Human Target

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Human Target

Inläggav eynosh » fre jan 22, 2010 17:06

Ny tv serie med Mark Valley, Chi Mcbride och Jackie Earl Haley. Handlar om ett säkerhetsföretag som erbjuder personligt skydd för personer under hot.
Lite som V.I.P med Pamela Anderson, men sjukt mycket bättre.

Blev positivt överraskad av dom två första avsnitten (båda kom i veckan) och detta kan bli en fruktansvärt bra serie.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav noike » fre jan 22, 2010 17:22

eynosh skrev:Lite som V.I.P med Pamela Anderson, men sjukt mycket bättre.

Varför, varför, varför var du tvungen att ta upp den serien?!

Seietidningen är sjukt bra, har inte bestämt mig än om jag gillar eller inte gillar ändringen från att han blir personen han ska skydda (bokstavligen) till att bara smälta in i omgivningen. Jag kan förstå lite varför. Masker har varit fånigt i tv-serier sedan Mission Impossible och det är svårt att skapa en huvudperson som inte har en fast skådespelare. I varje fall om man inte vill anstränga sig.

Genremässigt skulle jag vilja påstå att den är mer som Burn Notice var i s1. Helt okej underhållning. Sjukt snygg vinjett också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!
 
Inlägg: 39166
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: A crappy place

Inläggav Tob » fre jan 22, 2010 23:04

Kanske kan vara något. Jag har nog varit lite för snabb att döma ut den, får försöka se de två första avsnittet i helgen :)
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher
 
Inlägg: 6302
Blev medlem: 01 maj 2004
Ort: Borås

Inläggav adolvsson » lör jan 23, 2010 13:40

1x01
Inte helt tajt, sedvanliga pilotproblem, utöver det gillade jag mer än väntat. Väldigt mycket. En hel del skitsköna inslag och rent generellt en känsla som lovar gott.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav adolvsson » lör jan 23, 2010 14:32

1x02
Så ska're se ut! Bättre, tajtare. Ruskigt underhållande och känns inte som andra veckans fall:are. Känns som dom åtminstone försöker tänka utanför lådan med detaljerna, sånt uppskattas.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm

Inläggav caffeineaddict » sön jan 24, 2010 8:27

Oh, överlever den ett tag så kan jag nog tänka mig att ge den en chans. Jackie Earle Haley!


"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP


MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten
 
Inlägg: 36748
Blev medlem: 17 sep 2003
Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Garim » ons jun 23, 2010 21:30

Jag har sett hela första säsongen nu på 2-3 veckor. Det började med att Amy Acker's gästspel i sista avsnittet - som jag alltså såg först :) Men sen har jag sett serien från början, och har varit riktigt underhållen. Många riktigt bra gästskådisar har de lyckats haft med. Nästan alltid någon man känner igen i varje avsnitt.

Jag gillar ganska mycket, och kommer att fortsätta se.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad
 
Inlägg: 2095
Blev medlem: 27 mar 2006
Ort: Sundsvall

Inläggav adolvsson » ons jun 23, 2010 21:43

caffeineaddict skrev:Oh, överlever den ett tag så kan jag nog tänka mig att ge den en chans. Jackie Earle Haley!

Eh, just ja, det gjorde den. Kanske man skulle ha skrivit (kanske man gjorde i andra serier-tråden? Nåväl, likväl...). Första säsongen var skitbra, underhållning på Burn Notice-nivå absolut och trots tittarsiffror som lutade åt det svagare hållet fick Human Target förnyat förtroende för en andra säsong. Oh ja.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager
 
Inlägg: 23278
Blev medlem: 13 sep 2003
Ort: Stockholm


Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Google [Bot]