvalitetskrav betydligt när det kommer till just sådana. Trots det kan jag inte påstå att piloten var särskilt bra. Visst, Jimmy Smits är Jimmy Smits och han är grym men resten av karaktärerna var väldigt bleka och/eller irriterande. Sedan så fungerade inte grundstoryn - domare slutar för att bli försvarsadvokat - så bra som jag hade trott. Jag hade ju hoppats på att karaktären skulle vara lite mer av en idealist likt de offentliga försvararna i Raising the Bar (oj, så oväntat mycket jag saknar den serien). Jag fruktar också att serien mest kommer att gå ut på att de ska försvara oskyldiga, något som inte intresserar mig i någon större utsträckning. Sedan har jag också lite svårt för att storyn inte har någon trovärdighet överhuvudtaget, jag brukar sällan störa mig på sådana saker men här blir det lite för mycket. Jag kan inte köpa en sådan karaktär som den mest konservativa domaren i den amerikanska högsta domstolen och jag kan inte heller köpa att någon skulle lämna en sådan post så lättvindigt.

Men, men, några avsnitt ska jag ge serien ändå. Kanske att jag ändå kan hoppas på några fina slutpläderingar (jag behöver någonting som dämpar den enorma saknaden efter Alan Shore åtminstone lite). Eller så får jag helt enkelt nöja mig med att hoppas på att Jimmy tillslut ska kyssa den där blondinen som erkände sin kärlek till honom.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav AKS » tis sep 21, 2010 19:05

Boardwalk Empire 1.01: Älskade första avsnittet! Så snyggt, så bra. Engagerande på en gång. Ser fram emot fortsättningen.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » tis sep 21, 2010 19:06

Ja, Boardwalk var precis så bra som man hade hoppats på. Rådde väl aldrig någon tvekan om att det skulle rocka, och det gjorde det också.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis sep 21, 2010 19:45

Har ju helt missat att det kommer två nya komediserier i höst som kanske är värda att se. Dels Running Wilde, för att det är Mitchell Hurwitz och Will Arnett, together again. Även om man får stå ut med Keri Russell.

Och så The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret. För att det är David Cross, den verkar precis fucked up, och på grund av den titeln.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tis sep 21, 2010 20:09

caffeineaddict skrev:Och så The Increasingly Poor Decisions of Todd Margaret. För att det är David Cross, den verkar precis fucked up, och på grund av den titeln.

Will Arnett är med i piloten av den i varje fall också. Har jag för mig.


Boardwalk Empire: Måste ta upp scenen med poliserna som står och pratar med varandra över telefon och den ena försöker skriva upp namn på folk han inte känner till. Riktigt bra användande av telefonkioskerna. 20-talets Carver och Herc.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » ons sep 22, 2010 0:43

Boardwalk Empire 1.01

Scorsese regisserar, och det märks, både i stil och i blodsmängd. Gillar skarpt än så länge. Buscemi i en komplex huvudroll, hur kan det bli fel? Nu gäller det bara att inte göra alltför mycket Sopranos av det...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » ons sep 22, 2010 18:29

Och så blir det en andra säsong av Boardwalk Empire också:
http://hollywoodinsider.ew.com/2010/09/ ... nd-season/
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » ons sep 22, 2010 18:59

Empire boardwalk: är det mer maffia än dekadenta människor i smoking, linnekostymer och vackra klänningar som funderar på meningen med livet?
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav caffeineaddict » ons sep 22, 2010 20:13

Helena: 50/50. Eller lite mer maffia kanske. 60/40.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons sep 22, 2010 20:40

Running Wilde 1.01: Spoilerfylld bild.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav A bear » tor sep 23, 2010 0:09

AKS skrev:Och så blir det en andra säsong av Boardwalk Empire också:
http://hollywoodinsider.ew.com/2010/09/ ... nd-season/

Sweet! Dags för egen tråd snart?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Tam » tor sep 23, 2010 16:31

Terriers 1.03

Bra avsnitt.

King Saul fell on his sword when it all went wrong
And Joseph's brothers sold him down the river for a song
And Sonny Liston rubbed some tiger balm in his glove
Some things you do for money and some you do for love love love...


...som det heter i en av Mountain Goats bra låtar. I slutet av avsnittet höjde sig serien en nivå, från det att Hank hade sex med Olivia Williams ungefär. Det byggdes upp riktigt känslosamt drama av en Veckans Fall-handling. Hank & klienten - konfrontationen, hoppet, förfalskningen - , och Hanks ursäkt därefter med "I needed the loan". Och gud vad snygg Olivia Williams är.

Britt & Katies historia fick också den en bra upplösning. "Don't judge me." :D
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7630
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav slugslinger » fre sep 24, 2010 17:16

Detroit 187 - jag tyckte den kändeds som homicide och kommer fortsätta kolla på den
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav slugslinger » fre sep 24, 2010 18:31

shit my dad says - i love this shit den är like rolig som twitter feeden som den är baserad på
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”


God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad
 
Inlägg: 2433
Blev medlem: 29 jan 2004
Ort: Ryssby/Ljungby - Småland

Inläggav Garim » fre sep 24, 2010 18:50

slugslinger skrev:Detroit 187 - jag tyckte den kändeds som homicide och kommer fortsätta kolla på den

Hmm, jag stängde av efter halva avsnittet... :P
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav HippieSpellan » fre sep 24, 2010 20:03

Kändes inte som en säsongsstart för BBT, även om jag kände att det är skönt att den är tillbaka=D
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav noike » fre sep 24, 2010 20:15

Community och 30 Rock. :lovebunny:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav meleth » sön sep 26, 2010 12:09

jag är väldigt långsam med nya serier, men tänkte jag skulle ge mig på Modern family, har säsong 1 nu, och tycker den har varit så hypad, verkar rolig dock.
Betyg? har nån sett säsong 1?

har dessutom studsat mig igenom Glee, och blev alldeles överlycklig när 2.1 kom ut i veckan! !
Certainly, in the topsy-turvy world of heavy rock, having a good solid piece of wood in your hand is often useful.
Användarvisningsbild
meleth
Minion
 
Inlägg: 457
Blev medlem: 12 feb 2004
Ort: Vestby, Norge

Inläggav HeY » sön sep 26, 2010 12:49

meleth skrev:jag är väldigt långsam med nya serier, men tänkte jag skulle ge mig på Modern family, har säsong 1 nu, och tycker den har varit så hypad, verkar rolig dock.
Betyg? har nån sett säsong 1?

har dessutom studsat mig igenom Glee, och blev alldeles överlycklig när 2.1 kom ut i veckan! !


Jag gillar Modern Family. Den är filmad i dokumentärsform á la The Office men hos en(/tre) familj(er). Jag skulle väl dock inte säga att den är lika bra, men den är mysig och varje avsnitt framkallar ett eller annat (gap)skratt. Jag är inte helt säker på vad jag skulle sätta för betyg på den dock? Bättre än den vanliga sitcomen, men jag tyckte nog att vissa av alla Emmystatyetter skulle gå till andra nominerade.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav noike » sön sep 26, 2010 12:58

Ellen: sett Community? Jag gillar massor.

"My dad will only pay for classes that will help me run the family business. 9/11 was pretty much 9/11 for the falafel business."
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav HippieSpellan » sön sep 26, 2010 14:18

Private practice säsongsstart var inte så spännande, snabbspolade en hel del=(
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » sön sep 26, 2010 14:40

HippieSpellan skrev:Private practice säsongsstart var inte så spännande, snabbspolade en hel del=(


Veckans patienter var inte jätteintressanta, men det blev inget snabbspolande från mig. Säsongspremiärer ska väl dock ha lite mer krut i sig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sfinx » sön sep 26, 2010 15:36

Merlin 3.03
Roligt avsnitt, utan att falla fullständigt tillbaka till första säsongens brist på logik eller kvalité.
Början är bara så dum. Om man går in i en jättehemlig kammare full med en massa saker och hittar en låda som låter och som måste öppnas med magi...och om man dessutom bor på ett slott där alla tecken på magi bestraffas med döden, öppnar man då verkligen lådan? Gaius var väldigt rolig, och skämt riktade uppåt som förnedrar de auktoritära personerna är skoj.
Mycket barnslig humor, goblins har tydligen humor och jag skrattade en massa.
Jag var lite orolig att ett roligt avsnitt skulle ta bort tyngden serien lyckas skapa, men fann att jag tyckte att det var bra att Arthur fortfarande kan bete som en självisk brat, och jag gillar att status förhållanden hålls så tydliga.
Däremot trodde jag att goblinen(svenskt ord?) skulle ha farligare trick för sig och att Gaius hade högre rank vid hovet.
Gwens karaktär måste utvecklas, hon är skittrist, rent ut sagt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav Tob » sön sep 26, 2010 22:09

Svt har ju visat THe Event idag. Jag såg det tidigare i veckan, men tyckte det var ett grymt pilotavsnitt, hoppas verkligen man kan bibehålla den nerv och intensitet som första avsnittet hade.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån sep 27, 2010 19:08

Boardwalk Empire: WTF! Psycho-Rothstein är ju A Serious Man! Det hade jag ALDRIG kommit på om jag inte fick det påpekat för mig. Stuhlbarg!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån sep 27, 2010 19:12

1.02 var ytterligare ett förbaskat bra avsnitt dessutom. Robot voice: "Also be sure to run the water twice every day as the pipes might otherwise crack." (parafras) :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån sep 27, 2010 20:44

noike skrev:Boardwalk Empire däremot är nog säsongens bästa nya serie än så länge. Snyggt, bra tidsenlig musik, obehagligt våld. Inte för att det krävs mycket för att göra 20-talet snyggt, det är något som känns inbakat i tidskonceptet numera. Gillar att Atlanta får huvudroll och inte New York eller Chicago.

(Dessutom Kelly MacDonald. :lovebunny:)



Atlanta?
Är det inte Atlantic City den utspelas i?
Ska se första avsnittet nu
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav Rombat » mån sep 27, 2010 21:13

Gjardja or Joisey?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav noike » mån sep 27, 2010 22:13

Matt: Sorry! Jo. Blandade ihop.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron