00-talets bästa tv-serie (utslagstävling)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån apr 19, 2010 18:10

Trots att jag inte ens såg S3 så röstar jag för Veronica Mars mot många, många serier. För då VM var som bäst så var det det mest fixerade jag varit vid en serie sedan Whedonverse. Den engagerade verkligen ett bra tag och var rolig och underhållande. Sen så såg jag väl 2-5 avsnitt av S3 innan jag gav upp, men det tar inte ifrån hur mycket jag älskade serien där i början.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Spuffy » mån apr 19, 2010 18:20

AKS skrev:Trots att jag inte ens såg S3 så röstar jag för Veronica Mars mot många, många serier. För då VM var som bäst så var det det mest fixerade jag varit vid en serie sedan Whedonverse. Den engagerade verkligen ett bra tag och var rolig och underhållande. Sen så såg jag väl 2-5 avsnitt av S3 innan jag gav upp, men det tar inte ifrån hur mycket jag älskade serien där i början.

Precis så är det för mig med, VM är det närmsta jag kommit Buffy(/annat av Joss)-älskande av en serie. Så engagerad i ett par som jag var i Veronica och Logan har jag heller aldrig kommit närheten av om man inte räknar Buffy (där det är flera par jag verkligen shippat).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » mån apr 19, 2010 18:23

Medhåll om det med engagerad i ett par!! var lite... fixerad där ett tag. :)

Oh, jag bli så fixerad vid en serie igen!! Det var så länge sen nu... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » mån apr 19, 2010 18:40

Jag med. Jag var en riktigLogan/Veronica-shipper. Har varit ungefär lika besatt, om inte mer, i Queer as folk US dock. Kanske jag inte var lika besatt över TSCC men jag var lätt bittrast när den blev cancelled (hade den pågått fler säsonger kanske den hade kommit upp i mer besatthet). Bitter var bara förnamnet, och jag blir fortfarande frustrerad över tanken på att jag aldrig får veta hur det gick. Bah.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » mån apr 19, 2010 18:41

Jag brukar inte alltid tycka att det förtar helhetsintrycket om en serie tappar i kvalitet med tiden men i Veronica Mars fall så gör jag det. Säsong 1 var riktigt bra, men helt enkelt inte tillräckligt bra för att jag ska förlåta dom riktigt dåliga säsong 2 och 3. Jag ville så gärna gilla säsong 2 när den började att jag lurade mig själv att den var bra, men såhär i efterhand tycker jag att den är nästan lika illa som säsong 3. Inte riktigt lika illa som säsong 3 dock, vilken katastrof den säsongen var. Sen när det gäller det där paret så gillade jag dom sjukt mycket i början men sen lyckades serien slarva bort det på ett sätt som jag nog inte upplevt i någon annan serie. Hur man lyckas förstöra den kemin som dom ändå hade så totalt är lite bortom mig faktiskt.

Så på det stora hela så tycker jag inte att Veronica Mars ens nästan förtjänar att ha kommit såhär långt. Sopranos var ju sex säsonger i princip utan svackor! (Jag vet att jag tjatar, men jag älskar Sopranos.)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav Rombat » mån apr 19, 2010 20:52

Sopranos ja! Jag tycker det är skumt att titta på en serie och verkligen gilla den, samtidigt som man tycker att alla karaktärerna är såna jävla rövhål. Oj, så arg jag var när jag tittade på den serien. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

Inläggav adolvsson » mån apr 19, 2010 21:53

Kvartsfinal
Dexter (06-) vs Black Books (00-04)
Älskar Black Books men ett välgjort, drivet och gråfärgat drama som Dexter tenderar vinna i min bok.

Wonderfalls (04) vs Battlestar Galactica (04-09)
Vilket skulle antyda en annorlunda röst här. Icke, Wonderfalls är en av de allra allra bästa och har min fulla kärlek.

Gilmore Girls (00-07) vs Veronica Mars (04-07)
GG hela vägen, en annan av mina absoluta favoriter, till och med den rätt usla sjätte säsongen har delar som vinner över VM:s bästa första.

The Sarah Connor Chronicles (08-09) vs The Wire (02-08)
Hade jag kommit längre i The Wire hade det kanske gått annorlunda. Kanske. För nu röstar jag med hjärtat och hjärtat säger stark rumpsparkarkvinna.

The Buffster om Veronica Mars skrev:Säsong 1 var riktigt bra

Jag tycker inte det. Inte egentligen. Jag älskade den och mina fan-manéer var säkert nära AKS, det känns så i efterhand i alla fall, men jag känner nu att vad den hade var en sjuk mängd charm och ett löfte om någonting riktigt bra i framtiden. Ett löfte som, som bekant, bajsades på. Ger fortfarande trist magkänsla.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav The Buffster » mån apr 19, 2010 22:07

adolvsson skrev:
The Buffster om Veronica Mars skrev:Säsong 1 var riktigt bra

Jag tycker inte det. Inte egentligen. Jag älskade den och mina fan-manéer var säkert nära AKS, det känns så i efterhand i alla fall, men jag känner nu att vad den hade var en sjuk mängd charm och ett löfte om någonting riktigt bra i framtiden. Ett löfte som, som bekant, bajsades på. Ger fortfarande trist magkänsla.

Du kan nog ha väldigt rätt i det. Det jag minns som bra med säsong 1 kan mycket väl vara hoppet om att serien skulle utveckla sig till någonting riktigt bra. Vilket den sen aldrig gjorde.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav eriked » mån apr 19, 2010 22:12

The Buffster skrev:
adolvsson skrev:
The Buffster om Veronica Mars skrev:Säsong 1 var riktigt bra

Jag tycker inte det. Inte egentligen. Jag älskade den och mina fan-manéer var säkert nära AKS, det känns så i efterhand i alla fall, men jag känner nu att vad den hade var en sjuk mängd charm och ett löfte om någonting riktigt bra i framtiden. Ett löfte som, som bekant, bajsades på. Ger fortfarande trist magkänsla.

Du kan nog ha väldigt rätt i det. Det jag minns som bra med säsong 1 kan mycket väl vara hoppet om att serien skulle utveckla sig till någonting riktigt bra. Vilket den sen aldrig gjorde.
Andra halvan eller sista 3:e delen eller nått av säsong var grym.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall
 
Inlägg: 5916
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » mån apr 19, 2010 22:16

Jag håller på att se om säsong 1 av Veronica Mars och ni har fel, it's lovely!
Om vi ska snacka om otippade serier som kommit så här långt: Wonderfalls.
Wonderfalls över Battlestar Galactica? I don't think so.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån apr 19, 2010 22:17

Extremt medhåll om Wonderfalls vs BSG.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav sfinx » mån apr 19, 2010 22:18

HeY skrev:Jag håller på att se om säsong 1 av Veronica Mars och ni har fel, it's lovely!
Om vi ska snacka om otippade serier som kommit så här långt: Wonderfalls.
Wonderfalls över Battlestar Galactica? I don't think so.

Märklig slutomgång överhuvudtaget, Flera serier som borde vara kvar.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...


"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria


Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!
 
Inlägg: 12268
Blev medlem: 23 maj 2005

Inläggav The Buffster » mån apr 19, 2010 22:30

sfinx skrev:Märklig slutomgång överhuvudtaget, Flera serier som borde vara kvar.

Ja, som till exempel Sopranos, West Wing, Six Feet Under, The Shield, Deadwood och Trailer Park Boys. Men det kanske inte var dom du tänkte på. ;)

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

Inläggav caffeineaddict » mån apr 19, 2010 22:33

The Buffster skrev:
sfinx skrev:Märklig slutomgång överhuvudtaget, Flera serier som borde vara kvar.

Ja, som till exempel Sopranos, West Wing, Six Feet Under, The Shield, Deadwood och Trailer Park Boys. Men det kanske inte var dom du tänkte på. ;)


WORD!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav AKS » mån apr 19, 2010 22:35

Jag förstår varför ingen av dem är med. Men saknar några andra... :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån apr 19, 2010 22:38

Six Feet Under åkte ut mot Torchwood. 8 mot 9.
I don't get it.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » mån apr 19, 2010 22:39

Men jag fattar. :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » mån apr 19, 2010 22:42

Jo, jag förstår ju det här med vi alla inte tycker lika. Men jag älskar nog Six Feet Under så mycket att jag verkligen inte förstår det i detta sammanhanget :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Nyx » mån apr 19, 2010 22:49

Dexter (06-) vs Black Books (00-04) Håller med om adolvssons kommentar. Dexter kan vara grymt överraskande, välspelat och engagerande. Trots detta är Black Books förstås en pärla!
Wonderfalls (04) vs Battlestar Galactica (04-09) Jag vidhåller att BSG har en rättmätig plats i semifinalen och gärna i finalen också!
Gilmore Girls (00-07) vs Veronica Mars (04-07) Jag har förlåtit VMs brister!
The Sarah Connor Chronicles (08-09) vs The Wire (02-08) Här erkänner jag att jag inte har sett The Wire (s1 och 2 ligger på bordet och väntar på att jag ska börja titta) men jag älskar starka SF-hjältinnor och TSCC har flera...

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch
 
Inlägg: 5294
Blev medlem: 28 okt 2004
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » mån apr 19, 2010 22:57

Nyx skrev:Jag har förlåtit VMs brister!

Du är för snäll. Och emotionell! Jag skyller på hormonerna.

Här erkänner jag att jag inte har sett The Wire (s1 och 2 ligger på bordet och väntar på att jag ska börja titta)

Jag minns något om gemenskapstitt som var på gång någon gång. Hmmm.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23279
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav wyndham » tis apr 20, 2010 11:14

Dexter (06-) vs Black Books (00-04)
Wonderfalls (04) vs Battlestar Galactica (04-09)
Gilmore Girls (00-07) vs Veronica Mars (04-07)
The Sarah Connor Chronicles (08-09) vs The Wire (02-08)

Nu är samtliga favoriter utslagna. Gissar att The Wire är bäst utifrån skalperna den har tagit men jag kan ju inte rösta på den för det. Det jag har sett av TSCC (halva s1) har inte varit i närheten av jättebra.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sjostrand » tis apr 20, 2010 19:52


vs



vs



vs



vs
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav Amanja » tis apr 20, 2010 22:36

Dexter (06-) vs Black Books (00-04)
Wonderfalls (04) vs Battlestar Galactica (04-09)
Gilmore Girls (00-07) vs Veronica Mars (04-07)
The Sarah Connor Chronicles (08-09) vs The Wire (02-08)
Användarvisningsbild
Amanja
Minion
 
Inlägg: 126
Blev medlem: 26 jan 2010
Ort: Uppsala

Inläggav HippieSpellan » tis apr 20, 2010 23:56

Wonderfalls vs Battlestar Galactica
Gilmore Girls vs Veronica Mars
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav wyndham » ons apr 21, 2010 0:09

sjostrand skrev:http://www.youtube.com/watch?v=POcuiqRTbnM

HA!
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.


Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire
 
Inlägg: 2908
Blev medlem: 30 aug 2005
Ort: Umeå

Inläggav sjostrand » ons apr 21, 2010 7:24

Ställningen just nu...

Dexter - Black Books 12-8
Wonderfalls - BSG 12-9
Gilmore Girls - Veronica Mars 12-7
TSCC - The Wire 7-11

Ojämnare än på länge, men ingen känns helt avgjord än...
Of course you support killing babies. You're an atheist and you're gay.
Användarvisningsbild
sjostrand
Big Bad
 
Inlägg: 2148
Blev medlem: 31 mar 2005
Ort: Katrineholm

Inläggav caffeineaddict » ons apr 21, 2010 7:31

Yes, för första gången leder alla mina röster!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Peppe » ons apr 21, 2010 9:13

fan vad ni gillar sarah connor chronicles och hur fan har veronica mars gått så långt, hårt spelschema...

Dexter - Black Books
Wonderfalls - BSG
Gilmore Girls - Veronica Mars
TSCC - The Wire
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby
 
Inlägg: 518
Blev medlem: 27 apr 2005
Ort: Uppsala

Inläggav Tinwiel » ons apr 21, 2010 12:48

TSCC äger!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav The Buffster » ons apr 21, 2010 20:47

Jag har varit tvungen att fundera en del på hur jag skulle rösta...

Dexter (06-) vs Black Books (00-04)
Svårt. Två så väldigt olika serier, båda bra. Att jag tillslut valde Dexter beror nästan uteslutande på Michael C Hall. Så sjukt bra är han.

Wonderfalls (04) vs Battlestar Galactica (04-09)
Ännu svårare. För svår. BSG i sina största stunder är bland det bästa som har gjorts. Hade den bara varit lite, lite jämnare hade den varit självklar. Samtidigt har Wonderfalls en alldeles egen känsla som förtrollade mig helt. Blir fortfarande alldeles varm bara jag tänker på den. Plus att serien har Caroline Dhavernas. Fast BSG har ju Edward James Olmos. SVÅRT! Tillslut får det bli BSG, kanske för att den innehåller en av dom finaste kärlekshistorierna någonsin.

Gilmore Girls (00-07) vs Veronica Mars (04-07)
När GG var som bäst var den en av mina favoritserier överhuvudtaget och även i sina sämre stunder var den väldigt mycket bättre än Veronica Mars. Trots sina brister, särskilt mot slutet, är GG en serie som alltid kommer att ligga mig väldigt varmt om hjärtat.

The Sarah Connor Chronicles (08-09) vs The Wire (02-08)
Lätt! TSCC var en väldigt bra serie, det hade varit underbart om den hade fått fortsätta, men den spelar helt enkelt inte i samma division som The Wire. Även jag är faktiskt lite förvånad över hur älskad TSCC verkar vara här på forumet. Jag tycker också väldigt mycket om den men tycker samtidigt att det finns väldigt många väldigt mycket bättre serier.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)


| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo
 
Inlägg: 3509
Blev medlem: 09 apr 2005

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron