00-talets bästa tv-serie (utslagstävling)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » lör jun 04, 2011 17:51

The Wire är nära nog för mig... Eller jo, eftersom det var 00-talet så blev det nog helt rätt för mig!

Hittade tråden eftersom denna tråd är den enda där The Inbetweeners nämns på hela forumet tydligen. Har sett de tre första avsnitten idag och det är en rolig serie, om än inte så bra som 9.0-genomsnittet på IMDb fick mig att hoppas på...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Rombat » lör jun 04, 2011 20:47

Det var lite otur på lottningen. Borde inte två ur varje grupp gått vidare och sedan omlottning inför slutspelet?

Eller var det så vi gjorde?

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav AKS » lör jun 04, 2011 22:43

Annars är det bara att göra om och göra rätt! Tog ju bara två månader... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » sön jun 05, 2011 13:10

Något fel var det ju uppenbarligen med röstningen eftersom att Six Feet Under inte vann. (Ignorerar envist att jag inte sett så mycket som en minut av The Wire ;) )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön jun 05, 2011 15:06

HeY skrev:Något fel var det ju uppenbarligen med röstningen eftersom att Six Feet Under inte vann. (Ignorerar envist att jag inte sett så mycket som en minut av The Wire ;) )


Det uppenbara felet finns med i samma mening, men det är inte vad du tror att det är. ;)


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sjostrand » ons jun 08, 2011 12:27

Jag drog mig in i det längsta för att se The Wire. Jag ansåg att det sista världen behövde var ytterligare en polisserie. Men när jag väl nu sett The Wire så inser jag hur fantastisk den är! Six Feet Under är fortfarande bättre, men båda platsar på en topp 5 av 00-talets bästa serier.

(Konstigt egentligen att en serie (The Wire) som låter så tråkig när man försöker beskriva den är så fantastisk när man ser den.)
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Nyx » tor jun 09, 2011 21:22

sjostrand skrev:Jag drog mig in i det längsta för att se The Wire. Jag ansåg att det sista världen behövde var ytterligare en polisserie. Men när jag väl nu sett The Wire så inser jag hur fantastisk den är!


Precis så var det för mig också!

sjostrand skrev:(Konstigt egentligen att en serie (The Wire) som låter så tråkig när man försöker beskriva den är så fantastisk när man ser den.)


Ja! Och det är nästan så att man själv undrar efteråt "Vad var det nu som gjorde att jag upplevde den som så hypnotiskt fängslande?".

Men jag är i själ och hjärta en stor SF/fantasy-nörd och kommer att fortsätta envist hävda att 00-talets bästa serie är Battlestar Galactica! Så det så. ;)

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons jun 15, 2011 13:16

Är The Wire baserat på något eller är det bara en "fristående" serie som man kan börja titta på utan några förkunskaper? Jag tänkte att The Wire kanske kan bli mitt sommarprojekt, men kan ju vara bra att veta så det inte är en spin-off eller liknande (vilket jag har för mig ha hört av någon, men det kanske inte var The Wire han talade om).

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav sjostrand » ons jun 15, 2011 13:43

The Wire är fristående. Bra val av sommaraktivitet.
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Föregående

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron