Caprica

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » mån maj 03, 2010 17:46

Jag har tagit mig an Caprica och är väl rätt ordentligt förtjust i serien. Tycker det mesta fungerar väldigt bra. (spoiler 1.05) Fick domedagskänslor när Daniel presenterade sina ideer av hur han vill utveckla företaget.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav Mush » mån maj 10, 2010 23:01

Sett om piloten nu och boyaah, I like! Den här om någon serie kan ersätta Lost för mig. Känns som om Caprica kan bli bättre än BSG, jag gillar hur de byggt upp världen allså. Jättesnyggt. Att det är mer drama än äventyr stör mig inte, här görs det så bra.
Zoe!!! Söta smarta tjejer äger :lovebunnier: Hennes kopia är den första cylonen, shiet. :extas: BRA att jag tittade om den. Nu har jag Del 2-9 liggandes. Super!

Caprica är så snyggt!
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » mån maj 10, 2010 23:22

Jag är lite rädd över hur mycket jag gillar Caprica. Serier som jag gillar så här mycket har en tendens att inte sträcka sig över många säsonger. Suck. Någon som har koll på om tittarsiffrorna fortsatte att stiga där efter (spoiler 1x06) James Marsters effekten?
Senast redigerad av HeY mån maj 10, 2010 23:46, redigerad totalt 1 gång.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Mush » mån maj 10, 2010 23:42

HeY skrev:Jag är lite rädd över hur mycket jag gillar Caprica. Serier som jag gillar så här mycket har en tendens att inte sträcka sig över många säsonger. Suck. Någon som har koll på om tittarsiffrorna fortsatte att stiga där efter James Marsters effekten?


Är han med i Caprica?! :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » mån maj 10, 2010 23:46

Mush skrev:Är han med i Caprica?! :D


(spoiler 1x06) Åh, jag är ledsen om du känner dig spoilad!! Jag borde ha skrivit vilket avsnitt (*fixar*), men, om du vill veta: ja. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån maj 10, 2010 23:48

HeY skrev:
Mush skrev:Är han med i Caprica?! :D


(spoiler 1x06) Åh, jag är ledsen om du känner dig spoilad!! Jag borde ha skrivit vilket avsnitt (*fixar*), men, om du vill veta: ja. :)

och nu spoilade du vilket avsnitt han dyker upp i för säkerhets skull! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Mush » mån maj 10, 2010 23:49

HeY skrev:
Mush skrev:Är han med i Caprica?! :D


(spoiler 1x06) Åh, jag är ledsen om du känner dig spoilad!! Jag borde ha skrivit vilket avsnitt (*fixar*), men, om du vill veta: ja. :)



Det är lugnt,spoilern var så liten så antog att det inte var nåt sådär jättestort. Men najs att han är med iaf. Helt awesome! Undrar vilken roll han spelar :D
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » mån maj 10, 2010 23:51

gaspode skrev:
HeY skrev:
Mush skrev:Är han med i Caprica?! :D


(spoiler 1x06) Åh, jag är ledsen om du känner dig spoilad!! Jag borde ha skrivit vilket avsnitt (*fixar*), men, om du vill veta: ja. :)

och nu spoilade du vilket avsnitt han dyker upp i för säkerhets skull! :D


Men äsch. Jag trodde tidigare idag att det var torsdag, så idag är det okej :rolleyes: :oops:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaspode » mån maj 10, 2010 23:58

du hade ju faktiskt spoilermarkerat från början, var ju Mush som läste under spoilermarkeringen, så det blir ingen hängning idag. :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko
 
Inlägg: 17316
Blev medlem: 12 sep 2003
Ort: Göteborg

Inläggav Garim » ons jul 21, 2010 19:17

Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav AKS » ons jul 21, 2010 19:26

:extas: :extas:

Hoppas verkligen att den får fler säsonger också! Loves it!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tob » ons jul 21, 2010 19:48

Då kan man pusta ut. Men Januari är alldeles för lång bort. Jag hade hoppats på till hösten.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav AKS » tor jul 22, 2010 10:06

Ja, jäkligt synd att det inte blir till hösten... Men, men. Bättre än inget alls. Att hoppas på en andra säsong kanske är slöseri med tid...?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav brainslicer » ons aug 04, 2010 1:59

Nåt för att få tiden att gå ännu långsammare :(


-How do you get to be renowned? I mean, like, do you have to be nowned first?
-Yes. First there's the painful nowning process.
Användarvisningsbild
brainslicer
Minion
 
Inlägg: 385
Blev medlem: 01 jul 2006

Inläggav HeY » ons aug 04, 2010 2:52

It looks fraking awe-some!! :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tob » ons aug 04, 2010 11:31

HeY skrev:It looks fraking awe-some!! :extas:


Indeed.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav XY » sön aug 22, 2010 8:57

Så här långt, halvvägs in i första halvan, är Caprica helt w00t.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav AKS » sön aug 22, 2010 9:48

Läste igenom mina gamla kommentarer och började längta efter fortsättningen. Januari... :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav HeY » tor sep 09, 2010 23:38

Syfy got me an early birthday present!!

Syfy just announced that it's moving the premiere of season 1.5 of Caprica to October 5 at 10pm instead of the originally planned return in January 2011. This is good news for fans who were left hanging with mid-season finale cliffhanger back in March and were disappointed that the show would take so long to return.

The move will put Caprica on Tuesday nights following Stargate Universe and push back the premiere of the new season of Sanctuary to Friday, Oct. 15, at 10pm. Sanctuary will air on Fridays instead of Tuesdays as part of the shift.
Source: http://blastr.com/2010/09/syfy-brings-caprica-back.php


Whoop, whoop!! :extas:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » fre sep 10, 2010 1:45

Nice, fast den riktigt viktiga frågan är om det blir en fortsättning efter s1.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav HeY » fre sep 10, 2010 2:42

Det baseras nog säkerligen på hur serien gör ifrån sig i höst. Vi kan bara hoppas att siffrorna försätter i samma riktning som de senaste avsnitten gick mot. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav AKS » fre sep 10, 2010 7:08

:extas: :extas:

Extremt goda nyheter! Så bra serie!!

Och ja, bara att hoppas på att det blir en S2... Skulle bli så besviken annars.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Mush » tor sep 16, 2010 19:55

Helt bra. Caprica, caprica!

Hm Säsong 1.5, själv räknar jag det som S2. BSG s1 hade väl bara 12 delar plus miniserien?
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav HeY » tor sep 16, 2010 22:49

Mush skrev:Helt bra. Caprica, caprica!

Hm Säsong 1.5, själv räknar jag det som S2. BSG s1 hade väl bara 12 delar plus miniserien?


Nej men det är alltså andra halvan av S1 som fortsätter nu i höst. De kallar det 1.5 eftersom de har haft ett sånt långt uppehåll. Det brukade de göra med BSG också, slutspurten kallades ju t.ex säsong 4.5. :)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav XY » fre sep 17, 2010 7:15

Och det gör ingen skillnad för frågan om det kommer någon fortsättning, förutom formuleringen. Om det som kommer nu vore säsong 2 så är frågan om det blir någon säsong 3.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby
 
Inlägg: 909
Blev medlem: 31 dec 2006
Ort: Göteborg

Inläggav Mush » fre sep 17, 2010 11:29

HeY skrev:
Mush skrev:Helt bra. Caprica, caprica!

Hm Säsong 1.5, själv räknar jag det som S2. BSG s1 hade väl bara 12 delar plus miniserien?


Nej men det är alltså andra halvan av S1 som fortsätter nu i höst. De kallar det 1.5 eftersom de har haft ett sånt långt uppehåll. Det brukade de göra med BSG också, slutspurten kallades ju t.ex säsong 4.5. :)




Hm, undra om de sätter ihop halvorna till europa dvd releasen som de gjorde med BSG S4.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad
 
Inlägg: 1761
Blev medlem: 13 apr 2007

Inläggav A bear » tor okt 14, 2010 23:13

Inga kommentarer alls om nya säsongen?

1.10-1.11 1.10 var lite för mycket Star Wars-prequel, och det känns som om hela Virtual Heaven-grejen kunde satts upp bättre (lustigt, eller kanske inte så lustigt, nog så är ju Barnabas den förste som verkligen verkar ha ett problem med det ur ett trosperspektiv; och då dör han antagligen också.

Men här finns mycket bra också. Daniel fortsätter bli en riktig skitstövel på ett bra sätt, frugan hanses var nästan intressant i senaste avsnittet, och Clarice Willow håller på att bli lika badass som den där romerskan hon spelade en gång i världen. Jag vill ha mer Zoe och Tamara, det väldigt lilla de fått att göra nu har varit bra (Clockwork Orange-hyllningen!) men alldeles på tok för lite, och samma med Adamorna. Men de sätter upp en del intressanta grejer. Jag gillade verkligen snuten för första gången nu, hade helt glömt bort att han ens fanns faktiskt. Och Lacey, jodå, hon funkar hon med. Omstarten har varit rätt bra, det har både smällt och tänts långa stubiner, men jag undrar vad de sparar sina bästa karaktärer till.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav HeY » tor okt 14, 2010 23:33

Jag har inte tittat än. Tänkte att det får bli ett Caprica minimaraton när jag har tid - kanske i helgen. Är det en besvikelse? Eller fortsätter det lika bra? Någon som har koll på tittarsiffrorna de senaste avsnitten, fortsätter uppsvings trenden?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav A bear » tor okt 14, 2010 23:41

HeY skrev:Är det en besvikelse? Eller fortsätter det lika bra?

Det är absolut inte en besvikelse, men de har lagt ut byxorna så att de har att växa i.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer
 
Inlägg: 13550
Blev medlem: 15 jan 2005
Ort: Staden som simmar på vattnet

Inläggav AKS » fre okt 15, 2010 9:46

Jag har inte heller börjat titta än...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron