Breaking Bad

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » mån mar 02, 2009 19:42

caffeineaddict skrev::eek: Var avsnitten så censurerade?! Skandal! Fast den var rätt brutal vill jag minnas ändå? Hursom, även i TV-versionen var Breaking Bad fantastisk, onekligen.


Jag lade märkte till en hel del. Förutom att alla svordomar värre än "shit" är där - och det finns ju en stor poäng i att medelklassbelevade Walter börjar svära friare - är mycket mer grafiskt. Du minns säkert (spoiler Breaking Bad 1.02) scenen då liket, eller resterna av liket, som Jesse försökt lösa i syra i sitt badkar faller genom taket - den är värre.

AMC:s serier censureras alltså vid första visning på TV men inte på DVD. Det är väl inte en helt tokig lösning, som jag ser det. Fans köper ju DVD-boxarna. Svordomar värre än "shit" förekommer på min Mad Men DVD-utgåva också. Kanske två gånger, men ändå, det finns där.

CheeseGuy skrev:Och Brotherhood är väl fortfarande inte officiellt nedlagd? Det har bara varit väldigt tyst.


Du har rätt. Jag kollade just upp det och serien är fortfarande i limbo. Men det ser inte ljust ut.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav RalfiParpa » fre mar 13, 2009 14:12

Breaking Bad, 2.01-2.03: Shit.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » lör mar 14, 2009 22:31

Vänta nu, finns 2.02 och 2.03 ute? 2.01 rockade iaf.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons mar 18, 2009 13:24

Breaking Bad 2.02, fortfarande tokigt bra.

Pling.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav The Buffster » ons mar 18, 2009 21:48

CheeseGuy skrev:Breaking Bad 2.02, fortfarande tokigt bra.

Pling.

Ja! Pling! 2.02 var ett grymt bra avsnitt, verkligen.

Såg ikapp serien alldeles nyligt efter alla positiva kommentarer i den här tråden. Riktigt, riktigt bra precis som väntat.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » tor mar 19, 2009 0:04

Breaking Bad är verkligen så överlöjligt fantastiskt bra just nu.

(spoiler 2.02) Tio minuter in i 2.01 trodde man sig börja ana en huvudsaklig säsongsplot. Ett avsnitt senare har de redan kört den helt i marken och vänt upp och ner på alltsammans. Helt oförutsägbart och fullkomligt strålande.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » tor mar 26, 2009 21:50

CheeseGuy skrev:Se Breaking Bad istället!


Word.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån apr 06, 2009 14:35

Haha, Stakka Bo regisserade Breaking Bad 2.05! :) Det var oväntat.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tinwiel » mån apr 06, 2009 22:52

:D Oj då. Var det bra då? Jag förstod aldrig hans storhet som videoregissör. Alla hajpade honom massor bara för att han gjorde en video till Madonna (och Kyllie mfl.) men jag tyckte aldrig att någon av hans videos var särskilt spännande.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » mån apr 06, 2009 22:54

Hanna: Gissar att du svarade på mitt inlägg längst ner på förra sidan nu?

Det var bra. Breaking Bad är alltid bra. Men det var kanske lite mer av ett mellanavsnitt iofs.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » mån apr 06, 2009 23:02

Jag gillade Stakka Bos Suede-video She's in fashion.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav RalfiParpa » mån apr 13, 2009 11:02

Breaking Bad, 2.06: Fortsatt lysande - det här var kanske seriens bästa avsnitt hittills. Helt tveklöst den bästa dramaserien i produktion. Har nästan ingenting att invända mot den här säsongen. Allt håller hög kvalitet och manuset och skådespeleriet är enastående.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » ons apr 22, 2009 7:08

Har satt säsong 1 av Breaking Bad på nedladdning, men läste en kommentar om att det skall vara censurerat. Vad innebär det för serien? Känns den avhuggen?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » ons apr 22, 2009 11:31

Tob skrev:Har satt säsong 1 av Breaking Bad på nedladdning, men läste en kommentar om att det skall vara censurerat. Vad innebär det för serien? Känns den avhuggen?

Inget bra svar eftersom jag inte sett någon av varianterna än (även om jag tror det sagts att TV-sända inte ska kännas avhuggen eller så), däremot ville jag påpeka att DVD-ripparna, som finns ute, är oklippta.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons apr 22, 2009 12:01

Tob: Jag visste ingenting om censuren när jag såg säsong 1 och då var det tv-rippar (antar jag?) och jag märkte ingenting alls. Serien var ganska rå, tydligen ska den vara ännu råare och då var jag ändå ganska äcklad av vissa saker redan första gången. Men jag ska se om säsong 1 innan jag ger mig in på säsong 2, då ska jag se de ocensurerade och se om det är ngn större skillnad.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons apr 22, 2009 17:01

Låter betryggande ändå att serien är tillräckligt "rå". Vilken kanal har den visats på? Jag hade fått för mig att den hade gått på en kabelkanal.

Sen jag skaffade min nya ögonsten, dvs. min tv, så håller jag mig borta från dvd-rippar och hdtv-rippar. Så får bli 720p paketet.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tob » sön apr 26, 2009 22:44

Avnjöt 1.01 av Breaking Bad tillsammans med en lunch smörgås och te. Nu har jag sett till och med 2.01 :oops:

Längesedan jag upplevde en serie med samma "måste-se-ett-avsnitt-till" dignitet. Underbar serie, fantastiskt välbalanserat, bra karaktärer, bra skådespel, bra dialoger osv. Minst sagt välgjort.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav caffeineaddict » tis maj 05, 2009 23:00

Breaking Bad 2.09. Alldeles helvetiskt jävla bra. Ett av de bästa avsnitten av bästa serien. Tokigt spännande, sorgligt, och så på något vis några rejäla gapskratt mitt i alltsammans ("A robot?!"). Mästerligt.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav caffeineaddict » mån maj 25, 2009 17:53

Breaking Bad 2.12. Fantastiskt, så mörkt och så vackert och så spännande och så rörande. Bästa serien.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån maj 25, 2009 21:39

caffeineaddict skrev:Breaking Bad 2.12. Fantastiskt, så mörkt och så vackert och så spännande och så rörande. Bästa serien.


Ja, jag satt faktiskt och tänkte "Wow, det här kan inte vara så här bra" under avsnittets gång. Och vilket mod de har: slutscenen var verkligen så upprivande att jag antagligen gråtit floder om jag inte var så förvirrad och bestört.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav Tob » tis maj 26, 2009 21:30

RalfiParpa skrev:
caffeineaddict skrev:Breaking Bad 2.12. Fantastiskt, så mörkt och så vackert och så spännande och så rörande. Bästa serien.


Ja, jag satt faktiskt och tänkte "Wow, det här kan inte vara så här bra" under avsnittets gång. Och vilket mod de har: slutscenen var verkligen så upprivande att jag antagligen gråtit floder om jag inte var så förvirrad och bestört.


Medhåll. Oerhört vass slutscen.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » ons maj 27, 2009 23:19

Breaking Bad, säsong 1. Skitbra, intensiv, television och Bryan Cranston äger rutan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tor maj 28, 2009 6:22

Mhm. Och säsong 2 blir ännu bättre så fortsätt titta, good buddy.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav eriked » lör jun 06, 2009 0:31

(spoiler Breaking Bad 2.03) Hmm, undrar om jag har skrivit något om denna serie. Hur som helst så tittar jag och gillar. Däremot så har jag av någon anledning fortfarande lite svårt att sugas in i avsnitten. Första kvarten brukar kännas som en evighet. Sen flyter det på. Det är lite irriterande och jag vet inte riktigt varför det känns så. Kanske ändras.

Anyways. 2.03 bra grejer. Gillar hur serien har inlett säsong 2, t.ex. den mer involverande polisdelen. 2.03 hade dessutom en Townes Van Zandt-låt. Det är aldrig fel. Hoppas att det kan fortsätta bra (men det låter på era kommentarer som att det finns hopp).

Föresten, börjar det inte kännas som att det behövs en tråd för denna serie?

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » sön jul 05, 2009 19:13

Känns som att Breaking Bad bör få en egen tråd...? Tre sidor fick jag upp då jag sökte på serien.

I alla fall så började jag se denna serie i morse. Jag tyckte att det var en bra pilot, varken mer eller mindre. Skön känsla och smårolig. Jag kommer definitivt att fortsätta titta, men det är inte en sån där pilot som jag blir gosh wow över.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jul 06, 2009 1:25

Breaking Bad 1.02: Ytterligare ett bra avsnitt, ungefär som avsnitt 1. Jag är inte överdrivet engagerad än, men jag ser helt klart potentialet i detta och det är redan nu bra som sagt. Jag skrattade högt då den nästan helt upplösta kroppen for genom giolvet. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » mån jul 06, 2009 17:02

Breaking Bad 1.03: Serien fortsätter som tidigare. Solid serie, verkligen. Gillade att de valde det mörkare vägvalet i avsnittet, då han blev tvungen att mörda killen i källaren. Det är lovande inför framtiden, att de är villiga att gå dit med denna karaktär.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » tis jul 07, 2009 21:53

Breaking Bad 1.06: Riktigt bra avsnitt, det första som "sticker ut", och det bästa avsnittet hittills. Synd bara att de gjorde en flashforward totalt i onödan i början. Hade varit mer spännande om man inte vetat om att saker skulle explodera då man såg slutscenen. De har gjort så ett par gånger tidigare denna säsong också och jag tycker verkligen att de ska vara restriktiva med det. Inget mer helst, om det inte verkligen skulle ge nåt alltså.

Walter regerade i detta avsnitt!! Kickass!!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav AKS » ons jul 08, 2009 1:57

Breaking Bad 1.07: Bra avslutning på säsongen. Känns som att serien med yttepyttesteg blivit bättre och bättre över säsongen. Och den var ju bra till att börja med, nu skulle jag gå så långt som att säga att den är riktigt bra. Och fantastiskt jämn i kvalitén. Hoppas att jag tycker att S2 är lika bra som många andra verkar tycka! Lär börja se den imorgon.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav eriked » tis jul 14, 2009 23:15

Breaking Bad 2.13
Damn.. inte riktigt lugnat mig ännu. Tar nog en timme till. Minst.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]

cron