Breaking Bad

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav A bear » mån jan 07, 2013 14:00

Så under mellandagarna har jag hunnit fram till slutet av s3. Och jo, uppenbarligen gillar jag väldigt mycket. (allmänna spoilers) Visst finns det ögonblick när jag bara vill se Walter få stryk - han är verkligen ingen god människa alltid - men samtidigt gillar jag verkligen att serien inte blundar för det heller; han är, kort sagt, av och till en idiot. Han gör dåliga val. Han vet inte vad han gett sig in i, och när han väl inser det är det för sent.

Och så balanseras ju storyn så väl också. Både Hank och Jesse känns till en början som karikatyrer, men plötsligt är vi en bit in i s2 och jag inser att jag bryr mig utav bara helvete vad som händer dem. Jesse inte minst, fy fan vilken insats - scenen i s3 där han skäller ut Walter för att han tagit ifrån honom allt, och sedan ändå säljer sig, herregud...

Och så Giancarlo Esposito ovanpå det, som varit en favoritskådis i rätt många år även om jag inte sett en bråkdel av det han gjort.


Nu har jag tagit paus inför s4 eftersom jag inte vill stressa igenom hela serien. Vilket är lättare sagt än gjort med tanke på tempot storyn håller. Mycket "Guh?!? Nästa avsnitt NU!" blir'e.

För övrigt kan "Fly" vara ett av de bästa "alla är inlåsta i ett rum"-avsnitten någonsin.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tor jan 17, 2013 23:57

4.06

Who are you talking to right now? Who is it you think you see? Do you know how much I make a year? Even if I told you, you wouldn't believe it. You know what would happen if I suddenly decided to stop going in to work? A business big enough that it could be listed on the NASDAQ goes belly-up. Disappears. It ceases to exist without me. No, you clearly don't know who you are talking to, so let me clue you in. I am not in danger, Skyler. I am the danger. A guy opens his door and gets shot, you think that of me? No. I am the one who knocks!

hjälp
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav The Ankh » lör jan 19, 2013 1:49

I have not yet seen Breaking Bad but in the 90's I broke a bed, does that count?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.
 
Inlägg: 23614
Blev medlem: 10 aug 2005
Ort: A-k-a-ll-a ---> Stockholm Söder----> Sumpan

Inläggav A bear » sön jan 20, 2013 1:06

5.03

(Nej, det går fan inte att spara avsnitt av den här serien, speciellt när det är 20 minus ute)

Mycket bra sägs om Breaking Bad, men har någon i tråden här nämnt hur perfekta musikval de konstant kör? Jag hajar till när de kör TV On The Radio, jag hajar till när de kör The Knife, och jag hurrar i högan sky när de, som i det här avsnittet, kör gamla bortglömda 60-talsbandet The Peddlers. Och naturligtvis är låten alltid en kommentar till det vi ser på skärmen.

F ö börjar jag verkligen vilja se Walter råka jävligt illa ut i slutet av den här serien, vilket förhoppningsvis innebär att han inte gör det. Stackars Skyler. Era dumma jävlar, ni var ju ute.

Och jag vill se Hank lista ut alltihop. Och inte ha något för det.

Och jag vill ha mer Badger och Skinny Pete.

"Face Off" ja jävlar. Giancarlo Esposito, you beautiful motherfucker you.


Och: Laura Fraser! :lovebunnier:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön jan 20, 2013 20:58

5.07 Här var jag helt giddy över att jag tyckte slutscenen var en nickning till Pat Garrett & Billy The Kid, och så hade Kalle redan skrivit det. Jaja. Snygg var den hursomhelst. Fy fan, Walter.

Gaaaah, snart måste jag vänta lika länge som ni andra på nästa avsnitt... Seriejävel.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » sön jan 20, 2013 23:07

5.08 En av de saker jag gillar både mest och minst med Breaking Bad är att Walter White, alltsomoftast, är en fullständig idiot. Det är å ena sidan uppfriskande och realistiskt - han är en modern Greatest American Villain, en Scarface som tappat instruktionsboken till sina superkrafter och väldigt ofta gör rena nybörjarmisstag både av okunnighet och av fåfänga - och å andra sidan också djävligt frustrerande eftersom så många av tvisterna i handlingen blir beroende av att Walter gör bort sig.

Jag gillar s5, men det är svårt att komma ifrån känslan av att den är onödig. Om Walter hade haft vett att casha ut, ta sina chips och gå hem hade det inte blivit någon s5. Hank hade aldrig hittat honom, Mikes underhuggare hade kunnat skylla allt på Gus, och Walter hade kommit undan med mord.

Men å andra sidan var nog Skylers coverstory bättre än den verkade. Walter är en gambler, och han kan inte gå ifrån bordet förrän han vunnit tillbaka det han satsat. Och ju mer han spelar, desto mer förlorar han. Så frågan återstår exakt varför den där boken ligger där. Slarv? Högmod? Önskan att åka fast? Önskan att visa att han kan komma undan med det?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån jan 21, 2013 1:36

OK, vissa fans gillar verkligen att strö salt i såren. (Spoilers s5)

Så, när börjar sista halvan? En vecka nånting, hoppas jag?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » tis jul 23, 2013 23:32

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis aug 13, 2013 18:22

5x09
Hank: I don't even know who I'm talking to.
Walt: If that's true. If you don't know who I am, then, maybe your best course would be to tread lightly.


:psychobunny: :sacrificebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Matt » tis aug 13, 2013 20:19

Fan vad bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » sön aug 18, 2013 19:45

SCOTTY JUST BEAMED HIS GUTS INTO SPACE!
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav A bear » mån aug 26, 2013 20:11

5.11 OK, nu är vi på banan. Jag har saknat samspelet mellan Walt och Jesse i de två första avsnitten, men nu.... oj. Katten är ute ur påsen och elden är lös och bollen är rund och nu gäller det att åka skridsko.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » mån aug 26, 2013 20:38

5.11: Ja, det där var nåt det. Vilken jävla serie!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån aug 26, 2013 21:15

Dumt val att se Breaking Bad först idag.
Efter ett så jävla bra avsnitt är jag inte sugen på att se någon annan halvdålig serie.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » mån aug 26, 2013 21:30

Alltså verkligen, först mötet i restaurangen, sedan Walts film, och så Jesse som äntligen lägger ihop två och två...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tis aug 27, 2013 3:06

5x11
"Why don’t you kill yourself, Walt? Just kill yourself."

:sacrificebunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » mån sep 09, 2013 20:02

5.13 Puls 190.

Braaaaains!

åååååååååååfysatanshelvetevilkasistatiominuter. GAAAAAAAAH. Inte Hank. Inte Hank. Inte Hank. Sluta säga till din fru att du älskar henne för fan.


:chock: :chock: :chock: :chock: :chock: :chock: :chock: :chock:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Breaking Bad

Inläggav AKS » mån sep 09, 2013 20:08

Ja, exakt det där kände jag också. Satan vilket avsnitt!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » fre sep 13, 2013 13:34

Spoilers fram till mitten av säsong 5:
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » mån sep 16, 2013 17:57

5.14: Åh fy satan i helvete! Jag blev påverkad fysiskt av detta avsnitt, men trots allt verkar förlossningen inte ha satt igång... Poor tummy! :D

Alltså, Hank!! Nej!

Depression: Jesse i fruktansvärd traffickingsituation.

Perfekt spelat: Har Walt blivit komplett galen?! Nej, han försöker rädda Skyler från att få någon som helst skuld i brotten. Så snyggt!

Fortfarande inte mycket till övers för Walt, men telefonsamtalets syfte var rörande likväl. Och jag som började att irritera mig i början och tänka "hur kan Walt vara så dum att han inte vet att det är poliser där?!"


Denna serie verkar kunna få ett så bra avslut som en serie kan få. :lovebunnier: :lovebunny: :extas:
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav A bear » mån sep 16, 2013 18:36

Jo, det där var... jävlar.

Junior som bara behöver någon timme på sig att deala med sitt livs chock och sedan ändå välja sida. Hank som inte släpper en jävel över bron. Jesses öde. :cry: Walt som är både värre än någonsin och på något sätt inte helt förlorad, även om jag verkligen hoppas att de inte försöker göra honom för heroisk på slutet. Marie som måste gå från triumf till fullständig ruin på några timmar.

Så. Jävla. Bra.

Avsnittet heter "Ozymandias".

"My name is Ozymandias, king of kings:
Look on my works, ye Mighty, and despair!"
Nothing beside remains. Round the decay
Of that colossal wreck, boundless and bare
The lone and level sands stretch far away.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » mån sep 16, 2013 18:52

Fyfan vad jävla bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav A bear » mån sep 30, 2013 10:50

(spoiler 5.16) SKYLER: If you tell me one more time that you did this for our family -
WALT: I did it for me. I liked it. I was good at it. I was... I was alive.


JESSE: Say YOU want this! Nothing happens until I hear you say it!
WALT: I want this.
JESSE: Then do it yourself.

Och ett sista blodigt handavtryck på den blanka metallen.


Breaking Bad :sacrificebunny:
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav Matt » mån sep 30, 2013 19:24

Fyfan vad jävla bra
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » tis okt 01, 2013 22:37

Ja, så bra! Kommer på ett sätt INTE att sakna serien för den fick sluta så pass bra. Men nog kom det ett par tårar där på slutet trots att jag bara velat se Walt åka in i fängelse hela S5 om inte längre.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sjostrand » tis okt 15, 2013 16:41

Spoilers: Walts kläder genom HELA serien.

http://www.waltswardrobe.com/completeseries.html

Kan ingen göra det här med en serie jag tycker om istället? :)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav The Fucking Easterbunny » tis okt 29, 2013 8:53

Varning för spoilers

-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!
 
Inlägg: 4882
Blev medlem: 06 aug 2006
Ort: A to the motherfucking K

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron