Breaking Bad

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Breaking Bad

Inläggav CheeseGuy » mån jan 21, 2008 20:48

Någon annan som sett Breaking Bad (nya AMC-serien)? Jag gillade i alla fall första avsnittet rejält.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav Illyria » mån jan 21, 2008 20:51

Inte ännu, ska se piloten ikväll. Hoppas på AMC-standard a la Mad Men.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav sp1keout » tis jan 22, 2008 1:41

Den verkade sjukt nice när jag läste om den... Mid-life crises ftw.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » tis jan 22, 2008 16:46

Jag tycker också den verkar vara bra. Ser den nog inte idag, men ses ska den göra.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån jan 28, 2008 21:45

Breaking Bad 1x01
Detta var ju hur bra som helst. Jag gillar det verkligen och jag tror att jag ska ta och se 02 redan nu. Efter ha sett första avsnittet av BB och första av Mad Men så gillar jag faktiskt BB mer. Dock har jag inte sett hela Mad Men än, jag såg första (and liked it) och sedan sov jag i princip igenom andra så jag räknar med att jag inte har sett det än. Men Mad Men ska också ses sinom tid.
Det var kul att se Malcolms gamla pappa i något helt nytt och annorlunda. Jag tror att denna serien kan bli hur bra som helst om det utvecklas åt rätt håll. BB är inte heller strejkberoende eller? Var det inte AMC som hade gjort någon deal, eller gälde det bara Mad Men och Weeds?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav CheeseGuy » mån jan 28, 2008 22:00

HeY skrev:Breaking Bad 1x01Det var kul att se Malcolms gamla pappa i något helt nytt och annorlunda. Jag tror att denna serien kan bli hur bra som helst om det utvecklas åt rätt håll. BB är inte heller strejkberoende eller? Var det inte AMC som hade gjort någon deal, eller gälde det bara Mad Men och Weeds?

Bara Mad Men och Weeds, det är Lions Gate som kommit överens med WGA. Och Breaking Bad har tydligen bara kunnat göra sju av nio tänkta avsnitt.

Jag var lite mer tveksam till andra avsnittet, jag undrade också om piloten var så bra som jag fick för mig. Men förhoppningsvis var det bara för att jag var distraherad av massa annat just då.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Inläggav HeY » mån jan 28, 2008 22:05

CheeseGuy skrev:Bara Mad Men och Weeds, det är Lions Gate som kommit överens med WGA. Och Breaking Bad har tydligen bara kunnat göra sju av nio tänkta avsnitt.

Jag var lite mer tveksam till andra avsnittet, jag undrade också om piloten var så bra som jag fick för mig. Men förhoppningsvis var det bara för att jag var distraherad av massa annat just då.


Okej, synd att det bara blir 7 avsnitt.

Ungefär så var det med Mad Men för mig. Jag var distraherad och trött så andra avsnittet kändes tråkigt och oengagerat för mig, sen slutade jag titta utan någon riktig anledning. Jag ska se andra avsnittet nu (av Breaking Bad), får se vad jag tycker, men piloten var verkligen "så bra" ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » mån jan 28, 2008 23:07

Breaking Bad 102 hade massa roligheter, och en del hemskheter följt av en äcklig äcklighet. Det var bra, men no more baklängesavsnitt tack. Det behövs inte.

Hittills är serien bra, men inte riktigt Mad Men-kvalitet.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis jan 29, 2008 0:22

Breaking Bad 1x02
Också riktigt bra. Jag gillar detta riktigt mycket; hoppas det fortsätter i denna takten.
Slutet var riktigt äckligt!! :eek:
Jag undrar också vad gasmasken kan ha för betydelse, i brandutredningen? Annars finns det väl ingenting som den kan anses vara relevant i?


Illyria skrev:Det var bra, men no more baklängesavsnitt tack. Det behövs inte.

Fast det var ju inget backlängesavsnitt heller, bara 5 minuter för att visa vad de bestämde sig för att göra med kropparna. Det är inte vad jag kallar baklängesavsnitt, snarare flashback.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Illyria » tis jan 29, 2008 0:47

Breaking Bad 102 Inte ett äkta baklängesavsnitt, inget större avslöjades i början, men det användes lite på samma sätt som i piloten och kändes som mer än "bara" en flashback, dvs något de verkar ta vara på från piloten, speciellt som det bara var en också. Det är inte konstanta flashbacks, eller väldigt korta, utan längre sekvenser a la baklängesberättelse. Känns också totalt onödigt för serien behöver inte berättas så (med baklängesavsnitt, mer eller mindre). Och eftersom det kändes som en fortsättning på berättarstilen från piloten gör det mig också lite nervös inför kommande avsnitt... ska baklängesavsnitt/berättelser göras måste de göras riktigt bra, annars bör de skippas. I'm not a fan.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher
 
Inlägg: 7856
Blev medlem: 26 maj 2004

Inläggav HeY » tis jan 29, 2008 1:09

Breaking Bad 1x02 Okej, jag förstår hur du menar. Själv ser jag dock baklängesavsnitt som såna som börjar och slutar likadant, som piloten. Detta skulle jag som sagt kalla flashback.
Jag håller dock med dig om att jag inte vill att det ska bli någon signaturstil för serien. I'm not the biggest fan eighter. Funkar ibland, men inte hela tiden.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 0:45

Efter två avsnitt måste det erkännas att grundhandlingen i Breaking Bad ligger alldeles för nära Weeds för det mesta, men lik förbannat är det både kolsvart, roligt och spännande.

Avsnitt 3 nu.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre feb 15, 2008 0:58

caffein: Det får vara hur likt Weeds det vill så länge som det fortsätter att vara lika bra som det har varit. Jag blev mycket positivt överraskad av Breaking Bad. Kul att du gillade också :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 10:44

Breaking Bad 1.03 var ytterligare ett steg upp och faktiskt alldeles tokigt bra för att vara ett så pass tidigt avsnitt av en serie.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre feb 15, 2008 19:33

caffeineaddict skrev:Breaking Bad 1.03 var ytterligare ett steg upp och faktiskt alldeles tokigt bra för att vara ett så pass tidigt avsnitt av en serie.


Ja det var skitbra! Det som förvånar mig mest är att det är Malcolms pappa. Malcolms pappa!!!!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » fre feb 15, 2008 20:06

HeY skrev:Det som förvånar mig mest är att det är Malcolms pappa. Malcolms pappa!!!!


Det är Tim Whatley, the re-gifter!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre feb 15, 2008 20:56

caffeineaddict skrev:
HeY skrev:Det som förvånar mig mest är att det är Malcolms pappa. Malcolms pappa!!!!


Det är Tim Whatley, the re-gifter!


Jag har tyvärr inte sett honom i Seinfeld.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån mar 10, 2008 22:26

Haha, fyfan, Breaking Bad är så jääävla bra nu. Visst kan man inte låta bli att tänka på Weeds relativt ofta, men BB har en sådan annorlunda ton och blir hardcore så mycket fortare (därmed inte nödvändigtvis bättre, men å andra sidan var ju inte Weeds kattpiss det heller) att det ingenstans känns som en upprepning. 1.06 var kickass, 1.07 kanske inte riktigt uppe på samma nivå men inte allt för långt ifrån. Cranston is king!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » mån mar 10, 2008 22:56

Japp. Breaking Bad blir definitivt att kolla upp framöver...när tid finns i högre utsträckning.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Tam » mån mar 10, 2008 23:48

Breaking Bad-avsnitten lagras på datorn. Men fram till påsk måste jag faktiskt lägga min nyktra tid på studier och redan etablerade måste-serier. Så det blir sen, inte nu.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav poser » tis mar 11, 2008 11:42

caffeineaddict skrev:Haha, fyfan, Breaking Bad är så jääävla bra nu. Visst kan man inte låta bli att tänka på Weeds relativt ofta, men BB har en sådan annorlunda ton och blir hardcore så mycket fortare (därmed inte nödvändigtvis bättre, men å andra sidan var ju inte Weeds kattpiss det heller) att det ingenstans känns som en upprepning. 1.06 var kickass, 1.07 kanske inte riktigt uppe på samma nivå men inte allt för långt ifrån. Cranston is king!


Håller med, tycker Breaking Bad är riktigt bra. Men om jag inte missförstått så var väll avsnitt sju det sista för säsongen?

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake
 
Inlägg: 6983
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Skåne -> Göteborg -> Stockholm

Inläggav caffeineaddict » tis mar 11, 2008 11:44

poser skrev:Men om jag inte missförstått så var väll avsnitt sju det sista för säsongen?


NOES! :eek: Det hade jag helt missat isf, inte fan kändes det som en säsongsavslutning?

(edit) Jo, BitMeTV hade lagt upp en seasonpack, så onekligen verkar det ju så... :( (/edit)

(edit 2) Fan, de har ju börjat släppa Uncut-versioner av avsnitten! Eller åtminstone de två första. "This is Episode one, but is the directors cut. Foul language and Boobies, the way its meant to be seen." (/edit)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » tis mar 11, 2008 11:56

caffeineaddict skrev: (edit 2) Boobies, the way its meant to be seen." (/edit)

Glad att jag väntade! :popcorn:
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav sp1keout » tis mar 11, 2008 15:37

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev: (edit 2) Boobies, the way its meant to be seen." (/edit)

Glad att jag väntade! :popcorn:


Jag med :)
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan
 
Inlägg: 2156
Blev medlem: 04 jan 2006
Ort: Stockholm

Inläggav RalfiParpa » tor jul 24, 2008 23:14

Breaking Bad, S1: Komedin i svart komedi försvann efter bara två avsnitt. Det svarta stannade kvar, blev nattsvart. Svår att ta ibland; det oaktat ett mindre mästerverk.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav adolvsson » tor jul 24, 2008 23:20

RalfiParpa skrev:Breaking Bad, S1

Damn! Den här glömde jag helt bort. Trodde jag hade tagit hem första avsnittet, men inte. Och dessutom glömt bort resten. Jaja. Tokigt kan det bli.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » mån jul 28, 2008 10:26

Jag tycker dock att det fortfarande fanns en del att skratta åt i Breaking Bad efter de första avsnitten. Men, jo... mörkt, hårt och skitbra!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav RalfiParpa » mån mar 02, 2009 12:35

Jag såg om den sju avsnitt långa första säsongen av Breaking Bad häromsistens och blev förbluffad över hur mycket bättre serien var andra gången igenom. Mycket bättre än Mad Men. Serien blir bara så bra så snabbt att det nästan är lite oförskämt; redan i tredje avsnittet - som är mitt favoritavsnitt - lyfter det till rätt så svindlande höjder och de små skavankerna som fanns där i pilotavsnittet är puts väck. Jag älskar Michael C. Hall i Dexter och Jon Hamm i Mad Men men Bryan Cranston gjorde sig förtjänt av den där Emmyvinsten. Han är fenomenal.

Får min röst som bästa dramaserie fortfarande i produktion nu när Brotherhood och The Shield är slut (min uppskattning för The Shield ökade explosionsartat efter sjunde säsongen). Se förresten serien på DVD eller i DVD-rips om ni gör det; avsnitten var rätt så censurerade när de visades på TV (för att det inte är Showtime eller HBO, förmodar jag).
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad
 
Inlägg: 1853
Blev medlem: 03 okt 2004

Inläggav caffeineaddict » mån mar 02, 2009 19:14

:eek: Var avsnitten så censurerade?! Skandal! Fast den var rätt brutal vill jag minnas ändå? Hursom, även i TV-versionen var Breaking Bad fantastisk, onekligen.

Och jag hade faktiskt helt missat att Brotherhood var helt slut. Då får det bli den inom kort.


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Inläggav CheeseGuy » mån mar 02, 2009 19:35

Och säsong 2 börjar ju på söndag, men det visste ni säkert. Jag har tyvärr inte tid att se om säsong 1 innan dess, men jag vill minnas att de två-tre sista avsnitten var helt fantastiska. Censuren är ju för härlig förresten (utöver att de överhuvudtaget censurerar saker för att det anses opassande eller upprörande eller vad fan det nu är för anledning). Efter all råhet, äckel och inte fullt klanderfritt agerande från karaktärer som ändå inte är "onda" går gränsen naturligtvis vid att låta u:et i "motherfucker" höras.

Och Brotherhood är väl fortfarande inte officiellt nedlagd? Det har bara varit väldigt tyst.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo
 
Inlägg: 2705
Blev medlem: 05 okt 2004
Ort: Halmstad -> Lund

Nästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron