Breaking Bad

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » tor aug 04, 2011 1:07

Jag tycker att Breaking Bad har börjat riktigt bra med tre starka avsnitt i S4. Usch, alla deprimerade och självdestruktiva karaktärer. :( Walt är helt plötsligt en av de karaktärer i serien som har det mest stabilt och mår bäst!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön aug 14, 2011 3:19

3x01-3x06
Det första jag vill säga är att jag älskar att Skyler inte är korkad. När hon i premiären rakt ut säger till Walt när han konstaterar att hon inte vet något om vad han har gjort "You're a drug dealer" tycker jag var fantastisk! Det känns som om i vilken annan serie som helst hade de kunnat spela på "frugan som blundar för allt och inte ser sanningen trots att den står på en skylt med en pil över maken", men inte här. I Dexter, som ju också är en av de bästa serierna som produceras, kan jag ibland känns mig frustrerad över att (nästan) ingen någonsin kommer på honom men här har allt utvecklats otroligt naturligt utan att något känts varken för utdraget eller för tidigt. Cudos!

Sedan så gillar jag att de första avsnitten har låtit det kriminella ta baksätet och att det varit fokus på familjen, samtidigt som de tydligt bygger upp mot en övergående (kriminell) arc. De tar sin tid; de fokuserar på karaktärerna och det är ändå otroligt spännande! Jag älskade slutscenen i 3x03 där avsnittets titel-akronym förklaras i en av de mest dräpande replikerna jag hört på ett bra tag: "I Fucked Ted". Anna Gunn är lysande! Var är Emmystatyetten? Var är nomineringen?

Och nu, iom 3x06, så har de kommit igång ordentligt med the bad också och det är olidligt spännande! Kommer de mörda Hank? Nja, jag tror nog han är ganska säker. Men spännande är det. Det enda jag kan klaga på är att Terminatortvillingarna ofta gör det motsatta till vad jag tror de bakom serien vill att de ska göra - de är inte speciellt skräckinjagande, snarare så sitter jag ofta och rullar ögonen till hur löjliga jag finner dem. Men det är nog mest för att jag ser de flesta karaktärer i Breaking Bad som så mänskliga, men här kommer två stonefaces som jag inte tror sagt en replik förrän just nu i slutet av 3x06. De ser olidligt korkade ut, jag stör mig på att de alltid har likadana kläder på sig, deras skor är aslöjliga och jag är lite rädd för att de är den typ av jobbiga bovar som tar en kula som ett getingstick och fortsätter slåss som om inget har hänt. Jag hoppas de inte visar sig faktiskt vara Terminators, utan faktiskt blöder om någon skjuter dem.
I vilket fall så stör jag mig nog mindre på dem än det låter, jag tycker bara de är en aning löjliga. Men de bleknar mot resten av serien som bara spottar kvalité och jag kan knäppt bärga mig inför fortsättningen! Nu verkar ju Jesse och Walt äntligen ha parats ihop igen också - serien är alltid bäst när man får några riktigt bra scener med dem ihop också. Bryan och Aaron har sådant otroligt samspel med varandra!


Jag tror att, om det inte tappar i kommande avsnitt, vilket jag inte tror det kommer göra, så kan nog Breaking Bad vara min nuvarande favorit som fortfarande produceras. Tveklöst topp 3 i alla fall.

:lovebunnier:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån aug 15, 2011 2:04

AKS skrev:3.07: Gnnng. Kunde knappt sitta stilla i soffan under delar (slutet) av avsnittet. Såååå spännande!! Skrek "SKJUT HONOM!" "GAAAAH!" och "SKYNDA DIG!!" under slutscenen. :D

Kom igen Hank. Överlev!!

Förresten skönt att terminator-killarna är ute ur serien nu. Det var tack vare dem vi fick den här scenen, men i övrigt var de lite för cartoonish för min smak.



Såg precis 3x07 och tänkte skriva, men någon hade redan skrivit mina ord så jag instämmer bara och lägger till ett: fy fan vad bra!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån aug 15, 2011 3:03

3x08
Jag blir alltid förvånad över hur långt de vågar gå i Breaking Bad. Egentligen vet jag inte varför jag blir förvånad; jag borde ha lärt mig när liket/deggan åker genom taket i säsong 1. Scenen när Terminatorn (kan inte låta bli att kalla dem det) kryper ur sängen med sina blodiga stumpar - min haka vilade på mina fötter och jag visste inte hur jag skulle reagera. Brutal scen!
Hank överlever såklart, många fina scener med familjen i vänterummet. Skyler och Walt kommer närmare varandra och hon verkar definitivt bli mer "accepterande" angående hans extraknäck. Och än en gång fick Skyler visa att hon inte är typiskt TV-fru-korkad när Walt försöker ljuga om vem han talade med i telefon. Det där leendet sade allt - jag tycker Anna Gunn är fantastisk!

Spännande också med Gustafo. Jag undrar om han håller på att ta över hela organisationen? Walt är verkligen mer insnöad i detta än vad jag tror han själv förstår.


Kommer vara så tomt sen att vara ikapp. Jag kan inte minnas senast jag var så här fängslad av en serie? Ja, Mad Men är skitbra/fantastiskt, men det är en helt annan känsla än den spänning jag känner i Breaking Bad.
Om BB kommer få lida något pga av hela Matthew Weiner vs. AMC vs. Frank Darabont- grejen kommer jag inte vara salig.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån aug 15, 2011 16:11

After tense and public negotiations, AMC just closed a deal with producer Sony Pictures TV to renew dark drama Breaking Bad for a final batch of 16 episodes. The episodes are expected to be filmed together but may be split into two seasons, with a final scheduling decision to be made at a later date. The deal comes just as the series was facing two deadlines: its license deal with AMC was set to expire tomorrow and the options on the actors are up Aug. 31. The two sides have reached a compromise over the stickiest issue -- who will cover the series' budget of $3 million-plus. I hear both Sony TV and AMC will contribute. While negotiations were contentious and Sony did flirt with the idea of moving Breaking Bad to another network, the two sides started making progress over the past two weeks, leading to today's deal. With the series renewal secured, Sony TV now has to make a new deal with Breaking Bad creator/executive producer Vince Gilligan, who doesn't have a contract beyond Season 4 but is fully expected to return for the series' final hurrah. The cast, led by Emmy winners Bryan Cranston and Aaron Paul, may also renegotiate their


Jag borde bli glad men blir mer sur. 2 säsonger på 8 avsnitt? Ska de dela upp så ska det åtminstone vara 12 avsnitt/säsong. Snåla j*vlar!
Men ja, serien får förhoppningsvis det slut som Gilligan planerat, så ett "yay" för det iaf!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån aug 15, 2011 16:46

Jag är okej med enbart 16 till avsnitt. Då kan serien få avslutas med äran i behåll. Däremot är jag inte förtjust i tanken på att de ska delas upp på två säsonger. Kör igenom de 16 avsnitten på raken, säger jag!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tis aug 16, 2011 2:24

Ja men det är så jag känner också. Det är mest tanken på två säsonger som stör mig och får mig att reagera mot att AMC är snåla - är ju dock en aning färgad av allt man läst om AMC det senaste. Jag tycker en säsong på 16, eller två på 12 - de får bestämma sig!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor aug 18, 2011 3:10

3x13
PANG!

Ekar fortfarande i mina öron. Fy fan vad bra Breaking Bad är.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tor aug 18, 2011 15:01

Så glad över att jag inte behövde vänta över ett år på fortsättningen.

4x01-02
Gus har blivit helt otroligt läskig. Scenen när han skär halsen av Viktor var helt brutal! Det slog mig under scenen när alla stod där att allihopa verkligen var på samma "sida". Man är ju självfallet på Walt och Jesses sida, men just det att "vi är alla mördare härinne". Serien har verkligen gått från gråskalor till nattsvart! Otroligt spännande att se vad det ska bli av det här.

Jag är riktigt nyfiken på att se var de ska ta Jesse nu - han får verkligen inte en lugn stund. Jag skulle vilja ha lite mer Skyler, och snart är det dags för Hank att vevas in igen också. Men han har ju sina... mineraler.


Jag har läst lite kommentarer från folk som tycker att serien "segats ner". Whaaat? Kanske att tempot kommer vevas ner nu kommande avsnitt, men om början av säsong 3 är någon indikation på seriens fokus när tempot vevar ner så ser jag fram emot det. Finns det något mer intressant än karaktärsfokus?
Jag tycker aldrig det känts som om Gilligan och c/o inte har stenkoll på vad de gör, och det är ett riktigt jävla kvalitetsprogram.
Det känns inte som om hjärtkaninen är en bra smiley för att visa kärlek för Breaking Bad, så jag kör på den här: :psychobunny:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 18, 2011 16:20

Segats ner håller jag verkligen inte med om heller! Iofs kanske det inte händer ika mycket i varje avsnitt (kanske, kommer inte ihåg), men "segt" eller "slow" eller något annat sånt ord är det sista jag skulle beskriva Breaking Bad som. Tycker serien är fantastisk just nu! (Har sett t.o.m. 4.05).
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor aug 18, 2011 16:36

Ja, jag väljer att lita på dig. Du är ju trots allt gudinna! ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » tor aug 18, 2011 17:45

Skönt att nån kommer ihåg det i dessa sekulariserade forumtider! :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » tis sep 20, 2011 1:50

Här händer det saker!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav Tomas » ons sep 21, 2011 19:25

4x10
Undrar hur många av Gus beslut som fattats (nästan) enbart för att leda fram till chansen att hämnas i detta avsnitt? Detta kan han ha planerat väldigt länge.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » ons sep 21, 2011 20:25

Det är ju bara så förbannat, förbannat bra! Verkligen läskigt jävla bra på sistone.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » tor sep 22, 2011 3:53

Breaking Bad som sitcom. :) Finns flera (mycket korta) delar och jag vet inte vilka avsnitt de tar material ifrån så varning för spoilers om ni inte sett de senaste avsnitten.

http://www.youtube.com/watch?v=CtZpo89mmJo
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav AKS » ons sep 28, 2011 19:21

4.11: Att säga att serien är bra och spännande just nu skulle vara årets jäkla underdrift. Awesome.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav caffeineaddict » mån okt 10, 2011 18:09

Säsongsavslutningen: Bästa TV-avsnittet på FAN vet hur länge. GAAAAAAH!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån okt 10, 2011 21:20

Verkligen bra!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tomas » mån okt 10, 2011 23:38

4x13 "Face Off" :)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav caffeineaddict » tis maj 22, 2012 12:52

Naturligtvis vill de dra ut på en bra sak så länge som möjligt, men likväl: BAH! :(

Enbart åtta avsnitt i sommar följt av de avslutande åtta avsnitten 2013!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » tis maj 22, 2012 16:57

What? Irriterande. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån aug 06, 2012 17:12

S5 har börjat riktigt starkt med inledande "heist"avsnittet och fram till nu. 5.04 är dock bäst hittills för mig. Vilken jäkla scen, eller del av avsnitt, det är, den som slutar med att Skyler säger "Wait for the cancer to come back". Ryyyys! Irriterar mig dock fortfarande att säsongen ska delas i två delar. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Matt » mån aug 13, 2012 21:46

5x05
Jävlar det är bra nu!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch
 
Inlägg: 5077
Blev medlem: 19 feb 2004
Ort: Sthlm

Inläggav AKS » mån aug 13, 2012 22:43

5.05: Oh yeah... "Bra" är bara förnamnet.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » tis aug 14, 2012 21:32

5.05 Ojojoj....vad bra det är nu!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » mån aug 27, 2012 19:18

(spoiler 5.07) Helvetes jävla säsong, mindre intensiv än den förra (men ändå ganska jäkla intensiv) vilket lämnar en hel del tid för ordentliga karaktärstudier. Fin nickning i Mikes dödsscen till en av westernfilmens finaste dödsscener (och inte bara p.g.a. musiken)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » tis sep 04, 2012 5:41



"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » fre nov 30, 2012 18:10

Har börjat se BB. Har lyssnat på Nerdist Writers Panel och där passserar ju inte ett avsnitt utan att Vince Gilligan helgonförklaras. En författare berättade att han hade frågat sin döende far om det fanns något han kände ånger för, och pappan hade svarat "att inte få se säsong 4". Kan inte argumentera mot sådana referenser, även om jag inte är förtjust i början. Och så sa ju Sisela Kyle att det var hennes livs favoritserie.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav caffeineaddict » fre nov 30, 2012 19:52

Nu var jag iofs fast från piloten, men fram t.o.m. S4 är det väl en vanlig åsikt att det bara blir bättre och bättre och bättre. Sen finns det delade åsikter om S5 än så länge men jag gillar skarpt även om det inte nått S4:s extrema höjder.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron