Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » sön jun 26, 2011 11:27

Tea skrev:eftersom jag återigen går mammaledig kollar jag in serier jag inte haft tid till innan och efter halva säsong 2 är jag helt såååååååld... men sen är jag ju faghag oxå...

Yay :D
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Spuffy » ons aug 24, 2011 17:28

Har någon av er sett The Glee Project? Det är en tävlingsserie där vinnaren får en roll på (åtminstone) 7 avsnitt i Glee. De tävlande är asgrymma varenda en och JAG ÄLSKAR DET!!! Avsnitten är uppbyggda på så vis att de börjar med en gemensam sång som de tävlande förberett, där en gästdomare ur Glee-casten utser vinnaren som sen får lite extra utrymme i den gemensamma musikvideon som görs. Efter musikvideon väljs de tre som presterat sämst under veckan ut till att sjunga var sin låt inför Ryan Murphy själv, som sen väljer vem som åker ut.

Spoiler finalen s1: Hurra! Damian! Jag tyckte han skulle åka ut alldeles i början, samtidigt som jag hela tiden höll tummarna för honom för att han var så gullig. Sen växte han mer och mer och mer och mer. Cameron var länge min favorit, men när det kom fram att han inte kunde tänka sig att kyssa någon i sin roll så tyckte jag inte han skulle få vinna, även om han var FANTASTISK på alla sätt och vis - jag vill ha lite romans och pussar i Glee!! Marissa var också väldigt bra och framför allt snygg, blev väldigt förvånad avsnittet hon åkte ut. Trodde faktiskt att Alex skulle vinna finalen, men samtidigt som han kändes perfekt för Glee så kändes han ändå inte NY för serien, utan som en korsning av Kurt och Mercedes. Damian och Sam är nog mer "nya" (Lindsay kändes mkt som en Rachel-typ av roll). Hejade dock inte alls på Sam, hade allra helst sett Cameron och Damian eller utifrån de här fyra: Damian och Alex som vinnare. Men Sam finns inte redan i serien, så förstår att han vann.

ALLA var helt hysteriskt bra, och jag tror att många av dem skulle göra jättebra och intressanta karaktärer i Glee, även de som åkte ut tidigt. Ser fram emot s3 av Glee! Och s2 av The Glee Project också!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » tor aug 25, 2011 14:10

Haha! Blev uppslukad av Glee Project och efter att ha sett klart började jag fundera på om jag verkligen sett hela senaste säsongen av Glee. Nej, SJU avsnitt har jag kvar att se. Jag ledsnade på det i våras ngn gång, men efter Glee Project är jag pepp igen!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » tor aug 25, 2011 16:42

Jag har en vän som sagt att jag borde titta på The Glee Project. Jag funderar på att peppa nya säsongen med det, och dina kommentarer låter ju lovande! Får se om jag hinner ta tag i det. Är ganska inne i att se ikapp Parks And Rec nu.

Men i vilket fall gillade jag nog andra halvan av säsong 2 bättre än första, så du har nog några trevliga avsnitt att se ikapp iaf och jag saknar den "veckliga" Glee dosen så jag är lite avis ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tam » tor aug 25, 2011 23:03

Sett fyra avsnitt The Glee Project nu på kvällen. Fett bra!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher
 
Inlägg: 7629
Blev medlem: 18 dec 2004
Ort: Uppsala

Inläggav lilith » lör aug 27, 2011 21:41

Och nu har vi sett hela Glee Project! Så bra! Jag låg och sprattlade av glädje i soffan under finalen. <3

Jag kunde inte skrivit det bättre själv! Först går alla fyra till finalen, sen vinner både Damian och Sam, de två jag hejade på. Inte nog med det, sen får Alex och Lindsey vars två avsnitt också. Hela finalen var ren glädje, det var så härligt.
Sjukt pepp på nästa säsong av Glee! :extas:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HippieSpellan » sön aug 28, 2011 18:55

eEEEIii oj vad nära det var att jag råkade läsa spoilern, det gick av bara farten. Jag och Hanna har precis sett på första avsnittet och jag sållar mig till mängden, EEP vad bra GP är. Hanna ska iväg, jag tror jag tjuvkollar! /addicted!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » mån aug 29, 2011 18:54

OJ! håller med lilith!!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav MissKittyFantastico » fre okt 07, 2011 21:36

Glee 3x03

När Mike dansade med sin mamma kom det en tår. Jag VET, jag är en känsloknarkare, men det var vackert.

Ginger supremacists :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav brat » ons nov 02, 2011 21:13

Den här dagen har levererat:

3x04
Jättesöt Blaine/Kurt dans i "Last Friday Night"

3x05
Kyssen i promon som lovar så mycket mer

3x09
"Let is snow" som jag älskar lika mycket som "Baby, it's cold outside" vilket är en hel jäkla del

Finns risk att jag exploderar. Ville bara säga det.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav Glorificus » sön nov 20, 2011 20:53

lilith skrev:Och nu har vi sett hela Glee Project! Så bra! Jag låg och sprattlade av glädje i soffan under finalen. <3

Jag kunde inte skrivit det bättre själv! Först går alla fyra till finalen, sen vinner både Damian och Sam, de två jag hejade på. Inte nog med det, sen får Alex och Lindsey vars två avsnitt också. Hela finalen var ren glädje, det var så härligt.

Jag har äntligen tagit mig för att se The Glee Project nu i helgen! Och precis sådär var det. :D Superbra final! Och bra upplägg på hela serien, med en lagom dos drama mellan deltagarna men mest fokus på själva tävlingen. Och väldigt intressant att följa castingprocessen och hur de letar karaktärer och historier bland riktiga personer på det sättet.

Den öppna castingen för TGP säsong 2 har förresten börjat nu i helgen. 8)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher
 
Inlägg: 6714
Blev medlem: 14 okt 2004
Ort: Boden

Inläggav Spuffy » sön nov 20, 2011 21:04

Yayyy vad roligt, ser fram emot nästa säsong!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav MissKittyFantastico » lör dec 17, 2011 1:30

3x09

Cream colored ponies and crisp apple streudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wookies that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things


:D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » tis jan 24, 2012 21:47

3.10: ÄLSKADE inledningsscenen!!!!! Jag börjar komma tillbaka till att tycka om Glee sådär mycket som jag gjorde i slutet av första säsongen igen. Eller så har jag bara rosa moln-minnen från innan jul, och råkar ha älskat de första 10 minuterna av det nya avsnittet... Återstår att se...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav konstant » tis jan 31, 2012 22:07

Inledning S03E10 var ju helt jäkla fantastisk. Men jag älskar Grease också. ÄLSKART.

Överlag tycker jag säsong tre har varit mycket bättre än tvåan. Tvåan fick mig att slita mitt hår och fundera varför jag ens såg serien ett par gånger, varvat med några jättefina/jätteroliga stunder men mycket blaha också. Trean har kanske varit liiiite tråkigare och liiiite mer corny (S03E10 var ju definitivt inget undantag från detta), men jag uppskattar ändå stabiliteten. Fan. Sjukt vuxet och tråkigt det där lät.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav konstant » lör jun 02, 2012 16:35

S03E14 är ett av de bästa Glee-avsnitt jag någon sett måste jag säga. Efter en låååång Gleepaus såg jag det här och ja, dog lite för hur fint (om än sjukt amerikaniserat det var). Jag uppskattar att de börjat lägga så mycket fokus på HBT-frågor och rättigheter. S03E15 gick dom tyärr tillbaka till att ta in gästskådesespelare och glömma föra handlingen framåt, vilket är ett av de största minusen med den här serien överlag. Somebody I used to knowvar svinfin dock. S03E16 = 70-tals-musik, inte min grej.
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav MissKittyFantastico » tis jun 12, 2012 22:41

Jag har också haft paus och börjat titta nu igen. Har precis börjat på 3x18 och var bara tvungen att komma in här och citera. "Black Sue and Original Recipe Sue" :D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav Spuffy » ons jun 13, 2012 13:03

Jag tycker glee project s2 börjat bra! Förutom att min favorit åkte ut...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre sep 14, 2012 13:33

Glee 4.01! Yayy! :extas: Detta kändes som den nystart serien behövt för att jag ska bli engagerad igen. Parallellhistorien med Rachel och snart Kurt i NY känns bra, det skulle ha känts konstigt att tappa de två största karaktärerna helt, så som Finn/Santana/Quinn (även om jag räknar med att även de kommer vara med lite då och då, kanske ngn av dem även regular?), och hoppas det kommer fortsätta såhär. Den nya tjejen Marley gillar jag också, även om de nog hade kunnat dra ut ännu mer på det innan hon outade att mattanten var hennes mamma, det hade kunnat bli riktigt obekvämt och göttigt. Men skönt att det gick snabbt! Pucks brors historia känns än så länge som en upprepning av Pucks egen, men jag tror absolut de kommer ändra den och göra den annorlunda - intressant att se på vilket sätt. Snygga äldrekursar-killen som Rachel pratar med kan också gå många olika vägar, spännande att se vilken det blir. De bör ju inte göra honom alltför lik Jesse St James, utan känns som att han går en mer sympatisk väg.

Ser fram emot när Glee project-vinnaren dyker upp, tyckte hen var riktigt bra och det ska bli kul att se hur hen kommer in i serien!

Jag längtar efter nästa avsnitt, något jag inte tror jag gjort sen s1!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav brat » fre sep 14, 2012 17:25

4x01
Jag instämmer i Yay:et! Det var underhållande.
Rachel & Kurt i NY kan bli hur bra som helst. Hur bra som helst!! (Kurts hejdå-scen med Burt var avsnittets höjdpunkt för mig, Mike O'Malley är så bra!)
New New Directions fungerade också. Gick förvånansvärt bra utan Santana, Mercedes och Quinn. (Och Mike, Puck och Finn antar jag, men av någon anledning är jag mer investerad i tjejerna.) Plus att det är ju en tröst att veta att de kommer göra inhopp. Gillar iaf de tre nya/blivande medlemmarna. Pucks bror sjöng bra, hoppas de orkar göra något med hans karaktär och inte bara nöjer sig med att han är en "bråkstake" typ. Unique är en härlig karaktär men jag vill att hon har korta inhopp typ som Brittany hellre än att hon ska ta över för mycket handling och sång. Marleys karaktär gillade jag mycket men jag tycker inte att det är motiverat att hon ska bli den nya kvinnliga leaden, hon är inte bättre än Tina, när Marley och Rachel hade sin duett kunde man verkligen höra skillnad på en bra röst och en fantastisk röst, men det är kanske en orättvis jämförelse eftersom Marley ska vara mer pop.
Om jag fick ändra en sak: Skulle jag behållit irländaren och kickat ut teen Jesus. Den karaktären intresserar mig inte det minsta, irländaren var iaf charmig.

Anyways, hoppas säsongen fortsätter i samma stil!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav gaia » lör sep 15, 2012 16:56

4x01
Kan bara hålla med de tidigare inläggen, så bra säsongsöppning! Nu sitter jag bara och väntar på nästa avsnitt. Så himla mycket potential att bli riktigt bra!
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav Tomas » lör sep 15, 2012 20:30

Jo, det här får man nog fortsätta se på ett tag till : )
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav eynosh » tor sep 20, 2012 20:53

4x01 Var något av det bästa jag sett på tv på flera år.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard
 
Inlägg: 10004
Blev medlem: 07 nov 2004
Ort: Lidköping

Inläggav Spuffy » lör sep 22, 2012 15:03

Glee 4.02: Fortfarande grymt bra! Massvis med sånger som jag tyckte dels passade in i handlingen och framför allt var väldigt bra - älskade Womanizer!!! Dessutom roligt att det blandas mer i vilka som framför låtarna - skönt att bli av med gamla cast-medlemmar av den anledningen. Hoppas det fortsätter vara så blandat, dock inte hundra på att så blir fallet.

Jake Puckerman! Älskar hans röst! Och roligt att få se Puck en kortis. Och Santana! Gillar om de gamla medlemmarna dyker upp lite då och då utan att ta för mycket plats. Quinn på fin skola, Finn i militären, Puck och Santana fick vi träffa igen - men Mercedes? Fick vi veta var hon skulle i förra säsongen? Hon har inte ens blivit nämnd denna säsong - de har åtminstone sagt att Tina gjorde slut med Mike, som väl kom in på en dansskola va? Damien McGinty försvann väl tillbaka till Irland, han var ju bara utbytesstudent. Men Mercedes? Kanske ni övriga vet dock? Jag var inte så engagerad i slutet av förra säsongen...

Marley fortfarande fin karaktär och sjunger fint, men inte i närheten av så bra som Rachel är.

Rachel ja! Tyckte det var väldigt spännande att få se en sexig Rachel, allt Kate Hudsons elaka danslärare sa var ju sant - Rachel är en typisk Maria von Trapp, men ingen sexbomb - åtminstone inte än så länge. Tyckte hennes låt var bra, dock var samtliga dansare sexigare än Rachel själv, men hon visade ändå en annan sida än den vanliga helylle-Rachel jag är van vid.

Och sen ett riktigt rysligt pinsamt ögonblick när New Directions kör lipsync på scen... Fyyyy! Fast roligt också, om än lite överdrivet, med Brittany ätandes allt hon kom över medan hon "dansade".

Brittany, äntligen i fokus. Självklart hade hon en plan, bara det att ingen förstod den - förutom Sam. Känns som att hans karaktär inte riktigt varit utmejslad, om de styr den mer mot Brittanys håll kanske där finns mer att hämta och förhålla sig till. Älskar hur Brittans betyg steg från F- till C- genom att hon började skriva på engelska istället för sitt eget hemliga språk... Och vad hennes katt hade på sig. Och... Åh, överdrivna och fantastiska Britt! :lovebunny:

Ser fortfarande fram emot när Glee Project-vinnaren dyker upp, hoppas och tror hen kommer vara grym! Tycker även det är kul att Unique är kvar, trots att Alex inte var vinnare av Glee P s1, utan bara skulle ha några få avsnitt, men får fortsätta ändå! Lite grann en korsning av Mercedes och Kurt. Samuel är jag dock inte helt övertygad av än, men lite roligt att han också fått fortsätta, dock tycker jag att typ alla Glee P-deltagare denna säsong var bättre än de från förra säsongen (förutom Unique som är grym).
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » sön sep 23, 2012 22:10

Spuffy skrev:Glee 4.02 Jake Puckerman! Älskar hans röst! Och roligt att få se Puck en kortis. Och Santana! Gillar om de gamla medlemmarna dyker upp lite då och då utan att ta för mycket plats. Quinn på fin skola, Finn i militären, Puck och Santana fick vi träffa igen - men Mercedes? Fick vi veta var hon skulle i förra säsongen? Hon har inte ens blivit nämnd denna säsong - de har åtminstone sagt att Tina gjorde slut med Mike, som väl kom in på en dansskola va? Damien McGinty försvann väl tillbaka till Irland, han var ju bara utbytesstudent. Men Mercedes? Kanske ni övriga vet dock? Jag var inte så engagerad i slutet av förra säsongen...


Alla de gamla (förutom Diana Agron - Quinn - men som de ändå sagt kommer dyka upp) är fortfarande regulars. Så jag tror att vi kommer se en hel del mer av Santana, Puck och definitivt Finn kommer ju dyka upp i NY snart. Mercedes skulle ju satsa på sin sångkarriär, antar att hon är i LA. Hon dyker nog upp snart, hon är ju som sagt fortfarande listad som regular. Hon blev förövrigt nämnd (well kinda ;) ) i 4x01, Brittany trodde ju att Wade var Mercedes :D
Även Mike Chang är fortfarande listad som regular.

Damien McGinty tyckte de inte klickade riktigt. Så han blev dissad. De bestämde sig för att satsa på Sam istället.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » fre okt 05, 2012 16:13

4.04: Mjo, det där var klart bättre än förra veckans tyckte jag. Och absolut nödvändigt för att föra serien framåt. Att Finn och Rachel gör slut har jag längtat efter, nu kan hon växa ännu mer i NY. Tyckte ändå mer om honom och hans röst detta avsnitt än vad jag gjort i hela serien fram till nu... Santana och Britney är tråkigt men känns väldigt naturligt, deras förhållande på distans tror jag aldrig hade hållit. Fint att de var de enda som inte strulade till allt också. Blaine och Kurt är de enda jag är ledsen över, men det har ju också varit tydligt att det inte alls funkar i avsnitten ledande fram till detta. Mr Shue och Emma bryr jag mig inte alls om, förutom att jag tycker hon är fantastisk och vill att hon ska vara lycklig. Om hon nu blir det av att vara med tråkmånsen Shue så får jag väl försöka hoppas på dem, men njäh. Han får gärna försvinna ur serien ett tag, så länge hon stannar! Jag vill ha en Glee Club med Sue eller Emma som ledare istället för tråkisen! Väldigt fint avslut av avsnittet, gillade hur de gjorde den låten. Men för lite Marley/Jake! Och in med fler nya! Ut med det gamla, in med det nya!

HeY skrev:Mercedes skulle ju satsa på sin sångkarriär, antar att hon är i LA. Hon dyker nog upp snart, hon är ju som sagt fortfarande listad som regular. Hon blev förövrigt nämnd (well kinda ;) ) i 4x01, Brittany trodde ju att Wade var Mercedes :D
Även Mike Chang är fortfarande listad som regular.

Damien McGinty tyckte de inte klickade riktigt. Så han blev dissad. De bestämde sig för att satsa på Sam istället.

Ahh, just ja! Det är där hon är! Tyckte inte heller Damien funkade tyvärr, hejade på honom i slutet av Glee Project s1 men tyckte aldrig han tillförde något till serien.


Kan tillägga att förra veckans avsnitt (4.03) gjorde mig väldigt besviken, tyckte det var tråkigt och minns nu knappt något från det över huvud taget. Skönt att detta avsnitt var bättre, jag hoppas fortfarande på en bra säsong!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Tinwiel » fre okt 05, 2012 17:29

Glee 404
Oj, har de bytt manusförfattare i Glee, eller? Det här var ju riktigt bra!
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav konstant » fre okt 05, 2012 22:09

Jäklar vilken start av säsong 4! Glee har aldrig varit så bra, såvitt jag kommer ihåg. Avsnitten känns mer planerade och inte lika snabbt ihopkastade för att få med de senaste/populäraste sångerna. Avsnitt 3 var kanske inte så anmärkningsvärt, men jag tycker ändå att alla avsnitt hitils har ändå legat på en ganska jämn, hög nivå. Känns som Glee äntligen börjar bli så bra som man alltid velat det ska vara!

Jag gissar att Finn blir nya Glee-läraren när Shue försvinner! Att visa Rachel och Kurt i New York har verkligen gett serien den lyft den behöver, serien hade inte varit likadan utom dom och kul med lite nya miljöer. Rachel sjunger verkligen mycket bättre än hon dansar, men det är kul att se henne utvecklas! Nytillskotten i New Directions känns också bra, alla historier känns intressanta (hoppas verkligen vi slipper följa Shue i Washington utan får en paus från honom som Spuffy sa). Och den här serien verkar ÄNTLIGEN ha lärt sig att man kan ta in lite kända ansikten utan att låta dom ta över helt, det händer ju verkligen saker i varje avsnitt nu som för handlingen framåt.

Håller bara tummarna att det fortsätter vara såhär bra nu, sträcksåg fyra första avsnitten nu och fick seriös abstinens att jag måste vänta på nästa... Glee-abstinens, det var ett tag sen!
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav Spuffy » fre okt 05, 2012 22:13

Eller hur! Glee-abstinensen är verkligen härlig. Ah ja, det hintades ju starkt om att Finn skulle jobba med den typen av grejer och han är ju typ Shue #2 så jag tror du har helt rätt i att han tar över. Hoppades få slippa Finn helt faktiskt, men så lätt ska det väl inte vara... Så länge jag slipper Shue får jag väl betrakta det som en seger.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav Spuffy » fre okt 05, 2012 22:15

Upptäckte just att Glee nu har uppehåll till andra veckan i november... Suck.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare

cron