Glee

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » ons okt 13, 2010 20:08

2x04
Jag gillade! Bäst hittills.
Finn är den karaktär jag gillar minst av allihop. Han är korkad, och otroligt trångsynt. Han påstår sig vara öppensinnad men han är så fokuserad på vad alla andra tycker att han beter sig trångsynt. Cordelia (Chase) borde komma och kalla honom ett "får" - för det är vad han är. Och jag är glad att Sam inte verkar vara en Finn-kopia - där hade vi mer en öppensinnad människa.
- Varför skulle han inte kunna sjunga en låt med Kurt? Vad är problemet? Att han tänkte så i kontrast mot Finn sade mkt. Och Han och Quinn var söta ihop. Quinn är otroligt söt, och jag hoppas det blir mer fokus på henne nu. Kurt var också bra.
Tina och Mikes nr var kul! Rachel och Finns nr var också lite (tragi)komiskt. Men ju mindre Finn är med desto bättre.


Men var var Sue?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » ons okt 13, 2010 20:14

Jag håller med om allt HeY skrev - klart bäst hittills! Trots att varken Sue eller Puck var med.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » ons okt 13, 2010 22:55

För övrigt så regisserade tydligen Eric Stoltz (Caprica :lovebunny:) detta avsnittet. Kul! (I guess :?: )

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav gaia » ons okt 13, 2010 23:08

Är det bara jag som vill hylla kostymören! Bara det faktumet att Rachel har på sig en exakt kopia av den blus Barbra Straisand har på sig i orginalframträdandet av Get happy/ Happy days are here again, i sin duett med Kurt, får mig att vilja slå volter. Det passar dessutom så bra med Rachels karaktä!r Så himla snyggt drag och sådan underbar koll på kostym historia.
she walked out the door and found she had been living all along...
Användarvisningsbild
gaia
Big Bad
 
Inlägg: 2221
Blev medlem: 25 mar 2008
Ort: Uppsala

Inläggav konstant » tor okt 14, 2010 17:00

S2E4: TACK! Äntligen förstår jag varför jag fortfarande ser den här serien!
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav MissKittyFantastico » fre okt 15, 2010 23:38

Håller med gaia. Ovanligt bra kläder i det här avsnittet. Jag gillade Kurts tröja med handavtrycken. Fast duschscenen när han hade på sig den där hatten såg han ut som en av tomtens små nissar. :)
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav lilith » lör okt 16, 2010 19:01

2.03
Tyckte det var ett bra avsnitt och håller inte med (de flesta) av er. Det här var det första avsnittet på ett tag som grep tag i mig. Både ilska och sorg och även hopp. Underhållningsmässigt var det hög klass.

För det första måste man ju tänka på att det är en amerikansk serie och att tro på gud är officiell norm, så att säga. Tro kontra ateism är en ganska hätsk debatt där och det blir konstigt med svenska mått mätt hur man tänker när man gör ett sånt här avsnitt. Var man kommer ifrån. Jag vet, ateister i usa gillade det inte heller. Men det är väl en del av den sk hätska debatten.

Jag tyckte det här avsnittet handlade om tolerans. Låt var och en tro vad den vill. Låt en vän be för dig, om den vill. De ville be för Kurt och hans pappa, fine. Det hjälper inte. Men det gjorde å andra sidan inte hans sikhs akupunktur heller. Var och en har sin tro.( Sikher är väl förresten inte muslimer, det är jag rätt säker på.)

Jag tyckte inte alls att vi blev tvångsmatade med synen att tro på gud är det enda rätta. Finn illustrerade väl ganska väl lite av religiöst vansinne light. Tolerans var budskapet jag tog hem. Lugna ner kampen lite. Jag kanske inte håller med om de åsikterna men det var iaf vad jag tyckte de ville förmedla.

Sen tyckte jag sångnummerna var fina. Speciellt Hold your hand. Jag grät. Jag till Aron: "Vi ser nåt lättsamt ikväll". "Glee!" Jag var helt förstörd.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav HeY » sön okt 17, 2010 12:28

Jag håller med om typ allt du skrev. Så såg jag avsnittet också!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Spuffy » sön okt 17, 2010 13:25

lilith skrev:Jag tyckte det här avsnittet handlade om tolerans. Låt var och en tro vad den vill. Låt en vän be för dig, om den vill. De ville be för Kurt och hans pappa, fine. Det hjälper inte. Men det gjorde å andra sidan inte hans sikhs akupunktur heller. Var och en har sin tro.( Sikher är väl förresten inte muslimer, det är jag rätt säker på.)

Just i den situationen var jag arg över att de andra, när de såg Kurt med sikhen som de trodde var muslim (vilket de inte är, sikhism och islam är helt olika religioner) reagerade med ett "varför sa du inte att du var muslim?", vilket jag tolkade som att de hade accepterat att han inte lät dem pracka på honom sin religion om han tillhörde en annan, men inte när han var ateist. Du får tro på vad du vill, så länge du tror på NÅGOT var vad jag tyckte avsnittet sa.

Hur som helst: Jag tycker det är jättekul att ett Glee-avsnitt kan väcka så olika reaktioner och starta diskussion, det är inget jag hade väntat mig i början av första säsongen!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav HeY » sön okt 17, 2010 14:27

Om inte annat så hoppas jag att trenden med avsnitten fortsätter. För jag ser fram emot Glee mycket mer än jag gjorde efter avsnitt 1 och 2 nu iaf.

4 > 3 > 2 > 1

Jag hoppas på 5 > 4 > 3 > 2 > 1

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav lilith » sön okt 17, 2010 15:19

Spuffy skrev:
lilith skrev:Jag tyckte det här avsnittet handlade om tolerans. Låt var och en tro vad den vill. Låt en vän be för dig, om den vill. De ville be för Kurt och hans pappa, fine. Det hjälper inte. Men det gjorde å andra sidan inte hans sikhs akupunktur heller. Var och en har sin tro.( Sikher är väl förresten inte muslimer, det är jag rätt säker på.)

Just i den situationen var jag arg över att de andra, när de såg Kurt med sikhen som de trodde var muslim (vilket de inte är, sikhism och islam är helt olika religioner) reagerade med ett "varför sa du inte att du var muslim?", vilket jag tolkade som att de hade accepterat att han inte lät dem pracka på honom sin religion om han tillhörde en annan, men inte när han var ateist. Du får tro på vad du vill, så länge du tror på NÅGOT var vad jag tyckte avsnittet sa.

Hur som helst: Jag tycker det är jättekul att ett Glee-avsnitt kan väcka så olika reaktioner och starta diskussion, det är inget jag hade väntat mig i början av första säsongen!

Ja, det är jättekul! Jag hade själv flera olika reaktioner under avsnittets gång (2.03 alltså):
Jippih! Jesus-avsnitt! (Jag har en lång kärlek till myten Jesus och alla filmer om honom)
Nooo! Religionspropaganda?!
Yaaay! Go, Sue, Go!
*snyft*
Hopp, tolerans och tro går fint hand i hand. Jag gråter en skvätt till och tycker att det var ju fan vad de trycker på mina knappar.
Kärlek.
Damn.

:)
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor
 
Inlägg: 9628
Blev medlem: 09 maj 2006

Inläggav Spuffy » sön okt 17, 2010 15:24

:D :D
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom
 
Inlägg: 6783
Blev medlem: 22 aug 2005
Ort: Stockholm (Luleå)

Inläggav AKS » sön okt 17, 2010 20:22

Jag och Kalle har beslutat oss för att börja samla Glee på hög. Sen får vi se om jag över huvud taget orkar ge mig på serien igen. Har bara sett de två första av S2...

Jag har aldrig varit seriens största fan utan mer tyckt att det varit en underhållande axelryckning. Intresset för serien har nog aldrig riktigt funnits där. Sue Sylvester är väl det enda jag älskat oförbehållslöst.

Så då de två första avsnitten av S2 inte varit up to snuff så känner jag inte för att se det på veckobasis. Eventuellt att jag ser hela säsongen till sommaren.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess
 
Inlägg: 20301
Blev medlem: 13 sep 2003

Inläggav Tinwiel » sön okt 17, 2010 23:03

Jag tror att Glee är en sån där serie som passar att se på en slö söndag. Man är inte så jätteengagerad, man orkar inte anstränga hjärnan alltför mycket, de sjunger och dansar och underhåller lagom mycket. :) Låter som en bra idé.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tomas » ons okt 27, 2010 20:57

2x05 - Missa inte det här avsnittet :D
och det blir förmodligen roligare utan spoilers
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad
 
Inlägg: 1772
Blev medlem: 06 okt 2004
Ort: Stockholm, Blackeberg

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 27, 2010 22:28

Men det var ju Meatloaf.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav HeY » ons okt 27, 2010 23:47

(spoiler 2x05) Jag tror att detta avsnittet gav mig en eating disorder.
Bortsett från det så var det bara okej imho. Då jag inte vet någonting ALLS om The Rocky Horror Show så jag fattade inte riktigt numren.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » tor okt 28, 2010 18:30

Det var ca 10 år sen jag såg The Rocky Horror Picture Show men jag kom ihåg den som underhållande på det där "det här är helt sjukt" sättet. :D

Avsnittet var ok, inte fantastiskt men ok.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » lör okt 30, 2010 1:51


"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav HeY » ons nov 10, 2010 21:26

2x06
Detta var ett riktigt bra Glee-avsnitt, tycker jag!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Tinwiel » ons nov 10, 2010 21:51

Tyckte jag med! Jag blev riktigt engagerad i Kurts historia faktiskt och det var längesen jag kände mig engagerad i någons storyline eller relationer i serien.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp
 
Inlägg: 20999
Blev medlem: 10 jun 2004
Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HippieSpellan » fre nov 12, 2010 23:28

Jag gillade musikdelarna skitmycket, har lyssnat på teenage dream minst femton gånger. Och slutsången!wow
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HippieSpellan » ons nov 24, 2010 13:45

FURT! Det är vad jag heter i wow!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher
 
Inlägg: 6631
Blev medlem: 24 mar 2007
Ort: The best place EVER

Inläggav HeY » tor nov 25, 2010 4:54

2x08
Sjukt bra!
Kurt :unlove:

(edit) Har läst lite reaktioner om avsnittet och jag går tydligen emot kritiken. Jag tycker det var riktigt bra och kunde relatera alldeles för väl. School sucks and kids are fucking cruel. (/edit)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav brat » tor nov 25, 2010 20:48

Har ni något/några favoritnummer? Som ni rekommenderar att jag ska se, om jag övervägar att hoppa på det här Glee-tåget som jag hoppade av efter bara två avsnitt? :) Tänkte att det kunde vara en bra inkörsport för en musikalälskare som mig, är sångnumren tillräckligt bra så behöver jag inte ha jättetrovärdigt drama och karaktärer (som annars var Glees fall för min del).
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad
 
Inlägg: 1908
Blev medlem: 06 jul 2004
Ort: Umeå

Inläggav MissKittyFantastico » lör dec 11, 2010 0:22

brat skrev:Har ni något/några favoritnummer? Som ni rekommenderar att jag ska se, om jag övervägar att hoppa på det här Glee-tåget som jag hoppade av efter bara två avsnitt? :) Tänkte att det kunde vara en bra inkörsport för en musikalälskare som mig, är sångnumren tillräckligt bra så behöver jag inte ha jättetrovärdigt drama och karaktärer (som annars var Glees fall för min del).

jag tycker att sångnumren är tillräckligt bra. Ett tag var de lite väl autotunade, men jag tycker att det på senare tid blivit mycket bättre. Synd att du slutade efter två avsnitt för jag tycker nog att det var avsnitt tre eller fyra so mdet började bli riktigt bra. Det var då humorn började skruva till sig. Sue Sylvester, vilken karaktär.

Jag har nog svårt att rekommendera något särskilt avsnitt, men jag gillade det med Lady Gaga-tema och det med Madonna.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie
 
Inlägg: 8587
Blev medlem: 28 sep 2005
Ort: Gråbo (men hjärtat är kvar på Hisingen)

Inläggav konstant » ons dec 15, 2010 1:07

Lady Gaga var alldeles alldeles underbart faktiskt. Minns bäst Kurts skor :D Men överlag minns jag så lite av första att jag nästan blir sugen att se om, speciellt då andra säsongen bara fortsätter göra mig besviken. Nå, Kurt har blivit bättre, stundtals riktigt berörande, musiknumrerna är upp och ner, jag blir trött på att de låter gästskådespelarna ta upp så stor plats. Gwyneth Paltrow och den där kvinnan som spelade Sues mamma som såg HELT JÄVLA HEMSK ut bland annat. Trist när hela handlingen stannar upp bara för att låta någon random kändis visa att dom typ, kanske kan sjunga. Jag gillar det inte. Men Sue äger som vanligt. Tror dessutom det var något avsnitt jag tyckte var riktigt bra (eller helt okej, eller något sådant). Om jag bara kunde komma ihåg vilket....

Ibland funderar jag på att lägga ner att se serien men ser den med en god vän till mig och det är ändå en fin stund där när vi liiiiider tillsammans och drömmer om hur bra serien hade kunnat vara. "VAD GÖR SERIEFÖRFATTARNA? FINNS DET NÅGRA ENS?", brukar vi skrika ut ungefär samtidigt. Samhörighet is the shit.

Jag har säkert tyckt och tänkt mer men loggar in alldeles för sällan, plus MÅSTE gå och lägga mig nu. Upp fem och åka till Boden, whiihihihihiiiiii....
"Om du håller så slår jag" - Mulan
Användarvisningsbild
konstant
Minion
 
Inlägg: 72
Blev medlem: 15 maj 2010

Inläggav Tinder » ons dec 15, 2010 2:12

En serie som skulle kunna vara så bra men är den det?
Mitt svar är nej, men jag ser den ändå för att det finns ingen liknande.
Iden men musiken och sångerna de sjunger varje vecka är bra och visst Sue var i alla fall lite kul tills man lärde sig att hon var lika ensidig som alla andra i serien. Så gott som ingen är sympatisk, alla har tvingats göra helt idiotiska saker bara för att bygga upp en handling i ett avsnitt eller två. Man vill inte göra nått annat än såpa roller av skådisarna här och jag tycker det är synd. Jag skulle så gärna gilla detta om det bara var en vettig handling, vettiga roller, realistisk drama, äkta känslor och mindre autotune.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby
 
Inlägg: 826
Blev medlem: 04 jan 2004

Inläggav HeY » ons dec 15, 2010 4:04

Jag håller med. Jag gillar Glee, men fy fan vad ytligt de gör allt ibland - och ofta inte ens på ett humoristiskt sätt.
Jag vet inte var problemet ligger egentligen. Det verkar ju som om de bakom tror att serien är banbrytande, smart och "djup" - det kanske den var till en viss grad i början, men det känns lite som om de "sold out". Serien vill vara en banbrytande kultsserie, men... det är den inte.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12
 
Inlägg: 4933
Blev medlem: 08 dec 2004
Ort: Stockholm

Inläggav Rombat » tor dec 16, 2010 14:41

Och den verkar inte kunna bestämma sig för om den är en såpa eller en parodi.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!
 
Inlägg: 21196
Blev medlem: 16 sep 2004
Ort: Växjö. Mitt i härligheten!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film



Vilka är online

Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare